Jump to content

Mazda 3 Şanzıman Hakkında Sorular


Roxmarcell
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar. Kasım 26'sında M3 aracımı satın aldım. başta çekincelerim vardı ama artık iyi ki de mazda almışım diyorum, eleştirilere kulak tıkıyorum. Siz değerli ve tecrübeli arkadaşlara bir kaç sorum olacak.

 

Soru 1. 2005 mazda 3'te kullanılan şanzıman teknolojisi nedir? CVT olarak duymuştum bu şanzımanın çalışma prensibi nedir, arıza çıkarma ihtimalleri vs. var mıdır?

 

Soru 2. Tiptronik şanzıman olduğu için yüksek eğimli yerlerde geri kaçırma oluyor ancak manuel kullanımda 2. vitese alınca bu sorun ortadan kalkıyor diye duydum. Peki bu durumda nasıl yapmalı yani araç bayır yukarı 2. viteste kalkmayacağına göre araca bir miktar gaz verip ayak gazda iken vitesi 1 alsak (geri kaçırma olayını sıfıra indirgemek için) şanzıman açısından sorun çıkarır mı? 

 

Soru 3. aracı D seçeneğinde kullanırken 40-45 km hızlarda 3. vitese geçtiğini görüyorum. Dolayısıyla düşük devirde vites yükseltmiş oluyor. Bu bir arıza mıdır? Eğer normal ise yakıt tüketimine etkisi nasıldır?

 

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende kasislerden normal geçişlerde çok aşırı yavaşlamazsa eğer 3.vitesle geçiyorum. Bana da ilk başlarda anormal bir durum gibi geldi ama sonraları alıştım. Yakıt tüketimine etkisini bende merak ediyorum.  Cevap verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik şanzımanlar yakıt tasarrufu sağlamak maksadıyla yüksek viteste gitme eğilimliler, bazı araçların şanzımanında Power/Sport modları olur, bu tuşu devreye soktuğunuzda vitesler daha üst devirlerde yükselir, performansa öncelik tanınır , tasarruf 2. planda kalır.

 

Otomatik şanzımanlara aracın ağırlığını bindirmek zamanla şanzımana zarar verir diye söylenir. Dolayısıyla rampa kalkışlarında el frenini çekip  kalkmaya çalışmak daha mantıklı.Bazı geri kaydırmaz denen tam otomatiklerinde dik rampalarda bir miktar geri kaydığı görülmüştür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

* Aracınızda kullanılan şanzıman Mazda'nın Activematic diye adlandırdığı tork konvertörlü şanzımandır. Sorunsuzlukta üzerine yoktur diyebiliriz. Otomatik şanzıman kullanma prosedürlerine uyduğunuz sürece arıza çıkarması çok zor ihitmal.

 

* Geri kaçırma olayında 2. viteste bırakma işini ben de denedim, güzel çalışıyor sıkıntı yok. Uzun süreli park etmelerde şanzımana zarar gelebileceğini düşündüğüm için el freni opsiyonunu kullanıyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilgi paylaşımında bulunan arkadaşlara teşekkür ederim. Bu platform sayesinde mazda sahibi olma ayrıcalığını daha derinden hissediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar ortada aslında bi kavram sorunu var. 

Mazdanın kullandığı şanzıman yarı otomatik değil tam otomatik şanzıman. Fakat tam otomatik şanzımana, manuel kullanım fonksiyonu eklenmiş. Fakat çalışma mantığı tam otomatiktir. Araçta baskı balata filan yoktur.

Türkiye'de yarı otomatik şanzıman için triptronik tabiri kullanılıyor. Yarı otomatik şanzıman ise bildiğiniz manuel şanzımana otomatik fonsiyonu eklenmiş. Örnek olarak Toyota MMT, Honda iShift şanzımanlar. Bu şanzımanlar bildiğiniz manuel vites mantığıyla çalışır, araç sizin yerinize debriyaja basar ve araçlarda baskı balata vardır. Avantajı ise yakıt tasarrufudur. Manuel mantık ile çalıştığı için yakıt tüketimi daha düşüktür.

