Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Far Yükseklik Ayarı - Aydınlatma Mesafesi Yetersiz Gibi


vT
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

bende de ayar düğmesi yok veya afs düğmem de yok ama geçen gece aracı çalıştırdığımda farlar önce bi aşağı sonra hafif yukarı kalktı. adaptif far varmış da haberim yokmuş sizlerde de öyle olabilir

 

Merhaba,

Adaptif farla otomatik far yükseklik ayarı farklı şeyler. Bahsettiğiniz farın aşağı yukarı hareketi , aracın far yüksekliğini otomatik ayarlamasıdır. power donanımlarda otomatik far yükselik ayarlı ve yıkamalı bi-xenon far var, power sense paketli olanlarda ise direksiyon yönüne göre hareket edebilen adaptif otomatik far yükselik ayarlı ve yıkamalı bi-xenon far var. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar ben problemimi çözdüm. Sağolsun Haldız şu ana kadarki 3 sorunumda benden tam puan aldı. altı üstü 6 tl olan vites kolunun yanındaki kapağı bana 1 hafta içinde tedarik edip getirdi(2 kez beni telle aradılar muhtemelen zarar ettiler)

 

Farlarımı bir güzel kaldırdılar şu an super oldu ama yinede ampullerin luxu bence düşük kalıyor.İşlem farın arkasındaki ayar yerlerinden anahtar yardımı ile yapılıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

İyi forumlar,

 

Daha önceki konularda ve başka forumlarda gördüğüm üzere reflex donanım ve altında olanlar aracın halojen farlarının yetersiz olduğunu düşünüyor. Geçen hafta gece sürüşü yaptım ve bazı yerlerde uzunları yakma ihtiyacı hissettim. Aracıma osram unlimited veya philips extreme vision taktırmak istiyorum ama aracın kullanım kitapçığında şuan türkiyede bulunan h4 veya h7 kullanmadığını gördüm. 

 

Daha önce bu değişimi yapan var mı? Ben h4 veya h7 hangisi uygun bilmiyorum ama taktırsam sıkıntı çıkarır mı? Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İyi forumlar,

 

Daha önceki konularda ve başka forumlarda gördüğüm üzere reflex donanım ve altında olanlar aracın halojen farlarının yetersiz olduğunu düşünüyor. Geçen hafta gece sürüşü yaptım ve bazı yerlerde uzunları yakma ihtiyacı hissettim. Aracıma osram unlimited veya philips extreme vision taktırmak istiyorum ama aracın kullanım kitapçığında şuan türkiyede bulunan h4 veya h7 kullanmadığını gördüm. 

 

Daha önce bu değişimi yapan var mı? Ben h4 veya h7 hangisi uygun bilmiyorum ama taktırsam sıkıntı çıkarır mı? Şimdiden teşekkürler.

 

Forumda mevcut konu ile birleştirilmiştir. Buradan devam edebiliriz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Geçen hafta aracımın halojen farlarını osram night breaker unlimited ile değiştirdim. Sonuç fotodaki gibi.

post-8383-0-13196000-1443513533_thumb.jp

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sonuç süper.  Uzun ömürlü olması için bir iki tavsiye de benden gelsin.

 

* Farlar açıkken marşa basmayın

* Gündüz farlarınızın kapalı olmasına dikkat edin.

 

Bu yöntemle 1,5 seneye yaklaştım ben. Bunlara uymadığım zaman 9 ay dayanabilmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen hafta aracımın halojen farlarını osram night breaker unlimited ile değiştirdim. Sonuç fotodaki gibi.

O ürünü önceki aracımda kullandığımda "unilimited" ibaresi yoktu. Eğer bir yenilik yapmamışlarsa -kışa giriyoruz- yağmur performansı çok kötü idi - bilginize...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sonuç süper.  Uzun ömürlü olması için bir iki tavsiye de benden gelsin.

 

* Farlar açıkken marşa basmayın

* Gündüz farlarınızın kapalı olmasına dikkat edin.

 

Bu yöntemle 1,5 seneye yaklaştım ben. Bunlara uymadığım zaman 9 ay dayanabilmişti.

 

Marşa basarken autoda da olsa farlar yanmıyor bizde. Gündüz farları bizde yine uzunlarla ilgili. Ben sadece kısalara taktırdım bu ampulleri. Uzun dayanabilir diye düşünüyorum. 

 

O ürünü önceki aracımda kullandığımda "unilimited" ibaresi yoktu. Eğer bir yenilik yapmamışlarsa -kışa giriyoruz- yağmur performansı çok kötü idi - bilginize...

 

Benim orjinal farlarım çok kötüydü. Yağmur olmasa da önümü göremiyordum. Bir de yağmur yağınca 0 görüntü oluşuyordu. Öncekilerden iyi olabileceğini düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen hafta aracımın halojen farlarını osram night breaker unlimited ile değiştirdim. Sonuç fotodaki gibi.

 

Paylaşım için teşekkürler. Güle güle kazasız belasız kullanın inşallah.

 

Keşke aynı yerden eski mevcut far aydınlatmasıyla da, fotoğraf çekebilmiş olsaydınız. Süper bir mukayese olurdu. :)

Sonuç süper.  Uzun ömürlü olması için bir iki tavsiye de benden gelsin.

 

* Farlar açıkken marşa basmayın

* Gündüz farlarınızın kapalı olmasına dikkat edin.

 

Bu yöntemle 1,5 seneye yaklaştım ben. Bunlara uymadığım zaman 9 ay dayanabilmişti.

 

 

Marşa basarken autoda da olsa farlar yanmıyor bizde. Gündüz farları bizde yine uzunlarla ilgili. Ben sadece kısalara taktırdım bu ampulleri. Uzun dayanabilir diye düşünüyorum. 

