Jump to content

Mazda3 Kar/Kış Lastiği Tavsiyesi


volkanstars
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

12 saat önce, Mutlu Tekir :

195-60-16 lastikler çok pahalı olabiliyor, 195-55-16 kullanabilirsiniz. Nokian WR-D4 fiyatı uygun internet sitelerinde.

Mutlu kardeşim önerine teşekkür ederim. Yalnız sizin önerdiğiniz lastik alternatif olayında yüzde -1,7 çıkıyor. Yanak yüksekliği düşüceği için araç dahada sertleşecektir. Benim istediğim lastik biraz pahalı farkındayım, ama konfor, araç yüksekliği konusunda '(kış için) iyi bir seçenek. Ayrıca ben sürat yapmayı sevmeyen makul kullanıcılardanım. Yanak yüksekliğini önemsemiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, renegade :

Mutlu kardeşim önerine teşekkür ederim. Yalnız sizin önerdiğiniz lastik alternatif olayında yüzde -1,7 çıkıyor. Yanak yüksekliği düşüceği için araç dahada sertleşecektir. Benim istediğim lastik biraz pahalı farkındayım, ama konfor, araç yüksekliği konusunda '(kış için) iyi bir seçenek. Ayrıca ben sürat yapmayı sevmeyen makul kullanıcılardanım. Yanak yüksekliğini önemsemiyorum.

Hocam emin olun yanaktaki %5 değilim hissedemezsiniz :)

Bu arada yanlış yazmışım 205-55-16 lastikler. bunla yanalda değişim çok olmaz. 195 den 205 e artması da yol tutuşu artırır. 195 lik janta 205 lik lastik takılabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sarım bir yanlış anlaşılma var, aracın orjinal lastikleri 205-55-16, şuandada kışlık lastiklerim aynı ebat, fakat ses olayı fazla, ayrıca daha dar tabanlı lastik daha az ses, karda ve yağışlı havada daha iyi tutunma demek, mevcut lastiğimi, 195/60 r 16 ile değiştirip kış konforu yakalamak istedim. 2 sene önce üzerinde aldığım kış lastiği Sava eskimo 205/55/r 16 çok yeni fakat çok ses yapıyor, sanki uçak kalkıyormuş gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, renegade :

Sarım bir yanlış anlaşılma var, aracın orjinal lastikleri 205-55-16, şuandada kışlık lastiklerim aynı ebat, fakat ses olayı fazla, ayrıca daha dar yanaklı lastik daha az ses, karda ve yağışlı havada daha iyi tutunma demek, mevcut lastiğimi, 195/60 r 16 ile değiştirip kış konforu yakalamak istedim. 2 sene önce üzerinde aldığım kış lastiği Sava eskimo 205/55/r 16 çok yeni fakat çok ses yapıyor, sanki uçak kalkıyormuş gibi.

Anladım, fiyat dert değilse denenebilir. Fakat ıslak ve karlı yolda tutuşu artırmaz azaltır, sadece derin karda işe yarar dar lastik. Bizim araçların ses yalıtımının kötü olduğu ise malesef gerçek ama.

Belki isterseniz 195-65-15 e geçebilirsiniz, kışlık ve yazlık jantları ayırırsınuz servisten hazır indirim varken alabilirsiniz. 195-65-15 in de fiyatları uygun

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

,Nokian WR D3 kullanıyorum, kesinlikle çok memnunum, Şu an Nokian WR D4 ya da daha yenisi A3'ü öneririm... Nokian bu işin erbabı...

15056413_10154731150257010_4151094745824822185_n.jpg

15094433_10154731164997010_1309762367028000639_n.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nokian wrd4, goodyear ug8, continental ts850 üçünü de uzun uzun kullandım kış koşullarında.

Continental buzda en iyi tutuş sağlayan lastik. Frenlemesi çok iyi. Aralarında en seslisi de conti. Bu da cabası.

ug 8 en sessizi. 

Wrd4 fiyat/performans açısından en iyisi. 

