Jump to content

Mazda3 Kar/Kış Lastiği Tavsiyesi


volkanstars
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

petlasın kış lastiklerini bilmem ama bu aralar kullandığım mevsim lastikleri berbat 3-4 bin km sonra bütün özelliğini kaybetti, yol tutuş azaldı....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Genel olarak dört mevsim lastiklerinden şikayet var, o yüzden sadece kış lastiğini kullanıyorum.

        Dört mevsim lastik ifadesi bence hiç bir anlam ifade etmiyor, +7 derecenin altındaki sıcaklıklarda kış lastiği kullanmak gerekli, mevsim lastiği belki hiç kar görmeyen vede sıcaklıkların 15-20 derece seyrettiği iklimlerde kaullanılabilir, yani yağmurlarda, kar üstünde hiç anlamı yok vede soğuktan donduğunda çok bozuluyor, donuyor, tutunma azalıyor, çok feci ses yapıyor, demem oki mevsim lastiğini çok yağmur alan yerlerde ve +7 nin üstünde yaz aylarında kullanılabilir, onun dışında kış lastiği mecburi veya yazlık kışlık olam üzere takım değişmek gerek bence.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar herkese merhaba ,

Bir süredir kış lastiği alıp almama konusunda kararsızlık yaşıyorum. Size sormak istediğim özellikle İstanbul'da yaşayan arkadaşlar. Kış lastiği kullanıyor musunuz ? Aracım mazda 3 hb 2012 ,lastikler yeni ve üzerinde gelen toyo mazda j 48 yaz lastikleri.

1) Bu lastikler nasıldır. Kışın bir problem yaratır mı ?

2) Kış lastiği öneriyorsanız ,İstanbul için tercihimiz hangisi olmalı?

3) baktığım lastikler : contiwinter T850 , michelin alpin A4 , nokian WR D3

Teşekkürler , herkese çok selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben kullanmadım geçen sene. ama şu da var çok araba kullanan bir insan değilim. kullanan arkadaşlarım oldu onlar çok memnundu. kullananlar genelde istanbul'un yüksek kesimlerinde oturan arkadaşlardı. marka tavsiye edemiyorum kullanmadığım için.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bugün mazda 3 lastik ebatlarına göre kaliteli bir kış lastiği ortalama 4 adet için 800 tl gibi rakamlar verirsiniz üstelik bunu da 10 taksit yaparlar , mantık olarak kış lastiği almak normal lastiklerinizinde ömrünü uzatır, kış lastiği hem soğuk havada hem de kış koşullarında güvenli bir sürüş sağlamaktadır, allah korusun kış lastiği olmadan yapacağınız ufak bir kaza bile aracınızın 2. el değerini otomatikman düşürücektir, 40-50 tl verip aldığımız araçlar için 800 tl verip lastik almak çok olmamalı , hem kendi güven ve sağlınız hemde trafikteki diğer sürücü ve yayaların hemde taşıdığınız insanların güvenlik ve sağlığı için şiddetle kış lastiği tavsiye ederim.....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu sorunun cevabı kişiye göre değişir !!

Örneğin siz otomobilinizi ne sıklıkla kullanıyorsunuz. İşiniz gereği her gün kullanmak zorunda mısınız ? Ama iş gereği, ama keyfi her gün bir fiil otomobilinizi kullanmanız gerekiyor ise. Kış lastiği şart derim.

İstanbul'da kar ne kadar sıklıkla yağıyor. Yada yağdığında ne kadar kalıyor ki ? Benim hatıladığım. 1985 yada 1987 kışıydı sanırım. En yoğun karın yağıp zeminde kaldığı.

Kışlık lastiği sadece karla bağdaştırmıyorum bu arada. Bende de ilkin Toyo vardı. Ömrünü tamamlayınca Michelin Primacy 3 aldım. Çok uzun süredir de kullanıyorum. En memnun olduğum nokta. Yol sesinin azalması ve ıslak zemin performansı.

Kar kış kıyamet olduğu zaman, aracımı kullanmıyorum.

Ama aracımı sürekli kullanmak zorunda olan birisi olsam. Ve aynı şekilde bütçem de müsait ise. Hiç düşünmeden alırım, kışlık lastik.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Bulunduğunuz bölge +7 derecenin altındaki sıcaklıklara düşüyosa kış lastiği kullanmanız gerekir , normal lastikler bu sıcaklığın altında donarlar vede işlevlerini yitirirler.

    Lastik tercihi ve önerileri ile alakalı konular forumda mevcut bakabilirisiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar çok teşekkürler. Continental contiTS850 205 55 16 T kış lastiklerini almaya karara verdim . izlenimlerimi daha sonra yazarım . LAstiklere 225 TL /tane fiyat verdiler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar çok teşekkürler. Continental contiTS850 205 55 16 T kış lastiklerini almaya karara verdim . izlenimlerimi daha sonra yazarım . LAstiklere 225 TL /tane fiyat verdiler.

