Jump to content

Mazda3 Bakım Fiyatları


Guest architect
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

120.000km bakima girdi filtre degismedi cünkü k&n kapali system filtresi taktim+ sanziman yagi degistirilmedi onu gecen sene degistitirdim. vergisi herseyi icinde 217€

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün yaptırdım 20.000 bakımı

yağ filtresi kartuşu 8,78

buji 21,00

filtre soğutma ünitesi 55,03

balata spreyi 6,00

camsil 2,54

saf su 1,27

karter tapa pulu 0,89

dexelia motor yağı quartz 9000 78,36

karter tapası 2,50

element air filter 28,78

bakım işçiliği 90,00 

kdv hariç fiyatlar bunlar

toplam 348 tl tutuyordu... 300 Cash para verdim sağolsunlar indirim yaptılar.. Gören Otomotiv...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bunun fiyatıda uygunmuş ama :)

dün Evo da guzunun 60bin km bakımı yapıldı

mobil motor yagı

cam suyu katkısı

tapa pulu

yağ filtresi

buji

polen filtresi

hava filtresi

işçilik  kdv dahil 246 lira

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

alakalı olduğunu düşündüğüm için yazıyorum kusura bakmayın...yol bilgisayarında service due diye bişey yazıyo.....bilgi ekranından servis ayarlarına geldiğimde 6819 km. 15 days yazıyo..aracım 3181 km...10000 km. bakımını mı söylüyo..arabayı 29 eylül 2010 da aldım..kitapçıkta 6 ay sonra bakım diyo...arabanın bilgi ekranı 6819 km. diyo..  hangisini dikkate alacağım...bir de servise gitmediğim zaman (6 ay sonunna) servistekilere "kardeşim arabanın bilgi ekranında böyle böyle yazıyo desem ve 1 yıl sonra gitsem ne kazanırım ne kaybederim...uzun oldu kusura bakmayın...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

alakalı olduğunu düşündüğüm için yazıyorum kusura bakmayın...yol bilgisayarında service due diye bişey yazıyo.....bilgi ekranından servis ayarlarına geldiğimde 6819 km. 15 days yazıyo..aracım 3181 km...10000 km. bakımını mı söylüyo..arabayı 29 eylül 2010 da aldım..kitapçıkta 6 ay sonra bakım diyo...arabanın bilgi ekranı 6819 km. diyo..  hangisini dikkate alacağım...bir de servise gitmediğim zaman (6 ay sonunna) servistekilere "kardeşim arabanın bilgi ekranında böyle böyle yazıyo desem ve 1 yıl sonra gitsem ne kazanırım ne kaybederim...uzun oldu kusura bakmayın...

evet servise geliş zamanını bildiriyor. 6819km veya 15 gün kalmış görünüyor ekranda. Bunu çok dikkate almayın, servis girdiği için bu bilgileri yanlış girmiş olabilir. Normalde 6 ay veya 10000 km hangisi önce dolarsa garantiden çıkmaması için servise götürmek gerekmekte. Tabi illa aynı gün götürmeniz şart değil. Mazda o konuda esneklik sağlıyor. Servis bana 1 aya kadar bir esneklik paylarının olduğunu söylemişti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 10 ay sonra ...