Fakat Türkiye'de bu araçları tam otomatik gibi sattıkları için kullanıcılar yanlış yönlendirildi ve çok fazla sorun yaşayan oldu. Yanlış bilmiyorsam Honda 2 yıldır Türkiye'ye iShift şanzıman getirmiyor.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

40 ile giderken bırakın 3 ü 4 e bile atardı benim eski kuzu(2006 dynamic at) bir terslik yok gazı dipleyin 4 ten 1 e çekince zevkten 4 köşe oluyor insan. Bu kadar sağlıklı ve hızlı vites değiştiren bir tork kon. Tam otomatik şanzıman yoktur. Bu arada mazda 3 ün hiçbir modeiinde cvt kullanılmadı hatta yanlış bilmiyorsam mazda hiç bir modelinde de cvt kullanmadı.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet otomatik olmasina rağmen hızlanması beni tatmin ediyor. (Sakin bi hayatı olan orta kesim memur için ☺ ) yorumlariniz için teşekkur ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Sayın arkadalar 

aktif bir üye olmasamda forumu takip eden bir üye olarak aracımdaki bir sorunla ilgili bilgilerinize ihtiyacım olduğundan yazıyorum 

m3 2006 AT aracımın şanzımanında p0745 power train pressure control solenoid A arızası aldım bu arıza ile ilgili pek bir şey öğrenemediğim için sizlere danışmaya karar verdim 

Aracım motor soğuk iken R konumuna aldfığımda sarsıntılı şekilde geçiyor ve vitesler arası geçişte bazı bazı vuruntu yapıyor manuel olarak vites değiştirme özelliği şuan yok ve AT ışığı aracımda yanmakta motor arıza ışığı yanmıyor cihaza bağlandığında sadece bu kodu veriyor arıza kodu olarak

şimdiden yardımcı olanlara teşekkür ederim.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç kaç km de ? Yağı değişirken filtreyi de değiştiniz mi, ayrıca yağın tamamını değişmek mümkün değil genelde bir kez boşaltılıp doldurulur ve bir kaç dakika çalışıtılıp tüm viteslerde gezindikten sonra tekrar boşaltılıp filtre değiştikten sonra yeniden doldurmak  gerekir Tabii bu yöntem makina kullanılmadığında uygulanır..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

peki sorunun çözümü için istanbul anadolu yakasında iyi bir usta tavsiye edebilecek biri var mı

Yetkili servis dersen Merser Koşuyolu, özel servis dersen Bostancı Sanayi de Ikiler Mazda - Taber Usta

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 yıl sonra ...
25.12.2014 at 18:44, srdrmzda03 :

Sayın arkadalar 

aktif bir üye olmasamda forumu takip eden bir üye olarak aracımdaki bir sorunla ilgili bilgilerinize ihtiyacım olduğundan yazıyorum 

m3 2006 AT aracımın şanzımanında p0745 power train pressure control solenoid A arızası aldım bu arıza ile ilgili pek bir şey öğrenemediğim için sizlere danışmaya karar verdim 

Aracım motor soğuk iken R konumuna aldfığımda sarsıntılı şekilde geçiyor ve vitesler arası geçişte bazı bazı vuruntu yapıyor manuel olarak vites değiştirme özelliği şuan yok ve AT ışığı aracımda yanmakta motor arıza ışığı yanmıyor cihaza bağlandığında sadece bu kodu veriyor arıza kodu olarak

şimdiden yardımcı olanlara teşekkür ederim.. 

Aradan 5 sene geçmiş ama, konu hortlatmaya değer öneme sahip.

Solenoid kaynaklı pek çok sorun/durum, şanzımanın mekanik kısmına müdahale ile iyice içinden çıkılmaz bir hal alabiliyor.

Bu solenodiler şanzıman içerinde 90 psi kadar basınca maruz kalan, boylarının çok ötesinde iş yapan kardeşler & yoldaşlar. 

Zamanla, şanzıman süzgecinden geçen demir tozları, şanzıman sıvısını kalınlaştıran katkılar yada maruz kaldıkları yüksek basınç nedeniyle işlerini yapamaz hale gelebiliyorlar ve en önemlisi tamamen işlevsiz hale gelmeden, arıza ışığı da yakmayabiliyorlar.

Bu aracın sorun, büyük ihtimalle resimde kırmızı daire içindeki  solenoidi değiştirince düzeldi. 

En sık değiştirilen, haliyle en çok çalışan solenoidler de, kare içinde olanlar.

Direnç ölçümleri, solenoidlerin çalışma ortamında olduğu gibi, 'sıcak ve soğukken' yapılmazsa sağlıklı sonuç vermeyebiliyormuş.

Resimler sonnax.com'dan alıntı.

