Jump to content

Mazda Yetkili Servislerinden Memnun musunuz ?


Ali
 Paylaş

Servislerden Memnun musunuz?   

161 oy

  1. 1. Servislerden Memnun musunuz?



Tavsiye Edilen Mesajlar

2010 mazda 3 sahibiyim, aracımdan memnunum, ancak opan servisinden memnun değilim.Aracımın lastik basınç sensörlü sibopları dayanıksız, üç defa arıza yaptı, ilkinde garanti kapsamında değişti, ikincisini ben jantı silerken kırıldı, üçüncüsü ise yolda seyrederken kırıldı ve lastik tamamen indi.OPAN garanti kapsamına alınmayacağını söyledi, ancak üçüncüde benim bir suçum yoktu!!BU SEBEPLE ARTIK MAZDA'YI İNSANLARA TAVSİYE ETMEYECEĞİM VE BU NOTU BİRÇOK YERE YAZACAĞIM VE İLETECEĞİM.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Orbitus

2010 mazda 3 sahibiyim, aracımdan memnunum, ancak opan servisinden memnun değilim.Aracımın lastik basınç sensörlü sibopları dayanıksız, üç defa arıza yaptı, ilkinde garanti kapsamında değişti, ikincisini ben jantı silerken kırıldı, üçüncüsü ise yolda seyrederken kırıldı ve lastik tamamen indi.OPAN garanti kapsamına alınmayacağını söyledi, ancak üçüncüde benim bir suçum yoktu!!BU SEBEPLE ARTIK MAZDA'YI İNSANLARA TAVSİYE ETMEYECEĞİM VE BU NOTU BİRÇOK YERE YAZACAĞIM VE İLETECEĞİM.

Bu tip durumlarda şayet servisle sorun çözülemiyorsa, mutlaka öncelikle sakin olup Mazda Merkez ile irtibata geçmekte fayda görüyorum. Çünkü çok büyük gibi görünen sorunlar, Merkezin müdahalesi ile bazen kolaylıkla çözülebiliyor. En azından denemekte fayda var...  ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar genel olarak sitede herkes için tekrar bu olayı anlatacağım ama özellikle sizin bilmenız gerekir diye düşündüm.Yaklaşık bir hafta önce Antalyadaki Mepaz servisine Expertiz raporu almak için gitmiştim.(Antalyada oturan bir kişiden Mazda 3 2007 model araba aldım)Kontroller yapılırken laf arasında ustaya motorun neden titreyerek çalıştığını sordugumda siboplar sıkı olduğu için yapar dedi.Motordan anlamadığım için çok üzerinde durmadım düşünmedim.2saat sonra verilen expertiz raporunda Motor performansları ıyı dıye rapor verildi.Açıklamalar bölümünede sadece motor düzensiz çalışıyor kontrol edilmesi gerekli diye not düşüldü.Ben servise güvendiğim için Mazdaya ve mazda çalışanlarına güvendiğim için bu aracı aldım.Daha sonra izmirde servisde bakım yaptırırken bana söylenen yaklaşık 3 milyarlık hasarı olduğu.Madem 2.700tl lık bı hasarı var ve bunun farkındalar neden expertiz raporuna bu durum ayrıntılı uyarmak amaçlı üstü kapalı değilde ayrıntılı bir şekilde yazılmadı.İzmirdeki servisle konuşmamda expertiz raporunda geçiştirildiğini ve servisin bir tanıdığı olabileceği üzerinde durdu.Yoksa bu durumla karşılaşmıyacağımı açık ve net söylediler.Antalya Mepaz servisiyle görüşmemde 'sorunun üstü kapalı bi şekilde orada yazdığını ve bunu bize sözlü olarak motor neden düzensiz çalışıyor olabilir' diye sormam gerektiğini söylediler.Expertiz raporunun açık net ve anlaşılır olması gerektiğini biliyoruz.2700tl lık hasarı görüp motor düzensiz çalışıyor diyip kapatmaları expertiz raporunun ne derece ciddi olduğuna açık bir örnektir.Öncelikle tüm bunları MAZDA'ya hiç yakıştıramadım beklemezdim cidden.Daha sonra Mazdanın servisinde bu tarz bi olayın başıma gelmesi gerçekten beni çok üzüyor ve buradan o servis hakkında gerekli işlemleri başlataçağımıda size buradan bildirmek istiyorum.Burada paylaşmamın sebebide güvenerek gittiğimiz mazda servisinin neler yapabileceğini görün istedim.Gidip gitmemek tabiki sizin tercihinizdir yalnız mepaz da olmak üzere kimse bunun yaşanmamış bişey olduğunu iddia edemez.(Expertiz raporunu da gerekirse merak eden arkadaşlara yollarım.)Tüm mazda kullanıcılarına duyurulur.