Vallahi süper hızlı bir karar verdiniz, tebrikler. 1 saat içinde konu açıp, karar vermek. Öyle her baba yiğidin harcı değil. En azından ben öyle birisi değilim. Yapım gereği çok çabuk karar verebilen birisi değilim.

Hayırlısı olsun, izlenimlerinizi bekliyoruz. Sağlıcakla kalın. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar ara tatilde 10 gün kadar bartına gideceğim malum oralar karlı oluyor,benim kar tecrübemde hiç yok o yüzden karlı yol için ne yapabilirim en mantıklısı ne sizce kış lastiğimi kar paletlerimi yoksa hiç bir şey mi :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuda deneyimin yoksa eğer;

1-Gündüz yolculuk yapmaya özen göster,

2-İmkan varsa kış lastikleri kullan,

3-Herhangi bir şekilde yolun kapanması veya aracın kara saplanması ihtimaline karşı depoyu dolu tutmaya özen göster,

4-Araç bakımlarını yaptır özellikle kalorifer sistemi ve sileceklerin,

5-Cep telefonu şarjının yol boyunca yetebileceğinden emin ol, gerekirse çift cep telefonu bulundur,

6-Aracında zincir ve çekme halatı bulundur, zincir takmasını bilmiyorsan öğren,

Şimdilik aklıma gelenler bunlar... Bütün bu yazılanların başına geleceği veya gerekli olacağını düşünme yoksa yola çıkmaya cesaretin kalmaz...

Hayırlı yolculuklar, kazasız günler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tavsiyeler için teşekkür ederim

peki kış lastiği önerin var mı ? bir de zincir mi daha iyi yoksa bu kar paleti dedikleri mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Veli Abi cogunu yazmis zaten.

Otomatik vites ise araciniz buzlu yollarda manuelde ve dusuk devirde kullanmaya ozen gosterin. Otomatik vites bazen gereksiz kaymalara neden olabiliyor.

Manuel vites ise araciniz oldukca yuksek viteste kullanmaniz kaymalari onleyecektir.

Ani gaz verme ve ani gaz kesmeler yapmayiniz.

Oldukca ani fren yapmaktan kacinin.

Sulu kardan gecerken direksiyonu 2 elle siki bir sekilde tutun.

Benim de aklima gelenler simdilik bunlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tavsiyeler için teşekkür ederim

peki kış lastiği önerin var mı ? bir de zincir mi daha iyi yoksa bu kar paleti dedikleri mi ?

Her ikisinde de tecrübem yok, bunca yıldır karda kışta araç kullandım bir inat uğruna zincir takmadım, diğerini de bilmiyorum.

Mustafa'nın yazdığı düşük devir, yüksek vites olayını es geçmişim bu tarz kullanım kaymaları önleyecektir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

anladım arkadaşlar

peki sadece kar paleti yada zinciri alsam yeterli olur mu sizce sonuçta 10 günlük bir tatil onun dışında ben kar kış görmem pek

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mersinde yaşıyor olsaydım kış lastiği almazdım.

ıslak zeminde iyi yol tutuşu olan normal (yaz) lastiği tercih ederdim. tabi bu kişisel görüşüm.

10-15 günlük tatilinizde zorunlu kaldığınız durumlarda zincir takar idare ederseniz.

Ayrıca bu gün uzun zamandır takipte olduğum kış lastiğinin şans eseri indirime girdiğini farkettim.

NOKIAN 205/55 R16 91H Nokian WR G2 Kış Lastiği. uzun zamandır goodyear ug8 serisi ile arasında

kalıyordum. bır arkadaşım ug 8 lerin fazla ses yaptğını soylede bugunde nokian ları indirimde bulunca dayanamayıp siparişi geçtim. yorumları burdan kullandıkca paylaşıcağım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mersinde yaşıyor olsaydım kış lastiği almazdım.

ıslak zeminde iyi yol tutuşu olan normal (yaz) lastiği tercih ederdim. tabi bu kişisel görüşüm.

10-15 günlük tatilinizde zorunlu kaldığınız durumlarda zincir takar idare ederseniz.

Ayrıca bu gün uzun zamandır takipte olduğum kış lastiğinin şans eseri indirime girdiğini farkettim.

