Jump to content

Mazda3 Bakım Fiyatları


Guest architect
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhabalar....arabanın 100 000 bakımına 1600 gıbı uçuk bır bakım fıyatı çıkardılar,sizce fıyat nasıl arkadaşlar....tsk

Nelerin değişeceği konusunda bilgi verirseniz daha sağlıklı yorumlar alabilirsiniz. Su durumda yorum yapmak pek mantıklı olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhabalar....arabanın 100 000 bakımına 1600 gıbı uçuk bır bakım fıyatı çıkardılar,sizce fıyat nasıl arkadaşlar....tsk

Daha 20,000km var 100,000km bakımına şimdilik rahatım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

2011 mazda 3 için 470tl fiyat verdiler.

Aracım 12500'de. Servisi aradım 20000 bakımının geldiğini söylediler. Verilen fiyatın içinde yağ filtresi, yağ, hava filtresi, polen filtresi, yakıt pompası ve bujiler var.

Açıkçası yağ filtresi ve yağ değişimi haricinde değişikliğe sebep olmadığını düşünüyorum çünkü ne çeviklikte ne de klimada bir sorun yok.

Nihai olarak tanıdığım bir yağcıya gittim. Yağ filtresini ve yağını değiştirdim. Hava ve polen filtresine baktırdım bunların daha taze olduğunu söyledi.

Hasılı 140 tl'ye işlemlerimi yaptırdım.

Bence servisler uçuk fiyatlar veriyorlar ve gereksiz değişim yapıyorlar.

Bu arada aracıma katılan ya shell ultra helix 5-30

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2011 mazda 3 için 470tl fiyat verdiler.

Aracım 12500'de. Servisi aradım 20000 bakımının geldiğini söylediler. Verilen fiyatın içinde yağ filtresi, yağ, hava filtresi, polen filtresi, yakıt pompası ve bujiler var.

Açıkçası yağ filtresi ve yağ değişimi haricinde değişikliğe sebep olmadığını düşünüyorum çünkü ne çeviklikte ne de klimada bir sorun yok.

Nihai olarak tanıdığım bir yağcıya gittim. Yağ filtresini ve yağını değiştirdim. Hava ve polen filtresine baktırdım bunların daha taze olduğunu söyledi.

Hasılı 140 tl'ye işlemlerimi yaptırdım.

Bence servisler uçuk fiyatlar veriyorlar ve gereksiz değişim yapıyorlar.

Bu arada aracıma katılan ya shell ultra helix 5-30

Verilen 470 Lira fiyat çok iyi bence. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yalnız bu fiyatın içinde sanıyorum bujiler yok. Bunu eklemeyi unutmuşum :(

Ayrıca fiyat iyi olabilir tabi fakat değişim 12.500 km.deki bir araç için gerekli mi bilmiyorum.

En son 10.000'de değişmiş bunlar (yakıt ve bujiler hariç)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Verilen 470 Lira fiyat çok iyi bence. :)

Yakıt pompası değil yakıt filtresidir o. Yoksa o kilometre yakıt pompası niye değişsin. Arkadaşın dili sürçtü sanırım yakıt filtresidir değişmesi gereken. Ayrıca bildiğim kadarı ile pompa ancak arıza durumunda değişir, rutin bakımlarda yenilenmesi gereken parçalardan değildir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yinede 470 tl fiyat çok bir fiyat değil, hatta diğer markalardaki bakımlara göre uygun fiyat. Ayrıca araca ezbere shell 5/30 konulmuş, umarım üreticinin istediği spesifikasyonları karşılıyordur. Marka olarak her ne kadar önemli bir marka olsa da shell; önemli olan spesifikasyon değerleri...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yakıt pompası değil yakıt filtresidir o. Yoksa o kilometre yakıt pompası niye değişsin. Arkadaşın dili sürçtü sanırım yakıt filtresidir değişmesi gereken. Ayrıca bildiğim kadarı ile pompa ancak arıza durumunda değişir, rutin bakımlarda yenilenmesi gereken parçalardan değildir.

Kürşad selam,

Ben durumun farkındayım, espri mahiyetinde yaklaşmak için, fiyat çok iyi bile dedim. Özellikle vurguladım da, ama arkadaşımız fark etmedi, sen fark ettin. Yakıt Pompasını da o kadar koyu ve kalın yaptım, vurgulamak için. :)

Yoksa dediğin gibi pompa sadece arızalandığında değişir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kürşad selam,

Ben durumun farkındayım, espri mahiyetinde yaklaşmak için, fiyat çok iyi bile dedim. Özellikle vurguladım da, ama arkadaşımız fark etmedi, sen fark ettin. Yakıt Pompasını da o kadar koyu ve kalın yaptım, vurgulamak için. :)

Yoksa dediğin gibi pompa sadece arızalandığında değişir.

fark ettim ilhan, ancak arkadaşı uyarmak istedim naçizane. Herkesin düşüncesine ve ekonomik hesaplarına saygım var elbet. Ancak daha bu km. lerde bu yaşta araçların sanayide karadüzen bakım görmesinide kendimce anlamıyorum. Bakım araçlarımız için bahşettiğimiz bir lütuf değil, görevimizdir. Onların en iyi şekilde , en yeni ve bakımlı şekilde kullanmak en başta vatan görevidir. Bunların hepsi bir milli servet. Ekonomik ömürlerini uzun ve canlı tutmak vatandaşlık görevidir.Ayrıca bizim ve başkalarının can güvenliği için de şarttır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yineden 470 tl fiyat çok bir fiyat değil, hatta diğer markalardaki bakımlara göre uygun fiyat. Ayrıca araca ezbere shell 5/30 konulmuş, umarım üreticinin istediği spesifikasyonları karşılıyordur. Marka olarak her ne kadar önemli bir marka olsa da shell; önemli olan spesifikasyon değerleri...

Fiyat pahalı veya ucuz kavramının sonu yok. Kime, neye göre pahalı yada ucuz. Bu kişiden kişiye göre değişir. Kişinin gelirine bağlı olarak, bu duruma bakış açısı değişkendir. Aynı şekilde diğer marka otomobillerin yetkili servislerinde, tecrübe ettiği deneyimlere göre. Bu tip mukayeseler de yapılıyor.

Örneğin ben bu fiyata şirket Toyota Corolla araçlarının, normal periyodik bakımlarını yaptırıyorum. Bu bakımın içinde polen filtresi, yakıt filtresi ve bujiler yok. Bu güne kadar bir çok 

markanın yetkili servis deneyimlerim oldu. Aralarında Mazda gibi hesaplısı yok !!

Ama bir başkasına göre çok pahalıdır, saygı duyarım. :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yakıt filtresi bu arada 40 bin ve katlarında değişiyor olması lazım. En azından benim Dizel Mazda 3'ümde öyle.

Ama yakıt filtresi kontrol edilmiştir, yakıtın pisliğinden kaynaklı değişmesi gerekiyordur. O zaman anlarım, %100 değişmelidir.

Polen filtresini değişmek zorunda değilsiniz. Kişinin konforuna bağlı, benim burnum çok hassas değil. Bağışıklık sistemim iyidir, çoluk çocuk çok binmiyor diyorsanız, değiştirmeyebilirsiniz. Ama klima performansı düşebilir, aynı şekilde rahatsız edici kokular oluşabilir. Aynı şekilde alerjik durumları tetikleyebilir.vs.vs...

Bujilere gelince yine kontrol edilir, gerekli görülür ise değiştirilmesi lazım bence.

Son olarak yetkili servislerle olan diyoloğumuz önemli. Karşılıklı güvenin oluşması lazım. İki tarafta o memnuniyet elektriğini almalı. Her şeyi servislere yıkmayalım, birazcıkta görev biz müşterilere düşüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle değerli yanıtlarınız için teşekkür ederim.

Sanıyorum kendimi tam ifade edemedim.

