Jump to content

Yeni Mazda3 Kapı Ses Yalıtımı


Bikes44
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Beyler kapı altlarına bir uygulama daha yapmayı düşünüyorum. Kapılarımızın iç kısmının en altına şerit şeklindeki kapı fitillerinden monte edeceğim. Aşağıda örnek bir görselini paylaştım. Normalde fabrika çıkışı olması gereken bir fitil ama malesefff yok !

 

Bu tip bir fitili nereden bulurum bilmiyorum ama araştırıyorum. Bilgisi olan varsa paylaşsın lütfen.

 

Bunu gözükmeyecek şekilde kapı altlarına monte edersek asfalt sesini gene biraz azaltacaktır. Silikon veya çift taraflı bantla yapışır belki de kendinden yapışkanlı bişey bulabiliriz bilemiyorum.

 

so0nwm.jpg

 

Sonrasında da taban için bir uygulama yaparsak yalıtım işlemi tamamdır :D Pütür sprey alıp davlumbazlara komple uygulamayı düşünüyorum, nasıl olur? Ziebart da bunu yapıyor ama 700 lira istiyor.

 

Dostlarım bize küçük masraflarla ses izolasyonu yapacak çözümler üretenin ellerinden öpecem... :D

Ben geçen gün bostancı sanayinde fiesta dizel araca komple ziftli keçe kaplattım, başağrısı yapan yol sesi bir miktar kesildi. faturalı maaliyeti 220 tl ... Yalnız aracın tam altına konan bu malzemelerin aracın sürüşünü değiştirdiğini bilmenizi isterim. Araç bir miktar sertleşiyor, yol tutuşa etkisi olumlu yönde oluyor ancak  ziebart tipi pütür  (15kg) + taban keçe kaplaması (5kg) beraber yaparsanız sonrasında aracı artık beğenmeme ihtimaliniz var... Heleki nem atana kadar ziebart  pütür çok ağırlık yapıyor, performans hissini törpülüyor bu ağırlıklar, pütür işine girmenizi önermem... 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben geçen gün bostancı sanayinde fiesta dizel araca komple ziftli keçe kaplattım, başağrısı yapan yol sesi bir miktar kesildi. faturalı maaliyeti 220 tl ... Yalnız aracın tam altına konan bu malzemelerin aracın sürüşünü değiştirdiğini bilmenizi isterim. Araç bir miktar sertleşiyor, yol tutuşa etkisi olumlu yönde oluyor ancak  ziebart tipi pütür  (15kg) + taban keçe kaplaması (5kg) beraber yaparsanız sonrasında aracı artık beğenmeme ihtimaliniz var... Heleki nem atana kadar ziebart  pütür çok ağırlık yapıyor, performans hissini törpülüyor bu ağırlıklar, pütür işine girmenizi önermem... 

 

 

Eyvallah dostum, pütür işine girmeyelim. Peki bu ziftli keçe nasıl bir uygulama? Sıfır araca uygulanabilecek bişey mi?

 

Söküm vs. olan hiçbir işlem yaptırmam tabi malum :(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Acaba gerek mi duymadılar japonların genel olarak mühendislik takıntısı var sadece otomobil sektöründe değil. Bindiğiniz aracın teknolojisi şu anda sınıfında Türkiye'de hiçbir araçta yok siz benden daha iyi bilirsiniz kullanıyorsunuz, araştırmışsınız, almışsınız. Şöyle bir olaya şahit oldum. Ya mitsubishiydi ya toyotaydı tam hatırlamıyorum. Aracını sıfır alan bir vatandaş alt takımdan çok ses geldiği iddasıyla servisi baya bi taciz etmiş. O sırada da japonyadan denetime yetkililer gelecekmiş, servistekiler bi de ona gösterelim demiş. Adam gelince çağırmışlar adam direksiyonda teknik ecnebi yanında, arkada da servis elemanları, adam girmiş stabilize bir yola sesleri ima etmiş şikayetini dile getirmiş, adam törn bek mek sıfır asfalt yola çıkarmış hani ses demiş. Bu araçları biz asfalt için ürettik eğer arazi için kullanacaksanız onun için ürettiğimiz araçlarımız da var onlara yönelebilirsiniz demiş. 

