Jump to content

2015 Yeni VW Passat Test Sürüşü


Sonernler
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sevgili MazdaClubTR üyeleri,

 

İsmim Soner Ünlüer. Kendime ait otomobiller ile ilgili yazılar yazdığım ve çeşitli firmaların araçların testleri yapıp yayınladığım bir blogum mevcut. Sizinle bu yazılarımı paylaşmak isterim. Forumda bu tarz yazıların paylaşılabileceğini tahmin ediyorum. 

 

   VW firmasının D segmentinde yer verdiği modeli Passat 2015 yılına girmeden önce makyajlanmak yerine tamamen yeni bir tasarım felsefesi ile yeniden şekillendirilmiş olarak karşımıza çıktı. Araç genel olarak bir önceki nesil Passat ile çokta benzerlik göstermiyor.
 

    Ancak VW firmasında görmeye alıştığımız bazı detaylarda araçta kendini bellie ediyor. Neyse bu kadar lafı uzatmadan araçtaki benzerlik ve farklılıklardan bahsedeyim. Geçen yıl içerisinde bir önceki nesil Passat'ı test etme etme fırsatım olmuştu. Aslında benim için birazda Passat'ın karakteristik özelliklerine bir aşinalık durumu söz konusu diyebiliriz. Eğer bir önceki nesil Passat hakkındaki görüşlerimi merak ediyorsanız Passat test yazıma buradan ulaşabilirsiniz.

 

yP4MDa.jpg

 

 Yeni nesil Passat'ı ise lansman sonrasında ilk defa kullanlardan birisi de ben oldum. Az öncede belirttiğim gibi bir önceki neslini test ettiğim için yeni Passat' ta da benzerlikleri ortaya çıkarmaya çalıştım. Fakat iki nesil arasında sadece iç mekanda kullanılan birkaç malzeme dışında bir farklılık söz konusu olduğunu farkettim. Ama değişmeyen bir özellik vardı o da konfordu. Bence her iki nesilde de değişmeyen karakteristik özellik: konfor ve rahat hissettiren bir iç mekana sahip olması. Tasarım anlayışı ise önceki neslinde de olduğu gibi sert detaylarla etkileyici görünüyor. