Jump to content

Lastik Tercihi


kursadnart
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhaba ben conti premium contact 5 aldım.fena lastik değil.2012  mart üretimi fransız mali.treadwear değeri 280.conti sport alacak arkadaşa bir bilgi sunayım.sport contact premium contact a göre daha sert bir lastik.bizzat kendi elimde sırtına dokunarak tecrübe etmiş bulunuyorum.conti premium contact 5 auto bild in yaz lastiği testlerinde birinci olduğu için conti almaya karar verdim.saygılarımla....

Merhaba Allah kaza bela vermesin. Lastikleri alalı bihayli olmuş. Nasıl memnun musunuz. Özelleikle ses durumu nasıl.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, üreticiler lastikleri araç üzerinde en optimumu veren olarak seçerler. Yani önce değişik markaların lastikleri ile yapılan testlerde yol tutuş-fren-konfor-yol gürültüsü-ömür konularında ortalama ürünleri seçerler ve bunlar arasından maliyet olarak da, en iyilerini kullanırlar. Bu ancak tek amaca yönelik radikal otomobillerde değişir. Örneğin; Mazda 3 modelinde Bridgestone'un B250 ya da en iyi ihtimalle ER300 modelini kullanırken (çünkü Mazda 3 bir aile otomobili ve tüm kriterlerin bir derecede önemi var) RX-8 ve MX-5 modellerinde RE050A modelini kullanıyor. RE050A modeli ömrü kısa, yanakları sert ve yol sesi fazla bir lastik. Ancak bunun yanında fren performansı, viraj performansı üstün ve yanak sertliği direksiyon netliğini ve süratini arttırıyor.

Yani lastik seçimi çok önemli bir kriterdir. Aracın nitelikleri ve ondan ne beklediğiniz kadar, sürücünün beklentileri de önem taşır. Bu sebeple yere sadece lastikler üzerinden temas ettiğimizi düşünürsek, lastik seçimi aracımızla mutlu yaşamamız için çok önemli bir unsur olarak ortaya çıkar.

Ben size kendimdem örnek vereyim;

Benim Subaru Outback aracım standart Yokohama Geolander 900 lastikleri ile geldi. Bu lastiklerin önceliği, özel desen yapısı ile hafif arazi koşullarında ve hafif kar üzerinde ilerlemeye yardımcı olması ve sert/sağlam yapısı ile de kesilmeye karşı dayanıklı ve uzun ömür sağlaması. Eğer benim arazi sürüşü keyfim olsaydı, bu lastiklerle devam etmek çok doğru olurdu. Ancak ben tamamen asfalt üzerinde ve performanslı kullanımı sevdiğim için ve aracın fren ve viraj performansının çok daha iyi olduğunu ama lastik seçimi ile sınırlandığını hissettiğim için bunları Bridgestone S001 ile değiştirdim. S001 ömrü daha kısa, arazi ve kar performansı olmayan ama asfalt üzerinde aracın niteliklerini maksimum ortaya çıkartan yapıda. Ben aracı yılda 7.000km civarı kullandığım için, ömrü de önemli değildi. Ancak size söyleyebilirim ki, araç frenajda ve viraj tutuşunda fabrika çıkışının çok üstüne çıktı. XL yanak yapısı aracın fren altında ve kuvvetli yanal G kuvvetleri altında lastikler üserinde daha güvenli hissettirmesini sağladı. Çünkü sert yanaklar, direksiyon tepkilerini hızlandırdığı gibi, fren mesafesini düşürmeye ve viraj hakimiyetini arttırmaya yardımcı olur. Lastikler jantın ve yolun arasında daha rijit duruş sergiler.

Yani örneğimde olduğu gibi, lastiklerinizi seçerken aracınızın ne için dizayn edildiğini, hangi yol ve iklim koşullarında kullanıldığını, sizin sürüş sitiliniz ve araçtan beklentilerinizi iyi değerlendirmek, lastik seçiminizle mutlu olmak için çok önemlidir.

Mazda 3 2010 için ne önerirsiniz. Biz 4 kişilik bir aileyiz, hız sevmem ayrıca arabamı da bozuk yolara pek sokmamaya çalışıyorum. Ancak Ankara Çankaya da oturuyorum buralarda yollar bozuk kasis çukur boca. Malum aracımın standart lastikleri Toyo 2009 imal tarihli, aracın içine gelen ses sinirlerimi bozuyor. Ayrıca arkadaşım A3 ararken ona zorla MAZDA 3 aldım arabadan çok memnun ama oda sesten şikayet ediyor.Ona karşı da mahçup oldum. Bu işi en kısa sürede halletmem lazım. Nokian, Continental premium 5 arasında kaldım. Tavsiye edebileceğiniz başka marka da olabilir. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tessekkurler almayı  dusunuyordum.

