2.2 Dizel Mazda CX-5 Vites Geçişleri
-
Etiket tabanlı benzer içerikler
-
Yazan: MazdaClubTR
Alışılagelmiş otomatik şanzıman, CVT ve çift kavramalıların tüm avantajlarını birleştiren SKYACTIV-Drive Mazda'nın yüksek verimliliğe sahip yeni nesil şanzımanı
.SKYACTIV-DRIVE Otomatik Şanzımanın Özellikleri
Alışılagelmiş otomatik şanzımanlarının, sürekli değişken şanzımanların ve çift debriyajlı şanzımanların tüm avantajlarını birleştirir Önemli ölçüde genişletilmiş lock-up (kilitleme )aralığı tork transfer verimliliğini iyileştirir ve mekanik şanzımana eşdeğer doğrudan sürüş hissi verir. Mevcut şanzımanla karşılaştırıldığında yakıt ekonomisinde yüzde 4 ile 7 arası iyileştirme sağlar CVT, Çift Kavrama ve Geleneksel Otomatik Şanzımanların Tüm Avantajları
CVT : İki kasnak sayesinde değişken vites oranı sağlar
Çift Kavrama : Tek ve çift vitesler için 2 ayrı kavrama kullanır
Geleneksel Otomatik : Gezer dişliler sayesinde çeşitli vites oranları sağlar.
Yeni SKYACTIV-Drive, tüm bunları ve daha fazlasını yapmak üzere tasarlanmıştır.
Otomatik şanzımanların temel gereksinimleri iyi bir yakıt ekonomisi, hızlı tepki ( yokuşlar dahil ), doğrudan sürüş hissi, ve yumuşak vites geçişleridir.
Aşağıdaki tablo bu üç şanzımanın avantajlarını ve dezavantajlarını göstermektedir.
( + İyi, o Orta, - Kötü )
SKYACTIV-Drive diğer şanzımanların avantajlarını birleştiren ideal bir şanzımandır.
Yakıt Ekonomisinde İyileşme ve Tam Kilitleme Aralığı Sayesinde Doğrudan Sürüş Hissi
Tork Konvertör motor gücünü sıvı aracılığı ile aktararak yumuşak bir hareket ve viteş geçişi sağlar. Buna karşılık dezavantajı ise sıvı aracılığı ile yapılan aktarım sırasında meydana gelen güç kaybından dolayı yakıt ekonomosinde kötüleşme ve ani hızlanmalarda aracın motor hızının gerisinde kalmasına sebep olan “kayma”dır. Bu sebeple yakıt ekonomisini iyileştirmek ve doğrudan sürüş hissini arttırmak için tork konvertörün türbününü rotora kilitleyen kilitli ( lock-up ) tork konvertörler geliştirilmiştir.
Yeni SKYACTIV-Drive otomatik şanzıman hızlı ve akıcı bir biçimde vites değiştirir, düşük hızlardan itibaren motor yükündeki değişikliklere dinamik olarak tepki verir ve söz konusu yakıt ekonomisi olduğunda çıtayı yükseltir. SKYACTIV-Drive’ın kalbi, altı vitesin hepsinde ekstra geniş bir kilitli kavrama aralığına sahip yeni geliştirilmiş 6 vitesli tork konvertörüdür. Kilitleme oranı, araç işletimi esnasında mevcut 5 vitesli AT’deki 64’ten 89’a çıkarılmıştır.
Motor ve şanzıman arasında tork konvertörü tarafından sağlanan erken kilitleme (motor gücünün doğrudan çekiş tekerleklerine gönderilmesini sağlayarak), ivmelenme esnasındaki karakteristik güç kaybını ortadan kaldırarak daha doğrudan bir sürüş hissi sunar ve motor gücü kaybının önlenmesi aynı zamanda yakıt ekonomisini de iyileştirir. Böylesi bir tasarım için yüksek hassasiyetli hidrolikler zaruridir. Bu nedenle, yeterince hızlı ve hassas yağ basıncı modülasyonunu mümkün kılmak ve güvenilirliği iyileştirmek üzere Mazda, SKYACTIV-Drive’ı bir mekatronik modülle donatmıştır.
