Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Bakım Fiyatları


xendaba
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Peki ilk bakım 6.000km sonra mı ?

Aracı yeni aldığınız için rodaj bakımı diye bir kontrol var. 2500 km'deyken gidiyorsunuz. Zorunlu bir şey değil tabii. Kontrol edilmesinde fayda olduğunu düşünmüşler. Parça, yağ bir şey değişmiyor sadece kontrol amaçlı.

Diğer bakımlar 6 ay veya 10000 km. Hangisini erken doldurursanız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı yeni aldığınız için rodaj bakımı diye bir kontrol var. 2500 km'deyken gidiyorsunuz. Zorunlu bir şey değil tabii. Kontrol edilmesinde fayda olduğunu düşünmüşler. Parça, yağ bir şey değişmiyor sadece kontrol amaçlı.

Diğer bakımlar 6 ay veya 10000 km. Hangisini erken doldurursanız.

Teşekkürler 2500kmde bir uğrayayım servise

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu saçma filan değil Honda, toyata. lexus, acura gibi bütün japonlarda bakım aralığı budur. Hyundai de aynı periyot

Markadan markaya değişiyor bu durum dediğiniz gibi. Bu arada Hyundai 10000 km den 15000 km ye çıkardı bakım aralığını.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Markadan markaya değişiyor bu durum dediğiniz gibi. Bu arada Hyundai 10000 km den 15000 km ye çıkardı bakım aralığını.

 

Bakım aralıklarını uzatıyorlar çünkü servisler yoğunluğu kaldıramıyor..... ana neden bu :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu haftasonu aracımın 20.000km bakımını yaptırdım. Filtreler ve yağ için 423 Tl ödedim. Ama galiba fren balataları ortalama 25 bin km dayanıyor bizim araçlarda. Değiştirilmesi lazım dediler. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu haftasonu aracımın 20.000km bakımını yaptırdım. Filtreler ve yağ için 423 Tl ödedim. Ama galiba fren balataları ortalama 25 bin km dayanıyor bizim araçlarda. Değiştirilmesi lazım dediler. 

 

Otomatik vites araç için, bir de üzerine Ankara şehir trafiğinde ki dur kalklar...Bence normal bir periyot. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik vites araç için, bir de üzerine Ankara şehir trafiğinde ki dur kalklar...Bence normal bir periyot. 

Aracım otomatik değil ve o km'nin 15binini uzun yolda otobanda yaptı. Bana çok normal gelmedi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracım otomatik değil ve o km'nin 15binini uzun yolda otobanda yaptı. Bana çok normal gelmedi.

 

Skyactiv Mazda 3 denildiğinde, hep nedense otomatik vites algısı oluşuyor bende.

 

Aracım 2 nesil Mazda 3. İlk fren balata değişimim 70 Bin km'de oldu. Ağırlıklı şehirler arası - uzun yol yapıyorum. %70 Ş.Arası - %30 Ş.İçi gibi diyebiliriz.

 

Normal bulmuyorsanız iki seçenek var.. Ya başka servis veya ustaya tekrardan gösterip teyit alacaksınız. Sonuç değişmesi gerekiyor deniliyorsa, ya malzeme ömrü o kadar. Yada sizin bilmediğim sürüş karakterinize göre ömrü o kadar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 yıllık corollamız var bizim hala üzerinde orjinal balataları duruyor. Galiba yeni araçlarda çok çabuk tükenen bir maddeden yapılıyor balatalar. Ben servise inanıyorum çünkü her konuda yardımcı oluyorlar bana. Birkaç arkadaşın da 20 binde balata değiştirdiğini okumuştum o konuda kuşkum yok :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 yıllık corollamız var bizim hala üzerinde orjinal balataları duruyor. Galiba yeni araçlarda çok çabuk tükenen bir maddeden yapılıyor balatalar

 

Eski balatalar asbest'ten yapılırdı. Çok dayanıklı ama her frene bastığınız sizi ve çevreyi kanser yapma riski taşıyan bir materyaldi.

