Jump to content

Mazda CX-3 Test ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

yanlış anlamadıysam veya yanlıssam düzeltin subaru için..engeli aşması için 2300devire ihtiyaç duyuyor  mazda içinse gaza dokunur dokunmaz çıkıyor yazmıs yani bikere ikiside çıkıyor. ikinciside bencede adil olmayan bi karsılastırma direksıyon yamuk olmasının kesın vardır bi payı..subaruya oturunca direk gaza yüklenıodur mazdaya oturunca ufak ufak dokunuyodur mesela))tabi adam malını satacak ordada reklam kuralları izin verıyo demekkı baska markayı kullanmaya

 

ha inandırıcılık dersenız tabiki vardır kurnazlık.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subaru 4x4 mü acaba :D Tek lastiği bile yere bassa simetrik awd sayesinde subaru çıkar gider. Mekanik diferansiyel kilitli araçlar hariç subaru bu işi en iyi yapan firmalardan biri.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

birde awd demek bütün tekerleklerden çekiş demek değil mi?bilmediğim için soruyorum.. mazdanında subarununda ön tekerleri dönüyo arka tekerleri sabit nasıl 4 çeker bunlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hani hep incelemelerde falan CX-3 için ihtiyaç duyduğunda gücü önlerden arkaya veya arkadan öne dağıtabiliyor deniliyor. bunun sebebi bence bunla alakalıdır. Subaru da bu özellik yoksa olabilir. 

Ama 4X4 denilince subaru akla geliyor elbette. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

birde awd demek bütün tekerleklerden çekiş demek değil mi?bilmediğim için soruyorum.. mazdanında subarununda ön tekerleri dönüyo arka tekerleri sabit nasıl 4 çeker bunlar

Bu sisteme yanılmıyorsam pasif 4*4 deniyor. Normal sürüşlerde araç sadece ön çeker ama ön lastikler boşta dönünce arka differansiyel devreye giriyor ve arka tekerler dönmeye başlıyor. Mazda bir aralar böyle yapıyordu ama cx3'te daha farklıymış diye duydum yeni geliştirdikleri bir dört çarpı dört sistemini uyguladılar diye duydum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi anti Cx-3 ' cüler gelir , awd sistemi kaymadan engelleri aşıyor ama ben dar hissettim, o para etmez derler :D .  

Cx-3 düşmanları gelmeden çabuk çabuk yazışalım  :clap: . 

 

:2funny:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Bu testi direksiyon cevriliyken yapmalari bence tesaduf degil. 

 

Elbette değil, çünkü arazi koşullarına ait bir test bu. Arazide direksiyonu tamamen düz tutacağınız koşullar pek azdır. Arazi koşulları ortamı sağlansın diye aracı daha da zorlayan eğimli bir test yapılıyor.

 

Komplo aramaya gerek yok Mazda'nın 4 çeker sistemi ön tekerdeki kaymayı daha hızlı algılıyor ve engeli kolayca aşıyor.

 

Bu XC-3 karşıtlığı ve mazda güvensizliği nereden bulaştı size böyle....!!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İsimlerini ilk defa duyup, yüzlerini ilk defa gördüğüm kişilerden. Mazda Cx-3 test videosu. 

 

Adamlar  keyifli ve izletiyorlar kendilerini ama inceleme işi olmamış bence. Lak lak şak şak yapmaya varım ama bu adamlarla orası ayrı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elbette değil, çünkü arazi koşullarına ait bir test bu. Arazide direksiyonu tamamen düz tutacağınız koşullar pek azdır. Arazi koşulları ortamı sağlansın diye aracı daha da zorlayan eğimli bir test yapılıyor.

 

Komplo aramaya gerek yok Mazda'nın 4 çeker sistemi ön tekerdeki kaymayı daha hızlı algılıyor ve engeli kolayca aşıyor.

 

Bu XC-3 karşıtlığı ve mazda güvensizliği nereden bulaştı size böyle....!!