Bakın şimdi, raporda "Motor düzensiz çalışıyor, kontrol edilmeli" yazılmış sizin ifadenizle ve siz bu aracı almışsınız, motor aracın beyni, her şeyi... Üstü kapalı ya da değil, bunun üzerine düşülmesi gerekirdi diye düşünüyorum..

Araç dediğiniz gibi Mepaz'dan alınmıştır, zaten tek servis, tek servis olmasına rağmen bugüne kadar Mepaz hakkında hep olumlu görüşler duyduk...

Bir de İzmir'deki servis hangisi? Şu anda tek servis var, Yeni Otomotiv'mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  10.000 km. bakımını Başayarda yaptırdım. Ben çok memnun kaldım. Bu arada BAŞAYAR mazda satışını durdurmuş. Sadece Kia'ya dönmüşler.

    Personel sağolsun ilgililer. Bi de benim araç lpgli olduğundan motorun yağlamasını yapması için yağlama sistemi monte ettiler. Kullanan var mı? 80 tlye taktırdım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim arabamın stop lambaları buğu yapıyor, dün servise gittim. yıkadılar sol stop lambası buğu yaptı sol yapmadı (bugün sabah sol stopta buğu yaptı) foto çektiler garantiden fotoyu gönderdiler. cevabı bekliyoruz. ayrıca sol topun içinde sinek var :) onuda rapor ettiler. bu sabah güneşin açısından farkettim sol stop lambasının contası yerinden çıkmış. ve stoplar lambalarına bastırınca oynuyorlar ( dış camları)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Servis bazında çok mazda servise girmedim(birkaçı) ama benim sıkıntım servis kampanyalarının az oluşu,diğer oto servislerini görüyorum,okuyorumve duyuyorum,sürekli kampanya yaz- kış,Kredi kartına taksit vs. bence servislerin yada tepedekilerin bunları dikkate alması lazım.Ha bide araçta vida yerine çeşitli yerlerde kullanılan o plastik vida diyeyim adını bilmiyorum,çevremdeki bütün servislere sordum yok diyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar,

Konuyu Mepaz'a sorup ekspertiz raporunun bir kopyasını istedim. Ekte bulabilirsiniz. Bence burada söylenmesi gerekenler söylenmiş.

Bu raporları tam teşhis olarak değerlendirmek hata olur. Sonuçta araçtaki sıkıntılar ortaya konmuş görüldüğü kadarı ile. Detayı için daha farklı testler / işlemler yapılması gerekir ki bu da farklı ücretlere tabi olur. Araç alım sürecinde de bunlar yapılamayacağı ( kimse satmadığı bir aracın motorunu açtırmaz ) için 2 seçenekten biri uygulanır. Ya aracı almaktan vazgeçilir ya da o hali ile almaya karar verilir.

post-1-141695286504_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Orbitus

Bana kalırsa bu vakada hata karşılıklı olmuş gibi...

Alıcı, usta'ya sözlü olarak sorduğunu ve sibopların sıkılığından cevabını aldığını söylüyor... Ortalama bir usta, motorun çalışma şeklinden arıza sebeplerini iyi kötü değerlendirebilir, ihtimalleri ve muhtemel masrafları daha açık söyleyebilir...

Diğer taraftan, raporda motorun kontrol edilmesi gerektiği yazılmış ve servis bu noktada topu üstünden atmış... Problemin niteliğini tahmin edemiyorum ama detaylı bir inceleme yapmadan, yapılan bir tespitin kesin kaynağının rapora yazılması doğru değil. Bu nedenle servis "kontrol edilmeli" demiş... Sonuçta "kontrol edilmeli" ifadesini gördükten sonra aracı satın almak zaten büyük bir risktir.

Bence servisin yazdığı "kontrol edilmeli" ibaresi aracı satın almamak için yeterli olmalıydı. Diğer taraftan da servisteki ustalar ihtimalleri ve masrafları, sözlü de olsa, iyi niyetle biraz daha açabilirlerdi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ha bide araçta vida yerine çeşitli yerlerde kullanılan o plastik vida diyeyim adını bilmiyorum,çevremdeki bütün servislere sordum yok diyor.

