Jump to content

Mazda Yetkili Servislerinden Memnun musunuz ?


Ali
 Paylaş

Servislerden Memnun musunuz?   

161 oy

  1. 1. Servislerden Memnun musunuz?



Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda Müşteri Hizmetlerine şikayetini dile getir derim ben çünkü mazdalarin renk kodlari arabada mevcut mesela benim aracın sağ ön kapının altında. aynı renk kodu boyadan kullanmalari lazim :)  haaaa önceki renk günes ışınlarından solmuş durumdamı ??? pasta ile boya koruyucular var özel parlatici bu farki kapatmalari lazim. Birde aracin 2010 hadi 90 model olsa ne ala doğal karşılanır o zamanda kullanilan boya rengini bulmak veya ayni rengi tutturmak zor ama 2010 model 3 ayri renk mi olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Özer, sen benim yazdıklarımı anladığından emin misin ?. Ben kimseyi aklıyor veya karalıyor değilim. Yazdıklarımı baştan okur musun ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar;

Sanırım ben de yanlış anlaşılıyorum. Benimde yapmak istediğim mazda servislerine fabrika seviyesi boya yapacak teknolojinin getirtilmesini sağlamak!! Böylece müşteriler olarak bizler de çok daha memnun kalacağız!!

Servislerde çalışan insanların davranışları tabiki önemli! ancak servislerin bizlerden çok araçlarımıza iyi davranması benim için daha önemli!! buda bilgi ve teknoloji yatırımıyla olur..

Şunu unutmamak lazım kendimizi değil aracımızı servise götürüyoruz. :)

servislerin bu fabrika seviyesi boya işleminin fayda-maliyet hesaplarını hemen masaya yatırmasını öneriyorum..

Bakalım kaç kişi boya işinde benimle aynı fikirde DESTEK BEKLİYORUM!!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burak Bey yazdıklarınızı baştan okudum ama orada benim anladığım şekilde de bir anlam çıkarılabiliyor. Artık Türkçe'den mi kaynaklanıyor dersiniz yoksa başka bişey mi bilemem. Sizin niyetiniz müsbet ise tabii ki ben size inanmakla mükellefim. Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şöyle söyliyim, sen konunun bir bölümüne ben ise diğer bölümüne dikkat çekmişim. Bunu servisi aklamak olarak algılaman yanlış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şöyle söyliyim, sen konunun bir bölümüne ben ise diğer bölümüne dikkat çekmişim. Bunu servisi aklamak olarak algılaman yanlış.

Yanlış algıladığımı kabul ediyorum Burak Bey. Tarafınızdan da özür diliyorum.

Benim diğer noktaya dikkat çektiğim hususunda da doğru tespit yapmışsınız.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhabalar...

fabrika seviyesinde boya kalitesinden kastınızı tam olarak anlamış değilim. boyanın kalitesini denince yüzey ve alt katlarında kullanılan malzemenin kalitesi geliyor akla. fırını düzgün ve boyaya uygun olan, malzemeden çalmayan(kalite veya miktar), dsoğru ekipmanları kullanan bir servisin boya kalitesi fabrika kalitesinde olacaktır. ancak, farklı dönemlerde fabrikanın ürettiği araçların renkleri (almaz-japon-amerikan farketmiyor) farklı çıkarken, serviste renk tonlamasında farklılık olması gayet normaldir. tabi bu farklılığın miktarı kabul edilebilir ölçülerde olması gerekir. size göre tutmayan renk %95 tutmuş olabilir, bir başkasına göre %80 tutan renk tutmuş diyebilir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

[

merhabalar...

fabrika seviyesinde boya kalitesinden kastınızı tam olarak anlamış değilim. boyanın kalitesini denince yüzey ve alt katlarında kullanılan malzemenin kalitesi geliyor akla. fırını düzgün ve boyaya uygun olan, malzemeden çalmayan(kalite veya miktar), dsoğru ekipmanları kullanan bir servisin boya kalitesi fabrika kalitesinde olacaktır. ancak, farklı dönemlerde fabrikanın ürettiği araçların renkleri (almaz-japon-amerikan farketmiyor) farklı çıkarken, serviste renk tonlamasında farklılık olması gayet normaldir. tabi bu farklılığın miktarı kabul edilebilir ölçülerde olması gerekir. size göre tutmayan renk %95 tutmuş olabilir, bir başkasına göre %80 tutan renk tutmuş diyebilir...

Benim ne demek istediğimi istanbuldaki alman markaların servislerini gezerseniz daha iyi anlayacaksınız!

Fabrika seviyesi boyama teknolojisi ile kastım mazda fabrikasında kullanılan boyanın ithalinin yanı sıra servisteki gibi 40 derecede değilde yüksek sıcaklıkta dry kurutma yapabilecek fırın ,boya havuzları, eğer uygulanıyorsa boya altına uygulanan epox veya benzeri maddelerin kullanım kriterleri gibi bilgi ve techizatın servislere kurulmasıdır.