Bu yorumu bir baskasi yapsa ciddiye alirdim ama troll yorumlarina ayni duzeyde yanit vermek lazim. Hadi gozun aydin demek ki Mazda senin gibiler icin fool-proof bir sistem gelistirmis...

CX3 karsitligi konusunda haklisin. Itiraf ediyorum. Ben ve benim gibi CX3 gorunce agzinin suyu akmayanlar kisiler aslinda Illuminati ve paralel yapinin destegiyle Mazda disindaki markalar tarafindan kurulan anti-CX3 lobisinin uyeleriyiz. Pek cok foruma sizip CX3 aleyhinde bir kamu oyu olusturmak icin faaliyetlerde bulunuyoruz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu yorumu bir baskasi yapsa ciddiye alirdim ama troll yorumlarina ayni duzeyde yanit vermek lazim. 

 

Aynen bende kayda değer biri yorum yapsa ciddiye alırdım ama senin tarzında bir trole yanıt vermeye bile gerek yok...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen bende kayda değer biri yorum yapsa ciddiye alırdım ama senin tarzında bir trole yanıt vermeye bile gerek yok...

Şizofren esprisini oldum olası severim  ^-^

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.5 90hp AT renault captur74.250tl    Liste fiyatı.. kaynak:https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/TR/price-list/RenaultBinek_fiyat_listesi_072015.pdf

 

 

cx-3ün fiyatı yadırganmamalı eder mi etmez mi orası ayrı tartısılır,ama renault yerli üretim yapan bir firma ve yerli üretime destek adına yerli üretim yapan firmaların vergi avantajı vardır.

 

 mazdanın vergi avantajı olmadıgına göre otomatik dizel cx-3 ün 82bin olması sürpriz sayılmamalı..

 

yerli üretim yapmayan opelin moccasının full modelinin 102bin olduğunu unutmayalım.. araçlar pahalı değil vergi+döviz kuru kaybı bitirdi bizi

 

3sene önce 100bine 3.20 satılıyordu..su an b den bozma crossoverlar)))


ha birde enflasyon rakamlarımız %3-5felan cıkmıyor mu :2funny:  :2funny:  :2funny:  :2funny:  :2funny:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ahanda yine yeni bir TRT CX-3 testi. Otomobil tanıtım programında Mazda ismi anılmadığı gibi. Mazda logosuda filtreleniyor. Anlamak mümkün değil..

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Sanırım CX-3 ü her yerde görmeye alışsak iyi olacak.

 

Mynet teki haber ve inceleme

 

Neden Mazda CX-3?

Mazda, yeni dönem yükselişini gerçekleştireceği modeli bence buldu. Türkiye'de de satışa çıkan ve şimdiden kuyruk oluşan modele yönelik sürüş izlenimlerim...

Son güncellenme tarihi: 17 Ağustos 2015 10:18:33

 

mn-mazda--700x400.jpg

 

Mazda, yeni dönem atağının en önemli adımlarından birini attı bence. NE 6, ne de CX-5 bu etkiyi yaratmamıştı. Yeni Mazda3 fazla göze çarpmadı. 2 ise Türkiye'ye gelmedi bile. Ama şimdi işte tam Türkiye için dedirten bir pazar avantajlı model Mazda'nın elinde.

Avrupa’da 1,5 milyon adetlik yıllık satış rakamına koşan küçük crossover sınıfındaki yeni CX-3 konuğum oldu.
Satın almak için sabırlı olunması gereken bir araç. Yollarda rastladığım meraklılar, nasıl satın alabileceklerini sorup, torpil bile istediler. Ama Genel Müdür Nurkan Yurdakul ile aracın Barcelonada'ki 4975. uluslararası basın test sürüşünde konuştuklarım aklıma geldi: "Bir arkadaşım aradı. Yeni bir modeliniz gelmiş. Bize bir torpil yapabilir misin dedi. Ben de Ekim ayına kadar sıra var. Yapabileceğim en iyi şey ekim ayındaki partiden size bir araç ayırmak olabilir, dedim".
Genel müdürünün de vurguladığı gibi "böylesine değerli" bir araçla yollara çıkmak keyif verici oldu.