Sürüş hissini ve yakıt ekonomisini iyileştirmek için kilitleme aralığını maksimize etmek gerekli olmakla birlikte bu aynı zamanda NVH’yi (gürültü, titreşim ve sertlik) de artırır çünkü motor ve şanzımanın dönme hızları arasındaki farkı absorbe edecek hiçbir şey bulunmamaktadır. Bu çelişkiyi çözmek üzere yeni tork konvertörü adapte edilmiştir. Genişletilmiş kilitleme, torusun rolünün çok düşük hızlarla sınırlı olduğu anlamına gelmekteydi. Bu sebeple, o daha küçük bir hale gelerek iyileştirilmiş bir amortisör (NVH’yi absorbe etmek için) ve yanı sıra çok diskli bir kilitli kavrama ve onun pistonuna yer yaratabilirdi ve bu da kavrama dayanıklılığını ve kontrolünü iyileştirebilirdi.
SKYACTIV-Drive, iki versiyonda sunulmakta ve bu otomatik şanzımanları SKYACTIV benzinli ve dizel motorlarla uyumlu hale getirmektedir.
Kaynak : mazda.com
Tercüme : MazdaClubTR
-
Yazan: Mehmet Özdemir
Mazda Motor Corporation, Tayland’ın Chonburi şehrinde yeni kurulan şanzıman fabrikası Mazda Powertrain Manufacturing (Tayland) Co. Ltd. (MPMT) bünyesinde şanzımanların seri üretimine başladığını duyurdu
.Fabrikada üretilen SKYACTIV-Drive otomatik şanzıman, Mazda’nın aynı anda hem sürüş keyfi hem de üstün çevre ve güvenlik performansı sağlayan yeni nesil SKYACTIV Teknolojileri’nden biri. MPMT’nin yıllık üretim kapasitesi yaklaşık 400.000 adet ve Japonya’daki Hofu Fabrikası’yla birlikte bu yeni fabrika, Mazda’nın yıllık üretim kapasitesini küresel olarak toplamda yaklaşık 1.540.000 adede yükseltecek. MPMT’de üretilen şanzımanlar, yepyeni Mazda2 (Japonya’da Mazda Demio), yepyeni Mazda3 (Mazda Axela) ve Mazda CX-5’lerde kullanılmak üzere, aralarında Auto Alliance’ın (Tayland) da bulunduğu küresel üretim tesislerine temin edilecek.
Üretimin başlangıcında, MPMT Başkanı ve CEO’su Hidenori Kawakami, “Mazda’nın Hiroşima ve Hofu’da bulunan fabrikalarına 30’dan fazla mühendis ve müdürün gönderilmesi de dâhil olmak üzere, MPMT’de kaliteli ürünler üretilmesini sağlamak için büyük çaba gösterdik. Burada seri üretimin başlaması, Mazda’nın, Japonya’da ürettiğimiz SKYACTIV-Drive otomatik şanzımanlarla aynı yüksek kalitede şanzımanları temin etme kapasitesine sahip küresel bir üretim yapısı oluşturmada başarılı olduğu anlamına gelmektedir. Daima ilerleyen Mazda, Tayland’da otomotiv endüstrisine katkıda bulunacak ve endüstrinin geleceğine önderlik edecek insanlar yetiştirmeye ve Tayland ekonomisinin daha da gelişmesi için katkıda bulunmak üzere bu ülkenin insanlarıyla el ele çalışmaya devam edecektir” yorumunda bulundu.
Küresel bir üretim alanı oluşturmak, Mazda’nın Şubat 2012’de duyurulan Yapısal Reform Planı’nın anahtar kriterlerinden biri. Şirket bu bağlamda istikrarlı bir ilerleme kaydetmekte ve MPMT'de şanzıman üretiminin başlaması, bir başka önemli dönüm noktasını temsil etmektedir. Ayrıca Mazda, programa göre SKYACTIV Teknolojisi ile donatılmış araçlarını tanıtmaya devam ediyor ve Mart 2016’da sonlanan mali yıla kadar SKYACTIV modellerin, satışların %85’inden daha fazlasına tekabül etmesini bekliyor.
Sürekli ilerlemeye devam eden Mazda, yüksek kaliteli araçların üretimi de dâhil olmak üzere çeşitli temas noktaları ile müşterilerinin yaşamlarını zenginleştirmeyi ve bu müşterilerle özel bir bağ kuran bir marka haline gelmeyi hedefliyor.
-
Yazan: MazdaClubTR
SKYACTIV-DRIVE Otomatik Şanzımanın Özellikleri
Alışılagelmiş otomatik şanzımanlarının, sürekli değişken şanzımanların ve çift debriyajlı şanzımanların tüm avantajlarını birleştirir
Önemli ölçüde genişletilmiş lock-up (kilitleme )aralığı tork transfer verimliliğini iyileştirir ve mekanik şanzımana eşdeğer doğrudan sürüş hissi verir.