Alacak olsam kesinlikle ts860 olurdu. Biraz pahalı ama Erzurum' da çok iyi iş çıkarır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar özelikle çivili ise ses yapmayan kış lastiği yok. MB- GL 63 de Nokian, Mazda 3'de Michelin, Bmw F10'da Bridgestone kullanıyorum hepsi de uğultu yapıyor belli hız sonrası ya da aralığında. Bunda lastik genişliğinin yanisira araç ağırlığı altında ve en önemlisi aracın izolasyon kalitesi etkisi çok büyük. Bu yüzden uzun zamandır araç fazlalığından ve iklimden dolayı tecrübeli biri olarak önerim ; 1- üreticinin tavsiye ettiği ölçülerde lastik seçin. 2- özellikle yeni alırken bir yildan daha eski üretim tarihli lastikleri tercih etmemeye gayret edin. 3- çiviler çabuk düşer vs diye düşünüp en baştan çivisiz e yönelmeyin yaşadığınız bölge de buzlanma mümkünse. Finalde çiviler birkaç sezonda düşse de hala kış lastiğiniz olacak ayakta. Görünüşu dert etmeyin milletin işi yok sizin tekerinizle :) 4- çivili de ilk 1500 km boyunca yüksek hızdan kaçının ki siz de lastik te adapte olsun. Uzun ömürlü olsun. 5- ortalama +7 derece üzerindeki sıcaklıkta kış lastiğinin tutunma kabiliyetinin zayıflayacagini, dolayısı ile takip ve fren mesafenize dikkat etmeniz gerektiğini unutmayın. 6- en ufak titreme ve yolda gezme durumunda hemen rot-balans kontrolü yapın ki hem on düzen hem de lastikler ömrünü kısaltmasın.

Biz çoktan araçların kapilarini spreylerle donmaktan kurtarıp bir sonraki yıkama için Nisan ı bekler olduk bile Moskova'da. Ne diyeyim, bari siz kışın tadını çıkarın! Ama tedbiri sakın ola ki elden bırakmayın!

Redmi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir arkadaş yeni Mazda 3 (2015) için kış lastiği linki vermişti. Firma Konya firmasıydı. Markası nokian mıydı hankook muydu hatırlayamadım. Uygun fiyatlı birseydi. Acaba tekrar yazabilirmi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

falken alacam 3 arkadasim kullaniyor baya memnunlar
ankarada tanesu 250ye buldum

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

falken hs449 215 45 r18

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, bozkurt358 :

falken alacam 3 arkadasim kullaniyor baya memnunlar
ankarada tanesu 250ye buldum

falken hs449 215 45 r18
 

Şu an 18" olarak alınabilecek en iyi fiyat performans lastiğidir Falken.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
16.11.2016 at 14:41, bozkurt358 :

falken alacam 3 arkadasim kullaniyor baya memnunlar
ankarada tanesu 250ye buldum

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

falken hs449 215 45 r18

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

bende forumlarda bu lastiğin iyi olduğunu okudum. 350ye alacaktım ama bunu okuyunca vazgeçtim :) ankarada nerede buldunuz 250'ye?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

215/45 r18 yerine 225/45 r18 kış lastiği alsam sorun yaşarmıyım? 215mm genişlikte ve istediğim ebatta fiyat-performans lastiği bulamıyorum. Aracın orjinal lastik ebadı 215/45 R18.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 dakika önce, erdierdi :

215/45 r18 yerine 225/45 r18 kış lastiği alsam sorun yaşarmıyım? 215mm genişlikte ve istediğim ebatta fiyat-performans lastiği bulamıyorum. Aracın orjinal lastik ebadı 215/45 R18.

Bir sıkıntı yaşamazsınız. Küçük değişimleri sürücünün farketmesi güçtür.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, erdierdi :

215/45 r18 yerine 225/45 r18 kış lastiği alsam sorun yaşarmıyım? 215mm genişlikte ve istediğim ebatta fiyat-performans lastiği bulamıyorum. Aracın orjinal lastik ebadı 215/45 R18.

215 Yerine 225 lastik taktığınızda, olacaklar, kuru havada daha iyi yol tutuş, eksileri, ıslak zeminde daha fazla  Suda Kızaklama (Aquaplaning), karda, buzda daha fazla patinaj ve kayma, ayrıca yol sesinde artış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Islak eriyik karda patinaj olur. Karda, buzda daha çok yüzey alanı temasta olduğu için daha iyi tutunur. Suda kızaklama doğru. Fakat bunları son kullanıcı çok anlayamaz. 

