Jump to content

3. Nesil Mazda3 "PASSENGER AIRBAG" Lambası Yanması


asavasgultekin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba

 

 

Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.

Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.

 

Sizin araçlarınızda da böyle midir?

 

Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.

 

Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tam anlamadım ama yanan birşey yok diye haturlıyorum, koltuğa oturan varsa ama takmıyorsa ötüyor

Orada görünenler arka koltuklar için

Arka koltukta Yük vs varsa onu yolcu sanıyor takmadığı için kırmızı yanıyordur

Ön koltuklar için direkt uyarı sinyali veriyor ışık yok orada ..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

orada koltuk kemer değil

Klima ekranında klima modunun olduğu koltuk resmi var Yanık şekilde duran

Yolcu havayastığı ışığı ise siyah bölmede yanıyor ve arka koltuklar için geçerli ön koltuklar için ses uyarısı var..

Beyaz ışıklı " passenger airbag" lambası olmadığı için anlıyoruzki

Klima yön göstergesini havayastığı uyarısı sanmışız ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bahsettiğim 'PASSENGER AIRBAG' yazısı klima ayarlarının üzerinde olan emniyet kemeri uyarılarının olduğu yerde. Koltuk ısıtma düğmeleri arasında. Araba ilk çalıştığında emniyet kemerleri de yanıyor yanında. Çalıştıktan bir süre sonra sönüyor. Ama bu yazı yanmaya devam ediyor. Fotoğraf ekledim.

post-8667-0-25381900-1419755881_thumb.jp

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

"passenger airbag " istediğiniz zaman devre dışı bırakabiliyorsunuz. Küçük çocuk oturuyorsa anahtarı airbag iptal etme yerine takıp çeviriyor ve devre dışı bırakıyorsunuz ve ışığı yanıyor. Ya torpido içinde ya da kapıyı açtığınızda menteşe kısmının oradadır diye tahmin ediyorum. Orayı kontrol ediniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuyu adana daki servise sordum. Tam bilgileri olmamakla birlikte oradaki test aracına ve sıfır bir araca baktım . Onlarda da yanıyordu ama tam tatmin olmadım . Kullanım klavuzunda yeterli detay yok. İnternetten ingilizce kataloğunu indirdim . Onda daha fazla detay var. Ön yolcu koltuğunda bir ağırlık sensörü var. Bir çocuk oturduğunda veya koltuk boş iken yolcu ve yan airbag ini iptal ediyor otomatik olarak.Yada torpido gözündeki kilite arabanın anahtarını takıp off hale getirilebiliyor.

Buradaki takıldığım konu bir uyarı ışığının her durumda yanması. Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da 'passenger airbag' yazısı devamlı yanıyor benim aracımda. Mazda ya da mail attım bu konuda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyota Rav4 te airbag devrede olduğunda göğüs ışıklarına uyumlu sarı ışık yanıyordu. Devre dışı bırakıldığında kırmızı. Belkide sürekli yanıyordur. Arıza olsa beyaz yanmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet olabilir. Yolcu hava yastigi devrede yazisi olabilir . fakat yolcu hava yastigini anahtarla iptal edince baska bir isaret sari olarak yaniyor zaten. Ayrica bir cocuk veya baska birseyler on yolcu koltuguna konunca da bu sari isaret ( yolcu hava yastigi iptal isareti ) yine yaniyor . ama her durumda 'Passenger airbag' yazisi beyaz olarak yanmaya devam ediyor. Belki de airbag hata lambasidir , airbag sorunlu ise kirmiziya donuyordur.

Ayni araca sahip arkadaslar kendi araclarindaki durumu bildirirse sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yolcu Airbag iptal anahtarında bir problem yok. Off konumuna alınca başka bir uyarı ışığı var. O yanıyor.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler cevap için. Mazda Tr ye mail attım. Cevabı gelince paylaşırım. Ama bana mantık olarak doğru gelmiyor bir hata yokken bir uyarı ışığının beyaz olarak da olsa ön konsolda yanması. Aynı şekilde araba çalışınca aynı yerde 'rear' yazısı da beyaz olarak yanıyor ama bir süre sonra diğer uyarılarla birlikte sönüyor.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yurtdışı forumlarda o ışığın yalnız yapılan seyahatlerde sürekli, ön yolcu koltuğuna biri oturduğunda ise 10 saniye sonra söndüğü yazıyor. Eğer biri oturunca da  yanıyorsa servise göstermekte fayda var..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yurtdışı forumlarda o ışığın yalnız yapılan seyahatlerde sürekli, ön yolcu koltuğuna biri oturduğunda ise 10 saniye sonra söndüğü yazıyor. Eğer biri oturunca da  yanıyorsa servise göstermekte fayda var..