NOKIAN 205/55 R16 91H Nokian WR G2 Kış Lastiği. uzun zamandır goodyear ug8 serisi ile arasında

kalıyordum. bır arkadaşım ug 8 lerin fazla ses yaptğını soylede bugunde nokian ları indirimde bulunca dayanamayıp siparişi geçtim. yorumları burdan kullandıkca paylaşıcağım.

bugün lastikleri deli gibi inceleyen bir arkadaşıma danıştım oda 1 numara nokian 2 numara ug 8 dedi, sakın şaşma dedi ama aralarında çok az fark var dedi....
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Normalde kış tecrübesi olmayan ve pek kar görmeyen şoförler için naçiz tavsiyelerimi yazayım ben de...

Evet, senede 10 günlük tecrübe için yeni bir takım lastik almak gereksiz, gerçi tam tersi bir durum olsaydı geçerli olmazdı bu söylediklerim. Şunu demek istiyorum;

Yaz lastikleri sıcak havada kullanıma yönelik üretildiklerinden, sert hamurlu olurlar, çok sıcak havalarda olması gereken yumuşaklığa gelirler. Soğuk havalarda ise oldukça sert kalıp tutuşu çok büyük oranda kaybederler (fakat genellikle soğuktan zarar görmezler)

Kış lastikleri ise sıfırın altındaki derecelerde dahi yumuşaklığını korumaları için çok yumuşak hamurlu üretilirler. Bu yüzden kış lastikleri çok sıcak havalarda fazlaca yumuşak olurlar ve tabir yerindeyse eriyip asfalta sıvanırlar. Bu yüzden kış lastiğini yazın kullanmak pek akıllıca değildir.

Dört mevsim diye bir lastik ise külliyen yalandır  :) (Burada da İngiltere gibi dört mevsim yağmur alan ve yaz-kış sıcaklık farkı az olan bölgeler devreye giriyor, ortalama mevsim lastikleri bu iklimleri kaldırabilir)

Sözü daha fazla uzatmadan, size yaz lastiklerinizle, yukarıdaki önerilere dikkat ederek gitmenizi tavsiye ederim. Karlı-buzlu bölgede ise lastik çorabı denilen, şimdiye kadarki tecrübelerimde çok olumlu sonuçlar veren ürünü tavsiye ederim. 1.4 Tipo aracıma takılı 4 yıllık yaz lastiklerimle tamamen kar ve buz altında Abant'a gidip alnımın akıyla çıkmış, yolda kalan 4x4 araçlara yardım etmiş bir kullanıcı olarak söylüyorum, yaz lastiklerine takıldığı zaman dahi yeni üretilmiş kış lastiği performansı veren bir nimet. Paletlerin ve zincirlerin sarsıntısı olmadan, lastiğe zarar vermeden, zincir takınca "acaba lastiğimin telleri kırılır mı?" gibi soruları akıla getirmeden, gönül rahatlığıyla gidip gelirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

inshroud arkadaşımıza kar çorabı" konusunda katılıyorum, bizzat yogun kar yağışı buzlanma ve tipi hava kosullarında 3 farklı model ve marka arabada yazlık lastik üzerinde denemiş birisi olarak 

bu ürünü de tavsiye edebilirim. tabiki ürünü özellikle aşırı gazla patina yaptırmayarak nazik davranmak ve kuru yol şartlarına geçildiğinde ise maks. 500 metre mesafeyi geçmeyecek şekilde çıkarmak öneriliyor, aksi taktirde özel tekstil maddesi kuru asfalt üzerinde zorlanan yerlerden deforme olup kısmı parçalanma ve yırtılma yapıyor. ama yazlık ve kışlık lasitk üzerinde de müthiş etkili ve normal metal zincirin abs ve benzeri sistemlere verdiği zarar veya çalıştırmaması gibi bir durumda söz konusu değil. ben 2012 ocak ayında arabayı ilk aldıgımın ertesi müthiş kar bastırınca almıştım, sonradan gördüm ki mazda da sitesinde zaten aynı ürünü öneriyormuş http://www.mazda-tr.com/satin-alma-ve-sahip-olma/aksesuarlar/mazda3/2011-07/konfor/410078546/ 

2013 kışında ise başka bir ürün keşfettim o daha Pratik özellikle şehir içinde 7-8 km kadar buzlanma kar fark etmeden yazlık veya kışlık lastiğe uygulanabilir bir sprey alman ürünü.

onuda tavsiye ederim.

videolarını izlediğinizde farkı göreceksiniz.

spreyin kar çorabına gore önemli avantajı sizi toplamda 80 -90 km bir tuple götürebiliyor olması ve kar çorabında aynı ürünü başka araçta kullanabilmek için lastik ebatlarının tutması gerekiyor fakat sprey zincirinde al yanına her an hangi tip ve araçta kullanırsan kullan ebat ölçü derdi yok ve özellikle gizli buz ve buzlanma ihtimali olan sabahları veya akşam eve geç dönüşlerde de ihtiyaten sık kullan ve unut gitsin.

saygılarımla

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...