Durum bana göre şöyledir;

Servisin bana verdiği fiyat olan 470 rakamı iyi bir rakam olabilir. Fakat mezkur değişimlerin şu an için gerekli olmadığı kanaatindeyim. Araç 10.000'de bakım görmüş zaten tekrar bu değişmelerin yapılmasını gerekli görmedim.

Ayrıca Mazda'nın önerdiği yağın total firması tarafından üretildiğini biliyorum. Bu durumda costrol ya da shell yağlarının daha iyi olduğunu araştırarak öğrendim. Yani gayriihtiyari alınmış bir karar değil. Tabi kimine göre total daha iyi olabilir, tartışılır. Ayrıca klimada herhangi bir koku yok. Soğutması da iyi (19 derece ölçtüm)

Yakıt pompası değil, filtresi evet. Bu hususta da aracımda shell yahut tp haricinde yakıt kullanılmadı. Bu firmalara da açıkçası kalite konusunda güveniyorum. (Bu da tartışılır)

Yetkili servislerle olan diyaloğa gelince; şu bilinen bir gerçektir ki aynı parçalarla yapılan bu tip değişmeler, tanıdık bir sanayiide daha uygun fiyata yapılıyor. Her durumda servise koşup fazladan para vermenin gerekli olmadığını düşünüyorum (bu da tartışılır) Tabi önemli hususların dışında.

Mezkur parçalar, şayet servisten alınır ve tanıdık bir sanayide takılırsa maliyette gözle görülür bir düşüş olacağı aşikardır.

Araçlarımız bizim atlarımız gibi. Yani canlı kanlı bir varlık gibi. İyi bakılmazlarsa ömürleri elbet kısa olur. Ben sadece en ufak bir durumda servise koşulmaması gerektiğini düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Başıma gelen garip bir olayı da nakletmek isterim.

2012 model bir ibizam vardı. Sıfır almıştım.

Bir yaz günü garajda duran arabam çalışmadı ve eksostan beyaz duman çıkardı. Bir kaç zorlamadan sonra çalıştırarak derhal servise götürdüm. Serviste yakıt filtresinin değişmesi gerektiğini söylediler. Bunun için de depodaki yakıtın tamamının boşaltılması gerektiğini ayrıca ilave ettiler. Depo ağzına kadar dolu. Verdikleri fiyat da baya yüksek geldi. (Katkı maddesi de kullanacaklardı)

Servisten çıkıp bildik bir ustaya gittiğimde kötü yakıttan olacağını söyledi. Erzurum yolunda benzinin bitmesi üzerine garanti olsun diye bilinmedik bir marka almıştım.

Usta bir kaç çalışma sonrası temizlenir dedi ve öyle de oldu.

Yani şu durumda servise güvenseydim hem bir depo benzinden olacaktım, hem de fuzuli masraf çıkacaktı.

Tabi tüm bunlar tartışmaya açıktır. Ben böyle bir karar verdim, bir başkası tam tersi hareket edebilirdi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mevzuu shell, total, castrol mevzusu değildir, mazda güvenip yağını totale ürettiriyorsa vardır bir hikmeti sebebi, total bunu üretirken mazdanın kendisinden istediği tüm standartları ve spesifikasyonları karşılayarak üretiyor. Mazda da bunların üstüne "Mazda Original" etiketini basıyorsa artık muhatabın total değil mazda oluyor. Mazda bu kaliteyi garanti ediyor.Yoksa shellin yada castrolün totalden büyük olması bişey ifade etmiyor.Ancak ortada tek bir gerçek varki herkes kendi aracına istediği gibi bakım yaptırır, herkesin iradesi hür. Gerek görüyorsa yaptırır, gerek görmüyorsa yaptırmaz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dün 2010 mazda 3  aracımı 40000 bakımına götürdüm..işçilik ve ilgi alakadan çok memnun kaldım fakat fiyatda biraz kararsız kaldım..tüm parçaları orjinal taktırttım..aracımda yapılanlar ve fiyatları;