F020_solenoid.jpg

dsadasd.jpg

  • Beğen 2
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şanzıman kontrol modülü & Maf & Map, hız sensörü ve şanzıman içerisinde ki elektronik basınç sensörü arasındaki, vites geçişleri esnasında meydana gelen iletişime dair bir ilave;

Today’s electronic transmissions use a control module to control transmission line pressure, shift timing and quality. It receives inputs from sensors like the MAF (Mass Air Flow) or MAP( Manifold Absolute Pressure), VSS, and ECT and then compares them to information stored in its memory. It then pulses this solenoid on and off to raise or lower line pressure according to demand.

Devamı; https://www.freeasestudyguides.com/transmission-electronic-pressure-control.html

Günümüz elektronik şanzımanları, şanzıman hat basıncını, vites geçiş süresini ve kalitesini/kabiliyetini kontrole etmek için 
bir kontrol modülü (TCM) kullanırlar. Kontrol modülü, Maf(hava akışmetre) yada Map (manifold mutlak basınç sensörü), VSS(hız sensörü) ve ECT(şanzıman elektronik basınç kontrol valfi/sensörü) gibi sensörlerden bilgiler alır, bunları daha önceden 
bellekte depolanmış bilgiler ile karşılaştırır. Modül, daha sonra talebe göre şanzıman hat basıncını yükseltmek veya düşürmek için bu solenoidi(EPC, yukarıda ki resimde en alt sol) açar yada kapatır.

Sonuç; Bozuk/Hassas ölçüm yapayan Maf, Map ve Hız sensörleri de, sorunsuz çalışan Şansızman Kontrol Modülüne & Solenoidlerine  yanlış bilgi/sinyal göndererek vites geçişlerini manüpile edebilir.

