Jump to content

Mazda CX-3 Test ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

    burak selam benim anlatmak istediğim özellikle 100 bin tl karşılığında alacağım bir aracın bunu hakedip etmediği.ister moca olsun ister captur ister cx3.eleştirilerim bu nedenledir. yurt dışında ihtiyaç bizdekinden farklı olabilir.

 

    bizim gibi 1.5 fındık motora mahkum olmadan vergi problemine takılmadan uygun fiyata 2.000 cc yada 2.2 dizeli alıyorsa adam ve de bizim gibi aracın her şeyine önem vermiyorsa ve en çok ulaşım için düşünüyorsa daha az irdeleyerek alabilir bu araçları..ama türkiye şartlarında 1.5 cılız motorlu ve yüksek kalite malzeme ve işçiliği olmayan küçücük bir araca sırf dizel ve otomatik diye 100 bin tl verilirmi. 

 

Renkler, zevkler ve ihtiyaçlar değişikendir Serkan. Yukarıda belirttiklerin senin kişisel tercihlerini yansıtır. Bazıları için de MPS fuzulidir para verilmez araçtır ama senin için göz bebeğidir parayı verirken gözün görmez ( Zaten böyle olmasa satmak konusunda bu kadar sıkıntı çekmezdin )

 

Ben de olayı bu şekilde görüyorum. Sahip olduğu donanım, sınıfı içerisindeki pozisyonu ve sen kabul etmesen de bence "sınıfındaki" diğer araçlara kıyasla iç mekan kalitesi aracı üst sıraya taşıyor.

 

Sınıfındaki diğer araçlara +100K veriliyorsa bence buna da  hayli hayli verilir. İhtiyaç ve gönül meselesi.

 

Bu para yerine daha neler neler vara gidecek olursak da içinden çıkamayız. 2. elde zilyon tane seçenek var. Burada müşterinin aradığı ;

 

Ufak, dizel, otomatik, 4x4 ve teknolojik bir paket.. E bu da bu arabada var :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Renkler, zevkler ve ihtiyaçlar değişikendir Serkan. Yukarıda belirttiklerin senin kişisel tercihlerini yansıtır. Bazıları için de MPS fuzulidir para 

Ufak, dizel, otomatik, 4x4 ve teknolojik bir paket.. E bu da bu arabada var :)

 

Evet aynen bu nedenle yıl sonuna doğru almayı düşünüyorum. 2. el de bir tercih meselesi bu güne dek hiç  2. el bir araç almadım mesela. Düşünmemde bu da bir tercih

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet Burak aynen öyle. Mazda 2 sınıfı üstüne inşa edilmiş bir araçtan CX-5 gibi davranılması bekleniyor. Sanırım milletçe beklentilerimiz çok yüksek. Fakat araştırmalarım doğrultusunda söylüyorum. Mesajımı yazdığımdan beri tekrar tekrar kontrol ettim. Sınıfının en iyisi CX-3. Peki bu fiyat eder mi? Türkiye şartlarında iyi bile. 2-3 ay sonra bu mesajımı tekrar hatırlatırım. Bakalım Mazda fiyat konusunda ne yapacak.

 

Juke da dizel otomatik seçeneği zaten yok, 4x4 den bahsetmeyeceğim bile. Tasarım olarakta, teknoloji olarakta 50bin tl etmez kanımca. Quasqai fiyat bakımından zaten çok yukarıda. Geriye Captur kalıyor tek. Onuda cx-3 ile yan yana koyun bakın bi bakalım. Bilmiyorum Captur u test eden varmı ama arada müthiş bir işçilik ve kalite farkı var. Dokunmanıza bile gerek yok farkı görebilmek için.

 

Bunu yazarken Cem Yılmaz'dan bir kesit geldi;

- Boyuda kısaymış?

- E biz uzun demedik ki...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

madem öyle diyorsunuz ben de yorum yapayım tekrar.eğer illa 100 bin tl vereceksem bence daha kaliteli malzemelerle bezenmiş olan peugeot yeni 308 

 

İğrenç bir arabadır arkadaşımda var... kasılır gitmez, tamirden çıkmaz arabadan anlayan garajına sokmaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence tamamen önyargı.tıpkı piyasadaki birçok insanın mazda hakkındaki önyargıları gibi.