Sanayide plastik klips diye geçiyor isimleri, aşağıdaki web sitesinde mazda için çeşitleri mevcut.

http://www.onurfix.com.tr/%C3%9Cr%C3%BCnlerimiz/Klipsler/OtomotivKlipsleri/Mazda.aspx

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

supaplar "sıkı" ne demek????...

zaten açılmamış motorun supapları neden "sıkı" olsun?...supaplar işlem görmüş ki "sıkı"...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Alıcı arabadan anlasa belki servise fazla ihtiyaç duymaz.Kaldı ki rapor üzerinde durması fazla anlamadığını gösteriyor(Benim gibi).Motor düzensiz çalışıyorun ne manaya gelebileceğini birçok usta bilir diye düşünüyorum.Usta nasıl sübapların sıkı olduğu görüşünü dil getirebiliyorsa,sıkıntılı olaBİLECEĞİ düşüncesini de dile getirebilmeli.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de aracımı alırken yetkili servise götürmüştüm... Usta net olarak hiç bir ifade kullanmadı, motorun çalışmasını dinledi "inceden bilya sesi var" dedi... En kötü ihtimalle bu sesin bana maliyeti ne olur dedim, "600-750 lira civarında tutar" dedi... Kendimce kabullendim, içime sinmedi ve başka bir özel servise aracı gösterdim... Saat gibi maşşallah cevabını aldım...

..............

Yani; bu işlerde biraz nasip kısmet işi biraz da bilgi beceri işinin ön planda olması halinde işiniz denk gidebiliyor... Yoksa durduk yerde 2.700 tl nin altına imza atmak kaçınılmaz oluyor...

Kolaylıklar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar,

Konuyu Mepaz'a sorup ekspertiz raporunun bir kopyasını istedim. Ekte bulabilirsiniz. Bence burada söylenmesi gerekenler söylenmiş.

Bu raporları tam teşhis olarak değerlendirmek hata olur. Sonuçta araçtaki sıkıntılar ortaya konmuş görüldüğü kadarı ile. Detayı için daha farklı testler / işlemler yapılması gerekir ki bu da farklı ücretlere tabi olur. Araç alım sürecinde de bunlar yapılamayacağı ( kimse satmadığı bir aracın motorunu açtırmaz ) için 2 seçenekten biri uygulanır. Ya aracı almaktan vazgeçilir ya da o hali ile almaya karar verilir.

Burak kardeş öncelikle expertiz raporunu  araştırıp bulduğun için teşekkürler.Bana verilen servis raporunu duyan başka bir servisin müdürü uzun uğraşlarım sonucunda bu olayın muhtemelen ayarlanmış olabileceğini öbür türlü bu derece bir sibop sorununun servis tarafından fark edilememesinin veya net konuşulamamasının tek bir sebebi olabileceğini ve sonrada bu aldığım kişinin servisle bir bağlantısı olabileceğini açıkça belirtti.Ayrıca Mepazın müdürüyle telofonla görüştüğümde rapordaki gibi sorumluluğu üstlerinden atarak 'kardeşim biz raporda aslında açık bir şekilde belirtmişiz sorun olduğunu sen bize sordun mu sözlü olarak bu sorun nedir diye.'gibi bi cevap aldım.İlk sorum madem ayrıntılı bakmaları gerekiyo sorunu orada biliyolarmışki sözlü sormamı istiyolar.Resmi bir evrak veriliyo rapor adı altında ama yazıya bir sebepden dökmeyip benden neden sözlü sormadın bize deniyo.Ayrıca motorun suanki durumunu baska bir servise bakıma götürdüğümde ayrıntılı olarak bir liste verip şunlar şunlar yapılmalı diyebildiler.Tüm bunlar ek bir ücret alınmadan bakım yapılırken oldu.Kaldı ki kaportasını açan herkes anlıyabiliyomuş ben bile neden titreyerek çalışıyo diye sormuştum.İkinci sorum motordan çok anlamayan biri olarak düzensiz çalışmasının birçok sebebi olabilir.Gaz rolanti ayarından en düşük maliyetli bir sebepten en pahalısına kadar.(Şuan ki gibi yani)Motor aracın en önemli yeri.Servisin verdiği rapor motora bakmıyorsa (motoru acıp altına inmesine gerek yok tabikide)veya üstünkörü sorumluluğu bir cümleyle atabiliyorsa yaşadığım bu olayın tüm arkadaşlar tarafından  bilinmesini isterim.