Tamir boyası niteliğine sahip olan boya ile ( partikülleri mikron olarak farklı yani boyanın fabrikanın kullandığı boyadan kalınlığı farklı) yapılan tamiratın fabrika kalitesinde olması mümkün görünmüyor...!

sizin bahsettiğiniz farklılık gözle muayene farklılığı benimki ise uygulamanın dışında teknik farklılığı ortadan kaldırmaya yönelik..

ilgilendiğiniz için ayrıca teşekkürler!!

Halen daha bekliyorum kaç kişi servislerde bu şekilde orjinal boya istiyor....??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kaliteyi kim istemez ama bunlarin maliyete bir yansimasi olmayacak mi? Bunlara katlanabilecek miyiz ? Iki gun sonra 100 TLlik is icin 200 TL istiyorlar turu karsilastirmalar yapilmayacak mi aradaki kalite farki goz ardi edilerek ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

[benim ne demek istediğimi istanbuldaki alman markaların servislerini gezerseniz daha iyi anlayacaksınız!

Fabrika seviyesi boyama teknolojisi ile kastım mazda fabrikasında kullanılan boyanın ithalinin yanı sıra servisteki gibi 40 derecede değilde yüksek sıcaklıkta dry kurutma yapabilecek fırın ,boya havuzları, eğer uygulanıyorsa boya altına uygulanan epox veya benzeri maddelerin kullanım kriterleri gibi bilgi ve techizatın servislere kurulmasıdır.

Tamir boyası niteliğine sahip olan boya ile ( partikülleri mikron olarak farklı yani boyanın fabrikanın kullandığı boyadan kalınlığı farklı) yapılan tamiratın fabrika kalitesinde olması mümkün görünmüyor...!

sizin bahsettiğiniz farklılık gözle muayene farklılığı benimki ise uygulamanın dışında teknik farklılığı ortadan kaldırmaya yönelik..

ilgilendiğiniz için ayrıca teşekkürler!!

Halen daha bekliyorum kaç kişi servislerde bu şekilde orjinal boya istiyor....??

valla bu dedikleriniz yetkili servislerde zaten zorunluluktur. buyrun bize gelin. muğla vilayetinde bodrumdan fethiyeye kadar en iyi boyacı, en iyi techizat, en iyi alt yapı elemanı, en iyi sarf malzemelerini kullanıyoruz. fırını dediğiniz gibi 40 derece de değil, 65 derecede, ihlas sobası değil, 8000w lık IR kurutucular kullanıyoruz. boya kalınlığına gelince, orjinal parça boyuyorsak fabrika boya kalınlığını da tutturma garantisi veriyoruz. tabi bu durumda parça başı boyama işinin fiyatı 250TL'ye çıkıyor. güzel iş çıksın diyen ve paraya kıyan müşterilerimiz 200km lik yarı çapta en iyi hizmeti alabilirler. ancak...

işin diğer boyutu var. kaskolu araç geliyor. eksper kesip biçiyor. abi etme eyleme, biz şöyle malzeme kullanıyoruz, böyle su bazlı boyamız, alt katımız 1.sınıf, fırın 65 derece, mazotlu. Nuh diyor peygamber demiyor, parça başı 130TL, istersen yap, yapan var diyor. yukarıda ilk saydığım gibi bir işin parça başı maliyeti 200TL iken 130TL'ye nasıl yapılır bu. siz işin içinden çıkın, ben yapmazsam ne olayım?...

iyi iş iyi para. müşteri veya eksper cümleye kaça malolur, kaça yaparsınız diye başlarsa, kalite düşer. biz de her türlüsü var. ister ucuz, ister iyi...

alman markalarına çok fazla takılmayın. ben ne alman markaları, ne bmw servisleri gördüm işin içinden çıkamayıp bize gelen.

Kaliteyi kim istemez ama bunlarin maliyete bir yansimasi olmayacak mi? Bunlara katlanabilecek miyiz ? Iki gun sonra 100 TLlik is icin 200 TL istiyorlar turu karsilastirmalar yapilmayacak mi aradaki kalite farki goz ardi edilerek ?

yeni gördüm. ancak aynı şeyden bahsediyoruz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

boya teknolojisi konusunda Metin uzman durumunda şuan ve diyor ki; fabrikasyon boya sistemi kurmanın min. maliyeti 300 bin lira. bu yatırımı yapacak olan servisin arabaları kaça boyayacağını merak ediyorum :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer 1 ön tampona 45 aw işçilik yazarsanız fabrika kalitesinde boya yapılıyor. 1 aw=5dk 12aw=1saat. 1 aw kdv hariç 11 euro. Kaba bir hesapla 900 lira, boya malzemesi hariç sadece işçilik ücreti alınarak ön tampon boyanıyor. 12 aw boya hazırlama 3 aw de boyanan her parçanın pasta cilasınıda unutmayın. Yani o meşhur Alman markalarında durum böyle. 1 tampon boyanması ve kendisi 2000 lirayı geçiyor. Ha bunları nerdenmi biliyorum çünki 11 gündür bunları hesaplıyorum.

