Jump to content

Mazda 3 - Route 3 : Son Sınav


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yeni Mazda 3, dayanıklılığının test edildiği, Hofu Japonya’dan Frankfurt Almanya’ya giden 15.000 kilometrelik dolambaçlı yollarda ayakta kalmayı başardı.

Bu, kolay olan kısımdı...

.Ağustos 2013’te Zoom-Zoom, destansı bir yolculuğa çıktı. Kıtalararası bir seyahat, 6 hafta, 15.000 kilometrelik Japonya- Almanya seyahati. Bu cesur konvoy Yeni Mazda 3’ün dayanıklılığını test etmek için Rusya’nın muazzam topraklarını geçip Batı Avrupa’nın içlerine yol alırken sekiz araç son varış noktası olan Frankfurt Motor Show’a doğru çukurlu, sarp ve çetin yollarda acımasız bir dayanıklılık testine tabi tutuldular.

Sekiz Yeni Mazda3’ün tamamı bu yolculuğu bir kaç yol kiri dışında sapa sağlam bir şekilde tamamladı ama bu hikâyenin sonu değildi. Bu zorlu sınavdan sonra sekiz Mazda’nın beşi Japonya Hiroşima’daki Merkeze gönderilerek son somun, cıvatasına kadar söküldü ve Mazda’nın Araç Araştırma ve Geliştirme Bölümlerindeki mühendisler tarafından mikroskobik bir incelemeye tabi tutuldu.

15.000 km araçları zorlamış olabilir ama Mazda’nın uzman mühendisleri tarafından araçlara yapılan bu son otopsi daha da zor olacağı kesindi.

Tekrar Hiroshima’ya vardıklarında geri dönen beş aracın hepsi en ince ayrıntısına kadar incelendi. Şase, lastik basınçları, yağ ve soğutucu seviyeleri kontrol edildi ve bunlardan üç tanesi Mazda’nın test pisti Miyoshi Proving Ground da aracın geliştirme aşamalarında yapılan test sonuçlarıyla karşılaştırmak için ciddi derecede zorlandı. Alışılmamış bir ses, titreşim veya tıkırtı, hız altında herhangi bir dengesizlik olup olmadığını görmek amacı ile araçlar bozuk yol koşulları ve yüksek hızlarda test edildi.

“Bu testlerin amacı araçtaki birleşme, tutturma noktalarında, motor bağlantılarında, süspansiyon burçlarında ve lastik hizalamasında bir bozulma var mı onu görmekti” diye açıklıyor Mazda’nın Araç Dayanıklılık Test ve Araştırma grubundan Seiji Tanabe.

Şaşırtıcı bir şekilde Mazda 3 lerin hiçbirinde hızlanma, vites değişimleri, frenleme ve yüksek hızda denge konusunda problem tespit edilmedi. Tıkırtı, titreşim, direksiyondan, frenlerden, şaseden veya süspansiyondan ses de yoktu. Beş aracın tamamının da lastik hizalaması orijinal standartları içerisindeydi.

Yeni Mazda 3 ün 15 saat süren yapımında 560 kişinin çalıştığı düşünüldüğünde Route3 araçlarından her birine uygulanan sökülme işlemi 2 mühendisin sadece 5 gününü aldı. Silindirlerden kapı menteşelerine kadar her parça ayrıldı ve incelendi. Mazda 3’lerin 30.000 parçasından her biri olası bir kusuru tespit etmek için ilgili bölümler tarafından en ince ayrıntısına kadar incelendi, kaydedildi ve fotoğraflandı.

“Her parçadan aldığımız değerler Mazda3’ün geliştirme aşamasında kullandığımız değerlerle karşılaştırıldı.” diyor Test ve Araştırma Mühendisi Harumi Kamimura.

İncelemenin odak noktasını, fren sistemindeki sarf malzemesi ve lastiklerin kalan ömürlerini tahmin etmek amacı ile sürtünen parçalar ve lastik dişleri oluşturdu. Kavrama ve frenlerde kullanılan sarf malzemelerdeki aşınma incelenirken mühendisler de motor kısmında kir, çamur ve su sızıntısını kontrol etti.

Bu mekanik sökme işleminin sonuçları etkileyiciden de öteydi. 16,545 ile 25,250 km arasında yol kat eden beş araçtan hiçbiri hasar görmemiş ve Mazda’nın Hofu fabrikasını terk edip çıktıkları bu çetin yolculuktan ilk günkü gibi geri dönmüşlerdi

Buna rağmen, Mazda’nın Hiroshima Müzesine götürülmek yerine bu araçlar depoya kaldırılmadan önce ArGe bölümünde sadece bir süre sergilenecekler. Yapılan tüm bu zorlu işler Mazda3 ün gelecek nesillerinin başarısında rol oynayacak ama test araçlarının aksine Mazda’nın geliştirme mühendisleri yakın zamanda emekli olmayacaklar.

Kaynak : Zoom-Zoom Magazine

Tercüme : MazdaClubTR

Resmi ekleyen

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

"Alırsın satamazsın" diyenlere inat "Alacağım ama satmak için değil!" cevabına layık olduğunu bir kere daha gösterdi Mazda :)

Paylaşım için teşekkürler..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Adamların işini ne kadar iyi yaptığının, sırf ticari kaygılarla müşteri söğüşlemek yerine bu işe gönül verdiklerinin bir göstergesi daha, tebrikler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Makaleyi keyifle okudum ve memnun oldum, kullandığım 1991 model Mazdayı bile aynen bu teste soksam gene ayrıldığım yerdeki haliyle dönerdim herhalde, arabamın  kalitesine o kadar güveniyorum. :D Kalite ve müşteri memnuniyetine önem veren marka budur işte tebrikler vede teşekürler Mazda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu makale ve yapılan inceleme, herkesin neden burada olduğunu, neden bu aracı, markayı seçtiğini ve haklılığını bir kez daha gözlerimizin önüne seriyor.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda yöneticileride keşke mazdaseverler kadar mazdayı sevse,düşünse....Mazda3 gibi bir arabaya 3 ay sonraya gün veriyorlar...Bayilere gidiyorsunuz,araba yok görmek için bile..Olanlarda 1-2 renk...En üst donanımı istersiniz,az var,renk problem...Satabilecekleri adedin üçte birini satıyorlar...Sonra az olduğundan bazı bayilerin fark istediklerini okuyorum...Bilmem doğrumu ??..
CX3 gibi harika bir model ve motor tercihi çıkardılar...1.5 motor+dizel+4*4......3 fiyatına vede adetli getirip satarlarsa mazda eski günlerine doğru dönüş yapar...Artı birde lansman fiyatı,kampanya yaparlarsa PATLAMA yapar...
CX5 ve 6'yada koysunlar 1.6 motoru,25.000 ucuza satarlar...Vergi avantajıda cabası...Kimse o kasaları çekmez demesin...Herkes hız ve sürat peşinde değil...Bu günkü rakkamları (satış) 10'a katlarlar...Ha umurlarındamı yönetimin ,bence değil  !...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

bncede o motor ve sanzuman kombınasyonunu mx5 dahil tüm mazda modellerine koysa suankinden cok satar ama o koysa işlemi sandığımız kadar basit değil bnce yani mantık olarak o motru cıkar diğerini koy olmuyor.aracın ağırlık merkezi tüm elektronık sistemleri kaput altında motor için ayrılan alan yakıt sistemleri herseyi değişiyor buda aynı aracı yenıden tasarlamak gibi maliyetli oluyor.kaldıkı mazdanın en büyük pazarı asya ve amerıka.orlardada dizel pazarı olusmadı henüz.bnce cx3 dizel motor o pazarlardada rağbet görürse diğer modellerdede dizel bekleme sansımız olabilir.turbosuz dizelinde asya ve amerıka pazarında işi zor ama hadi hayırlısı umarım başarılı olurlarda turbolu dizellerle fln görürüz mazdayı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
  • 3 ay sonra ...

Bir hafta oldu Mazda 3 alalı. Almadan önce bu yazıyı okumamıştım. Bu yazıyı okuduktan sonra nekadar doğru bir karar verdimi tekrar anladım. Çünkü bundan önceki aracım Alfa 147 di ve arızalarından,sorunlarından vb... usanmıştım. Bırakın hızlanması biraz yavaş olsun ama bana kontagını çevirdiğimde güven veren bir arabam olsun diyorsanız Mazda tam aradığınız marka olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • emregc
      Yazan: emregc
      Yeni Mazda3, Hiroşima'dan Frankfurt'a, 15.000 km'lik alışılmışa meydan okuyan yolculuğuna başlıyor.

      Sürüş deneyimini doruğa çıkartıyoruz. Sekiz yepyeni Mazda3, 30 gün boyunca iki kıta, beş ülke ve 30’u aşkın kenti ziyaret ederek toplam 15.000 kilometre yol kat edecek. Bu macera, lojistik ve insani zorlukları ufku genişleten kültürel deneyimlerle birleştiriyor.

      Japonya’da doğduğumuz kentten Almanya’daki Avrupa evimize yapacağımız bu yolculuk bizim için çok sembolik bir anlam taşıyor. Bu yolu daha önce iki kez kat ettik: 1977’de ve 1990’da.

      Şimdi ise yeni Mazda3’te alışılmışa meydan okuyoruz, çünkü böylesine farklı ve sıra dışı arazi koşullarında bir hatchback ile böylesine yoğun bir yolculuk gerçekleştirmenin nasıl bir his olduğunu hatırlamak istiyoruz.

      Aynı zamanda, bir avuç insanın yaşadığı izole köylerden milyonlara ev sahipliği yapan modern şehirlere kadar, büyüleyici yerel toplumlarla bir araya gelmek ve onların tarihçelerini öğrenmek istiyoruz.

      Sibirya’nın uçsuz bucaksız düzlüklerinden Rusya’nın sarp dağ geçitlerine. Dünyanın en büyük tatlı su gölü olan Baykal Gölü’nden dünyanın en büyük ekosistemi olan geniş taygaya (ormanlara). Kalelerden doğal harikalara, UNESCO tarafından dünya mirası ilan edilen yerleri keşfedeceğiz.

      Son olarak da, Belarus, Polonya ve Almanya’dan otomobilimizle geçerek nihai varış noktamız olan Frankfurt’a geleceğiz.


      http://www.youtube.com/watch?v=RbnGvUoB7pA

      1. Etap: Vladivostok -  Blagoveshchensk


×
×
  • Yeni Oluştur...