 

Absebt kullanımı yasaklanınca o dayanımda yeni bir malzeme bulunamadı. O nedenle daha çabuk değişmesi gerekiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10000 bakımında faturaya baktım da rot balans yapılmamış..yapılması gerekmiyor mu..servis dışında yaptırırsak garanti açısından bir sıkıntı oluşur mu..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10000 bakımında faturaya baktım da rot balans yapılmamış..yapılması gerekmiyor mu..servis dışında yaptırırsak garanti açısından bir sıkıntı oluşur mu..

 

evet garantisini kaybedersiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10000 bakımında faturaya baktım da rot balans yapılmamış..yapılması gerekmiyor mu..servis dışında yaptırırsak garanti açısından bir sıkıntı oluşur mu..

Parça değişmediği sürece rot balans ayarı yaptirmanizda sorun olacağını zannetmiyorum.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rot balans yaptırabilirsiniz servis dışında. Sonuçta bu ince bir ayar. Parça değişmiyor bir şey olmuyor. Şahsen ben aracımın rot balansını bir kere serviste yaptırdım 120 TL para aldılar. Hemde düzgün değildi 1 ay sonrası kendi tanıdığım güvendiğim birine 80 TL ye yaptırdım çok güzel oldu. Servislerin çoğunda rot ayarı için bilgisayarlı cihazlardan yok onlarda dışarıya yaptırıyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10000 bakımında faturaya baktım da rot balans yapılmamış..yapılması gerekmiyor mu..servis dışında yaptırırsak garanti açısından bir sıkıntı oluşur mu..

 

Hiçbir sıkıntı olmaz. Gönül rahatlığıyla gidin yaptırın rot balans ayarınızı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20k 430 tl :( bir önceki 320 tl idi. tek fark klima filtresi. son cümlem; "en fazla 2 defa daha gelirim!" yansın anasını satayım. 180 tl'lik malzeme 30 dkka işçilik (en kral yerde 90 tl saat ücreti) bu nedir ya. birde 6 ayda bir. sataram ha!..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Japonlar böyle hocam, ama emin olun Mazda'nın fiyatları daha uygun. 

Klima filtresi uygun olan marka çok azdır, Toyota'da 130-140 a alırken Mazda'da 80 küsür. Klima filtresi için de işçilik almışlardı, o nedenle fazla tutmuştur. Tavsiyem hava filtresini ve klima filtresini kendiniz değiştirin, yağı kendiniz götürün, geriye kalan bakım ve yağ değişimi zaten makul.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