Yanlış anlamayın ben kapılara yaptığınız uygulamayı gerçekten çok beğendim. Davlumbazlara pütür olayını da gayet onaylıyorum ama kapı altındaki asıl fitilden ayrı bir fitilin olması ne kadar işe yarar orası muamma. Ha yukarıdaki örnekteki araca niye koymuşlar orası da sorgulanabilir. Yaparsanız sonucu hep birlikte görürüz. 

iyi forumlar...

 

 

Adam haklı dostum ne diyebiliriz ki. Asfalt için üretildi ama bizim asfaltların yarısı adamların dağ yolu gibi sıkıntı burda :D

 

Bakalım bulabilirsem düzgün bi fitil yapıp sonucu paylaşacağım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ses yalıtımına bu kadar takıldıysanız aşağıdaki linklerdeki rus arkadaşın yaptırdığı izolasyonu bir inceleyin, bizim araçlar için yapılabilecek en son noktadaki izolasyonu yapmış arkadaş  O0 (sayfaları chrome ile açarsanız translate özelliği ile tüm sayfaları türkçeye çevirerek yapılanları az çok anlayabilirsiniz)

 

http://www.drive2.ru/l/4266827/

http://www.drive2.ru/l/3937433/

http://www.drive2.ru/l/3979726/

http://www.drive2.ru/l/4174451/

http://www.drive2.ru/l/4404341/

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ses yalıtımına bu kadar takıldıysanız aşağıdaki linklerdeki rus arkadaşın yaptırdığı izolasyonu bir inceleyin, bizim araçlar için yapılabilecek en son noktadaki izolasyonu yapmış arkadaş  O0 (sayfaları chrome ile açarsanız translate özelliği ile tüm sayfaları türkçeye çevirerek yapılanları az çok anlayabilirsiniz)

 

http://www.drive2.ru/l/4266827/

http://www.drive2.ru/l/3937433/

http://www.drive2.ru/l/3979726/

http://www.drive2.ru/l/4174451/

http://www.drive2.ru/l/4404341/

 

Hay ellerine sağlık patron. Adamlar tam kafamdaki, tam istediğim şeyi yapmışlar. Bunu ülkemizde profesyonelce biri yapsın cash 1000 lira veririm :D

 

Ama adamlar çok sistematik söküm yapmışlar. Hiçbir sisteme zarar vermemişler helal olsun..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yani bu kadar mı güzel olur bir yalıtım,işçilik, incelik ... daha ne diyim bilemedim.  bunu yaptırabilecek bir usta bulalım yada hep beraber rusya turu düzenliyelim .... burdan YETKİLİLERE sesleniyorum :) aadddmiiinnn biiizziii RUSYA 'yaaa götürrrr :D

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanlız gerçekten çok profesyonel olmuş. Bunu burda bir ustaya yapmaya götürsek adam cam açma kapama motorlarını airbagleri herşeyi ceb yapar  :2funny:  :2funny:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben şu kadarını söyleyeyim, Türkiye içerisindeki Mazda yetkili servislerinden belki 1-2 tanesi bu kadar kusursuz şekilde yeni mazda 3 leri bu şekilde söküp takabilir. Birçok servis eline yüzüne bulaştırır bu yalıtım işini.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tek kelimeyle mükemmel. Sayın Bikes44 sizden ötesi de varmış. Adam sıfır arabayı dağıtmış düzmüş :D

Bunu Türkiye de yapanları tanıyorum da genellikle kendi araçlarına kendi garajlarında yapıyorlar. Bir kaçı bizim forumdan. Ve hepsi 2000 altı en az 15 senelik araçlar. Sıfır araca bunu yapmak gerçekten maharet, cesaret ister. Helal olsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 2004 model elantraya 2006 model getz araca birde şu an kullandığım araca yaptim. Aşağı yukarı benzer bir yalıtım diyebilirim. Yalıtım için şunu söyleyebilirim insana ilk başta sessiz geliyor. Ama bir süre kullanıp kulak alıştıktan sonra fark yok zannediyorsunuz. Ta ki aynı aracın yalıtımsız olanına binene kadar.

ASUS_T00J cihazımdan gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu yol sesi benide cileden cıkarıyor. Çözüm bulursanız bizde uygulayalım. Bu arada ziebar ne yapıyor. Nasıl yapıyor bei biraz aydınlatırmısınız ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben aracımı seviyorum gürültüsüyle de..müziği genelde yüksek ses dinlediğim için çok sıkıntı olmuyor..uzun yolda da bir süre sonra yol sesini sevmeye başladığı mı farkettim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu yol sesi benide cileden cıkarıyor. Çözüm bulursanız bizde uygulayalım. Bu arada ziebar ne yapıyor. Nasıl yapıyor bei biraz aydınlatırmısınız ?