Lastikleri aldınız mı. İzlenimleriniz nedir. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 3 2010 için ne önerirsiniz. Biz 4 kişilik bir aileyiz, hız sevmem ayrıca arabamı da bozuk yolara pek sokmamaya çalışıyorum. Ancak Ankara Çankaya da oturuyorum buralarda yollar bozuk kasis çukur boca. Malum aracımın standart lastikleri Toyo 2009 imal tarihli, aracın içine gelen ses sinirlerimi bozuyor. Ayrıca arkadaşım A3 ararken ona zorla MAZDA 3 aldım arabadan çok memnun ama oda sesten şikayet ediyor.Ona karşı da mahçup oldum. Bu işi en kısa sürede halletmem lazım. Nokian, Continental premium 5 arasında kaldım. Tavsiye edebileceğiniz başka marka da olabilir. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Yokohama C-Drive 2. Bende bu lastiği uzun süre araştırdım. Forumda bir çok bilinçli arkadaş bu lastiği kullanıyor ve şiddetle tavsiye ediyor. Çok almak istedim bu lastiği. Lastik ücretini çalıştığım şirkete ödettirdim, aracımı şirket işine çok kullandığım için. Şirketimizin çalıştığı bayide Michelin idi mecburen Michelin aldım. Michelin Primacy 3 lastik aldım, Toyo'lardan sonra bariz çok sessiz bir lastik. Islak zemin performansı çok iyi diyebilirim. Geçenler sol ön lastiğim patladı metal talaş girmesi sonucu. Yumuşak hamur olmasından dolayı kolayca girmiş sanırım metal.

Michelin Primacy 3 kullancısı olarak size tavsiyem, Yokohama C-Drive 2 olacaktır. Primacy 3 kötü lastik değil ama birisi Fransız diğer Japon. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende 1000 km yol yapılmış Toyo lastikler var, şuan satılık. İstersen onları verebilirim :)

Benim lastiklerin alıcısını bulsam yarın gider yokohama C-drive 2 alırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Servis ağı'da önemli fakat ben yine de yokohama derim.Balon yapan michelin primacy 3 lastiğimi garanti kapsamında değiştirttim.daha 500km yapan lastik nasıl olurda balon yapar dedim kullanıcı hatası dedi.akabinde devam eden tartışmada verdiler yine aynı lastikten.Sessiz,performansı iyi güzel bir lastik fakat ben dayanıklı olduğunu düşünmüyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Servis ağı'da önemli fakat ben yine de yokohama derim.Balon yapan michelin primacy 3 lastiğimi garanti kapsamında değiştirttim.daha 500km yapan lastik nasıl olurda balon yapar dedim kullanıcı hatası dedi.akabinde devam eden tartışmada verdiler yine aynı lastikten.Sessiz,performansı iyi güzel bir lastik fakat ben dayanıklı olduğunu düşünmüyorum..

Benim lastiğe giren metal parçasını gördüm şaştım kaldım. Bildiğiniz metal talaşı, ufacık bir parçaydı. Gerçi şansta kötü bende, tam su tahliyesi kanalından denk gelip girmiş. Ama yinede ne bileyim öyle bir parçanın lastiği patlatması şaşırttı beni. Primacy 3 kesinlikle kötü bir lastik değil. Ama bizim yollara pek uygun bir lastik değil diyebilirim. Bilmiyorum belki kısa sürede lastiğimin patlamasından dolayı biraz ön yargılı düşünüyor olabilirim ama...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yollara uygun olmayan lastik için çukura girince yarılması örnek gösterilebilir ama patlaması bence değil İlhan.. Lastik çok iyi yol tutuyor , yolda ne varsada topluyor anlaşılan  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yollara uygun olmayan lastik için çukura girince yarılması örnek gösterilebilir ama patlaması bence değil İlhan.. Lastik çok iyi yol tutuyor , yolda ne varsada topluyor anlaşılan  :)

Lastikten çıkan metal talaşını elimle büktüm resmen. Yol tutuşuna, sessizliğine, ıslak zemin performansına hiç lafım yok zaten. Toyo'lara göre kat kat iyi..Ne bileyim lastiğe giren metal parçasının çok dirençsiz olduğu halde lastiği patlatması, bu konuda beni biraz demoralize etmiş olabilir. Bu arada harbiden desen yapısından dolayı taş toprak ne var ne yok topluyor gerçekten. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ContiPremiumContac5 91V aldım 4 tane. 2013 10. Hafta Alman üretimi. Peşin 700 karta6 taksit 740 olur dedi. 6 taksite aldım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ContiPremiumContac5 91V aldım 4 tane. 2013 10. Hafta Alman üretimi. Peşin 700 karta6 taksit 740 olur dedi. 6 taksite aldım.

