Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Bakım Fiyatları


xendaba
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yağ yağ filtresi ve fren hidroliği değişimi yapıldı herterde. 1200 küsür bir rakam tuttu. Hava ve polen filtresi değişmedi Yağ fiyatları acayip artmış. 500 küsür yağ fiyatıydı. Kurun etkileri hissedilmeye başlıyor.

Onun haricinde ayna motorları garantiden değişti  Değişim sırasında bazı problemler yaşandı.Benden kaynaklı ve mazda Türkiye kaynaklı problemler ama yardımcı olup işimi hallettiler. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
26.10.2020 at 22:35, Leanback :

Şanzıman yağını nihai olarak değiştirecekseniz süreci bu kadar uzatmayın, naçizane tavsiyem. 80-100bin km değişim için uygun km'ler, 150bin km çok fazla. Bu kadar bekleyeceğinize hiç değiştirmemek en doğrusu.

O zaman hiç değiştirmeyeyim en iyisi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

25.11.2020 at 20:04, Katil Balina :

ben en son 3305 tl ödedim gecen ay. rutin bakım artı ön diskler ve balatalar. 

rutin bakım ne kadar tuttu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22.10.2020 at 00:29, peytext :

Arkadaşlar merhaba bende Şubat 2020 itibariyle Mazda 3’ümü aldım ve aranıza katıldım. İstanbul Esenyurt’ta oturuyorum yaklaşık 700 km sonra aracımın periyodik bakımı gelecek. MyMazda uygulamasına baktığımda aldığım araçın daha önceki bakımları Tekirdağ Çorluda Ertuğrul Alakoç Otomotiv de yapılmış. Malum beka ve evo kapandı. İstanbul Avrupa yakasında bakım için yetkili servis kalmadı. Şimdi bakım için, daha önce bakımı yapılan yer olan Tekirdağ  Çorlu’ya mı? Yoksa anadolu yakasına mı götüreyim karar veremedim.

Beka kapandı ama tam olarak aynı yerde farklı bir isimle yine hizmet veriyorlar. Şu an avrupa yakasında ki tek servis orası İstanbul içinde. Ben oraya götüreceğim ocak ayında.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, Squall :

Beka kapandı ama tam olarak aynı yerde farklı bir isimle yine hizmet veriyorlar. Şu an avrupa yakasında ki tek servis orası İstanbul içinde. Ben oraya götüreceğim ocak ayında.

Haber verdiğin için teşekkür ederim. Corona muhabbetinden dolayı erteliyordum ne zamandır. Bu hafta götürürüm artık oraya. Fiyatlarla alakalı bilgileri paylaşırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Arkadaş İstanbul Avrupa yakasında Beka’nin yerine açılan servis Otomotivasyon yeni adıyla. Eski ekip devam ediyor, bir kısmı değişmiş, Serdar Bey’in söylediğine göre. Aracım dizel, 2016 model, 4 Aralık günü rutin periyodik bakım icin görürdüm tüm fitreleri değiştirdiler. Toplam rakam 1.742 tl yapılan işlemlerin resmini ekledim mesaja.

02ECDB25-1BF2-448A-8D63-476EF77E5332.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
  • 3 ay sonra ...

Herter'de yapıldı bugün bakım. Polen filtresiyle yağın maaşallahı var, kdv ile 323tl fiyat yazdılar polene. Geçen sene aynı tarihte 180tl imiş serviste, kur 6.98 iken. Dışarıda en baba Mann polen 80tl fiyatı. Yağ da çok çok pahalı, toplam 500tl tutacak rutin bakım için fantazi bu rakam ama şanzımandan korkumuza bişey mişey olur muhattap buluruz diye gidiyoruz işte.

50k bakım.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
  • 1 ay sonra ...

80.000 bakımı bu hafta sonu İdeal Otomotiv'de yaptırdım. Çok tuttu çook 😂

V-Kayışı dışındakiler zaten bu bakım için planladığımız değişikliklerdi. V kayışını da bir sonraki bakımda değiştirelim dedik kayışın durumuna baktıktan sonra ama İsmail Usta pistondaki yağ sızıntısını fark edince riske girmek istemedim.

Sonuç ? 4400 TL. 70.000 den sonra para biriktirmeye başlayın kısacası 😀

Evet bu bakım biraz "ağır" oldu ama çoğunu da aradan çıkartmış oldum. Bir tek 100.000 de şanzıman yağı kaldı dedi Cem.

Mazda3_80000Bakim.JPG

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Burak Aşırı uygun rakamlar bunlar benim Herterde yaptırdığım bakıma göre. 10 lira 20 lira oynasın hadi de 2 kat fiyat farkı nasıl oluyor aklım almıyor. Ve benim yarım saatlik işçiliğin bedeli, şu kadar yapılan işlemden daha fazla tutmuş 2 ay önce.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, Leanback :

@Burak Aşırı uygun rakamlar bunlar benim Herterde yaptırdığım bakıma göre. 10 lira 20 lira oynasın hadi de 2 kat fiyat farkı nasıl oluyor aklım almıyor. Ve benim yarım saatlik işçiliğin bedeli, şu kadar yapılan işlemden daha fazla tutmuş 2 ay önce.

 

İşçilik fiyatlarını bilemiyorum tabii. Servisten servise değişebilir ama diğerleri liste fiyatı. Hatta bazı kalemler @Katil Balina nın paylaştığı listedeki ile aynı. Yalnız belirtmem gereken bir husus var. Servis balata ve polen filtre konusunda bana seçenek sundu ve benim onayımla daha uygun olanları taktı. Orijinaller bunlardan gerçekten bir hayli farklı idi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, Leanback :

@Burak Benim de polen ile balata dikkatimi çekti zaten, muadil takıldıysa normaldir farklar, yağ da dexelia değil sanırım sizde.

Sanmıyorum. Pompa ile dolduruldu, herhangi bir kutu açılıp doldurulmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba,

Foruma güncel bakım ücreti ve servis hizmetiyle ilgili bilgi amaçlı yazmak istedim,

Aracımın 2. periyodik bakımını yaptırdım, motor yağı ve filtreler vs 1200 tl bakım ücreti ödedim. Mazda 3'ün fabrika çıkışı polen filtresi 300 tl den fazlaymış ve gene mazdaya ait başka bir polen filtresini  takmayı önerdiler bende kabul ettim,ilk bakımda da aynı şekilde olmuştu.

 Aracın geçtiğimiz yıl sağ aynası 2-3 kez otomatik açılmamıştı, ilk bakımda söyledim parça siparişi verip ( 1 hafta sürdü, bence gayet makul bir süre önceki aracım toyotaydı camı çatladı orijinal camın gelmesi de 1 hafta sürmüştü) garantiden değiştiler, şimdi aynı sorun sol aynada da oldu bunuda söyledim gene parça siparişi verildi. Üretilen belirli serilerde bu kronik sorun olabiliyormuş ve değişimle düzeliyormuş. Servis ayna bölümüne oto yıkamada çok yakından tazyikli su tutulduğunda ya da aşırı çamur kapladığında olabiliyor dedi bilginiz olsun.

Ayrıca başka bir bilgi, klimayı otomatiğe aldığımda direk yüz kısmına üflemeye ayarlıyor ve ne yaparsam yapayım otomatikteyken hem yüz hem ayak  ya da yüz-cam vs gibi  olacak şekilde değiştiremiyordum, değiştirdiğimde otomatik klimadan çıkıp manuele geçiyordu. Araç kullanım kitabını okudum ordada bulamamıştım, servise bunu söyledim önce baktılar sonra merkezi aradılar. Sonuç olarak klima otomatikteyken nereye üfleyeceğinide o anki ortam sıcaklığı vs durumlarına göre kendisi belirliyormuş.