 

Ziebart aracın alt kısmına ve davlumbazlara tamamen kaplamak suretiyle pütür şeklinde zift sıkıyor. Bu malzeme 15kg bir ağırlık getiriyor. Ses izolasyonu yaklaşık %20-30 artıyor(muş). 3 saatlik bir uygulama, çok sağlıklı olmadığını ve yaptırıp pişman olduğunu söyleyen arkadaşlar olunca ben vazgeçtim. 700 TL fiyatı var, uygulama her ne kadar faydası olsa da fiyatına göre pek işe yaramaz denebilir.

 

Dolayısıyla biz de ufak maliyetlerle bişeyler yapmaya çalışıyoruz. Ha bu işi professyonelce yukarıdaki rus arkadaşlarımız gibi yapan olursa 1000 lira da verirsin ama sanmıyorum bizde yapabileceklerini. Bu ses yalıtımını henüz kesin bir yöntemle çözmüş değiliz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu rusların yaptığı izolasyon işlemi iyi güzel hoşta... Bu işlemde sökülen bütün parçalar yerlerine geri takıldıktan sonra gıcırtı yapıyorlar bunuda unutmayalım... Yapan usta ne kadar temiz ve ince çalışsada bu kaçınılmaz maalesef... Kievde yaptıran arkadaşlarımdan aldığım bilgiler bu yöndedir.... Zaten çok tatmin edici bir ses izolasyonuda sağlamıyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ses yalıtımına bu kadar takıldıysanız aşağıdaki linklerdeki rus arkadaşın yaptırdığı izolasyonu bir inceleyin, bizim araçlar için yapılabilecek en son noktadaki izolasyonu yapmış arkadaş  O0 (sayfaları chrome ile açarsanız translate özelliği ile tüm sayfaları türkçeye çevirerek yapılanları az çok anlayabilirsiniz)

 

http://www.drive2.ru/l/4266827/

http://www.drive2.ru/l/3937433/

http://www.drive2.ru/l/3979726/

http://www.drive2.ru/l/4174451/

http://www.drive2.ru/l/4404341/

 

Hay ellerine sağlık patron. Adamlar tam kafamdaki, tam istediğim şeyi yapmışlar. Bunu ülkemizde profesyonelce biri yapsın cash 1000 lira veririm :D

 

Ama adamlar çok sistematik söküm yapmışlar. Hiçbir sisteme zarar vermemişler helal olsun..

 

Bunun aynısını ve hatta belki daha da güzelini Türkiye'de bir Mazda MX-5'e uygulayan bir deli(!) abimizi tanıyorum.. Üstelik bir tane bile ustaya götürmeden, tamamen kendi garaj imkanlarıyla ve kendi işçiliğiyle.. Ve bir tane bile civata arttırmadan.. :D

 

Ve maliyeti de Ziebart'ın yaptığı işlemin bile çok altında idi..

Ziebart aracın alt kısmına ve davlumbazlara tamamen kaplamak suretiyle pütür şeklinde zift sıkıyor. Bu malzeme 15kg bir ağırlık getiriyor. Ses izolasyonu yaklaşık %20-30 artıyor(muş). 3 saatlik bir uygulama, çok sağlıklı olmadığını ve yaptırıp pişman olduğunu söyleyen arkadaşlar olunca ben vazgeçtim. 700 TL fiyatı var, uygulama her ne kadar faydası olsa da fiyatına göre pek işe yaramaz denebilir.

 

Dolayısıyla biz de ufak maliyetlerle bişeyler yapmaya çalışıyoruz. Ha bu işi professyonelce yukarıdaki rus arkadaşlarımız gibi yapan olursa 1000 lira da verirsin ama sanmıyorum bizde yapabileceklerini. Bu ses yalıtımını henüz kesin bir yöntemle çözmüş değiliz...

