Jump to content

Mazda3 Dizel Şanzıman Yağı


M.E.G
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Araç 50 bin' e yaklaşıyor. Her ne kadar 100 bin km de şanzıman yağı değişin yazsa da 50 bin bence idealdir ve 50 bin bakımında değiştireceğim. Bakım konusunda titiz olmaktan nefret ediyorum :D

 

Serviste Castrol Syntrans 75W -80 var. Genelde bunu kullanıyorlar. API  GL-4  Sınıfı. 

 

Benzinli 1.6 larda sıkıntı yok kitapçıkta zaten bu değerler yazıyor.

 

Dizelde ise durum farklı. WSS-MC200-D2 onayı gerekiyor. Bu da sadece Castrol 75W yağında yer almakta. Bu da API GL-4 sınıfını karşılıyor.

 

Sorum şu : 75 W yerine 75W-80 kullanılsa faydalı mıdır? Yoksa 75W alıp orjinaliyle devam mı etmeli?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Diğer servisler ne kullanıyor ki Mustafa? Bir telefon açıp sormakta fayda var. Fth konuyu görünce bir şeyler karalar herhalde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mehmet diğer servisleri aramadım da Mazda Türkiye' yi aradım. Servisler bu konuda tam yetkilidir dediler. Ama serviste kullanılan yağ WSS-M2C200-D2 onayını karşılamıyor. Ford servisini falan aradık dönüş yapmadılar. 

 

75W - 30 TL civarı bir şey litresi.

75W-80  45-55 TL arası değişiyor. Acaba daha üstün mü? Ağır koşullarda daha iyi olduğu kesin ama şanzımanın tepkisi ne olur bilemiyorum. 

 

Farklı servislere yolu düşen olursa sorarsa sevinirim.

 

Fth gelsin bakalım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba , Bizim araclar icin kullanilmasi gerekn sanziman yagi 

 

Castrol Syntrans FE 75W

 

 

Sanzuman Getrag uretimidir ve Ford ve Volvo'da ayni sanzumani kullaniliyor.

 

Kullanilmasi gereken yagin WSS-M2C200-D2 sartnamesini karsilamasi gerekiyor, bunu saglayan piyasadaki tek yag ise yukaridaki belirttigim Castrol Syntrans FE 75W'dir. Tam sentetik bir sanzuman yagidir.

 

Viskozitesi 75w 90' dir, yani tum mevsimlerde rahatlikla kullanmak uzere dizayn edilmistir. 

 

75w 80 kullanabilirsiniz, cok soguk havalarda ilk calistirmadan sonraki bir kac dakika daha rahat vites degisimi saglar, fakat asiri sicaklarda ve sanzumanin asiri isindigi durumlarda 75w 90 kadar bir koruma saglayamaz.

 

Tavsiyem WSS-M2C200-D2 sartnamesini (Turkiye piyasasindaki) karsilayan tek yag olan Castrol Syntrans FE 75w kullanmaniz, bende bakim zamani geldiginde sanzuman yagini ayni yag ile degistirecegim , sizde sonuclarini bizimle paylasirsaniz sevinirim.

 

Bu arada 2 litre almaniz yeterli sanzuman yagi toplamda 1.9 litre aliyor.

 

Linkten ilgili dokumanlara ulasabilirsiniz.

 

Castrol Syntrans FE 75W

 

Mazda Sanzuman Dokumani

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu bilgiler süper oldu. Ellerine sağlık. Bende bu yağın vizkositesi niye yok diyorum :)

50 bin bakımına 15' i gibi giderim. Değişiklikleri yazarım tabiki.

Bu arada bizim şanzımanların kaldırabileceği maksimum tork değerini biliyor musun? Bir ara chip yaptırmayı düşündüm 300 nm üzerini kaldırmıyor falan demişlerdi.

Şanzıman dökümanı BK kasalar için sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanzuman dokumani BK ve BL kasalar icin ayni cunku sanzumanin modeli ayni degisen birsey yok sadece birisi 6 vites digeri 5 vites

 

Bu arada maksimum tork degeri 285 nm olarak aciklanmis , linkteki dokumandan bakabilirsiniz.

 

Sanzuman Dokumani

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler. Bilgiler süper.

Mekanikte üretici değerlerini % 10 geçmesine izin verir genelde. En azından bizim sektörde böyle. Şanzımanda da böyle mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende 100 bin km ye yaklaştım. Bu ağır bakımda banada lazım olacak.

