Jump to content

İlk Çalısmada Motordan Gelen Yoğun Titreme Ve Ses


cemoka
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Büyük ihtimal subaplardandır. Ben 1250-1500 tl civarına yaptırmıştım serviste 2011 de. Sanayide 500 tl ye yapıyorlardı. Ben hesap sorabilmek adına servise yaptırdım. Evonun 3000 Tl dediğini sanayide yarı yarıya yaptırabilirsin belkide. Fakat servis egsoz manifolt contalarından tut herşeyi değiştiriyor. Sadece subap değişimi değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 hafta sonra ...

Geçen ay benzer bir titreme ile servise gittim. Ilk tespit "hastalık yayılmaya başlamış" abi şeklinde oldu. Komşumun özel servisine gittim. Bujiler, bobin değişti, kelebek temizlendi, elektrik sistemi kontrol edildi. Herşey normal. Ustamın önerisi şu: 1 depo benzinli bin düzelir. [emoji3]

Şu an benzinde biniyorum. Bakalım ne olacak? Gelişmeleri paylaşırım.

Sent from my iPad using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ateşleme sistemi lpg'li sistemlerde çok önemli. Hastalık yayılmaya başlamıştan kasıt sübaplarla ilgili problemi mi anlatmaya çalışmış?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yeni bir başlık açıp kirlilik yaratmıyım dedim sorunum benzer olduğu için buraya yazıyorum

 

henüz 20 günlük olan aracım kış mevsiminden midir bilmem çalıştırınca başta yüksek devirde çalışıyor ve bu 2-3 dk civarı sürüyor ve mavi bir simge beliriyor sürüşe başladıktan 5-6 dk sonra bu simge gidiyor.ancak başlangıç çalışmasının yüksek devir de olması canımı sıkıyor acaba antifriz yok mu diye düşünmeye başladım.sizin bilgileriniz veya tecrübeleriniz nedir bu konuda aydınlatırsanız sevinirim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yeni bir başlık açıp kirlilik yaratmıyım dedim sorunum benzer olduğu için buraya yazıyorum

 

henüz 20 günlük olan aracım kış mevsiminden midir bilmem çalıştırınca başta yüksek devirde çalışıyor ve bu 2-3 dk civarı sürüyor ve mavi bir simge beliriyor sürüşe başladıktan 5-6 dk sonra bu simge gidiyor.ancak başlangıç çalışmasının yüksek devir de olması canımı sıkıyor acaba antifriz yok mu diye düşünmeye başladım.sizin bilgileriniz veya tecrübeleriniz nedir bu konuda aydınlatırsanız sevinirim

Bu her araçta yaşanılan bir durumdur, dert edilecek bir konu değil.. Araçlar ilk çalıştırılışta yüksek rolanti seviyesiyle çalışır ve motor ısınınca rolanti normale döner.. göstergedeki mavi ışıkta soğuk motor ışığıdır, motor ısınınca o ışıkta sönüyor..

 

Gönül rahatlığıyla yeni kasa Mazda'nızı kullanabilirsiniz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba,bu yeni kasalar için ilk çalıştırmada yüksek devirde çalışması hakkında,sürüşe başlamak için devirin düşmesini beklemelimiyiz,yani sesin normale dönmesini?çünkü vitese geçtiğimizde devir düşüyor zaten hemen

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ateşleme sistemi lpg'li sistemlerde çok önemli. Hastalık yayılmaya başlamıştan kasıt sübaplarla ilgili problemi mi anlatmaya çalışmış?

Evet üstat, hastalık yayılmaya başlamıştan kasıt subaplar. Yani en azından yetkili servisin dediği bu. Yaklaşık 4 gündür benzinde biniyorum. Aracımın çekişi lpg ye göre çok farklı. Motor arıza lambası da yanmadı. Umarım böyle devam eder. Ben de bu arada lpg kitini söktürsem de benzinde mi devam etsem diye düşünmekteyim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba,bu yeni kasalar için ilk çalıştırmada yüksek devirde çalışması hakkında,sürüşe başlamak için devirin düşmesini beklemelimiyiz,yani sesin normale dönmesini?çünkü vitese geçtiğimizde devir düşüyor zaten hemen

 

yeni bir başlık açıp kirlilik yaratmıyım dedim sorunum benzer olduğu için buraya yazıyorum

 

henüz 20 günlük olan aracım kış mevsiminden midir bilmem çalıştırınca başta yüksek devirde çalışıyor ve bu 2-3 dk civarı sürüyor ve mavi bir simge beliriyor sürüşe başladıktan 5-6 dk sonra bu simge gidiyor.ancak başlangıç çalışmasının yüksek devir de olması canımı sıkıyor acaba antifriz yok mu diye düşünmeye başladım.sizin bilgileriniz veya tecrübeleriniz nedir bu konuda aydınlatırsanız sevinirim

       Arkadaşlar aracınızın ilk başlarda yüksek devir yapmasının sebebi otomatik cikledir, aracın ısınmasını beklemeden hareket ederseniz veya gaza basarsanız cikle devreden çıkar ve araba soğuk iken rölantiye düşer bu durumda hem motor sessizlik açısından iyi değildir.

      Motorun ısınmasını bekleyin ve öle hareket ediniz , kullanım kitapçığını inceleyiniz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

       Arkadaşlar aracınızın ilk başlarda yüksek devir yapmasının sebebi otomatik cikledir, aracın ısınmasını beklemeden hareket ederseniz veya gaza basarsanız cikle devreden çıkar ve araba soğuk iken rölantiye düşer bu durumda hem motor sessizlik açısından iyi değildir.