*shell 5-40 hx7 yağ değişimi  100 TL

*Hava filitresi (orjinal)            45 TL

*Yağ filitresi (orjinal)                20 TL

*4 Adet Buji (orjinal)                40 TL

*Ön balatar (orjinal)                85 TL

*Fren merkez yagı                    5 TL

*Temizleme spreyi                    10 TL

*Cam suyu (3 LT)                      3 TL

*Akü için saf su                          5 TL

*Şanzuman yağı                        15 TL

*Disklerin torna işlemi              20 TL

*İşçilik                                      85 TL

66 TL kdv ile birlikte 433 TL ödedim..Fiyatları nasıl bilgi verirseniz sevinirim..

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

polen degil de , hava filtresini degistirseniz iyi olurdu, bu arada yakit pompasi ne alaka onu anlayamadim, 20bin bile olmamis arabani yakit pompasi neden degissinki?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dün 2010 mazda 3  aracımı 40000 bakımına götürdüm..işçilik ve ilgi alakadan çok memnun kaldım fakat fiyatda biraz kararsız kaldım..tüm parçaları orjinal taktırttım..aracımda yapılanlar ve fiyatları;

*shell 5-40 hx7 yağ değişimi  100 TL

*Hava filitresi (orjinal)            45 TL

*Yağ filitresi (orjinal)                20 TL

*4 Adet Buji (orjinal)                40 TL

*Ön balatar (orjinal)                85 TL

*Fren merkez yagı                    5 TL

*Temizleme spreyi                    10 TL

*Cam suyu (3 LT)                      3 TL

*Akü için saf su                          5 TL

*Şanzuman yağı                        15 TL

*Disklerin torna işlemi              20 TL

*İşçilik                                      85 TL

66 TL kdv ile birlikte 433 TL ödedim..Fiyatları nasıl bilgi verirseniz sevinirim..

Fiyat bana göre gayet iyi geldi.

20000 bakımı için benden 470 tl istemişlerdi. Tabi içerisinde bunların tamamı var mı bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

3 ay önce aldığım sıfır olarak aldığım 2014 model aracım 9 bin kilometreyi geçti. İlk bakımını yaptıracağım.

10 bin km.de mi ilk bakım yaptırılır? (bazı araçlar 15-20 binde yaptırıyormuş)

Garantiden ötürü yetkili serviste mi yaptırmak zorundayım?

Aracımda herhangi bir sorun göremiyorum, ilk günkü gibi her şey.