Aracın mevcut işletim sistemi sürüm 59.00.544-müzik veritabanı sürümü 00.08.000 dı. Ekran geçişlerinde ya da telefon bağlantısında biraz gecikiyordu, donarak geçiş yapıyordu. Burda ve başka yabancı forum sitelerinde araştırdım yeni sürüm güncellemesiyle düzeldiğini okudum. servise söyledim ve 3 ayrı güncelleme yapıldı şu an işletim sistemi  70.00.. diye gidiyor müzik veri tabanı 00.09.000 ve başka bir versiyonda güncellendi. İki gündür kullanıyorum gerçekten daha hızlı ekran geçişleri, telefon bağlantısı ve donmuyorda. Bu güncelleme çok uzun sürüyor normalde bakım 45 dk sürüyor bakım bittikten sonra 2 saat sürüm güncelleme bekledim,eğer güncelleme talebiniz olursa bu süreye göre gününüzü planlayın.

Son olarak servisten çıktıktan sonra 2 gündür i-stop çalışmıyor, hava sıcak olduğundan klimayı çok kullandım bu yüzden olabileceğini düşündüm,deneme amaçlı klimayı 1 saat kadar kullanmadım ama gene çalışmadı.İlerleyen günlerde devam ederse tekrar servisi arayıp sorarım artık.

Herkese sağlıklı günler dilerim

Ekran Resmi 2021-06-27 21.42.47.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Faydalı bilgiler için teşekkürler. Otomatik klimanın havayı hangi yöne vereceğine sizin araçta olduğu gibi diğer araçlarda da otomatik karar veriyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, osmansen :

Aracın mevcut işletim sistemi sürüm 59.00.544-müzik veritabanı sürümü 00.08.000 dı.

Keşke güncelletmeseydin diyecektim ama zaten Android Auto yu çok ufak bir farkla kaçırıyormuşsun. Kolay yoldan yüklemek için en son sürüm 59.00.502 imiş.

11 saat önce, osmansen :

Son olarak servisten çıktıktan sonra 2 gündür i-stop çalışmıyor, hava sıcak olduğundan klimayı çok kullandım bu yüzden olabileceğini düşündüm,deneme amaçlı klimayı 1 saat kadar kullanmadım ama gene çalışmadı.İlerleyen günlerde devam ederse tekrar servisi arayıp sorarım artık.

i-stop için 3 bileşenin uygun olması gerekiyor. Akü-Motor-Klima. Bunlardan hangisinden kaynaklı i-stop çalışmıyor Uygulamalar da Yakıt Tasarrufu menüsü (yanlış hatırlamıyorsam) görebilirsin ama büyük ihtimalle 2 saat boyunca güncelleme yapılırken araç mecburen açıktı ve akü seviyesi azaldı. Bir süre sonra düzelecektir diye tahmin ediyorum.