 

Evet haklısınız ,yurtdışı kullanım kılavuzunda da söylediğiniz gibi belirtiyor. Servis tam yorum yapamadı. Bu sebeple Mazda Türkiye'ye yazdım. Haber bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Passenger airbag yazısı (beyaz olan) ile yanında çıkan on off resimli yazıyı karıştırmamak lazım. Beyaz olan passenger yazısı sürekli yanar hiçbir zaman sönmez ancak yanında çıkan resimli on yazısı ilk çalıştırmada yanar ve belli bir süre sonra söner. Bu durum normal olandır. Eğer ön yolcu hava yastığı off konumuna getirilmiş ise resimli off yazısı yanar ve asla sönmez. Bunlar haricinde bir durum oluşuyorsa mutlaka servise gidilmeli. Bu yazdıklarımı kullanıcı kitabının 2-46 sayfasında görebilirsiniz. Ayrıca daha iyi anlayabilmek için youtube mazda 3 interior night videolarına bakabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • emregc
      Yazan: emregc
      Aracı bende test ettim bugün, 

      -İlk bakışta tasarımına vuruluyorsunuz
      -Ağır olan kapılarını açınca üst sınıf hissi uyandırıyor (bir audi/bmw kapısı gibi ağır , yalıtım olduğunun ispatı bu,  zaten ses falan da duymuyorsunuz kullanırken)
      -İçine oturunca kalın süngerli yumuşak koltuklar dikkat çekiyor (Eski kasa Mazda6 da bile bu koltuklar yok)
      -Çalıştırınca sessizlik bozulmuyor
      -Kalkışı güzel ancak fırlamasını beklemeyin, direksiyon çok hafif değil, ağırda değil, kontrol odaklı, aracın ataletini her daim hissediyorsunuz, hafif bir araç sürüyor hissi vermiyor, ağır bir araç hisside vermiyor, tam ortası diyebilirim, vitesler çok keyifli , otomatik şanzıman çok akıcı.
      -Aracın gaz pedalına asıldıkça headers bağırıyor, bu da performanslı kullanımı tetikliyor, bu sesi duymak istedim bazen tekrardan
      -Tüketim otoyolda 4,7 ortalama gösterdi, şehir içi 1-3 vites arası 50 km altı süratte 8 lt gösterdi. Karışık bununla ben istanbulda ortalama 6,5 ile gezerim diye düşünüyorum...
      -Konfor 10 numara, 215/45/18inç  Dunlop lastiklerle bile süspansiyon vuruntu yapmadan çalışıyor, 16 jant olsa Mercedesi aratmaz...Mazda 6 dan daha yumuşak süspansiyonları var
      - I stop çok hızlı çalışıyor , diğer markalarınki gibi sinir bozucu değil, devre dışı bırakmak istemiyor insan tüketimi azaltma faydasını düşününce
      -Klimanın , AC,  AC eko ve normal fan modu var
      -Ses sistemi güzel, konsol daki ekran ile ilgilenmek keyif verici, görsellik çok güzel, hiç karmaşık da değil diğer markalarınki gibi...
      -Aracı çalışıtırırken motorun çalışmaya başladığını azda olsa hissediyorsunuz ancak durdurmak için start/stop tuşuna tekrar basınca motorun durduğu hissedilmiyor, sarsıntı hiç yok

      Sonuç olarak bu araç Türkiye'ye geldiği kadar satılır derim, sadece Mazda severler değil, trafikte bu aracı gören herkes gelip bakacaktır ve beğenmemeleri için ben bir tek sebep bulamadım, Mazda kefeni yırtmıştır , geçmiş olsun ...




    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • Bikes44
      Yazan: Bikes44
      Arkadaşlar geçen hafta aldığım 15 metrelik silikonlu (4mm) akvaryum hava lastiğini kapı iç fitillerinin içine geçirerek dış ses yalıtımını %15-20 gibi bir oranda arttırdım. Yeni Mazda3 alıp da ses konusunda benim gibi hassas olan dostlar varsa tavsiye ederim. Sadece 15TL bir masraf ve yarım günlük emek ile aracınıza %10 ile %20 arasında bir ses yalıtımı sağlayabilirsiniz. Ben ziebart'a dünyanın parasını vermekten vazgeçtim. Bu tarz küçük müdahalelerle yalıtımı iyileştirmeye bakıyorum.
       
      Kapı içi fitillerimizde zaten halihazırda 10 cm aralıklarla küçük delikler bulunuyor. Bu sayede fitilinize zarar vermeden veya yırtık&delik v.s. açmadan bu hortumu içeri sokabilirsiniz.
       
      Ancak bu uygulama sadece dışarıdaki gürültüye karşı (yanınızdaki kamyon, yolda çalışan bir iş makinası veya korna sesleri v.s.) izolasyon sağlar. Davlumbazlardan gelen yol sesine veya motor&eksoz sesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır.
       
      Ayrıca kapıların kapanışı da daha tok bir hâl aldı. Buda yalıtımın yanı sıra güven hissini de cidden arttırdı diyebilirim. Herkese iyi forumlar...
       

       

×
×
  • Yeni Oluştur...