Yaklaşık ne kadar fiyat çıkar? Yetkili servisler arasında fiyat farkı var mıdır?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • CRO
      Yazan: CRO
      Merhaba Değerli forum üyeleri;
      Aracım Mazda3 BL 2012 Otomatik makyajlı kasa 72.000 km de olup bu zamana kadar yetkili servis bakımlıydı; ancak gerek garanti süresinin dolması gerekse de yetkili servis ücretlerini yüksek bulmam sebebiyle bundan sonraki bakımlarını özel servis aracılığıyla yaptırmayı düşünüyorum. Bakım ile ilgili forum üzerinden önceki mesajları elimden geldiğince okuyarak bakım için tercih edilebilecek ürünleri oluşturmaya çalıştım. Bu noktada sizlerin de görüş ve tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Yapmış olduğum araştırmalar neticesinde bakım için gerekli malzeme listelerini aşağıya sıralıyorum, daha önce kullandığınız memnun olduğunu ürünleri de söylerseniz memnun olurum.
      Araç Yağı;
      Liqui Moly Toptec 4200 5w30 (Sentetik, ACEA:C3 - API:SN) Liqui Moly Longtime High Tech 5w30 (ACEA:A3/B4/B3 - API: SM,CF) Liqui Moly Toptec 4500 5w30 (ACEA:C1 - API bulamadım, yalnız üzerinde direk mazda ibaresi mevcut olduğundan listeme ekledim.) Motul 8100 xClean EFE 5w30 (Tam Sentetik, ACEA:C2/C3 - API:SN) Motul Energy 5w30 (ACEA:A5/B5 - API:SL) Castrol Edge 5w30 C3 (Tam Sentetik ACEA:C3 -API:SN/CF Son bakımda bu yağ konulduğu için listeme ekledim.) Mobil 1 ESP 5w30 (Tam Sentetik, ACEA:C2/C3 -API: SN Forumda da araç yağı tercihi konularını okudum ama tam manasıyla şu kullanılabilir şeklinde bir öneriyle karşılaşmadım herkes gerekli özellikleri barındıran uygun yağı tercih ettiği sonucuna ulaştım. Benim listelemiş olduğum yağlar arasında Motul 8100 xClean EFE ile LiquiMoly Toptec 4500 arasında kaldım ama açıkcası netleştirmedim birsürü özellik viskozite, farklı derecelerdeki akışkanlık vs gibi birsürü özellik söz konusu olduğundan yağ konusunda önerilerinize açığım.
      Fren Hidroliği;
      Fren Hidroliği konusunda konusunda Dot3 veya Dot4 niteliklerine sahip bilindik markalardan birisini tercih etmeyi düşünüyorum. Bi önceki bakımda değişmedi diye biliyorum araç kitapçığında ise yanlış hatırlamıyorsan 2 yıl veya 40Bin km de değişimden söz ediyordu. Bakımda durumuna göre değiştirmeyi düşünüyorum.
      Direksiyon Hidroliği; 
      Direksiyon hidroliğinde kullanılan yağ ile otomatik şanzımanlarda kullanılan yağ aynısı tercih edilebileceğini öğrendim. Bu noktada Dexelia ATF 3 (M-V) veya Liqui Moly Atf Toptec 1200 (Dexron2-3 ) değerlerine sahip yağların işimi görebileceği sonucuna ulaştım.
      Bujiler;
      Buji konusunda muhtemelen aracın üzerinde orjinal mazda bujileri var diye biliyorum, değişimin gerekli olduğu görülürse Denso, Ngk veya Mazda Orjinal buji markalarından birisini tercih etmeyi düşünüyorum. Bu noktada da kararsızım önerilerinize açığım.
      Yağ Filtresi;
      Yağ filtresini orjinal ürün tercih etmeyi düşünüyorum, yine forumdaki konuları incelediğimde Mahle OC195 markalı ürünün orjinal ürün ile birebir aynı olduğunu öğrendim. Orjinal filtre bulamaz isem eğer bu ürünü tercih edebilirim.
      Hava Filtresi; 
      Hava filtresinde de orjinal ürün kullanmayı düşünüyorum ama tavsiye edebileceğiniz ürünlere de açığım bu konuda net bir karar veremedim açıkcası.
      Polen Filtresi;
      Polen filtresinde ise muadil ürün kullanmayı düşünüyorum. İnternetteki araştırmalarımda Bosch, Filtron ve blueprint markalarını gördüm bu konuda da önerilerinize açığım.
      Uzunca bir yazı oldu arkadaşlar sürçü lisan ettiysek kusuruma bakmayın. Konu ile ilgili hertürlü tavsiyelerinize açığım. Teşekkür eder keyifli günler dilerim.
       
    • sany
      Yazan: sany
      Arkadaşlar merhaba,
      Hepinizin araştırmalarınızdan bildiği üzere, otomatik şanzıman yağı el ile değiştirildiğinde 4 Litresi değişiyor,
      diğer yarısı şanzımanın içinde kalıyor. Yani yarım iş yapmış oluyoruz. 
      Bu sebepten yağ değişimini makine ile yapan servisleri araştırdım ve adreslerini sizinle paylaşıyorum.
      İzmir ve Çevre iller'de
      Otomatik Şanzıman yağını makine ile değiştiren servislerin iletişim bilgileri;
       