 

pejom olmuştu kurtulana kadar canım çıkmıştı.. çok sorunlu arabalardır ve asla gitmez kasılır araba

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

eski pejolarda sıkıntı çoktu haklısınız.hele o 407 ler 207 ler çok fena idi.ama yeni jenerasyon hakikaten başarılı inanın.

 

arkadaşımda vardı çok sıkıntılı....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pejo pismanliktir. Alip 2 yil sonra satacaksan tamam, cunku 3 yildan sonra dokulur servisten cikmazsin. Yada soyle diyelim yuzde 70 i servis müptelası dir...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

   mersedes firmasında görevli bir yakınım bir yıl boyunca peugeot un fabrikasında görev yapmıştı ve adamların sahip olduğu teknolojiyi anlata anlata bitirememişti.ve eklemişti peugeot öyle teknolojiye sahipki inanamazsını

 

Bu hikaye her marka için anlatılır. hep mercedeste çalışan bir arkadaş başka firmaya gider vs.

 

Böyle şeylere itibar etmeyiniz. Fransız arabaları kötüdür, pejoda fransızların en kötüsüdür.

 evet önceden kesinlikle öyleydi ama bence durum artık değişti.tamam hala bir mazda kadar sorunsuz olmayabilir ama bi bmw bir volkswagen bir opel hatta son testlerde mersedesten bile  daha sorunsuz olarak üst sıralarda yer almıştır :)

 

araçların 2012 yılı bozulma oranları için

 

http://www.whatcar.com/car-news/introduction/1206676

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ev

 

    sayın pan benim yazdıklarımı iyi okumadan cevap veriyorsunuz herhalde :) özellikle son yazdığım yorumu. zaten bana gönderdiğiniz ve benimde bildiğim 2012 yılı arıza şikayet oranlarını doğruladım bende dolaylı olarak.bakın önceki mesajıma peugeot nun son zamanlarda yaptığı atakla audı, volkswagen,opel,bmw,hatta mersedesin bile üstünde yeraldığına dikkat çekmiştim ve bu konuda hala mazdanın gerisinde olduğunu ifade etmiştim. kaldıki bu son arıza şikayet listesine bakarsak mazda gerilemiş :) hyundai bile üzerine çıkmış hani o çoğumuzun beğenmediği hyundai.lütfen yazılanları daha iyi okuduktan sonra cevaplayın yanlış anlamayalım birbirimizi :)

 Evet bir miktar ilerleme olmuş.

 

Hyundai ve Mazda aynı oranlardalar. Alfabede m daha geride olunca altta gibi görünmüş.

 

Yine de siz siz olun Pejo görünce kaçın emi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

   alemsiniz :) alfabe nedeniyle değil kontrol edilen araç ve şikayet sayısı nedeniyle hyundai üstte.peugeot konusunda da söylediğim gibi daha önce satın alıp kullandım ve çok keyif aldım.beğendiğim bir aracı olursa tekrar seve seve alırım.asla bir markanın fanatiği olmam.bugün mazda yarın opel,öbürgün peugeot,belkide fiat :) önemli olan aracın iyi olması ve beni cezbetmesi.ama şu an için asla cx 3 değil :)

 

Onların tümü %21 ve aynı oranlılar alfabetik dizilir.

 

Bende marka fanatiği değilim. Renomda vardı, pejomda vardı, uzun zaman honda oldu. Mazda da ilk deneyimim. 

Size hayırlı pejolar o zaman alın görün :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 size aldım kullandım diyorum bana hala aynı sözü söylüyorsunuz.uzun süre peugeot 5008 im vardı ve çok memnun kaldım tekrar edeyim :) birde o tabloda average milage ve rı kısımlarına bakarmısınız ve av.repair. bu değerlere göre mazda hyundai nin altında kalmış malesef :)

 

av repair onarım maliyetini gösteriyor... :) bozulma oranıyla alakası yok...

 

Bizde pejo kullandık biz kez pişman olduk. Ama sizi tutmayalım buyrun siz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sekizinci Etap Mazda Cx-3 değerlendirmesi. Video bayağı bir uzun ve anlatım yok. Ama aracı bilmeyenler görmeyenler için güzel detaylar yakayabiliyorsunuz.

 

Mazda’da CX-3 ile yeni bir dönem başlıyor

 

Sürüşü eğlenceli, şık ve kompakt bir crossover daha hayatımıza katılıyor.
Türkiye’de heyecanla beklenen Yepyeni Mazda CX-3’ün ilk test sürüşü Barselona’da gerçekleşti. CX-3, 4X4 dizel otomatik şanzıman ve 1.5 motor seçeneği ile dikkat çekti.

 

İstanbul Auto Show’un dikkat çeken modellerinden biri olan Mazda CX-3’ü, fuarında sergilenmesinin ardından ilk defa İspanya’nın Barselona şehrinde Avrupa lansmanında kullandım. 1.5 litre SKY-D, manuel ve otomatik vites, 4×2 ve 4×4 seçenekleri ile sunulan Mazda CX-3 bir çok özelliğiyle beğenimi kazandı.

Basın toplantısında konuşan Mazda Avrupa Başkan ve CEO’su Jeff Guyton “CX-3, başta en hızlı büyüyen segmentte rekabet ettiği Avrupa olmak üzere tüm dünyada Mazda için önemli bir modeldir. Bu segment, 2014’te 2013 yılına göre %56 büyüme kaydetti. Araştırmacılar, büyümenin devam edeceğini ve 2017’nin sonuna kadar 800 bin adet satışa ulaşılacağını ön görüyor. Büyüklük açısından, bu senenin sonuna kadar CD non-premium segmentini aşması da bekleniyor.” dedi.

 

Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul ve Mazda Japonya CX-3 Program Müdürü Michio Tomiyama ile biraraya gelip sohbet etme imkanı da buldum.

 

Mazda CX-3, oldukça etkin güç aktarım sistemleri sunan SKYACTIV Teknolojisi kullanılarak üretiliyor. Mazda CX-3’ün global üretim hacmi 150 bin. Bunun 38 bin kadarı Avrupa’da satışa sunulacak. Nurkan Yurdakul Türkiye’deki hedeflerinin 31 Mart 2016’ya kadar 900 adet satmayı hedeflediklerini bunun 700 adedini 2015’te satacaklarını belirtti.

 

Japon üretici Mazda, şık Kodo tasarımı ile ödüllü SKYACTIV Teknolojisini birleştirerek ortaya kullanımı son derece keyifli bir otomobil çıkarmış.

 

MZD Connect ve i-ACTİVESENSE

Kompakt crossover Mazda CX-3, MZD Connect ve i-ACTIVSENSE güvenlik özellikleri sürüşü eğlenceli, keyifli ve emniyetli bir hale getiriyor.

 

Öncelikle aracın tasarımından bahsedersek bakışları üzerine toplayacak kadar şık hatlara sahip. Özellikle metalik kırmızı renkle bütünleştiğinde led farlar daha bir çekici oluyor.

 

Aracın içinde gözü rahatsız edecek bir şey yok. Sert plastik malzemeler deseni sayesinde yumuşak dokulu malzemeler gibi duruyor. Önde sürücü ve yolcu için yeterli mesafe bulunurken arkada sadece diz mesafesi uzun boylu sürücülerin arkasına oturmak için yeterli olmayabilir.

 

Türkiye için sunroof veya panoramik cam tavan seçeneği tüm Mazda modellerinde olduğu gibi CX-3’te de bulunmuyor. Aksesuar olarak alınabilecek navigasyon çok başarılı çalışıyor. Bose ses sistemi ise yolculukları daha keyifli hale getiriyor. Ancak bu sistem bagaj hacminden de biraz çalmış durumda. Zira aracın bagaj hacmi 287lt.