Bu bilgiler çok iyi oldu. Ellerinize emeklerinize sağlık arkadaşlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rica ederim, yabanci bir forumda 310nm tork uzerinde asiri zorlanmayan kosullarda gayet saglikli calistigini okumustum, fakat mekanik aksamlari surekli stres altinda tutmak cok iyi bir durum degil hele ki sanzuman gibi hayati bir aktarma organini, bu neden chip tuning yapialcaksa surekli yuksek devirlerde sikistirmayi sahsen dogru bulmuyorum

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün 50 bin bakımında Castrol 75W ile şanzıman yağını değiştirdim. Çıkan yağ renk olarak çok fazla değişmemişti fakat özellik olarak bilemem. Şuanda 1' den 2' ye geçişlerde hissedilir şekilde rahatlama mevcut. Özellikle soğukta dişli şekilde, hafif zorlayarak 1' e ve 1' den 2' ye geçiyordu.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Merhaba , Bizim araclar icin kullanilmasi gerekn sanziman yagi

Castrol Syntrans FE 75W

Sanzuman Getrag uretimidir ve Ford ve Volvo'da ayni sanzumani kullaniliyor.

Kullanilmasi gereken yagin WSS-M2C200-D2 sartnamesini karsilamasi gerekiyor, bunu saglayan piyasadaki tek yag ise yukaridaki belirttigim Castrol Syntrans FE 75W'dir. Tam sentetik bir sanzuman yagidir.

Viskozitesi 75w 90' dir, yani tum mevsimlerde rahatlikla kullanmak uzere dizayn edilmistir.

75w 80 kullanabilirsiniz, cok soguk havalarda ilk calistirmadan sonraki bir kac dakika daha rahat vites degisimi saglar, fakat asiri sicaklarda ve sanzumanin asiri isindigi durumlarda 75w 90 kadar bir koruma saglayamaz.

Tavsiyem WSS-M2C200-D2 sartnamesini (Turkiye piyasasindaki) karsilayan tek yag olan Castrol Syntrans FE 75w kullanmaniz, bende bakim zamani geldiginde sanzuman yagini ayni yag ile degistirecegim , sizde sonuclarini bizimle paylasirsaniz sevinirim.

Bu arada 2 litre almaniz yeterli sanzuman yagi toplamda 1.9 litre aliyor.

Linkten ilgili dokumanlara ulasabilirsiniz.

Castrol Syntrans FE 75W

Mazda Sanzuman Dokumani

1.90 lt demissiniz bu dizeler için mi geçerli ?
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.90 lt demissiniz bu dizeler için mi geçerli ?

 

Yukarıdaki yağ ve özellikleri dizeller için geçerli.

 

Manuel benzinli için;

 

2,91 Lt yağ gerekiyor.  Yağ özelliği olarak 75W-80 (GL-4) karşılaması gerekiyor.

 

Otomatik benzinli için;

 

7,0 lt yağ gerekiyor. Yağ özelliği olarak ATF M-V karşılaması gerekiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar merhabalar,

Mazdaclub'a yeni kayıt oldum ve bi kaç sorum olacak

Yaklaşık 1,5yıl önce 2010 model mazda 3 HB 1,6 imperssive modelini satın aldım araç otomatik. 90.000 km oldu ve şanzuman yağını değiştirmek istiyorum. Eskişehir ve Bursa servisleri ile görüştüm 2 farklı şanzuman yağı söylediler ve kafam çok karıştı. Eskişehir servis," mazda dexelia atf m v" Bursa servis ise "mobil" şanzuman yağını önerdi.

Sizlerden şanzuman yağını değiştiren var ise sizce ne yapmalıyım? Şanzuman Yağı değişiminde filitre değişiyor mu? Servisler dışında önereceğiniz yer varmı? En son olarak yağın tam olarak boşalması gerektiği, aksi halde sistemde kalan yağ ile tam randıman alınmadığı ve bi çok sorun çıkabilir die nete gördüm ve mutlaka makine ile değişmesi gerekliliği yazıyor ne dersiniz?

Syg,

Halil Aslan

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

güzel bir konuya değinmişsiniz şimdi aydındaki Japoncu ustamla görüştüm 60 binde bir yağın değişmesi gerekir dedi bende değiştirmem gerekecek

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

güzel bir konuya değinmişsiniz şimdi aydındaki Japoncu ustamla görüştüm 60 binde bir yağın değişmesi gerekir dedi bende değiştirmem gerekecek

Master Oto mu ? Mustafa ve İbrahim Usta !

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

doğru tanıyormusunuz onları ilhan  bey

Dolaylı yoldan tanıyorum Cuma abi. Bir tanışmışlığım yok. Forumda ki tavsiye ve önerilerden bildiğim. Otomobille çok gezen birisi olduğum için. Lazım olur düşüncesi ile, mümkün mertebe her bölgedeki tavsiye edilen ustaları yazıyorum hafızaya. Mazda yolda bırakmaz ama, olur ya gittiğim yerde bir arıza durumu vs olur diye yazarım kenara isimleri. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu taraflara yolun düşerse biz varız her türlü yardıma hazırım ayrıca adım cuma diyemi gözüküyor  adım can ayrıca didimde ikamet ediyorum

emekli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu taraflara yolun düşerse biz varız her türlü yardıma hazırım ayrıca adım cuma diyemi gözüküyor  adım can ayrıca didimde ikamet ediyorum

