Jump to content

Lastik Tercihi


kursadnart
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

madem ki aracımız mazda ve gayet memnunuz onun herşeyinden

ve mazda kendi araçlarında TOYO kullanıyor (en azından benim bildiğim mazda3'lerde)

eee vardır bir bildiği muhakkak...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 bin km önce yeni lastik alırken bridstone yokohama ve michelin arasında kalmıştım. michelin istemiyordum fransız markası/malı diye ama daha önce de kullanmıştım hondada da gerçekten memnundum hem çabuk yıpranmıyor hem çok sessiz ve gerçekten yol tutuşu da beni tatmin ediyordu(daha iyileri vardır mutlaka bu benim şahsi görüşüm). yokohama her yerde satılmıyordu 15 senedir gittiğimiz rot balnsçıda da michelin, bridgestone ve 2. sınıf olarakta kumho vardı. Bridgestone nun kış lastiklerini kullanmıştım çok iyi performanslı geldi bana malesef yol sesi yapıyordu ama heralde tüm kış lastikleri bir miktar yapıyordu. Usta ile konuşurken abi fransız malı almak istemiyorum dedim yok dedi michelinler de fransız malı değil göstedi üstünde made in germany yazıyordu. bu lastikler çok iyi japon arabalrın yalıtımı iyi değil senin arabayı en iyisi bu dedi(kendisi de japon hastası) sonuç michelin taktım ve memnunum bi problem yaşamadım gerçekten yol sesi de çok azaldı tabi yeni lastik bakalım artacak mı ileride ama fren performansı yol tutuşu da gayet güzel. ve esnek lastik yanakları yumuşak diye heralde yol konforu arttı arabada. reklamlarda hep yakıt tasarrufundan bahsediyor ama ben bir tasarrufunu görmedim açıkçası :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, üreticiler lastikleri araç üzerinde en optimumu veren olarak seçerler. Yani önce değişik markaların lastikleri ile yapılan testlerde yol tutuş-fren-konfor-yol gürültüsü-ömür konularında ortalama ürünleri seçerler ve bunlar arasından maliyet olarak da, en iyilerini kullanırlar. Bu ancak tek amaca yönelik radikal otomobillerde değişir. Örneğin; Mazda 3 modelinde Bridgestone'un B250 ya da en iyi ihtimalle ER300 modelini kullanırken (çünkü Mazda 3 bir aile otomobili ve tüm kriterlerin bir derecede önemi var) RX-8 ve MX-5 modellerinde RE050A modelini kullanıyor. RE050A modeli ömrü kısa, yanakları sert ve yol sesi fazla bir lastik. Ancak bunun yanında fren performansı, viraj performansı üstün ve yanak sertliği direksiyon netliğini ve süratini arttırıyor.

Yani lastik seçimi çok önemli bir kriterdir. Aracın nitelikleri ve ondan ne beklediğiniz kadar, sürücünün beklentileri de önem taşır. Bu sebeple yere sadece lastikler üzerinden temas ettiğimizi düşünürsek, lastik seçimi aracımızla mutlu yaşamamız için çok önemli bir unsur olarak ortaya çıkar.

Ben size kendimdem örnek vereyim;

Benim Subaru Outback aracım standart Yokohama Geolander 900 lastikleri ile geldi. Bu lastiklerin önceliği, özel desen yapısı ile hafif arazi koşullarında ve hafif kar üzerinde ilerlemeye yardımcı olması ve sert/sağlam yapısı ile de kesilmeye karşı dayanıklı ve uzun ömür sağlaması. Eğer benim arazi sürüşü keyfim olsaydı, bu lastiklerle devam etmek çok doğru olurdu. Ancak ben tamamen asfalt üzerinde ve performanslı kullanımı sevdiğim için ve aracın fren ve viraj performansının çok daha iyi olduğunu ama lastik seçimi ile sınırlandığını hissettiğim için bunları Bridgestone S001 ile değiştirdim. S001 ömrü daha kısa, arazi ve kar performansı olmayan ama asfalt üzerinde aracın niteliklerini maksimum ortaya çıkartan yapıda. Ben aracı yılda 7.000km civarı kullandığım için, ömrü de önemli değildi. Ancak size söyleyebilirim ki, araç frenajda ve viraj tutuşunda fabrika çıkışının çok üstüne çıktı. XL yanak yapısı aracın fren altında ve kuvvetli yanal G kuvvetleri altında lastikler üserinde daha güvenli hissettirmesini sağladı. Çünkü sert yanaklar, direksiyon tepkilerini hızlandırdığı gibi, fren mesafesini düşürmeye ve viraj hakimiyetini arttırmaya yardımcı olur. Lastikler jantın ve yolun arasında daha rijit duruş sergiler.