Bu arada iskonto gözlerimi yaşarttı.. 7.70 TL 😁

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • CRO
      Yazan: CRO
      Merhaba Değerli forum üyeleri;
      Aracım Mazda3 BL 2012 Otomatik makyajlı kasa 72.000 km de olup bu zamana kadar yetkili servis bakımlıydı; ancak gerek garanti süresinin dolması gerekse de yetkili servis ücretlerini yüksek bulmam sebebiyle bundan sonraki bakımlarını özel servis aracılığıyla yaptırmayı düşünüyorum. Bakım ile ilgili forum üzerinden önceki mesajları elimden geldiğince okuyarak bakım için tercih edilebilecek ürünleri oluşturmaya çalıştım. Bu noktada sizlerin de görüş ve tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Yapmış olduğum araştırmalar neticesinde bakım için gerekli malzeme listelerini aşağıya sıralıyorum, daha önce kullandığınız memnun olduğunu ürünleri de söylerseniz memnun olurum.
      Araç Yağı;
      Liqui Moly Toptec 4200 5w30 (Sentetik, ACEA:C3 - API:SN) Liqui Moly Longtime High Tech 5w30 (ACEA:A3/B4/B3 - API: SM,CF) Liqui Moly Toptec 4500 5w30 (ACEA:C1 - API bulamadım, yalnız üzerinde direk mazda ibaresi mevcut olduğundan listeme ekledim.) Motul 8100 xClean EFE 5w30 (Tam Sentetik, ACEA:C2/C3 - API:SN) Motul Energy 5w30 (ACEA:A5/B5 - API:SL) Castrol Edge 5w30 C3 (Tam Sentetik ACEA:C3 -API:SN/CF Son bakımda bu yağ konulduğu için listeme ekledim.) Mobil 1 ESP 5w30 (Tam Sentetik, ACEA:C2/C3 -API: SN Forumda da araç yağı tercihi konularını okudum ama tam manasıyla şu kullanılabilir şeklinde bir öneriyle karşılaşmadım herkes gerekli özellikleri barındıran uygun yağı tercih ettiği sonucuna ulaştım. Benim listelemiş olduğum yağlar arasında Motul 8100 xClean EFE ile LiquiMoly Toptec 4500 arasında kaldım ama açıkcası netleştirmedim birsürü özellik viskozite, farklı derecelerdeki akışkanlık vs gibi birsürü özellik söz konusu olduğundan yağ konusunda önerilerinize açığım.
      Fren Hidroliği;
      Fren Hidroliği konusunda konusunda Dot3 veya Dot4 niteliklerine sahip bilindik markalardan birisini tercih etmeyi düşünüyorum. Bi önceki bakımda değişmedi diye biliyorum araç kitapçığında ise yanlış hatırlamıyorsan 2 yıl veya 40Bin km de değişimden söz ediyordu. Bakımda durumuna göre değiştirmeyi düşünüyorum.
      Direksiyon Hidroliği; 
      Direksiyon hidroliğinde kullanılan yağ ile otomatik şanzımanlarda kullanılan yağ aynısı tercih edilebileceğini öğrendim. Bu noktada Dexelia ATF 3 (M-V) veya Liqui Moly Atf Toptec 1200 (Dexron2-3 ) değerlerine sahip yağların işimi görebileceği sonucuna ulaştım.
      Bujiler;
      Buji konusunda muhtemelen aracın üzerinde orjinal mazda bujileri var diye biliyorum, değişimin gerekli olduğu görülürse Denso, Ngk veya Mazda Orjinal buji markalarından birisini tercih etmeyi düşünüyorum. Bu noktada da kararsızım önerilerinize açığım.
      Yağ Filtresi;
      Yağ filtresini orjinal ürün tercih etmeyi düşünüyorum, yine forumdaki konuları incelediğimde Mahle OC195 markalı ürünün orjinal ürün ile birebir aynı olduğunu öğrendim. Orjinal filtre bulamaz isem eğer bu ürünü tercih edebilirim.
      Hava Filtresi; 
      Hava filtresinde de orjinal ürün kullanmayı düşünüyorum ama tavsiye edebileceğiniz ürünlere de açığım bu konuda net bir karar veremedim açıkcası.
      Polen Filtresi;
      Polen filtresinde ise muadil ürün kullanmayı düşünüyorum. İnternetteki araştırmalarımda Bosch, Filtron ve blueprint markalarını gördüm bu konuda da önerilerinize açığım.
      Uzunca bir yazı oldu arkadaşlar sürçü lisan ettiysek kusuruma bakmayın. Konu ile ilgili hertürlü tavsiyelerinize açığım. Teşekkür eder keyifli günler dilerim.
       
    • sany
      Yazan: sany
      Arkadaşlar merhaba,
      Hepinizin araştırmalarınızdan bildiği üzere, otomatik şanzıman yağı el ile değiştirildiğinde 4 Litresi değişiyor,
      diğer yarısı şanzımanın içinde kalıyor. Yani yarım iş yapmış oluyoruz. 
      Bu sebepten yağ değişimini makine ile yapan servisleri araştırdım ve adreslerini sizinle paylaşıyorum.
      İzmir ve Çevre iller'de
      Otomatik Şanzıman yağını makine ile değiştiren servislerin iletişim bilgileri;
       
