Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Otomatik Vites Kısa Duraklamalar


saudek
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Daha önce fark etmemiştim otomatik viteste kırmızı ışıkta durduğum zaman (i-stop devre dışı) araç frene basmama rağmen motordan sanki gitmek istiyormuş gibi bir homurtu çok hafifte olsa bir titreme duyuyorum. Daha önceki aracım jetta dsg şanzımandı ve otom. viteste iken kısa duraklamalar yapabiliyordum. Mazdanın farklı bir otomatik vites sistemi olduğunu biliyorum bu yüzden kullanımda özellikle kısa süreli duraklamalarda dikkat edilmesi gereken bir husus var mı? Kitapçığı karıştırdım ancak spesifik bir şey bulamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tork konvertörlü şanzımana sahip otomobiller bu şekildedir. Hatta frene tam basamazsanız gacur gucur ses duymanız da muhtemel. Sorun yok, dikkat etmenizi gerektirecek bir husus da yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önce fark etmemiştim otomatik viteste kırmızı ışıkta durduğum zaman (i-stop devre dışı) araç frene basmama rağmen motordan sanki gitmek istiyormuş gibi bir homurtu çok hafifte olsa bir titreme duyuyorum. Daha önceki aracım jetta dsg şanzımandı ve otom. viteste iken kısa duraklamalar yapabiliyordum. Mazdanın farklı bir otomatik vites sistemi olduğunu biliyorum bu yüzden kullanımda özellikle kısa süreli duraklamalarda dikkat edilmesi gereken bir husus var mı? Kitapçığı karıştırdım ancak spesifik bir şey bulamadım.

Motorun henüz soğuk olduğu zamanlarda (i-stop devre dışı) araç sürekli ileri gitme isteğinde olduğu için, eğerki bekleme süreniz uzun ise (20-30 sn) vitesi N (boş) konumuna alınız. Balatalara gereksiz yere baskı yapmasın araç..

 

Motor sıcakken zaten i-stop ile motor duracağı için buna gerek yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet dediğiniz gibi i-stop devreye girmemişti ve ben de refleks olarak hemen N konumuna getirdim aracı. Neyse endişelenecek bir şey yokmuş. Tşkr..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın dostlar araç ön cam rezistansı devrede iken i-stop' u devre dışı mı bırakıyor? ben bir türlü ön cam rezistansı devrede iken i- stop konumuna geçemedim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ön cam resistanslarımız çok akım çeken ısıtma malzemelerindendir. Zaten çalışma süresi de kısadır bu yüzden. I-Stop'u kapatması doğal.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Ben de i-stop devrede iken vitesi P konumuna getiriyorum. Işıklarda 60 sn yi görünce frene basmak işkence gibi geliyor. Fren pedalı çok rahatsızlık verici değil ama yine de ben ayağımı boşa çıkartmayı tercih ediyorum. Turuncu ışık yandığında frene basıyorum ve vitesi D konumuna getirip harekete geçiyorum.

 

     Yukarıda N konumundan bahsedildi. Bu konumda i-stop devreye giriyormu denemeliyim.

 

Not:Kullanım kılavuzuna baktım da vitesin P veya N konumunda olması i-stop için aynı şey. Bu iki konumda iken ayağınızı frenden çekince, araç motoru çalıştırmıyor. (Sayfa 4-13)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın dostlar araç ön cam rezistansı devrede iken i-stop' u devre dışı mı bırakıyor? ben bir türlü ön cam rezistansı devrede iken i- stop konumuna geçemedim...

Ön cam rezistansı var mı yeni kasalarda? Donanım listesinde yoktu sanki.

Power'ı incelediğimde de yoktu diye hatırlıyorum. Satış elemanı 35 gr ağırlık yaptığı için kaldırdılar tarzında birşey söyledi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Ben de i-stop devrede iken vitesi P konumuna getiriyorum. Işıklarda 60 sn yi görünce frene basmak işkence gibi geliyor. Fren pedalı çok rahatsızlık verici değil ama yine de ben ayağımı boşa çıkartmayı tercih ediyorum. Turuncu ışık yandığında frene basıyorum ve vitesi D konumuna getirip harekete geçiyorum.

 

     Yukarıda N konumundan bahsedildi. Bu konumda i-stop devreye giriyormu denemeliyim.

 

Not:Kullanım kılavuzuna baktım da vitesin P veya N konumunda olması i-stop için aynı şey. Bu iki konumda iken ayağınızı frenden çekince, araç motoru çalıştırmıyor. (Sayfa 4-13)

 

Çok uzun beklemelerde i-stop devrede iken N konumuna alırsanız bu şekilde kalıyor. Yolda eğim yoksa ayağınızı 60-70 sn frende tutmanıza gerek kalmıyor i-stop devreden çıkmıyor. Tekrar P ye alınca motor çalışıyor.

 

Ayrıca yeni kasada ön cam rezisdansı diye bişey yok beyler lütfen :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ya tmm rezistans demişim ama şöyle diyim ( cahilliğime verin :) ) hani klimada öncam ısıtıcı bir işaret varya ... HAAA ondan bahsediyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet burak bey aynen o tuş :) o çalışır vaziyette iken i-stop bir türlü devreye girmiyor.... acaba sadece bendemi böyle ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İ-stop sisteminin detayları makale olarak paylaşıldı. Sistemin devreye girmesi o anki enerji ihtiyacına bağlı. Yani motor sıcaklığı, hava sıcaklığı v.s. tüm değerlerin sayısal olarak hesaplanmasıyla oluşan bir durum. Ön cam ısıtıcısı açıkken bazen devreye girebilir bazen de girmeyebilir. Bu aracınızın bileceği bir iş :D

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Ön cam rezistansı değil tabiki. Düşüncemdekini yanlış yazmışım: Ön cam buğu çözücü.

 

*   İki akşam önce yaşadığım bir olayı anlatmak isterim. Burası yerimidir bilmiyorum:

Rampada enlemesine park ettiğim aracımı çalıştırdım ve biraz geri ve yukarıya doğru aldım.

Haliyle araç kendi ağırlığı ile öne yani rampa aşağıya doğru gitmeye başladı ve tam anlayamadım ama ya frene basınca ya da gaza basınca motor durdu. Vites hala R konumundaydı. Sonra P konumuna getirip çalıştırdım. Sanırım şanzumanı zorladık...

 

*   Diğer bir olay: Bugün de rampanın bitimindeki yoldan düzlüğe çıkacaktım. Ayağımı gazdan çektim, araç durdu ve geri kaymaya başladı. Sonrasında gaza bastım ve yoluma devam ettim. Frene basmadığım için sanırım araç geri kaymanın farkına varamadı.

Bu otomatik şanzumanın bir detaylı anlatımı gerekli sanırım. Tepkileri ve nasıl davrandığı konusunda uzman arkadaşlara iletilir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...