Jump to content

Mazda3 Kar/Kış Lastiği Tavsiyesi


volkanstars
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ben 225 45 18 taktım. Michelin aldım. Biraz tuzlu oldu ama lastik sesi rahatsız etmiyor. Performans çok farkedilmese de biraz düştü sanırım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

fazla para vermek isremeyenlwr için söylüyorum; bulabilirseniz yakın tarihli üretim, sava eskimo s3+ ama kesinlikle "made in germany" olanlardan. 

fiyat performansı bu düzeyde yüksek bir lastik yoktur herhalde.

tamam bi continental değil ama kendisi adac testlerinde oldukça iyi sonuçlar almış bir lastik. 

normalde kış lastiğine döndüğümüzde performans, tutunma sorunu yaşarız. arabayı aldığımda üzerinde yeni takılı olan ama kısa sürede "laylona" dönüşen yazlık bfgoodrich lastiklerden iki yaz sonra bana arabamı yeniden sevdirmiş lastiklerdir diyebilirim sava için. tabi bendeki ölçüler 185/55/15.  bu sınıf araba ve lastikler için gerçekten nefis lastikler. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

13 saat önce, Mutlu Tekir :

Tercüme hatası değil. Yapılan en büyük yanlış. Gündelik kullanılan araçları formula 1 ya da ralli araçlarıyla kıyaslamak. O derin karda yapılan ralli yarışlarında ince tabanlı lastik kullanarak yerle temas sağlanır, doğru.

Gel geleyim ralli değil de gerçek şartlara. O kadar derin karda araç zaten ilerleyemez, Ne kadar ince kullanırsanız kullanın. Yüksekliği fazla karın üstüne oturan aracı lastikler çekemez. Yüksekliği az erimemiş karda da sürtünmeyi lastiğin dişleri sağlar. (vakumlu kar lastiği denilen olay). İnce lastikte kara tutunan dişlerin yüzey alanı daha az oluyor haliyle. Yine aynı şekilde kar altındaki buzda tutunma konusunda da geçerli bu durum. 

Ama eriyik karda ve birikmiş suda, geniş lastiğin dişlerinin arasına giren su kızaklamayı doğurur ve asfalta tutunmasını engeller.

Bu durum aslında yazlık spor ayakkabısı ve bot ayakkabısıyla ve de bot ayakkabısı ve karda kullanılan geniş tabanlı ayakkabılarla (tenis raketi gibi) karşılaştırılabilir.

 

Wide winter tires also offer advantages on typically wintry road surfaces. On compacted snow surfaces in particular, they offer more space to form sipe edges, fill deeper tire tread grooves with snow, and increase friction between the rubber and snow. The handling properties of a car fitted with wider winter tires are also enhanced on compacted snow surfaces

Mutlu İngilizcem yok, fransızca eğitim aldım,(ortaokuldan, üniversite bitene kadar) tercümesini anlamam mümkün değil, Ama son olarak şunu söyleyeyim, internette siteleri gezin kışın, karda ve buzda, geniş tabanlı lastikmi, dar tabanlı lastikmi sorusunu sorun eğer sizin fikriniz kabul görürse, ben ülkeyi terk edeceğim, hem bu bahane ile şu memleketteki huzursuzluk, stres ve 1923 ten beri demokrasi adına zihniyeti bir tık bile değişmemiş ümmet toplumu olmak isteyen insanlardan uzakta yaşamış olurum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İsteyen istediğini denemekte özgür. geçen kış orjinal lastiğim 195-65-15 iken elimde olan 185-65-15 kullandım ve 3 kez evimin önünden çıkmak için zincir kullanmak zorunda kaldım. kar çokfazla olmamasına rağmen.

Fikir kabul görmesi... çoğunluğun doğru olduğu zannedildiği ortamda fikir kabul ettirmek iddiali bir kelime. Ama bilim fikirlerden değil gerçeklerden oluşur. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Bugun bende karin duracagi yok diyerekten girdim bir lastikciye sava var alman felan filan derken tak bakalim dedim. 1100 tl ye 225/40/18 taktirdim. Yumusak hamurundan sanirim dunlopla ses noktasinda bir fark goremedim. Karda yol tutusu muthis kaygan zeminde bile gayet iyi. Baska bi lastikci kumho vereyim demisti iyikide taktirmamisim . Bence bu lastik fiyatinin otesinde. Kullandikca tecrubeleri aktaririm . Merak eden arkadas olursa tabi.

P10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yarı kış yarı yaz biryerde yaşıyorsanız nokian waterproof tavsiye ederim indirim kuponuyla uyguna gelir ses olayı 68db. Çok az. %60 kış %40 yaz görünümlü 4 mevsim lastik.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
  • 8 ay sonra ...