Mazda Türkiye temsilciliğiyle görüşmemde olayın kesinlikle çözüleceğini ve geri dönüş yapılacağını söylemişlerdi.Geri dönüş şöyle geldi arkadaşlar;

Servisle irtibata geçiniz biz olaylardan haberdar olucaz dendi ve servis temsilcilikle görüşeceğini bildirdi ve sonunda Efendim expertiz raporunuzu inceledik ancak servislere gücümüz yetmiyor gibi bir açıklama geldi:)Bence komik arkadaşlar daha yetkili bir personelle görüşmek istedim ama öyle bir durumun olamıyacağını söylediler arkadaşlar:)

Sözün özünü bence Nurkan bey(Mazda Genel Müdürü)söylemiş.İşini düzgün yapmayan servislerle yollarımızı ayırmamız gerekiyo diye..

İnşallah yaşadıklarım aracınız konusunda bir karar alırken yardımcı olur ve üzülmezsiniz.Ben işin gerçekten parasında değilim ama hak yiyen arkadaşlarada gereken cevabı her ortamda vermeye hazırım.Avukat  aracılığıyla dava açıyoruz arkadaşlar sonucunu burada yine paylaşıcam.Dediğim gibi önemli olan para değil hakkımızı aramak..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konu mahkemeye intikal ettiyse söylenecek çok fazla söz yok ama yukarıda yazdıklarımın doğru olduğunu düşünüyor ve Selman Abi'nin yazdıklarına da katılıyorum.

Detaylandırılsın veya detaylandırılmasın, son 20 bin km dir yetkili servise uğramayan, bu arada orijinal değil yan sanayi malzeme kullandığı tesbit edilen, raporda belirtilen sorunları olan bir aracı aldıysanız zaten bazı şeyleri kabullenmişsiniz demektir.

Ayrıca bu rapordan yetkili servis ile satıcı arasında bir bağ çıkartmak neredeyse imkansız zira raporda arabayı öven tek bir madde yok. 1.5 senedir servise gitmeyen bir aracın servisten bir beklentisi veya tam tersi bir durum olacağına da çok ihtimal vermiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba ben hiç memnun değilim.sol kapıdaki hoparlörden cızırtı geldiği için servise götürdüm

usta saolsun kulağını koyup bu sadece radyoda var diyor ama cd de yapıyor arasıra diyorum.

değiştirmemekte ve sökmemekte ısrar ediyor.servis müdürü hiç yardımcı olmuyor.ikinizden biriniz yalan söylüyorsunuz ozaman diyor.(yaklaşıma bakın)

sanki ben arabamın kapısını söktürmeye meraklıyım.

ama garanti bitince hemen değiştirirler tabi.

bende sırf bu yüzden 6 aylık bakıma oraya da gitmeyecem yetkili servise de.6 ay sonra garanti bitiyor.bu ayın başında gitmem gerekiyordu ama şehir dışındayım.

acaba bu hoparlörü değiştirebilcek yada yardımcı olabilecek ist.da bir servis varmı?

bostancıdaki hariç tabiki.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba ben hiç memnun değilim.sol kapıdaki hoparlörden cızırtı geldiği için servise götürdüm

usta saolsun kulağını koyup bu sadece radyoda var diyor ama cd de yapıyor arasıra diyorum.

değiştirmemekte ve sökmemekte ısrar ediyor.servis müdürü hiç yardımcı olmuyor.ikinizden biriniz yalan söylüyorsunuz ozaman diyor.(yaklaşıma bakın)

sanki ben arabamın kapısını söktürmeye meraklıyım.

ama garanti bitince hemen değiştirirler tabi.

bende sırf bu yüzden 6 aylık bakıma oraya da gitmeyecem yetkili servise de.6 ay sonra garanti bitiyor.bu ayın başında gitmem gerekiyordu ama şehir dışındayım.

acaba bu hoparlörü değiştirebilcek yada yardımcı olabilecek ist.da bir servis varmı?

bostancıdaki hariç tabiki.

benim komple değişti hoparlörler.Servis elemanı patlak değil diyor ve kapıyı söktürünce aaaa patlakmış oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anadolu yakasında Koşuyolu Merser veya Avrupa yakasında Evo'ya gitmenizi tavsiye ederim. Ne yapacaklarını bilemem ama tecrübeli servisler her ikisi de, eminim olaya daha profesyonelce  yaklaşacaklardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu yazılanlarda anlamadığım şey garantiden değişen parçaların maliyeti servisler üzerinde kalmıyor, servisler rapor tutup merkeze bildiriyorlar, onay verilince ve parça gelince değiştiriliyor diye biliyorum. neden bu halde aracın bir problemi yokmuş gibi inatlaşıyorlar? yada usta hoparlörün sesinden anlayacak kulağa sahip değil :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...