Mevcut şanzımanla karşılaştırıldığında yakıt ekonomisinde yüzde 4 ile 7 arası iyileştirme sağlar
CVT, Çift Kavrama ve Geleneksel Otomatik Şanzımanların Tüm Avantajları
CVT : İki kasnak sayesinde değişken vites oranı sağlar
Çift Kavrama : Tek ve çift vitesler için 2 ayrı kavrama kullanır
Geleneksel Otomatik : Gezer dişliler sayesinde çeşitli vites oranları sağlar.
Yeni SKYACTIV-Drive, tüm bunları ve daha fazlasını yapmak üzere tasarlanmıştır.
Otomatik şanzımanların temel gereksinimleri iyi bir yakıt ekonomisi, hızlı tepki ( yokuşlar dahil ), doğrudan sürüş hissi, ve yumuşak vites geçişleridir.
Aşağıdaki tablo bu üç şanzımanın avantajlarını ve dezavantajlarını göstermektedir.
( + İyi, o Orta, - Kötü )
SKYACTIV-Drive diğer şanzımanların avantajlarını birleştiren ideal bir şanzımandır.
Yakıt Ekonomisinde İyileşme ve Tam Kilitleme Aralığı Sayesinde Doğrudan Sürüş Hissi
Tork Konvertör motor gücünü sıvı aracılığı ile aktararak yumuşak bir hareket ve viteş geçişi sağlar. Buna karşılık dezavantajı ise sıvı aracılığı ile yapılan aktarım sırasında meydana gelen güç kaybından dolayı yakıt ekonomosinde kötüleşme ve ani hızlanmalarda aracın motor hızının gerisinde kalmasına sebep olan “kayma”dır. Bu sebeple yakıt ekonomisini iyileştirmek ve doğrudan sürüş hissini arttırmak için tork konvertörün türbününü rotora kilitleyen kilitli ( lock-up ) tork konvertörler geliştirilmiştir.
Yeni SKYACTIV-Drive otomatik şanzıman hızlı ve akıcı bir biçimde vites değiştirir, düşük hızlardan itibaren motor yükündeki değişikliklere dinamik olarak tepki verir ve söz konusu yakıt ekonomisi olduğunda çıtayı yükseltir. SKYACTIV-Drive’ın kalbi, altı vitesin hepsinde ekstra geniş bir kilitli kavrama aralığına sahip yeni geliştirilmiş 6 vitesli tork konvertörüdür. Kilitleme oranı, araç işletimi esnasında mevcut 5 vitesli AT’deki 64’ten 89’a çıkarılmıştır.
Motor ve şanzıman arasında tork konvertörü tarafından sağlanan erken kilitleme (motor gücünün doğrudan çekiş tekerleklerine gönderilmesini sağlayarak), ivmelenme esnasındaki karakteristik güç kaybını ortadan kaldırarak daha doğrudan bir sürüş hissi sunar ve motor gücü kaybının önlenmesi aynı zamanda yakıt ekonomisini de iyileştirir. Böylesi bir tasarım için yüksek hassasiyetli hidrolikler zaruridir. Bu nedenle, yeterince hızlı ve hassas yağ basıncı modülasyonunu mümkün kılmak ve güvenilirliği iyileştirmek üzere Mazda, SKYACTIV-Drive’ı bir mekatronik modülle donatmıştır.
Sürüş hissini ve yakıt ekonomisini iyileştirmek için kilitleme aralığını maksimize etmek gerekli olmakla birlikte bu aynı zamanda NVH’yi (gürültü, titreşim ve sertlik) de artırır çünkü motor ve şanzımanın dönme hızları arasındaki farkı absorbe edecek hiçbir şey bulunmamaktadır. Bu çelişkiyi çözmek üzere yeni tork konvertörü adapte edilmiştir. Genişletilmiş kilitleme, torusun rolünün çok düşük hızlarla sınırlı olduğu anlamına gelmekteydi. Bu sebeple, o daha küçük bir hale gelerek iyileştirilmiş bir amortisör (NVH’yi absorbe etmek için) ve yanı sıra çok diskli bir kilitli kavrama ve onun pistonuna yer yaratabilirdi ve bu da kavrama dayanıklılığını ve kontrolünü iyileştirebilirdi.
SKYACTIV-Drive, iki versiyonda sunulmakta ve bu otomatik şanzımanları SKYACTIV benzinli ve dizel motorlarla uyumlu hale getirmektedir.
Kaynak : mazda.com
Tercüme : MazdaClubTR
-
Tavsiye Edilen Mesajlar