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Atchsn
      Yazan: Atchsn
      Herkese selamlar saygılar arkadaşlar,
      Yaklaşık 1.5 ay önce aracımın alt kısmından bir ses gelmeye başladı. Başta hafif olan ses biraz artınca aracı kullanmayı bıraktım ve yetkili servisle irtibata geçtim. Çekiciyle aracı oraya getirtmemi söylediler, öyle yaptım. Serviste ilgili ustayla küçük bir tura çıktık ve sorunun diferansiyel kaynaklı olabileceğini ama emin olmadığını söyledi. Emin olmak için şanzımanın açılması gerektiğini fakat kendisinin veya oradaki hiçbir ustanın bunu yapamayacağını, dolayısıyla serviste sadece şanzımanın sökülerek sanayide bulunan bir otomatik şanzıman ustasına açtırılarak sorunun tespit edilebileceğini söyledi. Bu arada bu işlem için yetkili servise işçilik bedeli + sanayideki ustaya da işçilik (30-35 bin bandında) ödemem gerektiği söylendi. Bu arada zaman kaybetmeden diferansiyeli Belçika'dan sipariş etmem gerektiği, zira gelişinin 3-4 haftayı bulabileceği söylendi. Fakat sorun diferansiyelde çıkmazsa başka parçalar hatta tam bir şanzımana kadar gidebilecek parça siparişiyle karşı karşıya kalabileceğim söylendi. Tam şanzıman bedeli ise sadece yetkili servise ödeyeceğim tutar 440.000 TL olarak söylendi. Ben aracı sağlam haliyle satsam maksimum 800-900 bin edeceğini, bu meblağın hayret verici ve saçma olduğunu belirttim. Yapacak bir şey olmadığını söylediler. Ben de kendilerine teşekkür ederek oradan ayrıldım ve aracımı bir tanıdık vasıtasıyla sanayideki bir ustaya emanet etmeye karar verdim. Şanzımanı indirip içini açan usta mahruti ve ayna dişlilerinin dağıldığını, bilyenin parçalanarak vites kutusunu oyduğunu ve beyin dahil her yere talaş dolduğunu, yani şanzımanın işinin bittiğini söyledi. Tamiri mümkün olmazmış, mecburen çıkma şanzıman aramaya başladık. Bin bir zahmetle İstanbul'dan eski bir Merser bayii çalışanı olan arkadaştan şanzımanı bulduk ve 120.000 TL ücret ödeyerek getirttik. Bu sırada 20-25 gün araba liftte kaldı, ustayla kanlı bıçaklı olacak düzeye geldik. Neyse gelen şanzıman takıldı, denendi ve bana sorunsuz olduğu söylenerek araç teslim edildi. Bu arada tanıdık aracılığıyla gittiğim ve işçiliği 35.000 liradan 20.000 liraya indiren ustaya lift işgaliye bedeli olarak 15.000 lira daha verdim.  Aracı teslim aldıktan 2-3 gün sonra ışıklarda bir kez istop etti, çalıştırınca normal seyrinde devam etti. Birkaç gün sonra bulunduğum ilden yaklaşık 3 saat mesafede olan ANkara'ya seyahat ettim hiçbir sorun yaşamadım. Ankara'da ön düzende sorun var mı diye baktırmaya gittiğim dükkanda aracı geri vitese taktığım anda öksürür gibi yaparak zıplamaya başladı. Vitesi N ya da P ye alınca düzeliyordu ama R ya da D ye alınca tekrar zıplar gibi yapıyordu. Hani acemi şoförlerin manuel viteste debriyaj gaz ayarını yapamaması gibi bir durum oluşuyordu. Ön düzene bakan ustalar hiçbir sıkıntı olmadığını fakat acilen bir otomatik şanzımancıya gitmem gerektiğini söylediler. İvedilikle bir şanzımancıya doğru yol aldım. Ön düzenciden çıkarken arabanın motorunu tamamen durdurup tekrar çalıstırdım ve tekrar sorun yaşamadım. Şanzımancıda durumu anlattım, usta binip gezelim dedi. Binip gezdik ve tabii ki ustanın yanında uslu araba taklidi yaparak hiçbir sorun çıkarmadı araç. Usta çıkma şanzıman takılı olduğu için yatan şanzımanlarda toz yahut kir, parça gibi şeylerin kalabileceğini 1500-2000 km yapmadan yağı tekrar değişmem gerektiğini söyledi. Halihazırdaki sorun, siboplara pislik kaçmasından kaynaklı olabilir dedi. Ankara'dan ayrılıp bulunduğum ile geldim, yolda  yine hiç sorun olmadı. Birkaç gün daha hiç sorun olmadı. 1650 km yaptıktan sonra, 5 gün önce cuma günü  yağ değişimi için şanzıman değişikliği yapan ustaya tekrar gittim, sorunu anlattım o da "pislik tıkanmıştır, şimdi yağı değişince hiçbir şeyi kalmaz" dedi. Yağı değiştik, çıkan yağ kirliydi. Pazar sabahı ışıklarda durmak için ayağımı gazdan çekip frene basınca araba tekrar zıplar gibi gitmeye başladı ve ışıklara varmadan istop etti. Vitesi P'ye alıp çalıştırdım sorunsuzca çalışıp devam ettim. Bir tanıdığım bu durumun bujilerden kaynaklı olabileceğini söyledi. Onunla birlikte sanayiye gittik ve usta da bobin ya da buji kaynaklı olabilir dedi. Buji almak üzere parçacıya gidecektik ki aracı çalıştırıp R'ye alır almaz yine şiddetle sarsılmaya ve zıplamaya başladı araç.  Hemen ustayı çağırdık kaputu açtırıp baktı ve motor neredeyse yerinden çıkacak bu ne böyle dedi. Vitesi P'ye aldırdı ve sarsıntı kesildi. Tekrar R'ye aldım ve araç her seferinde şiddetle sarsılarak en az 7-8 kez istop etti. Sonra çalıştırıp D'ye aldım ve orada da aynısı oldu. Usta o zaman "bu kesinlikle şanzıman arızası, P ya da N de hiç sorun yok ama araca yük bindiği anda motor titremeye başlıyor" dedi. Bu sabah tekrar kendi şanzımancıma gittim, o da İstanbul'dan parça aldığımız arkadaşı aradı ve o da direk türbin (tork konvertörü) arızası bu dedi. Sorumluluğu alıyorum ve parçayı ücretsiz gönderiyorum dedi. Ustaya göre türbin değişince sorun çözülecekmiş. Tabii bu arada ustaya parça değişimi ve işçilik bedeli olarak 15 bin daha ödemem gerekiyormuş.
       
      Bu süreçte maddi- manevi çok yıprandım. Sağ olsunlar Mazda Türkiye son 3-4 bakımı yetkili serviste yaptırmadığım için yardımcı olamayacaklarını söylediler. Sanayilere düşmek çok zormuş arkadaşlar, Mazda arıza vermez diye çevremin alma bu arabayı baskılarına karşı çıkarak bu aracı aldım. 8 yıldır sorunsuz biniyordum ama bir kez masraf açtı tam açtı. Araç 95000 km de benzinli 2015 model reflex. 
      Merak edenler için aracı hiçbir zaman agresif kullanan birisi değilim. Moturu durduracağım zaman da önce N ye alıp el frenini çeker sonra P ye alarak kapatırım. 
       