Durum böyle olunca ne kadar para o kadar iş mantığıyla bakmak lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest metin_4154

Fabrika boyası ile aynı boyayı uygulamak çok zor.Daldırma yapıyorlar desem bunun için servis içinde yaklaşık 7 metre uzunluğunda ve 2 metre derinlikte bir havuz yapmaları gerekirki içindeki boyanın vizkozite değerini nasıl ayarlasınlar.Ayrıca vinç ile taşıma yapıldığında boyaya zarar verme ihtimaline karşı raylı bir sistem yapılabilir.Fırın konusu ise tamamen ayrı bir proses yani sonuç olarak servislerin bunu yapmasına imkan yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sevgili Muğla Mazda Bayiisi, size burada daha önce de yazdığım bir sözü tekrar yazmak isterim, sözüm tüm markaların tüm yetkili servisleri için geçerlidir: Adınız çıkmış 9'a inmez 8'e! Siz bu algıyı çok zor yıkarsınız.

Exper'in istediği indirim kendi şirketine daha fazla para kazandırmak için, ayrıca düşük maliyet sayesinde primi artacak, müşterinin aracı da çok fazla umrunda değil. Ama müşterinin istediği indirim tamamiyle servislerin "ne kadar yolsak kârdır" düsturundan kaynaklanmaktadır. Müşteri de kendi çapında savunma mekanizması geliştiriyor elbette. Servise giden müşteri arabasını seven müşteridir. Ama kim olursa olsun arabasını ne kadar severse sevsin bir işi ederinden fazlasını ödemeyi asla istemez!

Bakmayın ben şimdi 626'ya biniyorum, şimdilik böyle gerekiyor, yoksa önceden yüksek modelli araçlarım oldu ve servis olayını iyi bilirim. Ayrıca kuzenim ve birkaç arkadaşım yetkili servis çalışanıdır.

Yani sevgili yetkili servis yetkilileri, nalıncı keseri gibi hep bana hep bana etmeyiniz. Müşteriye empati yapmasını da biliniz. Yoksa herkes ister arabasını serviste ciddiyet içerisinde yaptırmayı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pek kimse bilmez ama eksperi reddetme yani eksperin kendisini reddetme hakkınız vardır, teoride eksper sigortacı ve sigortalının mutabakatı ile atanır...

Aracınız kaza yaptığında size ilk iş olarak bir takım tam olarak doldurulmamış formlar imzalatılır, işte o formlar sonra sigortacı tarafından gerektiği şekilde doldurulur...

Tabii işin diğer yönünden bakınca eksperi reddetmeniz işi yani sizin işinizi uzatır, sigortacının para ödemesini de geciktirir, onlar için avantajlı, ayrıca hangi eksperi kabul ederseniz edin tamamı sigorta şirketlerinden iş almakta ve o sayede geçinmektedir.. Burada tercihiniz sizin açınızdan kötünün iyisi olabilir ancak....

İşin hangi kalitede yapılacağı sigorta poliçelerinin özel şartlarında gizlidir, genel şartlar aynen kazadan önceki duruma getirilmesini gerektirir....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pek kimse bilmez ama eksperi reddetme yani eksperin kendisini reddetme hakkınız vardır, teoride eksper sigortacı ve sigortalının mutabakatı ile atanır...

Selman abi güzel söylüyorsun da, herzaman teorik pratiği tutmuyor. Burda dolu yemiş bir araç vardı, adam eksperi reddetti. yerine bir eksper atandı ki, beterin beteri. önceki eksper az da olsa boya parası vermişti, 2. gelen onu da vermedi. tamiratı reddetmek zorunda kaldık... olabiliyor arasıra...

Sevgili Muğla Mazda Bayiisi, size burada daha önce de yazdığım bir sözü tekrar yazmak isterim, sözüm tüm markaların tüm yetkili servisleri için geçerlidir: Adınız çıkmış 9'a inmez 8'e! Siz bu algıyı çok zor yıkarsınız.

burdaki muhabbet uçmuş, boyahaneye 300bin TL lik yatırımlar falan hikaye. daldırma kazanları falan rüya. Türkiye'de bir tane daldırma kazanı olan servis yok. bazı otomobil fabrikalarında bile yok bu saydıklarınız. siz diğer markaların fabrika çıkışı boya kalitelerinden haberdar mısınız? müşteri hem ucuz, hem süper iş istiyor, diğer taraftan eksper sigorta firmasına yontuyor, personel maaş bekliyor, malzemeci para istiyor. kalite düşer tabi...

Muğla'dan mazda sahibi arkadaşlara sorun bakalım, bizim yaptığımız yatırımı bu bölgede kim yapmış? bizim işçilik kalitemiz kimde varmış. biz de, müşterilerimiz de halimizden memnunuz. kimse yanlış anlamasın lütfen ama, birkaç servisin hatasını, yada herhangi bir servisin bir hatasını diğer tüm servislere maletmeyelim. bugün hangi servisten memnun değilseniz size servis müdürü veya genel müdürünün veya sahibinin telefonunu vereyim. açın direk söyleyin. anlayışsız olacaklarını sanmam. hatta bu diyologlardan memnuniyet duyacaklardır. burada hataları bütün servislere mal edip, forumu merakla okuyan potansiyel mazda sahiplerini yanıltmayalım lütfen.

hassasiyetinize şimdiden teşekkür ederim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...