Güle güle kazasız, belasız kullanmanız dileği ile. Bu arada güzel tercih. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

toyo proxes t1 sport 225-45ZR17 94Y XL aldım. 220 tl x 4 = 880 tl

önceki aracımda ki lastiklerimde toyo proxes c1s 225-45R17'ydi. çok memnun kalmıştım. hatta arabayı satarken aklımda kalan tek şey lastikleriydi :krrsz: fiyatını sonuna kadar hak eden bir lastik...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

arkadaşlar 4 mevsim lastiği için önerileriniz nelerdir? michelin, lassa, continental arasında kararsız kaldım açıkçası. şu an aracımda önlerde yokohama arkalarda fulda var. arkadakilerin eskimiş olduğu artık gözle görülür şekilde kendini belli ediyor. marka öneriniz dışında bunuda sormak istiyorum. 4 lastiğide aynı anda mı değiştirmek gerek? lastikler arasında marka farklılığı sorun yaratır mı? yoksa 2 tane yeni lastik alıp eskimiş olanların yerine arkalara monte etmek mi gerekir?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomobili asfalta bağlayan tek şey lastik. Haliyle hayati önem arz etmektedir. Lastiğin desen yapısı ve diş kalınlığı çok önemli. Bir otomobil fabrika çıkışı malum 4 lastiktir :) ortalama 20 bin km'de ön lastiklerle arka lastikler revizyon yapılır. Ortalamada 40-50 Bin km'de lastikler ömrünü tamamlar.

Dolayısı ile önleri değiştireyim, arkalar kalsın sonra değiştiririm bu risk almaktır. Sürüş güvenliğinden, konforundan ödün vermektir. Her marka lastiğin ıslak zemin, fren, yol sesi vs....performansı değişiktir. Önler başka, arkalar başka olduğunda bu saymış olduğum performansların pek bir anlamı kalmıyor. Düşünün ön lastiklerinizin ıslak zemin performansı A, ama arka lastikleriniz D - F...

Benim şahsi fikrim kesinlikle ve kesinlikle 4 lastiğin desen yapısıda aynı olmalı. Lastik ekonomi tasarrufu yapılacak sarf malzemesi değildir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tüm arabaların konforu , yol tutuşu emniyeti üzerine takılan farklı lastiklerle farklılık gösterir. Gerekirse beklenilerek bütçe ayarlaması yapılıp , iyisi diye kabul edilen lastiklerden alınırsa ileride rahat edilir, arabadan alınan  keyif , emniyet maksimize olur ..

Formülü de şöyle, bu pahalı lastiğe vereceğin fiyat farkını lastiği kullandığım 3 yıllık gibi bir süreye bölünce aracı kullandığın gün başına ödediğin fiyat farkıyla aldığın keyfi, konforu , emniyeti karşılaştırdığında bu fiyat farkının ne kadar önemsiz kaldığını görmüş oluruz.

O nedenle bütçe ayarlanıp , alabildiğinin en iyisini almak doğru  yapılmış bir alımdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilgiler alıntıdır. Kaynak Bridgestone  ;) incelemenizi öneriyorum artı olarak lastik değişimi vede rotasyonu konusu hayli öenmli.

http://www.bridgestone.com.tr/lastik-rehberi/pratik-bilgiler/

Binek Lastiklerinin Kullanımda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

•Lastiklerinizin havasını en az 15 günde bir kontrol edin.

•Bozuk şartlarda yüksek hız yapmayın.

•Lastiğinizi kaldırım kenarına ve sivri yüzeylere çarpmaktan kaçının.

•Uzun yola çıkarken ve araç yüklüyken lastiklerin hava basıncını 2 PSI arttırın.

•Dış derinliği 1.6 mm.'ye düşen lastikleri mutlaka değiştirin.

•Düzenli olarak stepne lastiğinizin de basıncını kontrol edin.

•Karlı ve buzlu yollarda lastiğinizin hava basıncını kesinlikle düşürmeyin.

•Çekişin olumsuz etkilenmemesi için kışın diş derinliğinin 3 mm'den az olmamasına dikkat edin.

•Bijon somunlarının sıkılığını düzenli olarak kontrol edin.

•Supap kapaklarını daima kapalı tutun.