gözünü sevdiğim alteası. gidip en kral parçaları alıp 180 tl'ye bakım yaptırmayı özledim. klima filtresini kendim sağlık için ha bire değiştiriyordum. 30 tl değilmi altı üstü. onlarda öyle dediler klima filtresi işçiliği biraz zormuş....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • CRO
      Yazan: CRO
      Merhaba Değerli forum üyeleri;
      Aracım Mazda3 BL 2012 Otomatik makyajlı kasa 72.000 km de olup bu zamana kadar yetkili servis bakımlıydı; ancak gerek garanti süresinin dolması gerekse de yetkili servis ücretlerini yüksek bulmam sebebiyle bundan sonraki bakımlarını özel servis aracılığıyla yaptırmayı düşünüyorum. Bakım ile ilgili forum üzerinden önceki mesajları elimden geldiğince okuyarak bakım için tercih edilebilecek ürünleri oluşturmaya çalıştım. Bu noktada sizlerin de görüş ve tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Yapmış olduğum araştırmalar neticesinde bakım için gerekli malzeme listelerini aşağıya sıralıyorum, daha önce kullandığınız memnun olduğunu ürünleri de söylerseniz memnun olurum.
      Araç Yağı;
      Liqui Moly Toptec 4200 5w30 (Sentetik, ACEA:C3 - API:SN) Liqui Moly Longtime High Tech 5w30 (ACEA:A3/B4/B3 - API: SM,CF) Liqui Moly Toptec 4500 5w30 (ACEA:C1 - API bulamadım, yalnız üzerinde direk mazda ibaresi mevcut olduğundan listeme ekledim.) Motul 8100 xClean EFE 5w30 (Tam Sentetik, ACEA:C2/C3 - API:SN) Motul Energy 5w30 (ACEA:A5/B5 - API:SL) Castrol Edge 5w30 C3 (Tam Sentetik ACEA:C3 -API:SN/CF Son bakımda bu yağ konulduğu için listeme ekledim.) Mobil 1 ESP 5w30 (Tam Sentetik, ACEA:C2/C3 -API: SN Forumda da araç yağı tercihi konularını okudum ama tam manasıyla şu kullanılabilir şeklinde bir öneriyle karşılaşmadım herkes gerekli özellikleri barındıran uygun yağı tercih ettiği sonucuna ulaştım. Benim listelemiş olduğum yağlar arasında Motul 8100 xClean EFE ile LiquiMoly Toptec 4500 arasında kaldım ama açıkcası netleştirmedim birsürü özellik viskozite, farklı derecelerdeki akışkanlık vs gibi birsürü özellik söz konusu olduğundan yağ konusunda önerilerinize açığım.
      Fren Hidroliği;
      Fren Hidroliği konusunda konusunda Dot3 veya Dot4 niteliklerine sahip bilindik markalardan birisini tercih etmeyi düşünüyorum. Bi önceki bakımda değişmedi diye biliyorum araç kitapçığında ise yanlış hatırlamıyorsan 2 yıl veya 40Bin km de değişimden söz ediyordu. Bakımda durumuna göre değiştirmeyi düşünüyorum.
      Direksiyon Hidroliği; 
      Direksiyon hidroliğinde kullanılan yağ ile otomatik şanzımanlarda kullanılan yağ aynısı tercih edilebileceğini öğrendim. Bu noktada Dexelia ATF 3 (M-V) veya Liqui Moly Atf Toptec 1200 (Dexron2-3 ) değerlerine sahip yağların işimi görebileceği sonucuna ulaştım.
      Bujiler;
      Buji konusunda muhtemelen aracın üzerinde orjinal mazda bujileri var diye biliyorum, değişimin gerekli olduğu görülürse Denso, Ngk veya Mazda Orjinal buji markalarından birisini tercih etmeyi düşünüyorum. Bu noktada da kararsızım önerilerinize açığım.
      Yağ Filtresi;
      Yağ filtresini orjinal ürün tercih etmeyi düşünüyorum, yine forumdaki konuları incelediğimde Mahle OC195 markalı ürünün orjinal ürün ile birebir aynı olduğunu öğrendim. Orjinal filtre bulamaz isem eğer bu ürünü tercih edebilirim.
      Hava Filtresi; 
      Hava filtresinde de orjinal ürün kullanmayı düşünüyorum ama tavsiye edebileceğiniz ürünlere de açığım bu konuda net bir karar veremedim açıkcası.
      Polen Filtresi;
      Polen filtresinde ise muadil ürün kullanmayı düşünüyorum. İnternetteki araştırmalarımda Bosch, Filtron ve blueprint markalarını gördüm bu konuda da önerilerinize açığım.
      Uzunca bir yazı oldu arkadaşlar sürçü lisan ettiysek kusuruma bakmayın. Konu ile ilgili hertürlü tavsiyelerinize açığım. Teşekkür eder keyifli günler dilerim.
       
    • sany
      Yazan: sany
      Arkadaşlar merhaba,
      Hepinizin araştırmalarınızdan bildiği üzere, otomatik şanzıman yağı el ile değiştirildiğinde 4 Litresi değişiyor,
      diğer yarısı şanzımanın içinde kalıyor. Yani yarım iş yapmış oluyoruz. 
      Bu sebepten yağ değişimini makine ile yapan servisleri araştırdım ve adreslerini sizinle paylaşıyorum.
      İzmir ve Çevre iller'de
      Otomatik Şanzıman yağını makine ile değiştiren servislerin iletişim bilgileri;
       