 

Ben test sürüşü boyunca Türkiye’ye tek seçenek olarak sunulacak 1.5 litrelik dizel motoru kullandım. Tabi ki 6 ileri otomatik şanzımanlı versiyonunu. Çünkü bu kombinasyonun daha çok iş yapacağına inanıyorum. 4×4 AWD çekiş sistemi aracın tekerleklerinin tork ihtiyacına göre çalışıyor. Yakıt tasarrufu için normal şartlarda güç ön tekerleklere aktarılırken kaygan zeminlerde güç dağılımı arka tekerleklere de iletiliyor.
Tork konvertörlü otomatik şanzıman ise motor ile tam uyum içinde. Kick-down yaparak gaza yüklendiğinizde motor sesini duysanız da normal şartlarda sizi rahatsız edecek bir ses duymuyorsunuz.

 

Vites geçişleri sarsıntısız. Vitesi isterseniz direksiyon arkasında bulunan kulakçıklar veya vites kolu üzerinden manuel olarak da kullanabiliyorsunuz. Araç sessiz yapısıyla adeta huzur veriyor ve yumuşak kullanım sayesinde de düşük tüketim değerlerine imza atıyorsunuz. 105Hp’lik maksimum gücünü 4000d/d’da sunan 1499cc’lik atmosferik dizel motor maksimum torkunu ise 1600-2700d/d aralığında veriyor. 14.8/1 gibi inanılmaz bir sıkıştırma oranına sahip olan motor aracın 0-100km/s hızlanmasını 11.9sn’de tamamlamasını sağlıyor. Aracın maksimum süratı 172km/s. 44lt’lik yakıt tankına sahip olan CX-3 fabrika verilerine göre 4.9lt/100km (şehir dışı), 5.6lt/100km (şehir içi) ve 5.2lt/100km (karma) tüketiyor. Ben ise karma kullanımda 6.1lt/100km ile testi tamamladım.

 

1.5 litrelik dizel motoru 4×2 veya 4×4 çekiş olarak alabiliyorsunuz ancak 4×2 seçeneğinde otomatik şanzıman kombinasyonu yok.

 

Lansmana özel olarak 4×2 düz vites model 75.800 TL ’den ve 4X4 otomatik vites modeli ise 83.500TL’den başlayan fiyatlar ile satışa sunuluyor.

 

 

Kaynak

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abiler fiyat konusunda geçtiğimiz hafta oturdum işi gücü bıraktım, CX3 ün rakiplerinde, siparişini verdiğim CX3 Powersense donanımlarındaki araçları konfigüre ettim, inanmazsanız kendiniz de konfigüre edebilirsiniz.

 

1- Mini Countryman Dizel [Manuel] : 56 bin Euro

2- Mercedes GLA: 198 bin TL

3- Audi Q3:  181 bin TL [konfigüre edemedim sitede sorun vardı.]

4- Renault Captur: 96 bin TL [en dolusunda bile CX3'ün en alt paketinde standart olan özellikler yok]

5- Opel Mokka Dizel [Manuel]: 102.500 TL

 

CX3 Powersense 96.400 TL... Kalite olarak bence rakipleri Mini Countryman, Mercedes GLA ve Audi Q3...Rakamlar da ortada..

Daha fiyat konuşalım mı sizce?

 

Benim bu arabayı eleştirebileceğim sadece 3 nokta var:

 

1) Sunroof&Panaromik tavan olmaması

2) Kol dayama standart değil hiç bir pakette, extra aldım

3) Arkada[el freninin arkasında] klima petekleri yok.

 

Bu kadar net bence...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu aracın fiyatı eleştirlmş ama maalesef onda markanın sucu yokki 100bin diye kızılmıs bunu zaten 40bini devlet haraç kesiyo..MAZDA BU ARACI 60K ya satıyor önce bunu anlayalım.60k türklirasıda nalet olası döviz kuru yuzunden yüksek cıkıyor.60k turklırasını dolara cevırsen 24bin civarı eder heralde..gelişmiş ülkelerde ortalama insanın 3bin$  gelir elde ettiğini düşünürsek..aslında mazda bu aracı 1.dünya ülkeleri insanlarının 8aylık net maaşına karsılık verıyor diyebilirz..aslında bu kadar ucuz bir aractan daha ne beklenıyor anlamıyorum..isterse türkiyede 500bin olsun bu arac için mazda 60bin istiyor.geri kalan hersey bizim soyguncu devletimiz..tüm araclar gibi buda pahalı tabiki ve tüm üreticiler gibi mazdada suçsuz,suç haraç kesmeyi vergi toplamaktan ayıramamıs devletimizde