 

........"Comparing winter and summer tires of the same size, winter tires are actually at a disadvantage in terms of cornering stability," explains Dr. Andreas Topp, Head of Winter Tire Development at Continental. "This is due to the softer rubber compound and fine siping of winter tires designed for driving on snow and ice. Fitting narrower tires further exacerbates this inherent disadvantage. In order to achieve the same level of cornering stability and steering precision as with summer tires, fitting wider winter tires is recommended.".................

"........Wide winter tires also offer advantages on typically wintry road surfaces. On compacted snow surfaces in particular, they offer more space to form sipe edges, fill deeper tire tread grooves with snow, and increase friction between the rubber and snow. The handling properties of a car fitted with wider winter tires are also enhanced on compacted snow surfaces............."

".............Wide-base tires even offer advantages in deep snow: Their cornering stability is better than that of narrower tires and their braking distances are shorter. Narrower tires only have the advantage when it comes to traction in deep snow. ................"

(The above quotes are from a Continental press release entitled "Warm Slippers for the Colder Season")

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

(Alıntı:Karda, buzda daha çok yüzey alanı temasta olduğu için daha iyi tutunur.] Mutlu kardeşim tercüme hatası olarak kabul etmek gerek, siz hiç bin göller finlandiya ralli yarışlarını izledinizmi. Kış şartlarında yapılan yarışlarda otomobillerin tekerleri neredeyse motosiklet tekeri kadar. Kışın karda ve buzda yere yansıyan yüzey ne kadar genişse tutunma o kadar zayıflar, çünkü yere basan metrekare basıncı genişleyecek, daha doğrusu ağırlık merkezi genişleyeceği için tutunma zayıflayacaktır. Lastik tabanı ne kadar ince ise kar ve buzda tutunma o kadar çok artar. Herşeyden önce fizik kuralı böyledir. Sizin bu konuda daha teknik olacağınızı tahmin ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

28 dakika önce, renegade :

(Alıntı:Karda, buzda daha çok yüzey alanı temasta olduğu için daha iyi tutunur.] Mutlu kardeşim tercüme hatası olarak kabul etmek gerek, siz hiç bin göller finlandiya ralli yarışlarını izledinizmi. Kış şartlarında yapılan yarışlarda otomobillerin tekerleri neredeyse motosiklet tekeri kadar. Kışın karda ve buzda yere yansıyan yüzey ne kadar genişse tutunma o kadar zayıflar, çünkü yere basan metrekare basıncı genişleyecek, daha doğrusu ağırlık merkezi genişleyeceği için tutunma zayıflayacaktır. Lastik tabanı ne kadar ince ise kar ve buzda tutunma o kadar çok artar. Herşeyden önce fizik kuralı böyledir. Sizin bu konuda daha teknik olacağınızı tahmin ediyorum.

Tercüme hatası değil. Yapılan en büyük yanlış. Gündelik kullanılan araçları formula 1 ya da ralli araçlarıyla kıyaslamak. O derin karda yapılan ralli yarışlarında ince tabanlı lastik kullanarak yerle temas sağlanır, doğru.

Gel geleyim ralli değil de gerçek şartlara. O kadar derin karda araç zaten ilerleyemez, Ne kadar ince kullanırsanız kullanın. Yüksekliği fazla karın üstüne oturan aracı lastikler çekemez. Yüksekliği az erimemiş karda da sürtünmeyi lastiğin dişleri sağlar. (vakumlu kar lastiği denilen olay). İnce lastikte kara tutunan dişlerin yüzey alanı daha az oluyor haliyle. Yine aynı şekilde kar altındaki buzda tutunma konusunda da geçerli bu durum. 

Ama eriyik karda ve birikmiş suda, geniş lastiğin dişlerinin arasına giren su kızaklamayı doğurur ve asfalta tutunmasını engeller.

Bu durum aslında yazlık spor ayakkabısı ve bot ayakkabısıyla ve de bot ayakkabısı ve karda kullanılan geniş tabanlı ayakkabılarla (tenis raketi gibi) karşılaştırılabilir.

 

Wide winter tires also offer advantages on typically wintry road surfaces. On compacted snow surfaces in particular, they offer more space to form sipe edges, fill deeper tire tread grooves with snow, and increase friction between the rubber and snow. The handling properties of a car fitted with wider winter tires are also enhanced on compacted snow surfaces

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...