Kislik lastikler icin merser servis bana Dunlop lari onerdi. Dunlop hakkinda ne dusunuyorsunuz? Japon uretimi imis sanirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

08.10.2017 at 15:03, ezengin :

Kislik lastikler icin merser servis bana Dunlop lari onerdi. Dunlop hakkinda ne dusunuyorsunuz? Japon uretimi imis sanirim.

Fiyatı ne peki ? Yahutta sizin için fiyat kriteri var mı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba,

 

Aracım 90. Yıl Serisi.

Üzerinde 205/50/17 lastik ve 17" jantlar mevcut. 

 

Ancak kış şartlarında bu setle devam etmek yerine 15 ya da 16 inch janta geçmeyi düşünüyorum. 

Araca 15" jant sığar mı? Sığmazsa 16"ten devam edeceğim ve 195/60/16 lastik tercih edeceğim. 

Ama diğer bir sorun araçtaki lastik basınç sensörlerinin akıbeti. Sac janta geçersem sensörler iptal olacak. Araç içerisinde sürekli uyarı lambası yanar mı?

 

Cevaplar için teşekkür ederim.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27 dakika önce, tunacan :

Merhaba,

 

Aracım 90. Yıl Serisi.

Üzerinde 205/50/17 lastik ve 17" jantlar mevcut. 

 

Ancak kış şartlarında bu setle devam etmek yerine 15 ya da 16 inch janta geçmeyi düşünüyorum. 

Araca 15" jant sığar mı? Sığmazsa 16"ten devam edeceğim ve 195/60/16 lastik tercih edeceğim. 

Ama diğer bir sorun araçtaki lastik basınç sensörlerinin akıbeti. Sac janta geçersem sensörler iptal olacak. Araç içerisinde sürekli uyarı lambası yanar mı?

 

Cevaplar için teşekkür ederim.

 

 

Kışlık lastik için ebat düşürüp jant+kışlık lastik kesinlikle çok daha mantıklı. Mantıklı olduğu gibi kışın zemine tutunma çok daha performanslı. 

3.Nesil 18" janta sahip Mazda 3 sahipleride aynı yolu izliyorlar. Yakın zamanda @Katil Balina arkadaşımız jant arayışı içindeydi.

Kendi aracımdan örnek vereyim. Touring Donanım Lastik ebatlarım 205 / 55 / 16..Kışında aynı ebatları kullanıyorum bu güne kadar hiç bir sorun yaşamadım karda.

Lastik basınç sensörü janta-siboba sabit. Ama şöyle bir durumda var yakın zamanda Kia Rio lastik tamiri için götürdüm. Basın sensörü yerinden çıkıp lastiğin içine düşmüş. Tamir esnasında lastikçi onuda yapıştırdı yerine. Sensör sorunsuz şekilde görevini yapmaya devam etti.

Kışlık lastiklerde basınç sensörü olmadığı vakit, elbet aracın içinde bir ikaz/uyarı ışığı yanacaktır. Ama bu bir sorun teşkil etmeyecek, sadece basıncı manuel kontrol etmeniz gerekecek. Şu yönden rahatsız edebilir..gözünüz takılır, yahutta sevmezsiniz bu şekilde yarım yamalak işleri bir tek o sorun olabilir sizin açınızdan.

Kışlık lastik için fiyat kriteriniz nedir ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, İlhan :

Kışlık lastik için ebat düşürüp jant+kışlık lastik kesinlikle çok daha mantıklı. Mantıklı olduğu gibi kışın zemine tutunma çok daha performanslı. 

3.Nesil 18" janta sahip Mazda 3 sahipleride aynı yolu izliyorlar. Yakın zamanda @Katil Balina arkadaşımız jant arayışı içindeydi.

Kendi aracımdan örnek vereyim. Touring Donanım Lastik ebatlarım 205 / 55 / 16..Kışında aynı ebatları kullanıyorum bu güne kadar hiç bir sorun yaşamadım karda.

Lastik basınç sensörü janta-siboba sabit. Ama şöyle bir durumda var yakın zamanda Kia Rio lastik tamiri için götürdüm. Basın sensörü yerinden çıkıp lastiğin içine düşmüş. Tamir esnasında lastikçi onuda yapıştırdı yerine. Sensör sorunsuz şekilde görevini yapmaya devam etti.

Kışlık lastiklerde basınç sensörü olmadığı vakit, elbet aracın içinde bir ikaz/uyarı ışığı yanacaktır. Ama bu bir sorun teşkil etmeyecek, sadece basıncı manuel kontrol etmeniz gerekecek. Şu yönden rahatsız edebilir..gözünüz takılır, yahutta sevmezsiniz bu şekilde yarım yamalak işleri bir tek o sorun olabilir sizin açınızdan.

