Jump to content

Lastik Tercihi


kursadnart
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Şunu kastettim dostum, yeni jant alacağım ve 215/55/17 lastik takacağım. Çapı sormadım tabiki 17" olacak, Jantın genişliği (iç derinlik) kaç olmalı? Böyle bir ölçü varmı buna da dikkat etmeli miyim? :D


Lastik taban ölçüsü ile yanak genişlik ölçüsünün alakası var. Doğal olarak jant ile alakası var :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kampanya var, bu lastik nasıl? Büyük farklar olmayacağını biliyorum ama sessizlik ve konfor amaçlıyorum. Yorumlarınızı bekliyorum;

 

http://www.hepsiburada.com/liste/dunlop-215-50-r17-91v-enasave-ec300-oto-lastik-/productDetails.aspx?productId=otysf555392&categoryId=259720

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şunu kastettim dostum, yeni jant alacağım ve 215/55/17 lastik takacağım. Çapı sormadım tabiki 17" olacak, Jantın genişliği (iç derinlik) kaç olmalı? Böyle bir ölçü varmı buna da dikkat etmeli miyim? :D

Eskiden kalan şöyle bir konumuz var

http://www.mazdaclubtr.com/topic/7152-mazda-marka-araçların-jant-ölçüleri/

Burada genişlikten ziyade bijon sayısı, göbek çapı , bijon aralığı ve offset dikkate alınmış. Sanırım istesen de belli bir genişliğin altına inemiyorsun, belli bir genişliğin üstüne de çıkamıyorsun . R17 dediğinde zaten araca takabilecepin skala belli. Sen orijinal lastik boyutlarına karşılık gelen boyutu arıyor olacaksın

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

aracın yol tutuşundan memnun değilim önceki aracım 2004 altea çok çok iyidi. aynı yollarda yaptığım aynı hareketler çok kötü bir tepkime veriyor. bunun lastikle ilgili olduğunu düşünmekteyim, eğer lastik ile ilgili değilse bu araçlar güvenlik olarak beş para etmez bunu net söyliyeyim. peki lastikte ne gibi bir değişikliğe gitmek istiyorum; daha dar yanaklar ve daha geniş taban. yani arabayı biraz alçaltıcam lastiklerin esneme payını düşürücem yere değen yüz kısmını ise genişleticem. muhtemelen yakıt artacak... peki sizce böyle birşey mantıklı olur mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Altea bundan iyi mi? Altea' nın en optimum tepki verecek şekli 1.4 122bg Leon FR' dır. Yere daha yakın, geliştirilmiş direksiyon tepkileri,sertleştirilmiş süspansiyon, 17 jant geniş taban lastikli hali v.b. Leon Mazda3'e virajlarda, direksiyon tepkilerinde kafa tutabilir mi? 30 bin km kullandım Leon. (Yeni nesil 1.2 TSI 105 bg' i de 27 bin km kullandım. Onu hiç söylemiyorum bile   :D her manevrada ESP devreye giriyor) Mazda3' ü 1. nesil benzinli, 2. nesil benzinli ve dizel olmak üzere 8 yıldır kullanıyorum. Direksiyon tepkilerinde yaklaşamaz. Yol tutuş olarak da geniş taban lastiklere rağmen benim ESP 80-81 civarında devreye giriyor.  Leon' da 77-78 civarı ESP devreye giriyor. ( GPS ölçümleri) 

 

Altea' nın Mazda 3 ' ün  yanına yaklaşamayacağını belirteyim öncelikle.

 

Daha net direksiyon tepkileri için yay takıp aracın ağırlık merkezini düşürerek, jant çapını artırarak geniş taban ve ince yanak lastik takabilirsiniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yol tutuşu ve sessizlik istiyorsanız NOkian marka lastikleri tercih edin arkadaşlar, ömürleri çok uzun değil fakat hem ıslak hem kuru zeminde müthiş lastikler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar aracım için lastik gerekiyor artık. Piyasayı araştırdım ve Dunlop SP Bluresponse ile Goodyear Efficientgrip Performance arasında kaldım. Aklım daha çok Dunlop diyor ancak bu bu benim ilk lastik alımım olacağı için bu iki lastik ve firma hakkında hiçbir bilgim yok. Sizler  hangi lastiği tercih ederdiniz? Neden?