 

 

Benim orjinal farlarım çok kötüydü. Yağmur olmasa da önümü göremiyordum. Bir de yağmur yağınca 0 görüntü oluşuyordu. Öncekilerden iyi olabileceğini düşünüyorum.

 

Mehmet'in burada bahsettiği farlar bence, led gündüz farları değil. Gündüz farları derken. Gündüzken kısa farlarınızı yakmayın, demek istiyor bence.

 

Yanılıyor muyum Mehmet.

 

Murat bu arada autoda olsa farlar yanmıyor derken, gündüz led farları mı kast ediyorsun dimi.

 

Yoksa her ikinizi de yanlış mı anladım ben. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim araçlarda kontak olmadığı için direk starta basınca araç çalışıyor sonra farlar otomatik yanıyor. Bu konuda sıkıntı olmaz demek istedim. Ben de aslında aynı yerde çekip mukayese etmek isterdim ama biranda gelişti herşey :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gündüz LED'i diye birşey icat edildi gündüz gözü almaktan başka hiçbir işlevi yok. Reno, Hyundai, Citroen gibi şu anda aklıma gelen fakat diğer birçok markada da bu gündüz LED'leri farın en üstüne takılıyor ki daha göz hizasına gelip gözü daha rahatsız etsin diye mi? Karşıdan öyle araç gelince gözlerimi başka yere ceviriyorum hep, geceleyin uzunları yakıp gelenden daha cok rahatsız ediyor çoğunlukla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Arabayı ilk aldığımda akşam saatleriydi ve farların çok fazla önümü aydınlattığını fark ettim, hemen far yükseklik ayarına baktım far yükseklik ayarı en aşağıdan bir yukarıda imiş, hemen en yukarıya kaldıracak seviyeye getirdim, o günden beri de o şekilde kullanıyordum, şehir içinde veya kısa mesafe karanlık güzergahlarda bazen keşke biraz daha uzun mesafeyi aydınlatabilse bir tık daha yukarı kalksa keşke diye düşündüm, uzunlarında karşıyı aydınlatmadığını ve çok fazla bir aydınlatma farkı yaratmadığını fark ettim ama bir şekilde idare ettim şu zamana kadar. 

Bir kaç gün önce yeni araçla ilk defa karanlık dağ yolunda 50 km yol gittim ve kısa farların sadece ve sadece önümü aydınlattığını çok net fark ettim, aydınlatma o kadar aşağıda ki kısa farlar ile 10 metre bile gitmek tamamen kör uçuş yapmak gibi bir his , keskin bir çizgi sadece önünüzü aydınlatıyor ve çizginin gerisi tamamen zifiri karanlık, hemen uzun farları açtım, fakat uzunlarda tam karşıya ışık vermesi ve yolu derinlemesine aydınlatması gerekirken sadece biraz daha uzak mesafeli olarak yine önümü aydınlatıyordu, uzun farların aşağı yukarı ve sağa sola ışık yansıtmasından faydalanarak yolu ve etrafını görebildim, sadece karşıdan gelen olunca kapattım ve her uzunları kapatışımda kısaların yetersiz mesafesinden dolayı bir süre kör yol almak zorunda kaldım. Dağ yolu bitti otoyolda rahat ederiz derken otoyolda da aydınlatma olmayan bölümlerde kısaların yeterli mesafeyi aydınlatamamasından dolayı uzunlar açık yol almak zorunda kaldım, bir kaç kere önüme araba çıkınca kapattım ama yine her kapatışımda kör olarak yol alma hissi yaşadım ve hemen açtım tekrar, sis farları deseniz zifiri karanlık dağ yolunda bile açtığınızda açık mı kapalı mı anlamak için arabadan inip bakmanız gerekiyor o kadar işlevsiz, önümü bile aydınlatmıyor nereyi aydınlattığını ben çözemedim. 

2009 Mazda 6 ile sadece kısa farlar ile hiç uzunları yakmadan gittiğim yolu 2015 mazda 3 ile uzunları söndürmeden gitmek zorunda kaldım, kısalarla o yolu gitmek mümkün değildi, uzunlar bile yetersizdi o derece. Mazda 6 da sisleri açtığımda aracın önü tamamen ışıl ışıl olurdu, yolu etrafı yanları aydınlatırdı, Mazda 3' ün sisleri kendini aydınlatıyor. 

Araçtaki bütün ön aydınlatma ampullerini Philips ampüller ile değiştiricem, ayrıca iyi bir lastikçiye gidip bilgisayarlı far ayarı yaptırıp kısa farları yolu yeterli mesafede aydınlatacak şekilde, uzun farlarıda yolu derinlemesine karşıya doğru aydınlatacak şekilde ayarlatıcam, ama fabrikasyon far ayarının en yukarıya ayarlandığında bile bu kadar yere bakıyor olması ve hem uzun hem de kısa farların yeri aydınlatıyor olması normal mi ? Bunları fabrikada ayarlamıyorlar mı ? Aydınlatma mesafesinden memnun olmayan ve bilgisayarlı far ayarı yaptıran veya yaptırmayı düşünen var mı ?

Mazdacı 1990 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı sorunu ben de yaşıyorum. Servise ilettim bu sorunumu hatta osram ampul alıp değiştirdim. Değişimden sonra da ayarlama yapıldı ama konum 0'dayken bile düşük kalıyor hala. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kısa hüzmelerde fabrika ayarları bana da fazla düşük geliyor. Kademeli ayar imkanı olmasına rağmen en üst ayarda dahi optimum mesafeden daha yakını aydınlatıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konunun forumda olması lazım. Şu an mobilim bakamıyorum.

Evet doğru hatırlamışım, pc başına geçince konuyu buldum. Buradan devam edebiliriz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...