Yani örneğimde olduğu gibi, lastiklerinizi seçerken aracınızın ne için dizayn edildiğini, hangi yol ve iklim koşullarında kullanıldığını, sizin sürüş sitiliniz ve araçtan beklentilerinizi iyi değerlendirmek, lastik seçiminizle mutlu olmak için çok önemlidir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, üreticiler lastikleri araç üzerinde en optimumu veren olarak seçerler. Yani önce değişik markaların lastikleri ile yapılan testlerde yol tutuş-fren-konfor-yol gürültüsü-ömür konularında ortalama ürünleri seçerler ve bunlar arasından maliyet olarak da, en iyilerini kullanırlar. Bu ancak tek amaca yönelik radikal otomobillerde değişir. Örneğin; Mazda 3 modelinde Bridgestone'un B250 ya da en iyi ihtimalle ER300 modelini kullanırken (çünkü Mazda 3 bir aile otomobili ve tüm kriterlerin bir derecede önemi var) RX-8 ve MX-5 modellerinde RE050A modelini kullanıyor. RE050A modeli ömrü kısa, yanakları sert ve yol sesi fazla bir lastik. Ancak bunun yanında fren performansı, viraj performansı üstün ve yanak sertliği direksiyon netliğini ve süratini arttırıyor.

Yani lastik seçimi çok önemli bir kriterdir. Aracın nitelikleri ve ondan ne beklediğiniz kadar, sürücünün beklentileri de önem taşır. Bu sebeple yere sadece lastikler üzerinden temas ettiğimizi düşünürsek, lastik seçimi aracımızla mutlu yaşamamız için çok önemli bir unsur olarak ortaya çıkar.

Ben size kendimdem örnek vereyim;

Benim Subaru Outback aracım standart Yokohama Geolander 900 lastikleri ile geldi. Bu lastiklerin önceliği, özel desen yapısı ile hafif arazi koşullarında ve hafif kar üzerinde ilerlemeye yardımcı olması ve sert/sağlam yapısı ile de kesilmeye karşı dayanıklı ve uzun ömür sağlaması. Eğer benim arazi sürüşü keyfim olsaydı, bu lastiklerle devam etmek çok doğru olurdu. Ancak ben tamamen asfalt üzerinde ve performanslı kullanımı sevdiğim için ve aracın fren ve viraj performansının çok daha iyi olduğunu ama lastik seçimi ile sınırlandığını hissettiğim için bunları Bridgestone S001 ile değiştirdim. S001 ömrü daha kısa, arazi ve kar performansı olmayan ama asfalt üzerinde aracın niteliklerini maksimum ortaya çıkartan yapıda. Ben aracı yılda 7.000km civarı kullandığım için, ömrü de önemli değildi. Ancak size söyleyebilirim ki, araç frenajda ve viraj tutuşunda fabrika çıkışının çok üstüne çıktı. XL yanak yapısı aracın fren altında ve kuvvetli yanal G kuvvetleri altında lastikler üserinde daha güvenli hissettirmesini sağladı. Çünkü sert yanaklar, direksiyon tepkilerini hızlandırdığı gibi, fren mesafesini düşürmeye ve viraj hakimiyetini arttırmaya yardımcı olur. Lastikler jantın ve yolun arasında daha rijit duruş sergiler.