 

Goodyear için 200 TL, Dunlop için 240 TL fiyat aldım.

 

teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ökkeş Bey merhaba..

 

İki yıl önce ben de lastik arayışına daldığımda sizin gibi etiketlerinden, internetteki yorumlardan, MazdaClubTR'den arkadaşım Yusuf'tan aldığım bilgiler doğrultusunda Efficientgrip Performance'ta karar kılmıştım. İlginçtir; O gün Dunlop lastikleri hiç araştırmamıştım. Burada Burak abinin tavsiye ettiği Yokohama'nın bir lastiğiyle karşılaştırmam sonucu kararımı vermiştim.

 

Bizim araçların üzerinde Toyo'ların da kötü özelliğinden olacak, lastik değiştikten sonra sanki yeni bir otomobile binmiş etkisi yarattı. Sessiz, ıslak zemin kabiliyeti, yakıt ekonomisi iyi bir lastik Efficientgrip Performance. Tavsiye ederim..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mehmet bey,

Çok teşekkür ederim yorumuz için. Ben bugün gittim bambaşka bir lastik aldım: starmaxx 523 kodlu 205 55 R16 91H ebatlı lastiğin tamesine 160 Tl ödedim. Dunlop ve GY EGP gayet iyi lastikler diye nam salmışlar lakin bedelleri yüksek. Lastikçimde Dunlop ve Mischelin de vardı ama adam bunu al püşman olmazsın dedi. Alır almaz hemen lastikleri denedim zorladım ve sonuçtan gayet memnunum. Lastikler yeni o yüzden yorumlarımı daha sonra iletirim artık. Lastiklerin etiket değerleri yakıt C, ıslak B ve ses 71 db. Evet biraz gürültülü gerçekten de (dunlop 67 db). Şimdilik olumlu ve olumsuz yanları böyle.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Merhaba arkadaşlar,

 

Yazlık lastiklerimin durumu fena değil ama yine de değiştirmeyi düşünüyorum,

 

Aşağıda ki linkte ki ürünü tavsiye edermisiniz.

 

http://www.kliksa.com/urun/michelin-19565-r15-91h-energy-saver-grnx-oto-lastigi/902177997

 

Teşekkürler,

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar,

 

Yazlık lastiklerimin durumu fena değil ama yine de değiştirmeyi düşünüyorum,

 

Aşağıda ki linkte ki ürünü tavsiye edermisiniz.

 

http://www.kliksa.com/urun/michelin-19565-r15-91h-energy-saver-grnx-oto-lastigi/902177997

 

Teşekkürler,

 

Hocam bu lastiği kullanmadım ama kullanan yorumlarında yanaklarından kolayca balon yaptığını okudum. Aynı fiyatlarda nokian ve goodyear var kliksada. Onlarıda değerlendir derim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 11 ay sonra ...

Merhaba Arkadaşlar, 

Fiyat/Performans (F/P) olarak sizlere lastik önerisinde bulunmak istiyorum. Bu konu hakkında da eleştiri ve yorumlarınızı beklerim.

Malum Yaz geliyor. Kış lastiklerinin çıkarılma vakti geldi çattı. Peki Lastik değiştirecek yeni lastik alacak arkadaşlar ne yapmalıyız?

!!! UNUTMAYIN Aşağıda edineceğiniz bilgiler 185/65/R14 ebatları için geçerlidir. Lastik seçerken özellikle Dikkat edin !!!

 İnternet üzerinden fiyatları takip ettim. aracımın 185/65/R14 ebatları için lastiklere bakınmaya başladım.
1. Goodyear Efficientgrip compact; Orta sınıf araçlar için ideal lastiklerden biri ancak şu bir gerçek fiyat sıkıntısı olabiliyor.