      Çok uzun bir mesaj oldu, sabırla okuyup fikri olan arkadaşların yardımcı olmasını diliyorum, herkese saygılarımı sunuyorum



    • Hope
      Yazan: Hope
      Merhaba arkadaşlar, 2015 model cx-3 aracım var. 100.000 km bakımı geldi ve yetkili servis yüzbin bakımında şanzıman yağının değişmesi gerektiğini ücretinin yaklaşık 4.300 TL. olduğunu, istemezsem değitirmeyebileceğimi söyledi. Servisfix'e fiyat almak için gittim ve mazdanın şanzıman yağının ömürlük olduğunu, değiştirmenin ggerekli olmadığını söyledi. Bu konuda net bir bilgi varmıdır yardımcı olursanız sevinirim. Herkese kazasız, zevkli sürüşler..
    • hucan84
      Yazan: hucan84
      Arkadaşlar 1. nesil mazda 3 2005 model 62.000 km otomatik  LPG li aracımda şöyle bir problem var vites D de iken ilerledikten sonra durup R ye takınca gaza bastığım anda vuruntu şeklinde bir ses geliyor. Ustaya baktırdım motor veya şanzıman kulaklarında bir problem olmadığını söyledi. Bu problemi her zaman yapmıyor aniden durup R ye takıp hemen gaza basınca yapıyor  daha önce bu sorunla karşılaşan var mı? Bu arada 55.000 km de şanzıman yağı değişti. Şimdiden teşekkürler.
    • OğuzY
      Yazan: OğuzY
      Merhaba değerli arkadaşlar.
      2012 model Mazda 3 aracım otomatik şanzıman ve 74.000 km. Aracın ilk sahibiyim, ilk günden beri kontrollü ve sakin sürmekteyim. Trafik ışıklarına yaklaşırken, viraja girerken veya yavaşlamam gerekirken frenden önce vitesi manuele alıp çok zorlamayacak şekilde vites küçültüp hız kesmeyi alışkanlık edinmiştim.  Ancak bir aydır manuelde vites küçültmede sorun yaşamaya başladım; vites bazen küçüldü, bazen küçülmedi. Bir haftadır ise artık hiç küçültemiyorum. Drive modunda ya da D-N-R-P geçişlerinde hiçbir sorun, sarsma yaşamıyorum. 2 gün önce de motor ikaz ışığı yandı.
      Sizlere birkaç sorum olacak;
      Bu soruna benim kullanım şeklim mi sebep oldu? Yani yavaşlamak için fren öncesi vites küçültme uygulamanın bir sıkıntısı olabilir mi? Motor ikaz ışığı vites küçültmede yaşadığım bu sorun sebebiyle mi yandı? Viteste yaşadığım sorun tam olarak nedir, neden kaynaklanıyor? Tamiri için yetkili servis mi yoksa işinin ehli bir özel servis mi önerirsiniz? (Bursa'da ikamet ediyorum; usta tavsiyelerine açığım.) Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
    • Kaan Hoca
      Yazan: Kaan Hoca
      Herkese hayırlı pazarlar, öncelikle uzun süre forumdan uzak kalıp bilgi paylaşımında bulunmadığım için mazda severlerden özür diliyorum.
      geçen ay arkadan bir araç çarpması sonucu 2010 bl kasa mazdam bagaj kapağı vs. değişim gerektiği söylenerek pertte çıkarıldı bende bu süreçte bm kasalara yöneldim. Hikaye kısmımı tamamladığıma göre konuma döneyim malum piyasa su an oldukça yüksek ve bakım tamir işleri de ona paralel olarak yüksek. Forumda okuduklarım kadarı ile bm kasaların skyaktive şanzımanlarda sorunlar olduğu yönünde bir algı oluştu. 5 yıldır keyifle ve sorunsuzca kullandığım bl kasadan sonra Bm kasa konusunda bilgisi olanların konuyla ilgili bilgi ve düşüncelerini paylaşmalarını beni ve benim gibi düşüncelere sahip zihinlerindeki karışıklığı gidermelerini rica ediyorum. 
×
×
  • Yeni Oluştur...