arkadaşlar geçenlerde adana mıçı servisten mzd 3 dizel  için bakım aralığı ve yapılacak işlemlerle ilgili bilgi aldım. bu bilgileride servis kitapçığı ile karşılaştırdım. sonuçta kitapçık 6 ay ve 10 binde 1 yağ ve yağ filtresi değişimini, 12 ay veya 20 binde 1 yağ, yağ filtresi ve diğer filtrelerin değişimini öneriyor. servis ise 6. ay veya 10000 de yağ, yağ filtresi ve bütün filtrelerin değişmesi gerektiğini, sonuç olarakta işlemin 380 tl tutacağını belirtti. 1. sorum servislerin kitapçıktan haberi yok mu ya da mzd genel müdürlük eğitim yapmıyor mu? 2. sorum mazda kullanıcısı olan çoğumuz bu uygulama ile mağdur edilip finansal açıdan zarara uğratılmıyor mu? bu konularda forumu  takip eden mazda yöneticilerinden takip aralıklarının gerekçelerini( ki kalite olarak alt sınıftaki markaların servis aralıkları ve benzer motoru kullanan ford, psa, volvo gibi firmaların servis aralıkları ile kıyaslayarak), yetkili servis adı altında aracından bir haber servislere müdahale edilip edilmeyeceğini öğrenmek istiyorum. forumda incelediğim kadarıyla da herkes itinayla gidip yılda 700 tl e yakın bakım masrafı ödemeye itiraz etmemiş ve gerekçe sorgulamamış. bu da ilginç bir nokta. sonuçta kullandığımız da 5.20 bmw değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ayrıca fiyat konusunda da mobil 5/30 yağ 90 tl, bosch yağ filtresi 16 tl. servis fiyatı 250 civarı. uçuk.  zaten halk olarak her türlü vergi, ıvır zıvır adı altında soyuluyoruz bir de böyle soyuluyoruz. evde 1 tanede auris dizel var yıllık bakım maliyeti 190 tl. vatandaş almakta haklı oluyor o zaman.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ayrıca fiyat konusunda da mobil 5/30 yağ 90 tl, bosch yağ filtresi 16 tl. servis fiyatı 250 civarı. uçuk.  zaten halk olarak her türlü vergi, ıvır zıvır adı altında soyuluyoruz bir de böyle soyuluyoruz. evde 1 tanede auris dizel var yıllık bakım maliyeti 190 tl. vatandaş almakta haklı oluyor o zaman.

yağ meselesini daha önce tartışmıştık. 6 ay da değiştirilmesi gerektiği hata yağ ömrünün 6ay olduğu konuşuldu . bende google da yaptığım aramalarda yağ ömrünün 6 ay olduğunu gördüm. 6 ayda yağın değişmesi araç için çok önemli . ama 10.000 bakımı 380 tl yüksek bir rakam. benzinli araçlarda 230 civarı tutuyor. 10binde değişen parça yok, 20binde buji değişiyor ekstra. o da 25 lira bişey zaten.

Elazığ Çelik motor'da 30bin bakımım 345 lira tuttu. bunun içinde klima filtresi,yağ, yağ filtresi, 2 silecek lastiği, ekstra bir kaç işçilik (biri ön tampona dürtünce cam silecek suyu hortumu kesilmiş)  ,antifiriz, 4 teker rotasyon, sarf malzemesi ve bakım var. önceki bakımlarda da astronomik rakama rastlamadım hiç. hatta muğla bayisi neredeyse üstüne para verecekti  :fiuw:

dizelleri tam bilemiyorum ama 10bin bakımı için meblağ yüksek geldi. Serviste sarf malzeme istemediğinizi belirtirseniz (cam suyu, balata spreyi vs) biraz daha tasarruf edersiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyota'yı da merak ettim baktım. bir toyota kullanıcısı "corolla dizel için söyleyebilirim ilk 10 binde yağ , yağ filtresi , yağ tapası için 120 tl aldılar 100 tl de 10 bakım diye işçilik aldılar (yetkili servis ) toplam 220 tl aldılar hava polen filtreleri 40 binde değişirmiş onlar değişmedi (sormuştum hava ve polen filtreleri içinde 120 tl demişlerdi)

kabaca yağ artı filtreler değişse çıkan fiyat 350 tl

edit:her on binde 220 , 40 binde 350 gibi bir fiyat çıkar"

demiş. ben hava filtresini her bakımda değiştirdim. klima filtresi 2 kere değişti.çıkan filreleri de inceledim ahı vahı kalmamıştı. Elazığ çok toz çünkü , hatta Türkiye genel olarak toz . Avrupa gibi değil. Toyo belki kağıt üzerinde göstermiyor ama makul olanı yapılınca aynı fiyata geldiğini, hatta bütün araçların bakım fiyatlarının hemen hemen aynı olduğunu görürsünüz.