Yani örneğimde olduğu gibi, lastiklerinizi seçerken aracınızın ne için dizayn edildiğini, hangi yol ve iklim koşullarında kullanıldığını, sizin sürüş sitiliniz ve araçtan beklentilerinizi iyi değerlendirmek, lastik seçiminizle mutlu olmak için çok önemlidir.

yeni 3'ler toyo j48 var. ve şuan kullandığım conti spcontact 2den yol tutuş ve fren olarak daha iyi olduğunu söyleyebilirim.ama toyodan daha az yakıyor araç şuan ve biraz daha sessiz. toyolar 36bin gittiler , kaldırımlardan uçtular, 140'la aquplaning yaptılar banamısın demediler :) ben seviyordum toyoları
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

potenza s001'i tavsiye ederim arkadaşlar, çok iyi lastik.. önceden potenza adrenalin kullanıyordum yine çok memnundum yalnız üretimi yokmuş artık, aynı hamurun farklı desen yorumu olan s001'i al dediler aldım.. dediğim gibi çok memnunum..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

iki hafta önce kumho aldım dört tanesi 600 tl gayet memnunum en azından turanzalardan çok daha sessiz ve 250 tl daha hesaplı:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

iki hafta önce kumho aldım dört tanesi 600 tl gayet memnunum en azından turanzalardan çok daha sessiz ve 250 tl daha hesaplı:)

kumho ilk başta hesaplı ve iyi başlıyor ama 2. sene çabuk sertleşerek adamı pişman ediyor. bende hem yazlık hem kışlık takımı vardı 3 sene zor dayandım.

gittim goodyear aldım. çok memnunum.

continental kullanan bir arkadaşım var. çok memnun olduğunu anlatıyor. için rahat olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Aracımı 47000 km de aldım 2011 model üzerinde toyo lastikler var yanakları çok iyi durumda dişleri ustamın dediğine göre 60000 km ye kadar kullanabilirmişim.Sizce lastikleri değiştirmeli miyim?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Bende lastiklerimi değiştireceğim bu ay. Yaz lastiği alacağım çünkü öyle karlı - buzlu yollar olmuyor. Aracımın üzerinde 205/55/R16 ebatlarında bridgestone turanza marka lastikler var. önler iyice eskimiş, arkalar daha iyi durumda fakat kötü olan şu ki aracımın lastikleri 2005 yapımı. aracımda 2006 model. (Sanırım bunlar fabrika lastikleri, herhalde benden önceki sahibi hiç değiştirmemiş. 2006 mazda 3'ler hangi marka lastikle geliyorlar emin değilim ama)

Dolayısı ile lastikler iyice sertleşmiş durumda. Önümüzdeki ay aracımın muayenesi yapılacağı için lastiklerden büyük ihtimal kalırım diye düşünüyorum.

Ben continental cp 5, yokohama c drive ve goodyear efficiency grip arasında kaldım. Açıkçası lastik konusundan pek anladığımı söyleleyemem. Ama önerilen markalar arasında bunlar var. Michelin'de çok tavsiye ediliyor ama o biraz pahalı. Sanırım gidip continental alıcam. Aklıma o yatıyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

herşeyi kullandım, fiyata göre şahsi tercihim...

pzero

dunlop sp sport

toyo proxes

kötü ve/veya verilen parayı hak etmeyenler ise;

goodyear eagle f1

michelin pilot

lassa, petlas, continental, kumho ve yokohomanın her türlüsü

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mazda3Barisss
      Yazan: Mazda3Barisss
      Herkese merhaba .. Askerliğinin son dönemini yapmakta olan ve forumumuz üyelerinden olan değerli bir abimizin isteği üzerine bunu paylaşıyorum .. 4 jant 4 lastik ve toplam 1500 km bile yapmadı şuan depoda durmaktadır lastikler 2014 üretim tarihlidir .. Fiyat olarak ise 2200 TL istemektedir .. Lastiğin markası michelin pilot exalto xl ebatları 215 / 45 / R18 dir .. En ufak hasar vuruk vs si yoktur .. İlgilenenler benimle irtibata geçebilirler ..
       

       

    • ferrariyh
      Yazan: ferrariyh
      merhaba, yeni kasa power donanımdaki lastik basınç sensörü eski kasalardaki gibi jantın iç kısmında kalan siboba takılı sensörden mi yoksa araç üzerine takılı bir sensörden mi bilgiyi alıyor? bilen duyan var mı?

×
×
  • Yeni Oluştur...