      İzmir
      KEBAN OTOMATİK ŞANZIMAN SERVİSİ !!!
      (Makinası arızadan dolayı yurt dışına değişime gitmiş - Yurt dışından gelmesi bekleniyor) !!!
      http://www.kebanotomatiksanziman.com
      3.Sanayi Sitesi 405 Sokak No:17 Kazımdirik Mahallesi
      İzmir/Bornova
      Mobil: 0506 328 44 44
      Servis: 0232 486 44 10
      Yetkili - Hasan usta
       
      Manisa
      Kaizen Oto
      Manisa Sanayi - (Manisa Merkezde)
      5305-(3) Sk.
      T.+90 532 634 19 82
      Yetkili - Bekir Usta
       
      Denizli
      OTO TEKNİKER 
      Sümer Mahallesi 3. Sanayi Sitesi
      37 Sokak No: 43-45-47
      Denizli/Türkiye
      T.+90 532 431 6145
      +90 258 251 3433
      Yetkili - Şeref Usta
       
      Denizli
      JAPON OTO
      Sümer Mah. 3. Sanayi Sitesi 37Sk. No.49
      Denizli
      +90 532 481 5057
      Yetkili - Ahmet Canyılmaz
       
      Umarım ihtiyacı olanlara faydalı olurum.
       
      Ben İzmir'den Manisa'daki Kaizen Oto'ya gittim.
      Bekir ustanın titiz ve temiz işçiliği var. Ayrıca, Makine, Techizat ve Donanımı çok iyi .
      Çok bilgili, memnun kalırsınız. Tavsiye ederim.
       
    • noers
      Yazan: noers
      Merhaba arkadaşlar,
      Geçtiğimiz ağustos ayında 2014 model polumu satıp, Ankara Mazda S.K otomotivden 1.5 skyactiv-g power sense mazda 3 aldım. 
      Önümüzdeki ay aracın ilk 6 ay bakımı gelecek, normalde ara bakımlarda sadece kontrol yapıldığını herhangi bir işlem yapılmadığını söylemişlerdi ancak ben yine de yağını değiştirmek istiyorum aracın. SK ve herter var Ankarada, bu ikisinden hangisini tavsiye edersiniz? Olumlu olumsuz tecrübelerinizi duymak isterim.  

       
    • Atchsn
      Yazan: Atchsn
      Merhaba saygıdeğer forum üyeleri;
      2015 model aracımın 20.000 bakımı geldi de geçti. 22000 lere yaklaştım. Kayseri'de ikamet ediyorum ve maalesef burda yetkili servis yok. Aracı alırken 3 sene garantili demişlerdi ama birkaç yerde 5 yıl olduğunu duydum. Hangisi doğrudur?
      Eğer 3 sene ise garantinin bozulmasını göze alıp Kayseri'de özel bir serviste mi yaptırsam? (Yer tavsiyelerine açığım, hatta ihtiyacım var.)
      5 sene ise; bozmam uygun olmaz ve Kayseri'ye en yakın Adana Mıçı görünüyor. Fakat orası ile alakalı da şikayetvar sitesinde 1 - 2 şikayet  gördüm.
      Tavsiyeleriniz neler? 
      teşekkürler...
    • Guitarist5993
      Yazan: Guitarist5993
      Arkadaşlar herkese merhaba. Bugünki sorucağım soru aracımın artık vites geçişlerinde eskiye göre yıprandığını hissediyorum hele ki geri viteste. Dün bulunduğum yerdeki ustama bu konuyu danıştım ve bana artık aracının baskı balata değişme zamanının geldiğini söyledi. Bende bunun üzerine ustama bana tavsiye edebileceğin bir marka var mı diye sordum oda bana genellikle japon araçlarında sıkça kullanılan bir marka olarak SACHS marka debriyaj setini önerdi. Çünkü senin aracına uyum sağlayabilecek bir debriyaj seti ve diğerlerinde sorun yaşayabilirsin dedi. Birde son soracağım soru şanzıman yağı olarak hangi marka tavsiye edebilirsiniz. Bu arada aracım mazda 3 2006 1.6 Benzin şuan 152.000 de. Bu konu hakkında sizin düşünceleriniz nelerdir. İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.

×
×
  • Yeni Oluştur...