 

2011 Model Hyundai Accent Blue dizel otomatik olan aracımı sıfır aldıktan 2 hafta içinde Ziebart'ta ses yalıtımı yaptırmıştım.. O zaman yanlış hatırlamıyorsam indirim hakkımız falan vardı 550 TL ya da 650TL'ye yaptırmıştık, net hatırlamıyorum.. İnanın fark %20 bile değil.. Nedenini açıklayayım.. Bu ziftli pütür dediğimiz şey sadece ve sadece metal yüzeylere uygulanabiliyor.. Plastik yüzeylere tutunamıyor.. O sebeple aracın altında metal neresi varsa yapılıyor.. Buraya kadar sıkıntı yok.. Lakin araçlar en çok sesi davlumbaz içinden alırlar.. Ve bu pütür de plastik olan davlumbazlara uygulanamıyor.. O sebeple Ziebart'ın yaptığı yalıtım israftan başka bişey değil.. Bence..

 

Davlumbaz içine uygulanabilecek mutlaka başka alternatif yalıtımlar vardır.. Mesela yukarıda Rus'ların yaptığı resimlerde görebileceğiniz ve en son kat olarak kullandıkları gri renkte keçeler ile kaplanabilir.. Ama bu da ruzgar sesinden ziyade sadece davlumbaza vuran taş, toz ve çamur sesini engeller..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Beyler kapı altlarına bir uygulama daha yapmayı düşünüyorum. Kapılarımızın iç kısmının en altına şerit şeklindeki kapı fitillerinden monte edeceğim. Aşağıda örnek bir görselini paylaştım. Normalde fabrika çıkışı olması gereken bir fitil ama malesefff yok !

Bu tip bir fitili nereden bulurum bilmiyorum ama araştırıyorum. Bilgisi olan varsa paylaşsın lütfen.

Bunu gözükmeyecek şekilde kapı altlarına monte edersek asfalt sesini gene biraz azaltacaktır. Silikon veya çift taraflı bantla yapışır belki de kendinden yapışkanlı bişey bulabiliriz bilemiyorum.

so0nwm.jpg

Sonrasında da taban için bir uygulama yaparsak yalıtım işlemi tamamdır :D Pütür sprey alıp davlumbazlara komple uygulamayı düşünüyorum, nasıl olur? Ziebart da bunu yapıyor ama 700 lira istiyor.

Dostlarım bize küçük masraflarla ses izolasyonu yapacak çözümler üretenin ellerinden öpecem... :D

Bu fitili boylu boyunca altta takılı şekilde İnsigniada gördüm ama kapıda değil marşbiyeldeydi.

Kapıya bundan monte etmenin büyük bir riski var. Kapı altlarında su tahliye delikleri var onu fitille tıkarsınız böyle bir uygulama yaparsanız. O yüzden dikkatli olmak lazım.

Bu fitil ne işe yarar ?

Mesela marşbiyel yüksekliğinde suya girmeniz gerekebilir o zaman kapı Altını ve marşbiyeli ıslatma riski ortadan kalkar. Hatta alttan gelen tozlarıda keser ama montaj yapılacak yer çok önemli tahliyeye denk gelmemeli.

Hay ellerine sağlık patron. Adamlar tam kafamdaki, tam istediğim şeyi yapmışlar. Bunu ülkemizde profesyonelce biri yapsın cash 1000 lira veririm :D

Ama adamlar çok sistematik söküm yapmışlar. Hiçbir sisteme zarar vermemişler helal olsun..

Ben geçen yıl Subaru Legacy ye yaptım bu işlemi iç Kabin döşemesinin altı hariç. Çünkü orada Keçe varmış zaten.

Kapı içleri bagaj arka koltuk altı ve davlumbazları yalıttım on numara oldu.

Motor sesini kesmeyi düşünmedik zira Boxer motor sesini daha iyi duymak için camı aralıyorum zaten. O da mümkün yangın Duvarı denen motorla Kabin Arasını yalıtarak yapılabilir. Bu arada pütür Düşünen varsa litre işi alsın zira fırça ile uygulanabiliyor. Tabancam yok diye bahane aramayın.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu fitili boylu boyunca altta takılı şekilde İnsigniada gördüm ama kapıda değil marşbiyeldeydi.

Kapıya bundan monte etmenin büyük bir riski var. Kapı altlarında su tahliye delikleri var onu fitille tıkarsınız böyle bir uygulama yaparsanız. O yüzden dikkatli olmak lazım.

Bu fitil ne işe yarar ?