ata bineyim, arpa vermeyeyim diyorsan bir şey diyemem .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

belirtmiştim auris dizel var bir de bakım maliyeti yıllık 190 tl.(onatça toyota adana) 1,5 yılda 1 de gitsen bak garantin gider tehditi yapmıyorlar. müşteri memnuniyeti önemli bence. tamam mzd 3 d güzel araç zaten bu sebepten aldım. ama servis, satış ve diğer hizmetlerde bayağı geride ve bu üzücü. ama benim bir tarafımda malatya da eğer elazığ da uygunsa malatya ya sıklıkla geliyorum. geleyim orada yaptırayım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Polen filtresi her bakımda değişmesi gereken bir parça değil. Bakılır, temiz ise hava tutulur temizlenir değilse değiştirilir. Fatih'in de dediği gibi bulunduğunuz  ortama bağlı. Buji de ona keza.

Mazda Türkiye'de bunu bu şekilde açıklıyor. Kesin değişmesi gerekenler var değiştirilebilecekler var.  Değiştirilebilecekler kalemini servis değiştirilmeli olarak kendi lehine yorumlarsa o zaman fiyat yükseliyor ama insiyatifini müşteri yönünde kullanırsa o zaman oldukça makul rakamlar çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

belirtmiştim auris dizel var bir de bakım maliyeti yıllık 190 tl.(onatça toyota adana) 1,5 yılda 1 de gitsen bak garantin gider tehditi yapmıyorlar. müşteri memnuniyeti önemli bence. tamam mzd 3 d güzel araç zaten bu sebepten aldım. ama servis, satış ve diğer hizmetlerde bayağı geride ve bu üzücü. ama benim bir tarafımda malatya da eğer elazığ da uygunsa malatya ya sıklıkla geliyorum. geleyim orada yaptırayım.

gelirseniz mesaj atın ,yardımcı olurum :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

geçen günlerde yazdığım bakım fiyatı ile ilgili bilgi isteğimi mazda müşteri hattına da sordum. müşteri hattı 10000 bakımının 280 tl civarında, 20000 bakımınında 400 tl civarında olduğunu belirtti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • CRO
      Yazan: CRO
      Merhaba Değerli forum üyeleri;
      Aracım Mazda3 BL 2012 Otomatik makyajlı kasa 72.000 km de olup bu zamana kadar yetkili servis bakımlıydı; ancak gerek garanti süresinin dolması gerekse de yetkili servis ücretlerini yüksek bulmam sebebiyle bundan sonraki bakımlarını özel servis aracılığıyla yaptırmayı düşünüyorum. Bakım ile ilgili forum üzerinden önceki mesajları elimden geldiğince okuyarak bakım için tercih edilebilecek ürünleri oluşturmaya çalıştım. Bu noktada sizlerin de görüş ve tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Yapmış olduğum araştırmalar neticesinde bakım için gerekli malzeme listelerini aşağıya sıralıyorum, daha önce kullandığınız memnun olduğunu ürünleri de söylerseniz memnun olurum.
      Araç Yağı;
      Liqui Moly Toptec 4200 5w30 (Sentetik, ACEA:C3 - API:SN) Liqui Moly Longtime High Tech 5w30 (ACEA:A3/B4/B3 - API: SM,CF) Liqui Moly Toptec 4500 5w30 (ACEA:C1 - API bulamadım, yalnız üzerinde direk mazda ibaresi mevcut olduğundan listeme ekledim.) Motul 8100 xClean EFE 5w30 (Tam Sentetik, ACEA:C2/C3 - API:SN) Motul Energy 5w30 (ACEA:A5/B5 - API:SL) Castrol Edge 5w30 C3 (Tam Sentetik ACEA:C3 -API:SN/CF Son bakımda bu yağ konulduğu için listeme ekledim.) Mobil 1 ESP 5w30 (Tam Sentetik, ACEA:C2/C3 -API: SN Forumda da araç yağı tercihi konularını okudum ama tam manasıyla şu kullanılabilir şeklinde bir öneriyle karşılaşmadım herkes gerekli özellikleri barındıran uygun yağı tercih ettiği sonucuna ulaştım. Benim listelemiş olduğum yağlar arasında Motul 8100 xClean EFE ile LiquiMoly Toptec 4500 arasında kaldım ama açıkcası netleştirmedim birsürü özellik viskozite, farklı derecelerdeki akışkanlık vs gibi birsürü özellik söz konusu olduğundan yağ konusunda önerilerinize açığım.
      Fren Hidroliği;
      Fren Hidroliği konusunda konusunda Dot3 veya Dot4 niteliklerine sahip bilindik markalardan birisini tercih etmeyi düşünüyorum. Bi önceki bakımda değişmedi diye biliyorum araç kitapçığında ise yanlış hatırlamıyorsan 2 yıl veya 40Bin km de değişimden söz ediyordu. Bakımda durumuna göre değiştirmeyi düşünüyorum.
      Direksiyon Hidroliği; 
      Direksiyon hidroliğinde kullanılan yağ ile otomatik şanzımanlarda kullanılan yağ aynısı tercih edilebileceğini öğrendim. Bu noktada Dexelia ATF 3 (M-V) veya Liqui Moly Atf Toptec 1200 (Dexron2-3 ) değerlerine sahip yağların işimi görebileceği sonucuna ulaştım.
      Bujiler;
      Buji konusunda muhtemelen aracın üzerinde orjinal mazda bujileri var diye biliyorum, değişimin gerekli olduğu görülürse Denso, Ngk veya Mazda Orjinal buji markalarından birisini tercih etmeyi düşünüyorum. Bu noktada da kararsızım önerilerinize açığım.
      Yağ Filtresi;
      Yağ filtresini orjinal ürün tercih etmeyi düşünüyorum, yine forumdaki konuları incelediğimde Mahle OC195 markalı ürünün orjinal ürün ile birebir aynı olduğunu öğrendim. Orjinal filtre bulamaz isem eğer bu ürünü tercih edebilirim.
      Hava Filtresi; 
      Hava filtresinde de orjinal ürün kullanmayı düşünüyorum ama tavsiye edebileceğiniz ürünlere de açığım bu konuda net bir karar veremedim açıkcası.
      Polen Filtresi;
      Polen filtresinde ise muadil ürün kullanmayı düşünüyorum. İnternetteki araştırmalarımda Bosch, Filtron ve blueprint markalarını gördüm bu konuda da önerilerinize açığım.
      Uzunca bir yazı oldu arkadaşlar sürçü lisan ettiysek kusuruma bakmayın. Konu ile ilgili hertürlü tavsiyelerinize açığım. Teşekkür eder keyifli günler dilerim.
       
    • sany
      Yazan: sany
      Arkadaşlar merhaba,
      Hepinizin araştırmalarınızdan bildiği üzere, otomatik şanzıman yağı el ile değiştirildiğinde 4 Litresi değişiyor,
      diğer yarısı şanzımanın içinde kalıyor. Yani yarım iş yapmış oluyoruz. 
      Bu sebepten yağ değişimini makine ile yapan servisleri araştırdım ve adreslerini sizinle paylaşıyorum.
      İzmir ve Çevre iller'de
      Otomatik Şanzıman yağını makine ile değiştiren servislerin iletişim bilgileri;
       
      İzmir
      KEBAN OTOMATİK ŞANZIMAN SERVİSİ !!!
      (Makinası arızadan dolayı yurt dışına değişime gitmiş - Yurt dışından gelmesi bekleniyor) !!!
      http://www.kebanotomatiksanziman.com
      3.Sanayi Sitesi 405 Sokak No:17 Kazımdirik Mahallesi
      İzmir/Bornova
      Mobil: 0506 328 44 44
      Servis: 0232 486 44 10
      Yetkili - Hasan usta
       