İşte izlenimlerim ve uzun yolda Mazda CX-3

1016531870061.jpg

 

Öncelikle aracın görünümünden söz edelim. İç ve dış çizgileri yenilikçi, cesur ve hareketli. Araç dışarıya adeta enerji yayıyor. Güçlü ön görünüm, iri ızgara ve kendine özgü farlarla kendini gizlemiyor. Yanal görünüm ise adeta bombeli. Araç önden arkaya doğru küçülürken, kavisli çizgiler aracı şık gösteriyor. Arkada ise Japon lüksünün diğer markalarında da görünen hatlar belirgin.


Yeni Mazda CX-3 4275 mm’lik uzunluğa, 2570 mm aks uzunluğuna sahip. Bu ölçülerle B segmenti küçük otomobil platformu kapsamında bulunuyor. Segment rakipleri Renault Captur, Citroen Cactus, Fiat 500L, Opel Mokka, Skoda Yeti, Peugeot 2008, Nissan Juke gibi modeller.
Mazda, Ford ile yollarının ayrılmasından sonra geliştirdiği SkyActive teknolojisini geliştirmeye devam ediyor.
Japon markanın esas olarak Avrupa pazarında iş yapmasını beklediği küçük hacimli küçük motorlu crossover modelinin güçlü yanlarından başlayalım.

 

1017312517859.jpg

 

Aracın ön kaputunun altında 1.5 litrelik 105 beygir gücünde bir dizel motor görev yapıyor. Aracı çalıştırdığınızda ayağınızın altındaki gaz pedalına dokununca daha güçlü bir motorun homurtusu geliyor. Ayağınız gaz pedalına dokunduğunda ise aslında bunun bir sesten ibaret olduğunu anlıyorsunuz tabii. Normali de bu zaten.
Kullanıcıya güven veren bir ortam aslında bu. Ama tabii bu homurtunun da bir bedeli var. Yakıt tüketimi 100 km’de 7.2 litrenin altına inmedi. 44 litrelik yakıt deposu için hızlı bir tüketim miktarı.
Yeni CX-3’ün motoruna 6 ileri otomatik bir şanzıman kombine edilmiş. Gayet verimli çalışan motor-şanzıman ilişkisi, cruise kontrol devreye alındığında çok uyumlu bir üçlü oluşturuyor. Bu da yakıt tüketimine yansıyor ve daha az yakıt tüketerek, daha uzun bir menzil katedebiliyorsunuz.

Aracın bir başka özelliği ise 4x4. Bu arazi araçlarındaki gibi gerçek bir 4x4 sistemi değil. Normal yol ortamında yağmur ve kış şartları gibi olağan durumlarda öndeki gücü elektronik olarak arkaya aktaran elektronik bir sistem. Araçtaki sensörlerden gelen verileri değerlendiren aracın beyni, kayma durumlarında endeki gücü arkaya da aktararak, çizginizi korumanıza imkan veriyor.


Aracın içine girdiğimizde ikili bir ortamla karşılaşıyoruz. Aracın sürücü kısmı ile ön yolcu kısmı iki ayrı bölüm olarak tasarlanmış. Misafir odası da diyebileceğimiz sağ ön koltuğun karşısında klasik otomobil hatlarından çok "modern stilde bir mobilya takımından bir bölüm" duruyor. Ortadan başlayan enine hat üzerinde metal bir çizgi uzanırken, onun çevresini deri kaplı bölüm tamamlıyor. Bu hattın iki ucuna jet motorlarını andıran yuvarlak havalandırma ızgaraları yerleştirilmesi şık olmuş. Enine hattın üzerine üçüncü bir havalandırma ızgarasının gizlendiğini de belirtelim.

Sürücü ile yolcu bölümlerinin arasını, yeni dönemin modası adeta harici gibi duran sabit bilgi-eğlence sisteminin ekranı ile vites konsolu ayırıyor.
Bu bölümde genel olarak alışkın olduğumuz dikine bir hat oluşturan “orta konsol” sadeleştirilmiş.