Lastik Fiyatı: 160 TL internet fiyatı (2015 yılı üretim). (Lastikçim 190 TL Fiyat verdi.)  
Yakıt Tük: B-C
Islak Frenleme: B 
Lastik Ses: 68-69 dB

 

2. Nokian iLine (2016); olumsuz yorum çok bulamadım. Ancak Anabayi sıkıntısı olduğu, lastiklerle ilgili dönüş yapacak muhatap bulunamadığı bilgisini edindim. 
Lastik Fiyatı 136 TL
Yakıt Tük: C
Islak Frenleme: B
Lastik Ses: 70 dB
Hız Kodu: T
Yük End.: 86

3.Falken SN832 (2015); Çok Fazla yorum okudum. Şikayetçi pek fazla kişi bulamadım. Ancak Falken, Made in Turkey üretim yapan bir japon firmasıdır. Uzun incelemeler sonucunda aracıma F/P olarak bu lastikleri seçtim.
Seçimimdeki faktörler:
1. Türkiyede üretilmesi.
2. Lastiğin 4D simülatör programında incelenerek tasarlanması. (Bilgisayarda simülasyon yapılarak kontrolleri yapılmış)
3. F/P olarak gerçekten çok uygun. Şuanda kullanıyorum. İlk izlenimim süper.
4. Aşağıda belirttiğim lastik etiket değerleri.


Lastik Fiyatı: 118 TL
Yakıt Tük: C
Islak Frenleme: A
Lastik Ses: 69-70 dB
Hız Kodu: T
Yük End.: 86

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 yıl sonra ...

Amerikan Consumer Reports 15 Ekim 2022 tarihli kış lastikleri değerlendirme raporunda yapılan testler sonucunda en iyi kış lastikleri olarak Bridgestone Blizzak WS90 ve Michelin X-Ice Snow modellerini seçti.  Bunların hemen ardından tüketicilere Continental VikingContact 7 modelini önerdi.  Consumer Reports bu 3 model lastiğin herbirinin az da olsa farklı avantajları olduğunu vurguladı.

Bu lastikler özellikle karlı bölgelerde yaşayanlar için ideal.  Türkiye'ye her lastik ithal edilmediği için bunlar geliyor mu, bilmiyorum.  Normalde gelmese de bence tüketicilerin talep etmesiyle bunların ithal edilmesi gerekir.  ABD'de bir söylem yaygındır, "Customer is the king" derler.  Yani "Müşteri kraldır", derler.  Her ne kadar Türkiye'de müşteri kral olmaktan uzaksa da bence en azından isteklerini talep etmeyi bilmelidir.

"Top picks: By definition, most tires in this category have excellent snow traction and braking grip on ice, but their performance varies in other tests. The Bridgestone Blizzak WS90 and Michelin X-Ice Snow top the category, followed by the Continental VikingContact 7. Each of these three CR-recommended tires has slight advantages in different tests. The Blizzak WS90 has the most consistent scores across our tests and excels in resistance to hydroplaning, giving a slight edge over the Michelin. The Michelin is quieter and has a better rolling resistance rating than the Bridgestone, which aids fuel economy. The Continental has the best ride comfort, noise, and rolling resistance scores of the three."

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, AKayhan :

Amerikan Consumer Reports 15 Ekim 2022 tarihli kış lastikleri değerlendirme raporunda yapılan testler sonucunda en iyi kış lastikleri olarak Bridgestone Blizzak WS90 ve Michelin X-Ice Snow modellerini seçti.  Bunların hemen ardından tüketicilere Continental VikingContact 7 modelini önerdi.  Consumer Reports bu 3 model lastiğin herbirinin az da olsa farklı avantajları olduğunu vurguladı.

Bu lastikler özellikle karlı bölgelerde yaşayanlar için ideal.  Türkiye'ye her lastik ithal edilmediği için bunlar geliyor mu, bilmiyorum.  Normalde gelmese de bence tüketicilerin talep etmesiyle bunların ithal edilmesi gerekir.  ABD'de bir söylem yaygındır, "Customer is the king" derler.  Yani "Müşteri kraldır", derler.  Her ne kadar Türkiye'de müşteri kral olmaktan uzaksa da bence en azından isteklerini talep etmeyi bilmelidir.

 

Bunlar çivisiz kış lastiği (Nordic tip) denilen lastikler, özellikle Kuzey Amerika pazarları için yapılırlar zaten bu lastik modelleri (isim olarak) çoğu Avrupa'da da olmaz. Farklı isimleri olur tek tük gelir Tr'ye. Amerika'da satılanlar yüksek kilometreler de yapmak zorunda. Avrupa'da km baskısı daha azdır.

Tr'de yaygın tek bir örnek var bu standartlarda, Petlas W661. Bu lastikler buzda çok iyi olsalar da kuru zemin ve ıslakta oldukça zayıflar. Bu yüzden bizim iklimde ancak Doğudaki bazı iller hariç talep almıyorlar.