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abiler fiyat konusunda geçtiğimiz hafta oturdum işi gücü bıraktım, CX3 ün rakiplerinde, siparişini verdiğim CX3 Powersense donanımlarındaki araçları konfigüre ettim, inanmazsanız kendiniz de konfigüre edebilirsiniz.

1- Mini Countryman Dizel [Manuel] : 56 bin Euro

2- Mercedes GLA: 198 bin TL

3- Audi Q3: 181 bin TL [konfigüre edemedim sitede sorun vardı.]

4- Renault Captur: 96 bin TL [en dolusunda bile CX3'ün en alt paketinde standart olan özellikler yok]

5- Opel Mokka Dizel [Manuel]: 102.500 TL

CX3 Powersense 96.400 TL... Kalite olarak bence rakipleri Mini Countryman, Mercedes GLA ve Audi Q3...Rakamlar da ortada..

Daha fiyat konuşalım mı sizce?

Benim bu arabayı eleştirebileceğim sadece 3 nokta var:

1) Sunroof&Panaromik tavan olmaması

2) Kol dayama standart değil hiç bir pakette, extra aldım

3) Arkada[el freninin arkasında] klima petekleri yok.

Bu kadar net bence...

Kol dayamayi nereden aldiniz aksesuar paketi aciklandi mi?
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abiler fiyat konusunda geçtiğimiz hafta oturdum işi gücü bıraktım, CX3 ün rakiplerinde, siparişini verdiğim CX3 Powersense donanımlarındaki araçları konfigüre ettim, inanmazsanız kendiniz de konfigüre edebilirsiniz.

1- Mini Countryman Dizel [Manuel] : 56 bin Euro

2- Mercedes GLA: 198 bin TL

3- Audi Q3: 181 bin TL [konfigüre edemedim sitede sorun vardı.]

4- Renault Captur: 96 bin TL [en dolusunda bile CX3'ün en alt paketinde standart olan özellikler yok]

5- Opel Mokka Dizel [Manuel]: 102.500 TL

CX3 Powersense 96.400 TL... Kalite olarak bence rakipleri Mini Countryman, Mercedes GLA ve Audi Q3...Rakamlar da ortada..

Daha fiyat konuşalım mı sizce?

Benim bu arabayı eleştirebileceğim sadece 3 nokta var:

1) Sunroof&Panaromik tavan olmaması

2) Kol dayama standart değil hiç bir pakette, extra aldım

3) Arkada[el freninin arkasında] klima petekleri yok.

Bu kadar net bence...

Sınıf olarak farklı araçlardan bahsetmiyor musun?

Cx-3 mini suv sınıfında. juke- fiat500x- jeep renegade v.b

q3-gla-x1 compact suv sınıfı.

Yanlış mı hatırlıyorum?

Captur da Cx5 in sınıfında...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

   Geçen hangi yıldaydı pejo nun bir modeli yılın arabası seçilmişti , yanlış hatırlamıyosam,  yeni modelleri dıştan şık duruyor pejonun ama tabii müşteri memnuniyeti noktasında durum nedir bilemiyorum.

   Bu arada Mazda 3 ile dizel bir aracı niye kısaylıyosunuz, mazda 3 dizel gelseydi CX3 ten pahalı gelirdi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sınıf olarak farklı araçlardan bahsetmiyor musun?

Cx-3 mini suv sınıfında. juke- fiat500x- jeep renegade v.b

q3-gla-x1 compact suv sınıfı.

Yanlış mı hatırlıyorum?

Captur da Cx5 in sınıfında...

 

Captur B segmenti Suvu değil mi ? Yeni Kadjar Cx-5 sınıfında.  Ama Captur küçük, Juke ayarında bir Suv  o.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...