Jump to content
  1. oguzhan89

    oguzhan89

  2. NoooFearrrr

    NoooFearrrr

  3. Mehmet Özdemir

    Mehmet Özdemir

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Burak
      Yazan: Burak
      Mazda3 ne kadar yakar ?
      Aracın yaktığı benzin miktarı tamamen kullanıma bağlı olmakla birlikte aşağıdaki değerler kullanıcıların günlük hayatlarında karşılaştığı ortalama değerlerdir
      Manuel , Şehiriçi :
      Manuel , Şehirdışı :
      Manuel , Ortalama : ~ 8 Lt/100km
      Otomatik , Şehiriçi : ~ 9.5 - 10 Lt/100km
      Otomatik , Şehirdışı : ~ 7.0 Lt/100km
      Otomatik , Ortalama : ~ 8.5 Lt/100km
      Yukarıdaki rakamlardan çok daha düşük değer elde eden bir üyemizin izlenim ve notları için;
      - Mazda3 sedan otomatik vites kullandığım araç, yakıt tüketimi ortalama 7.6 gözüksede  katalogda, bu değeri yakalayamadım hiç zira dur kalk trafikte 10 lt ye kadar çıkıyor ortalama bunun haricinde akıcı trafikte bu deger 8.5 lt ye kadar düşüyor eğer ani hızlanma yapılmazsa ( Uyumsuzelement )
      - Aracım 2500km de Şu anda yol bilgisayarımda gözüken yakıt değeri 9.6lt tabi bunun şehir içi hep kısa mesafelerde kullanılan bir aracın değeri olduğunu göz önünde bulundurmak lazım. ( -Aydın- )

      Mazda3 LPG de ne kadar yakar ?
      Manuel , Şehiriçi :
      Manuel , Şehirdışı :
      Manuel , Ortalama
      Otomatik , Şehiriçi : ~11 Lt/100km  ( km de kaç TL yakar ?  11 x 1,54 ( 21.5.09 da LPG nin litre fiyatı)  / 100 = ~ 17 kuruş )
      Otomatik , Şehirdışı : ~8 Lt/100km
      Otomatik , Ortalama :~9 Lt/100km
      Mazda3'ün motor performansı nasıldır ?
      -Motor performansı zayıf görünüyor özellikle ilk kalkışlarda çünkü araba bütün muadillerinden ağır, buna karşılık hızlandıktan sonra çok yüklü değilse benim için tatmin edici... ( Selman )
      Mazda3'ün avantajları ve dezavantajları :
      -Ben aldığım zaman o fiyata alınabilecek en donanımlı arabaydı, halen de çok memnunum bu tercihimden, keşke şunu alsaydım demedim hiç, sadece otomatik almadığıma pişmanım hanım ve çocuğun rahat kullanabilmesi açısından.... ( Selman )
      -Aracım Touring versiyonu ve donanım olarak rakiplerine göre çok fazla tatmin edici. Aracın kullanımı olsun konforu olsun her yönüyle çok memnunum. ( - Aydın- )
      Bilinen sorunları :
      -Bilinen sorunu yok, ilk yıldan sonra hepsi halledildi... ( Selman )
      İpuçları
      Mazda3 Bakım maaliyetleri
      Mazda3'ün bakım maaliyetlerini de aşağıdaki bölümde kullanıcıların verdiği detaylı bilgiler ile görebilirsiniz. Yalnız unutulmamalıdır ki bu verilen değerler bilgi amaçlıdır ve bakım tarihinde geçerli fiyatlardır. Bazı durumlarda servislerin düzenlediği kampanyalı fiyatlar olabilir ama yine de fikir vereceğini düşünmekteyiz
      Mazda3 - Forum
    • kuzey55
      Yazan: kuzey55
      son 1 aydır (ilgisi varmı bilmem ama havalar soğuduktan sonra) herzaman olmasada  ayda 3-4 kere benzinden lpg ye geçişte sorun yaşadım. aracı çalıştırıyorum hareket halinde benzinden lpg ye geçiş yaptığında bazen motor ışığı yanıp sönmeye araba teklemeye başlıyor. elimle benzine alıyorum benzinde gidiyorum araba ısınana kadar ısınınca elle lpg ye çevirdiğimse sorun yok. yada durduğum yerde aracın ısınmasını dolayısıyla benzinden lpg ye geçmesini beklersem yine sorun yok.. sadece araba soğukken hareket halinde benzinden lpg ye geçerken bu sorunu yaşıyorum. arabam 1.5 senedir bende yani geçen kış da bendeydi böyle bir sorun yaşamamıştım. nedeni hakkında fikri olan varmı?
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      14.0:1 sıkıştırma oranına sahip benzinli motorları ile dikkat çeken Mazda, bu oranı 18.0:1'e çıkartmayı hedefliyor
       
      Avrupa Ar-Ge Şefi Kenichiro Sarutawari'ye göre Mazda benzinli motorlarının verimlilik oranlarını 2020'ye kadar %50 arttırmayı planlıyor.  Benzinli motorların şu anki verimlilik oranları %40'ı buluyor, 5 yıl içerisinde bu %60'a çıkartılacak. Bu verimlilik hedefine ulaşmak için homojen şarj basınçlandırmalı ateşleme teknolojisi (HCCI) geliştiriliyor. Bu sistemde karışım kıvılcım yerine dizel gibi basınçla ateşleniyor. Bu da kompresyon oranını 14.0:1'den 18.0:1'e çıkartmayı ve vuruntuyu önlemek için hassas bir yanma kontrolünü gerektiriyor. Hedef benzinli motorun daha temiz emisyonları ile dizelin verimliliğini biraraya getirmek. Skyactiv verimlilik programının bir parçası olarak Mazda aynı zamanda yakıt enerjisinin %30'unu tüketen, egzoz sisteminde kaybedilen ısıyı azaltmanın yollarını arıyor.
       