Kışlık lastik için fiyat kriteriniz nedir ?

Cevap için teşekkürler.

Basınç sensörü okumadığında içeride yanan ışık için yapabileceğim birşey yok. Yansın dursun :)

Diğer konu aslında orijinal jantların hasar görmemesi ve temiz kalması. 

Lastikte fiyattan ziyade markaya önem veriyorum. Bu konuda da ilk tercihim Nokian WR D4... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

58 dakika önce, tunacan :

Lastikte fiyattan ziyade markaya önem veriyorum. Bu konuda da ilk tercihim Nokian WR D4... 

Herkesin bütçesi farklıdır o yüzden sordum..

Misal 3.Nesil Mazda 3  üzerinde "18 Michelin Pilot Sport lastik var. Aynısını almaya kalktığınızda tanesi 750-800 lira. Bir tanesinin fiyataına neredeyse Falken marka 3 tane lastik alıyorsunuz.

Bütçede sıkıntı yoksa hiç düşünmenize gerek yok. Nokian alın geçin derim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@İlhan hocam hatırlatmanız iyi oldu şu alınık konusunu yeniliyeyim. forumdan bir arkadaş da 18 inçe geçmek istiyordu bulursam orjinalleri satarım sana dediydi ama ses yok. 

bu arada dışarıda malum kalitedeki  sıfır 16" jantlara ortalama 1200-1300 tl istiyorlar. mazda'da orjinal 16" yanlış  hatırlamıyorsam 412 tl idi 1600 civarı yapar ki rahatlıkla onları tercih ederim. ama ikinci el temiz jata da hayır demem. henüz bi ilerleme kaydedemedim ama ince ince piyasayı dolanıyorum bakalım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Katil Balina :

@İlhan hocam hatırlatmanız iyi oldu şu alınık konusunu yeniliyeyim. forumdan bir arkadaş da 18 inçe geçmek istiyordu bulursam orjinalleri satarım sana dediydi ama ses yok. 

bu arada dışarıda malum kalitedeki  sıfır 16" jantlara ortalama 1200-1300 tl istiyorlar. mazda'da orjinal 16" yanlış  hatırlamıyorsam 412 tl idi 1600 civarı yapar ki rahatlıkla onları tercih ederim. ama ikinci el temiz jata da hayır demem. henüz bi ilerleme kaydedemedim ama ince ince piyasayı dolanıyorum bakalım. 

Servis kampanyası olursa %20 - 30 arası indirimli alabilirsin. Biraz daha beklemede kal acele etme derim..O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, İlhan :

Servis kampanyası olursa %20 - 30 arası indirimli alabilirsin. Biraz daha beklemede kal acele etme derim..O0

zaten öyle olursa hemen yapıştıracam, o yüzden de biraz ağırdan alıyorum:) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 saat önce, İlhan :

Fiyatı ne peki ? Yahutta sizin için fiyat kriteri var mı ?

Yaklaşık 900 tl falan idi. Stokta kalmamış lastik ama gelince değiştiricem. Kış geldi sayılır. Fiyat benim için çok önemli bir kriter değil kaliteli olması önemli olan.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, ezengin :

Yaklaşık 900 tl falan idi. Stokta kalmamış lastik ama gelince değiştiricem. Kış geldi sayılır. Fiyat benim için çok önemli bir kriter değil kaliteli olması önemli olan.

Bir çok lastiği sürekli kar ve buz da denemiş biri olarak Contnental Contiwinter Contact ts850 veya ts860 öneririm. 

Bundan sonra nokian wr D4 - goodyear ug9- michelin alphin gelir. 

Ağır kış lastiği isterseniz Nokian Hakkapelite R2 de alabilirsiniz. Saydıklarımın hepsinden üstündür. Fiyatı da tabi :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.hepsiburada.com/sava-225-40-r18-92v-eskimo-hp2-xl-oto-kis-lastigi-uretim-yili-2017-p-HBV000001HQ36?magaza=Lastik Point&wt_gl=cpc.nelk.6817-oto.pla&gclid=CjwKCAjwgvfOBRB7EiwAeP7ehnDSflDBFW_-8RmIKhzpABLdIBhzlX4ZqtVkE95BEnSpp_BSa112mhoCzDkQAvD_BwE

215 45 R18 bulmak zor olacak gibi duruyor, yakın olarak en makul ölçü bu. Bu lastik ve ölçü için ne düşünüyorsunuz? Kışın toplam yaptığım km 3bini geçmiyor o yüzden ucuz lastik bakıyorum. Servise uygun ölçü lastik gelme imkanı varmı, biraz daha beklemek mi gerekir acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...