      İzmir
      KEBAN OTOMATİK ŞANZIMAN SERVİSİ !!!
      (Makinası arızadan dolayı yurt dışına değişime gitmiş - Yurt dışından gelmesi bekleniyor) !!!
      http://www.kebanotomatiksanziman.com
      3.Sanayi Sitesi 405 Sokak No:17 Kazımdirik Mahallesi
      İzmir/Bornova
      Mobil: 0506 328 44 44
      Servis: 0232 486 44 10
      Yetkili - Hasan usta
       
      Manisa
      Kaizen Oto
      Manisa Sanayi - (Manisa Merkezde)
      5305-(3) Sk.
      T.+90 532 634 19 82
      Yetkili - Bekir Usta
       
      Denizli
      OTO TEKNİKER 
      Sümer Mahallesi 3. Sanayi Sitesi
      37 Sokak No: 43-45-47
      Denizli/Türkiye
      T.+90 532 431 6145
      +90 258 251 3433
      Yetkili - Şeref Usta
       
      Denizli
      JAPON OTO
      Sümer Mah. 3. Sanayi Sitesi 37Sk. No.49
      Denizli
      +90 532 481 5057
      Yetkili - Ahmet Canyılmaz
       
      Umarım ihtiyacı olanlara faydalı olurum.
       
      Ben İzmir'den Manisa'daki Kaizen Oto'ya gittim.
      Bekir ustanın titiz ve temiz işçiliği var. Ayrıca, Makine, Techizat ve Donanımı çok iyi .
      Çok bilgili, memnun kalırsınız. Tavsiye ederim.
       
    • noers
      Yazan: noers
      Merhaba arkadaşlar,
      Geçtiğimiz ağustos ayında 2014 model polumu satıp, Ankara Mazda S.K otomotivden 1.5 skyactiv-g power sense mazda 3 aldım. 
      Önümüzdeki ay aracın ilk 6 ay bakımı gelecek, normalde ara bakımlarda sadece kontrol yapıldığını herhangi bir işlem yapılmadığını söylemişlerdi ancak ben yine de yağını değiştirmek istiyorum aracın. SK ve herter var Ankarada, bu ikisinden hangisini tavsiye edersiniz? Olumlu olumsuz tecrübelerinizi duymak isterim.  

       
    • Atchsn
      Yazan: Atchsn
      Merhaba saygıdeğer forum üyeleri;
      2015 model aracımın 20.000 bakımı geldi de geçti. 22000 lere yaklaştım. Kayseri'de ikamet ediyorum ve maalesef burda yetkili servis yok. Aracı alırken 3 sene garantili demişlerdi ama birkaç yerde 5 yıl olduğunu duydum. Hangisi doğrudur?
      Eğer 3 sene ise garantinin bozulmasını göze alıp Kayseri'de özel bir serviste mi yaptırsam? (Yer tavsiyelerine açığım, hatta ihtiyacım var.)
      5 sene ise; bozmam uygun olmaz ve Kayseri'ye en yakın Adana Mıçı görünüyor. Fakat orası ile alakalı da şikayetvar sitesinde 1 - 2 şikayet  gördüm.
      Tavsiyeleriniz neler? 
      teşekkürler...
    • Guitarist5993
      Yazan: Guitarist5993
      Arkadaşlar herkese merhaba. Bugünki sorucağım soru aracımın artık vites geçişlerinde eskiye göre yıprandığını hissediyorum hele ki geri viteste. Dün bulunduğum yerdeki ustama bu konuyu danıştım ve bana artık aracının baskı balata değişme zamanının geldiğini söyledi. Bende bunun üzerine ustama bana tavsiye edebileceğin bir marka var mı diye sordum oda bana genellikle japon araçlarında sıkça kullanılan bir marka olarak SACHS marka debriyaj setini önerdi. Çünkü senin aracına uyum sağlayabilecek bir debriyaj seti ve diğerlerinde sorun yaşayabilirsin dedi. Birde son soracağım soru şanzıman yağı olarak hangi marka tavsiye edebilirsiniz. Bu arada aracım mazda 3 2006 1.6 Benzin şuan 152.000 de. Bu konu hakkında sizin düşünceleriniz nelerdir. İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.

×
×
  • Yeni Oluştur...