      Firma 2002 yılında Mazda 6'yı geliştirdiğinden beri verimlilikle ilgili şu anki politikasını oluşturmaya başlamıştı. Mazda 6 bu politikanın ilk nesliyken, CX-5 crossover ise 7. nesil olacak. Ar-Ge Şefi Kenichiro Saruwatari Skyactiv programının ana hedefinin değişmediğini, zaman zaman bir adım ileri götüren yeni teknolojiler ve materyaller eklediklerini belirtiyor.

       
      Mazda yakın zamanda Toyota ile ortaklık kurduğunu duyurdu. Bu ortaklık sonucunda Mazda'nın bir plug-in hibrit modeli üretmesi bekleniyor. Ayrıca nenzinli arabaların da kuyudan tekere verimliliği ile elektrikli arabalarla yarışabileceğini ön gören Mazda, Skyactiv 2. nesil motorla ortalama bir model için yaklaşık 80g/km kuyudan tekere CO2 emisyonları hedefliyor. 3. nesil Skyactiv motorları bunu daha da ileri götürebilir. Mazda, kesin bir tarih vermese de 50gr/km kadar düşük ortalama kuyudan tekere CO2 emisyon değerleri uzun dönemde hedeflediğini de belirtiyor. 
    • Smyrna
      Yazan: Smyrna
      Çok sevdiğim, gözüm gibi baktığım arabamı satıyorum.    2009 model MAZDA 3 HB Renk: Galaksi Gri 1.6 motor benzinli + LPG’li 94bin km (İlk sahibi benim) Şehiriçi – şehirdışı karma ortalama yakıt tüketimi: ~0.28 TL / km *** 35 PLAKA ***   Standart donanıma ek donanımlar: BRC LPG sistemi Good Year Ultragrip 8 Kış Lastikleri (Dört mevsim lastikleri de yenilendi) Kameralı, Türkçe konuşan, uzaklığı cm cinsinden söyleyen arka park sensörü (monitör dikiz ayna üzerinde) Parrot CK3000 Evolution Bluetooth Kit   Tüm periyodik bakımları Bursa İnallar Mazda'da yapıldı.  Sürücü kapı dış sacı değişti, göçük ve çiziklerden dolayı ön ve arka tampon farklı zamanlarda boyandı. Bunun dışında bir şey yok.    Fiyat: 32bin TL  
    • Lethe41
      Yazan: Lethe41
      Selam arkadaslar bu konuyu bir zamanlar kpg taktirirken kaldigim kararsizliktan oturu bilgi amacli actim. Baskalari faydalansin diye.
      Aracim 2011 mazda 3 imp. Aracima lpg taktirmak icin baya bi arastirma yapmistim. Ve araci yeni aldigim icinde 100 tl nin bile benim icin onemi vardi.

      Bilirsiniz mesur mazda magnezyum subab egme sikintisi vardir. Ben buu goze alarak taltirdim lpg yi. Uzun fiyat performans arastirnalarim sonucu aracima. Zavolli Aliese Bora kitini kocaeli de Kogaz a taktirdim. Oraya gittigimde ilk sordugum subab egmesiydi. Sahibi ahmet beyin deyimiyle bu sistem ile yuksek devirlerde arac benzinde yakmaya baslayip lpgnin verdigi zarari minimize ediyormus. 1400 tl ye anlastik ve iki yil motor garantiside mecvut oldugunu soyledi ve taktirdim.Diger firmalar bunun icin ikiyuz tl para istiyolar. Ilk bin km ye kadar ilk ayda arac iki kere ariza isigi yakti zengin fakir karisimindan sebeb. Sonra ahmet beyin dedigi gibi aracimi uzun yolda performansli kullandigimda uzun sure benzinin azaldigini gordum . Bi kac kez geldi basima yani gercekten devir yukseldikcr.arac benzinde kullanmaya basliyor belki yakit sarfiyatini biraz dusurebilir ama motoru korumaya yararlidir. Ve aracim mazda servisinin dahi 190a sabitleme var.gecmez demesine ragmen lpg de 215 gordu bursa otobaninda. 4-5 ay oldu lpg takali 10.000 km yol yapildi lpgde suanlik bir sorun gozukmuyor insallah ilerleyen zamandada olmaz. Birde ahmet beyinde sasirdigi bir durumduu, aracim lpgye gecince yol bilgisayari yakiti lpgye gire hesapliyor yakit tuketimi artiyor benzine aldigimda geri dusuyor. Yani anlik tuketim yakita gore degisiyor. Lpgde 9.5 9.8 civarinda sehir ici. Benzinde 6 civarinda. Paylastigim tecrubeler insalah baskalatina faydali olur
×
×
  • Yeni Oluştur...