•Lastiğinizi temizlerken arap sabunu, cila, deterjan veya petrol türevi maddeler içeren kimyasallar kullanmayın. (*)

•Araç üreticisi tarafından onaylanmış ebattaki lastik ve jantları kullanın.

post-5789-141695293536_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar 4 mevsim lastiği için önerileriniz nelerdir? michelin, lassa, continental arasında kararsız kaldım açıkçası. şu an aracımda önlerde yokohama arkalarda fulda var. arkadakilerin eskimiş olduğu artık gözle görülür şekilde kendini belli ediyor. marka öneriniz dışında bunuda sormak istiyorum. 4 lastiğide aynı anda mı değiştirmek gerek? lastikler arasında marka farklılığı sorun yaratır mı? yoksa 2 tane yeni lastik alıp eskimiş olanların yerine arkalara monte etmek mi gerekir?

Kesinlikle 4 lastiği de değiştirmek gerektiriyor. Geçen hafta, arkadaşıma 4 Conti Premium Contackt 5 aldık. 2013 12 hafta Almanya üretimi, takma ve balans dahil 700 tl World Karta 6 taksit. Mükemmel bir lastik. Bende kullanıyorum .Çok memnunum. Şiddetle tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomobili asfalta bağlayan tek şey lastik. Haliyle hayati önem arz etmektedir. Lastiğin desen yapısı ve diş kalınlığı çok önemli. Bir otomobil fabrika çıkışı malum 4 lastiktir :) ortalama 20 bin km'de ön lastiklerle arka lastikler revizyon yapılır. Ortalamada 40-50 Bin km'de lastikler ömrünü tamamlar.

Dolayısı ile önleri değiştireyim, arkalar kalsın sonra değiştiririm bu risk almaktır. Sürüş güvenliğinden, konforundan ödün vermektir. Her marka lastiğin ıslak zemin, fren, yol sesi vs....performansı değişiktir. Önler başka, arkalar başka olduğunda bu saymış olduğum performansların pek bir anlamı kalmıyor. Düşünün ön lastiklerinizin ıslak zemin performansı A, ama arka lastikleriniz D - F...

Benim şahsi fikrim kesinlikle ve kesinlikle 4 lastiğin desen yapısıda aynı olmalı. Lastik ekonomi tasarrufu yapılacak sarf malzemesi değildir.

Çok güzel özetlemişsiniz konuyu, sonuna kadar katılıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle 4 lastiği de değiştirmek gerektiriyor. Geçen hafta, arkadaşıma 4 Conti Premium Contackt 5 aldık. 2013 12 hafta Almanya üretimi, takma ve balans dahil 700 tl World Karta 6 taksit. Mükemmel bir lastik. Bende kullanıyorum .Çok memnunum. Şiddetle tavsiye ederim.

Konforlu lastik olduğunu duymuştum.Servisim ısrarla önermişti.Ama yine de yokohama diye bağırıp japon veleti gibi dolaşıyorum ortalarda :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 gün önce halamın oğluna 4 adet yokohama

Konforlu lastik olduğunu duymuştum.Servisim ısrarla önermişti.Ama yine de yokohama diye bağırıp japon veleti gibi dolaşıyorum ortalarda :D

3 gün önce halamın oğluna 4 adet yokohama AC02 205/55/16 94V XL 700 tl ye aldık. 4 adet 18 inç jant ve 5 kumho lastiği verip, audi 16 inç jantla takas yaptık. Passat şıkır şıkır oldu ama canımı sıkan 2 mevzu var. 1. Lastikler 2012 üretimi 2. si filipinler imalatı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mazda3Barisss
      Yazan: Mazda3Barisss
      Herkese merhaba .. Askerliğinin son dönemini yapmakta olan ve forumumuz üyelerinden olan değerli bir abimizin isteği üzerine bunu paylaşıyorum .. 4 jant 4 lastik ve toplam 1500 km bile yapmadı şuan depoda durmaktadır lastikler 2014 üretim tarihlidir .. Fiyat olarak ise 2200 TL istemektedir .. Lastiğin markası michelin pilot exalto xl ebatları 215 / 45 / R18 dir .. En ufak hasar vuruk vs si yoktur .. İlgilenenler benimle irtibata geçebilirler ..
       

       

    • ferrariyh
      Yazan: ferrariyh
      merhaba, yeni kasa power donanımdaki lastik basınç sensörü eski kasalardaki gibi jantın iç kısmında kalan siboba takılı sensörden mi yoksa araç üzerine takılı bir sensörden mi bilgiyi alıyor? bilen duyan var mı?

×
×
  • Yeni Oluştur...