Peugeot’nun yeni modellerinde de gördüğümüz sade ön tasarım yeni CX-3 modelinde de yakalanıyor. Üstteki 7 inçlik bilgi-eğlence sistemi aracın pek çok özelliğini yönetecek yetenekte tasarlanmış.
Geri görüş kamerası görüntüsü de geri vitese aldığınızda 7 inçlik bu ekrana yansıyor.
Aracın multimedya sistemi üzerinden akıllı telefonunuzu araca bağlayabiliyorsunuz. Eller serbest telefon görüşmelerinizi bluetooth bağlantı üzerinden araç hoparlörlerinden yapabilirsiniz.
Ayrıca Mazda'nın radyo uygulamalarını akıllı telefonunuza indirirseniz internet üzerinden radyo da dinleyebiliyorsunuz.
Multimedya sisteminin altında aracın modern iç hatları olduğu için klasik beklenti sona eriyor. Enine hattın altına indiğimizde ise önce üçlü klima kontrol düğmeleri bizi karşılıyor.
Bu düğmelerle klima sistemi aracın içini küçük olmasının da etkisiyle kolaylıkla iklimlendirebiliyor. 40 santigrat derecelerin olduğu İzmir bölgesinde araç siyah arka camların da koruması altında içindekileri hiç şikayet ettirmedi.

Sürücü mahalli ise klasik bir Mazda 3. Sportif gösterge paneli, küçük sayılacak bir direksiyon ve üzerindeki tuşlar kullanışlı. Direksiyonda kullanılan karbon fiber efekti ise aracın sportif görünümüne en yüksek puanı yazan faktörlerden biri. Az ama net.
Buradan motor devrini, hızınızı, yakıt tüketiminizi, yakıt durumunuzu izleyebilmenizi sağlayan göstergeler konumlanıyor. Ortadaki ana kadranda motor devir göstergesinin yer alması aracın sportifliğine vurgu yapıyor.


Gösterge panelinin üzerinde üst donanımda yer alan head up display sistemi de bulunuyor. Gözünüzü yoldan ayırmadan hızınızı bu ekrandan görebiliyorsunuz. Ayrıca bu ekrana şerit takip sisteminin görüntüsü de yansıyor.
A, B ve C sütunlarının kalın tutulması güvenlik açısından önemli olabilir ama yanal görüşleri engelleyici ve görüş açısını daraltıcı etkileri inkar edilemez.
Fiyatları 75.800 TL'den başlayan CX-3 iyi bir yol arkadaşı. Geniş olmayan ama yeten bir bagaj ile uzun yolculuklara çıkabilirsiniz.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tesekkur ederim, aranizda olmaktan mutluyum:-) Aracin birkac eksigi ilerleyince otomatik kitlenmeyen kapilar, tek tus kapanmayan yolcu camlari, bozuk yollarda on suspansiyonlarin hafif gurultulu calismasi.. Onun disinda mukemmel ve cok dikkat ceken bir arac..:-) Tork gercekten homojen dagitilmis, bu suruse keyif katiyor. Muzik sistemi harika, ancak Bluetooth telefon hep kisik sesle devreye giriyor. Bunu duzeltmek icin bi ayar da bulamadim. Jantlar 55 yanak yani 18inch diye korkmayin. Gayet rahat ve dayanikli. Yakit ilk depo 22 kurus. Yol sesi yok, motor sesi ust devirlerde sadece. 4f45baa081a601288c860df156bd0dd7.jpg

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

üst devirlerdede motor sesi gelsin zaten sonucta arac bu yüksek devir çeviren araba sesi iğrenç bişey değilki aksine güzel bile.vw hoparlörden suni ses veriyo aracın içine bu direk motorun sesi bide

 

tabi boşta çalısırken tar tar tar çalısanları kastetmiyorum..aracınız harika kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.kullandıkca yakıtınız düşecektirde daha.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...