Mesela marşbiyel yüksekliğinde suya girmeniz gerekebilir o zaman kapı Altını ve marşbiyeli ıslatma riski ortadan kalkar. Hatta alttan gelen tozlarıda keser ama montaj yapılacak yer çok önemli tahliyeye denk gelmemeli.

Ben geçen yıl Subaru Legacy ye yaptım bu işlemi iç Kabin döşemesinin altı hariç. Çünkü orada Keçe varmış zaten.

Kapı içleri bagaj arka koltuk altı ve davlumbazları yalıttım on numara oldu.

Motor sesini kesmeyi düşünmedik zira Boxer motor sesini daha iyi duymak için camı aralıyorum zaten. O da mümkün yangın Duvarı denen motorla Kabin Arasını yalıtarak yapılabilir. Bu arada pütür Düşünen varsa litre işi alsın zira fırça ile uygulanabiliyor. Tabancam yok diye bahane aramayın.

 

Bilgiler için teşekkür ederiz. Ona hiç dikkat etmedim. Tekrar bakayım tahliye kanalı varsa kapı üzerine olmaz. Dediğiniz gibi o zaman marşpiyele yapılabilir. Cruze larda var olduğunu biliyorum. Resimdeki gibi bişey yapılabilir. Bizim marpiyelde de bu şekilde diş var.

 

OA_868396.jpg

 

Diğer mevzu da da detaylı bilgi verebilir misiniz? Nerede, nasıl, kaç paraya yaptınız? Bizlerin de yaptırma imkanı varmı yoksa kişisel bir uygulama mı oldu?

 

Biz taban, davlumbazlar ve kapılar için yalıtım istiyoruz. Motor ve egsoz sesinden yana şikayetimiz yok patron.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • emregc
      Yazan: emregc
      Aracı bende test ettim bugün, 

      -İlk bakışta tasarımına vuruluyorsunuz
      -Ağır olan kapılarını açınca üst sınıf hissi uyandırıyor (bir audi/bmw kapısı gibi ağır , yalıtım olduğunun ispatı bu,  zaten ses falan da duymuyorsunuz kullanırken)
      -İçine oturunca kalın süngerli yumuşak koltuklar dikkat çekiyor (Eski kasa Mazda6 da bile bu koltuklar yok)
      -Çalıştırınca sessizlik bozulmuyor
      -Kalkışı güzel ancak fırlamasını beklemeyin, direksiyon çok hafif değil, ağırda değil, kontrol odaklı, aracın ataletini her daim hissediyorsunuz, hafif bir araç sürüyor hissi vermiyor, ağır bir araç hisside vermiyor, tam ortası diyebilirim, vitesler çok keyifli , otomatik şanzıman çok akıcı.
      -Aracın gaz pedalına asıldıkça headers bağırıyor, bu da performanslı kullanımı tetikliyor, bu sesi duymak istedim bazen tekrardan
      -Tüketim otoyolda 4,7 ortalama gösterdi, şehir içi 1-3 vites arası 50 km altı süratte 8 lt gösterdi. Karışık bununla ben istanbulda ortalama 6,5 ile gezerim diye düşünüyorum...
      -Konfor 10 numara, 215/45/18inç  Dunlop lastiklerle bile süspansiyon vuruntu yapmadan çalışıyor, 16 jant olsa Mercedesi aratmaz...Mazda 6 dan daha yumuşak süspansiyonları var
      - I stop çok hızlı çalışıyor , diğer markalarınki gibi sinir bozucu değil, devre dışı bırakmak istemiyor insan tüketimi azaltma faydasını düşününce
      -Klimanın , AC,  AC eko ve normal fan modu var
      -Ses sistemi güzel, konsol daki ekran ile ilgilenmek keyif verici, görsellik çok güzel, hiç karmaşık da değil diğer markalarınki gibi...
      -Aracı çalışıtırırken motorun çalışmaya başladığını azda olsa hissediyorsunuz ancak durdurmak için start/stop tuşuna tekrar basınca motorun durduğu hissedilmiyor, sarsıntı hiç yok

      Sonuç olarak bu araç Türkiye'ye geldiği kadar satılır derim, sadece Mazda severler değil, trafikte bu aracı gören herkes gelip bakacaktır ve beğenmemeleri için ben bir tek sebep bulamadım, Mazda kefeni yırtmıştır , geçmiş olsun ...




    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...