Abi kusura bakma ya..Seninle eş zamanlı bir büyüğümüz/abimiz daha üye olmuştu. Onunla senin isimleri karıştırdım sanırım.. Hafıza böyle bir şey..Senin ismi Cuma diye hafızaya aldığımdan olmuş. Sen söylemesen bende böyle devam ederdi inan. Kusur bakma Can abi... Geçenlerde de @h.kayhan abiye Veli abi diye hitap etmiştim bir iki sefer.Bu arada teşekkürler ilgin ve alakan için. Aynı şekilde bende beklerim Kocali-İstanbul taraflarında yolun-işin düşerse. Bu arada Tekirdağ Şarköy'e gideriz bizde yazları. :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mersinden_Ersin
      Yazan: Mersinden_Ersin
      Merhabalar, Mazda 3 almayı düşünürken kendimi bu forumda buldum, aksilik çıkmaz da alırsak müdavim olmaya adayım

      Babamla ortak kullanacağımız bir araca ihtiyacımız var, kendisi Ford sever biri (Diğer 3 aracımız Fiesta, Connect, Transit) olduğu için Focus istiyor ancak aynı altyapıya sahip (http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_C1_platform) ve japon olması, üstüne fiyat avantajı sebebiyle Mazda'ya aklını çelmeye çalışıyorum. Bir kaç sorum olacak.


      İlk soru için geniş paragraf oldu, kusura bakmayın Donanımlı araç severim, kim sevmez ki Beyaz, max 40 50bin kmlerde araç bakınıyorum. 3-4 Titanium Focus ve alttaki Mazda'yı gidip gördüm, bayağı da etkilendim kendisinden. Km si biraz fazla da maksat Mazda'yı tanımaktı, başka şehirden benzer ama daha düşük kmli gelirse gidip alırız diye düşündük. Ayrıca satıcı pek güven vermedi, galeridense sahibinden araç almayı istiyorum, http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-seyyah-otomotiv-den-2013-mazda-3-impressive-1%2C6d-mt-navi-hatasiz-190160712/detay


      Yukarıdaki etkenler girince (beyaz, dizel, kmsi az, temiz) ve söz konusu Mazda olunca araç bulmak zorlaşıyor. Çok önemli farklar yoksa Touring bakınayım dedim ancak donanım listesini bulamadım, bazı farklar anlaşılıyor da detaylı bilgi arıyorum, yeni kasalar sebebiyle sitesinde yok, iki mazda forumunda da listelere ulaşamadım. Comfort, Touring, Impressive sırasıyla, bazılarında (touring ve impressive) orta konsolda navigasyon varken bazılarında yok. Sanırım ek paket olarak alınabiliyormuş.


      İkincisi sorum, garanti süresi kaç yıl? Garantisi bitmemiş araç almak istiyorum, ne kadar garantide kullanabileceğimi merak ediyorum


      Üçüncü sorum da Ford parça ortaklığı ne seviyede? Aynı platform, aynı motor* var ama şanzımandır, frenlerdir, süspansiyondur bu noktalarda da ortaklık mevcut mu?

      *Bu motor 2004 te ikinci nesil focusla ortaya çıktı. PSA-Ford ortaklığıyla geliştirilmiş, (psa=citroen peugeot). Sonrasında Volvo ve Mazda da kullanıldı. Sonrasında güncellemeler ufak değişikliklerle bugün halen kullanılan 115 bg (2011 olması lazım) haline geldi.

      Parça ortaklığı şu açıdan önemli. Eldeki Fiesta Connect ve yeni gelecek araç babam ben ve enişte-ablam arasında dönüşümlü kullanılacak. Ben Ankara'dayım, servis vs çok sıkıntı olmaz ancak araç bende değilken Mersin-Mut'ta ikame edecek. Kaskolu kullanılacağı için kaporta vs kaza derdi olursa kasko ilgilensin, emanet aracı alır bineriz parça bulunup temin edilene kadar ancak ilçedeyken basit bir fren balatası için beklemek gerekirse sıkıntı olur. Ford parçaları rahatlıkla bulunuyor ilçede.


      Ayrıca ikinci el dizel Mazda 3'te standart ikinci el araç alırkenki mevzular hariç dikkat edilmesi gereken noktalar nedir? Her marka modelde ufak tefek kronik sıkıntılar olur ya onları merak ediyorum, Misal 109 bg dizel focus 2 lerin ilk nesillerinde turbo hortumu yırtılması çok oluyordu(Mazda larda da olması muhtemel), servis bakımlılarda garantiden değişti halledildi ama dikkatsiz elemanlar o şekilde uzunca süre kullanıp motor ömrünü yediler.
    • dcdesign
      Yazan: dcdesign
      Merhaba Arkadaşlar. Benim 2012 mazda 3 touring dizel aracımda bir sıkıntı var. 6. viteste yolda giderken. bir anda vites atıyor. bu konu hakkında bilginiz var mı? neden yapar? ve ağır bi sorun mu?
×
×
  • Yeni Oluştur...