      Motorun ısınmasını bekleyin ve öle hareket ediniz , kullanım kitapçığını inceleyiniz.

 

hah işte ben buna bugüne kadar inanmadım. keşke inansaymışım :)

 

hatırlatma için teşekkürler nofear

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

merhaba, 

mazda 3 2006 otomatik vites. 

 

havaların soğumasıyla beraber ilk çalıştırmada yüksek devirde çalışmaya başlıyor. 2000 devire çok yakın, 2-3 dk bekliyorum ama hissedilir bir düşüş gözlemleyemedim.yola çıkıp devam ediyorum.  hava sıkalığı 5-8 derece civarında. motor ısnmasından sonra rolantide iken bir titreme hissediyorum,  motorun seside çok hoşuma gitmiyor. sanki birşeyin ayarı gevşemişte sıksan düzelecekmiş gibi. aracıma 110 bin civarında brc lpg taktırdım. şu anda 118 binde. acaba subaplar mı gitmiştir. ben aracı 96 binde aldım. 80 binde servis görmüş. ben aldığımdan beride usta yüzü görmedim henüz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

80000 km'den beri bakım yapılmadı mı yani aracınıza?

 

110 bin civarında brc lpg taktırdım. şu anda 118 binde. acaba subaplar mı gitmiştir. ben aracı 96 binde aldım. 80 binde servis görmüş. ben aldığımdan beride usta yüzü görmedim henüz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba, 

mazda 3 2006 otomatik vites. 

 

havaların soğumasıyla beraber ilk çalıştırmada yüksek devirde çalışmaya başlıyor. 2000 devire çok yakın, 2-3 dk bekliyorum ama hissedilir bir düşüş gözlemleyemedim.yola çıkıp devam ediyorum.  hava sıkalığı 5-8 derece civarında. motor ısnmasından sonra rolantide iken bir titreme hissediyorum,  motorun seside çok hoşuma gitmiyor. sanki birşeyin ayarı gevşemişte sıksan düzelecekmiş gibi. aracıma 110 bin civarında brc lpg taktırdım. şu anda 118 binde. acaba subaplar mı gitmiştir. ben aracı 96 binde aldım. 80 binde servis görmüş. ben aldığımdan beride usta yüzü görmedim henüz.

yakında motor arıza ışığı yanıp sönmeye başlayacak, sonra sönecek ancak titreme kısa aralıklarla yineleyecek

sonra arıza ışığı sürekli yanmaya başlayacak

servise gitmeye başlayacaksın

önce bujilerden denilecek, buji masrafı

sonra bobin denilecek, bobin masrafı

sonra manifold hava alıyor diyecekler, manifold masrafı

falan filan titremeler artacak ve artık sürekli yapar hale gelecek.

sonra bir ara biraz benzinde bin düzelir diyecekler, benzin masrafı

en son kapağı açalım subap değiştirelim, 1500-2000 arası maliyet diyecekler.

---

ben diyorum ki canım memleketimde arabadan anlayan usta yok!

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzer şikayetler geçmiş yıllarda kullandığımız LPG li Opel Astra'da olmuştu. LPG 30.000 km de takılmıştı ve şikayetlerde 60.000 km de görülmeye başlamıştı. Problem sübaplardandı.

 

Selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

bugün itibari ile aracımın sübapları değiştirildi. bilye, sübap, conta, motor yağı, balata değişimi, filtreler, ıvır-zıvır, 900 TL, işçilik 1000 TL.

 

bununla beraber ÜÇLER RENO'da bu işlem yapılana kadar dr reno dahil diğer ustaların "belki şundandır" diye yaptığı işlemler yaklaşık 950 TL :ohmy: en çokta buna yanıyorum. En baştan bu işi yapsam 950 TL cebimde kalacaktı ama "ama" işte...

 

Neyse sonuçta işlemi başarıyla gerçekleştiren ÜÇLER RENO'dan Fahri ustama teşekkürler. iyi iş çıkardılar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bugün itibari ile aracımın sübapları değiştirildi. bilye, sübap, conta, motor yağı, balata değişimi, filtreler, ıvır-zıvır, 900 TL, işçilik 1000 TL.

 

bununla beraber ÜÇLER RENO'da bu işlem yapılana kadar dr reno dahil diğer ustaların "belki şundandır" diye yaptığı işlemler yaklaşık 950 TL :ohmy: en çokta buna yanıyorum. En baştan bu işi yapsam 950 TL cebimde kalacaktı ama "ama" işte...

 

Neyse sonuçta işlemi başarıyla gerçekleştiren ÜÇLER RENO'dan Fahri ustama teşekkürler. iyi iş çıkardılar.

Geçmiş olsun. Kazasız belasız sürüşler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Ben8m araçta ciddi anlamda titreme var,bugün bir ustaya baktırdım "subaplar degişecek" dedi.bunölçüm yaparak söyledi.rakam olarakta 1500tl yi bulacağını belirtti,bakalım hayırlısı...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben8m araçta ciddi anlamda titreme var,bugün bir ustaya baktırdım "subaplar degişecek" dedi.bunölçüm yaparak söyledi.rakam olarakta 1500tl yi bulacağını belirtti,bakalım hayırlısı...

Ne kadar km'dir LPG ile kullanmıştınız aracınızı?
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...