      İzmir
      KEBAN OTOMATİK ŞANZIMAN SERVİSİ !!!
      (Makinası arızadan dolayı yurt dışına değişime gitmiş - Yurt dışından gelmesi bekleniyor) !!!
      http://www.kebanotomatiksanziman.com
      3.Sanayi Sitesi 405 Sokak No:17 Kazımdirik Mahallesi
      İzmir/Bornova
      Mobil: 0506 328 44 44
      Servis: 0232 486 44 10
      Yetkili - Hasan usta
       
      Manisa
      Kaizen Oto
      Manisa Sanayi - (Manisa Merkezde)
      5305-(3) Sk.
      T.+90 532 634 19 82
      Yetkili - Bekir Usta
       
      Denizli
      OTO TEKNİKER 
      Sümer Mahallesi 3. Sanayi Sitesi
      37 Sokak No: 43-45-47
      Denizli/Türkiye
      T.+90 532 431 6145
      +90 258 251 3433
      Yetkili - Şeref Usta
       
      Denizli
      JAPON OTO
      Sümer Mah. 3. Sanayi Sitesi 37Sk. No.49
      Denizli
      +90 532 481 5057
      Yetkili - Ahmet Canyılmaz
       
      Umarım ihtiyacı olanlara faydalı olurum.
       
      Ben İzmir'den Manisa'daki Kaizen Oto'ya gittim.
      Bekir ustanın titiz ve temiz işçiliği var. Ayrıca, Makine, Techizat ve Donanımı çok iyi .
      Çok bilgili, memnun kalırsınız. Tavsiye ederim.
       
    • noers
      Yazan: noers
      Merhaba arkadaşlar,
      Geçtiğimiz ağustos ayında 2014 model polumu satıp, Ankara Mazda S.K otomotivden 1.5 skyactiv-g power sense mazda 3 aldım. 
      Önümüzdeki ay aracın ilk 6 ay bakımı gelecek, normalde ara bakımlarda sadece kontrol yapıldığını herhangi bir işlem yapılmadığını söylemişlerdi ancak ben yine de yağını değiştirmek istiyorum aracın. SK ve herter var Ankarada, bu ikisinden hangisini tavsiye edersiniz? Olumlu olumsuz tecrübelerinizi duymak isterim.  

       
    • Atchsn
      Yazan: Atchsn
      Merhaba saygıdeğer forum üyeleri;
      2015 model aracımın 20.000 bakımı geldi de geçti. 22000 lere yaklaştım. Kayseri'de ikamet ediyorum ve maalesef burda yetkili servis yok. Aracı alırken 3 sene garantili demişlerdi ama birkaç yerde 5 yıl olduğunu duydum. Hangisi doğrudur?
      Eğer 3 sene ise garantinin bozulmasını göze alıp Kayseri'de özel bir serviste mi yaptırsam? (Yer tavsiyelerine açığım, hatta ihtiyacım var.)
      5 sene ise; bozmam uygun olmaz ve Kayseri'ye en yakın Adana Mıçı görünüyor. Fakat orası ile alakalı da şikayetvar sitesinde 1 - 2 şikayet  gördüm.
      Tavsiyeleriniz neler? 
      teşekkürler...
    • Guitarist5993
      Yazan: Guitarist5993
      Arkadaşlar herkese merhaba. Bugünki sorucağım soru aracımın artık vites geçişlerinde eskiye göre yıprandığını hissediyorum hele ki geri viteste. Dün bulunduğum yerdeki ustama bu konuyu danıştım ve bana artık aracının baskı balata değişme zamanının geldiğini söyledi. Bende bunun üzerine ustama bana tavsiye edebileceğin bir marka var mı diye sordum oda bana genellikle japon araçlarında sıkça kullanılan bir marka olarak SACHS marka debriyaj setini önerdi. Çünkü senin aracına uyum sağlayabilecek bir debriyaj seti ve diğerlerinde sorun yaşayabilirsin dedi. Birde son soracağım soru şanzıman yağı olarak hangi marka tavsiye edebilirsiniz. Bu arada aracım mazda 3 2006 1.6 Benzin şuan 152.000 de. Bu konu hakkında sizin düşünceleriniz nelerdir. İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.

×
×
  • Yeni Oluştur...