      Manisa
      Kaizen Oto
      Manisa Sanayi - (Manisa Merkezde)
      5305-(3) Sk.
      T.+90 532 634 19 82
      Yetkili - Bekir Usta
       
      Denizli
      OTO TEKNİKER 
      Sümer Mahallesi 3. Sanayi Sitesi
      37 Sokak No: 43-45-47
      Denizli/Türkiye
      T.+90 532 431 6145
      +90 258 251 3433
      Yetkili - Şeref Usta
       
      Denizli
      JAPON OTO
      Sümer Mah. 3. Sanayi Sitesi 37Sk. No.49
      Denizli
      +90 532 481 5057
      Yetkili - Ahmet Canyılmaz
       
      Umarım ihtiyacı olanlara faydalı olurum.
       
      Ben İzmir'den Manisa'daki Kaizen Oto'ya gittim.
      Bekir ustanın titiz ve temiz işçiliği var. Ayrıca, Makine, Techizat ve Donanımı çok iyi .
      Çok bilgili, memnun kalırsınız. Tavsiye ederim.
       
    • noers
      Yazan: noers
      Merhaba arkadaşlar,
      Geçtiğimiz ağustos ayında 2014 model polumu satıp, Ankara Mazda S.K otomotivden 1.5 skyactiv-g power sense mazda 3 aldım. 
      Önümüzdeki ay aracın ilk 6 ay bakımı gelecek, normalde ara bakımlarda sadece kontrol yapıldığını herhangi bir işlem yapılmadığını söylemişlerdi ancak ben yine de yağını değiştirmek istiyorum aracın. SK ve herter var Ankarada, bu ikisinden hangisini tavsiye edersiniz? Olumlu olumsuz tecrübelerinizi duymak isterim.  

       
    • Atchsn
      Yazan: Atchsn
      Merhaba saygıdeğer forum üyeleri;
      2015 model aracımın 20.000 bakımı geldi de geçti. 22000 lere yaklaştım. Kayseri'de ikamet ediyorum ve maalesef burda yetkili servis yok. Aracı alırken 3 sene garantili demişlerdi ama birkaç yerde 5 yıl olduğunu duydum. Hangisi doğrudur?
      Eğer 3 sene ise garantinin bozulmasını göze alıp Kayseri'de özel bir serviste mi yaptırsam? (Yer tavsiyelerine açığım, hatta ihtiyacım var.)
      5 sene ise; bozmam uygun olmaz ve Kayseri'ye en yakın Adana Mıçı görünüyor. Fakat orası ile alakalı da şikayetvar sitesinde 1 - 2 şikayet  gördüm.
      Tavsiyeleriniz neler? 
      teşekkürler...
    • Guitarist5993
      Yazan: Guitarist5993
      Arkadaşlar herkese merhaba. Bugünki sorucağım soru aracımın artık vites geçişlerinde eskiye göre yıprandığını hissediyorum hele ki geri viteste. Dün bulunduğum yerdeki ustama bu konuyu danıştım ve bana artık aracının baskı balata değişme zamanının geldiğini söyledi. Bende bunun üzerine ustama bana tavsiye edebileceğin bir marka var mı diye sordum oda bana genellikle japon araçlarında sıkça kullanılan bir marka olarak SACHS marka debriyaj setini önerdi. Çünkü senin aracına uyum sağlayabilecek bir debriyaj seti ve diğerlerinde sorun yaşayabilirsin dedi. Birde son soracağım soru şanzıman yağı olarak hangi marka tavsiye edebilirsiniz. Bu arada aracım mazda 3 2006 1.6 Benzin şuan 152.000 de. Bu konu hakkında sizin düşünceleriniz nelerdir. İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.

×
×
  • Yeni Oluştur...