Lastik konusu açılmışken bizim yerli ve milli Petlas'ın da katıldığı tyrereviews'un yaptığı epey ses getirmiş son kış lastiği testini ekleyeyim. Petlas'ımız kardaki müthiş başarısı ile tam bizi gururlandıracak iken, yağmurda birden kızağa dönüşerek hayallerimizi yıkıyor :) geri kalan konularda da kayıplarda. Sadece absürd derece başarılı bir yuvarlanma direnci var. Mühendisliğin lastikte ne kadar hayati olduğunun ıspatı gibi bir test.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

38 dakika önce, Leanback :

Bunlar çivisiz kış lastiği (Nordic tip) denilen lastikler, özellikle Kuzey Amerika pazarları için yapılırlar zaten bu lastik modelleri (isim olarak) çoğu Avrupa'da da olmaz. Farklı isimleri olur tek tük gelir Tr'ye. Amerika'da satılanlar yüksek kilometreler de yapmak zorunda. Avrupa'da km baskısı daha azdır.

Tr'de yaygın tek bir örnek var bu standartlarda, Petlas W661. Bu lastikler buzda çok iyi olsalar da kuru zemin ve ıslakta oldukça zayıflar. Bu yüzden bizim iklimde ancak Doğudaki bazı iller hariç talep almıyorlar.

Lastik konusu açılmışken bizim yerli ve milli Petlas'ın da katıldığı tyrereviews'un yaptığı epey ses getirmiş son kış lastiği testini ekleyeyim. Petlas'ımız kardaki müthiş başarısı ile tam bizi gururlandıracak iken, yağmurda birden kızağa dönüşerek hayallerimizi yıkıyor :) geri kalan konularda da kayıplarda. Sadece absürd derece başarılı bir yuvarlanma direnci var. Mühendisliğin lastikte ne kadar hayati olduğunun ıspatı gibi bir test.

 

Ilginç bir video.  Hem Amerikalılar hem de Avrupalılar Bridgestone Blizzak'ta hemfikir gibi görünüyor.  Bir lastiğin (veya herhangi bir ürünün) değerlendirmesini yaparken her zaman kümülatif sonuçlara bakılır, yani lastiğin tek bir konuda süper olması o lastiği en iyi yapmaz.  Herbir boyutta (yani ortalamada) çok iyi olması gerekir.  Bu bağlamda bizim Petlas üreticilerinin üzerinde ciddi çalışması gereken konular var gibi duruyor.  Umarım ileride zoru başarırlar ve en iyi lastiği yaparlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Petlas hem yaz lastiği hem de kış lastiği olarak sert lastik. Yerli ve Milli ama bu karışımla anadolunun tozlu, taşlı. çukurlu kırsal  yollarında fiyat kalite dengesi gözönüne alınınca satınalınır.  Biraz kauçuk katkısı gerek buda + maliyet demek. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

2012 Mazda 3 te yazlık Goodrich kullanıyorum. Çok memnunun. Konforlu sessiz güzel yol tutan lastik tavsiye ederim. Kışlık olarak Kelly Winter kullanıyorum ondanda geçen kış çok memnun kaldım. Bilginize.

IMG_20220416_185608~2.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mazda3Barisss
      Yazan: Mazda3Barisss
      Herkese merhaba .. Askerliğinin son dönemini yapmakta olan ve forumumuz üyelerinden olan değerli bir abimizin isteği üzerine bunu paylaşıyorum .. 4 jant 4 lastik ve toplam 1500 km bile yapmadı şuan depoda durmaktadır lastikler 2014 üretim tarihlidir .. Fiyat olarak ise 2200 TL istemektedir .. Lastiğin markası michelin pilot exalto xl ebatları 215 / 45 / R18 dir .. En ufak hasar vuruk vs si yoktur .. İlgilenenler benimle irtibata geçebilirler ..
       

       

    • ferrariyh
      Yazan: ferrariyh
      merhaba, yeni kasa power donanımdaki lastik basınç sensörü eski kasalardaki gibi jantın iç kısmında kalan siboba takılı sensörden mi yoksa araç üzerine takılı bir sensörden mi bilgiyi alıyor? bilen duyan var mı?

×
×
  • Yeni Oluştur...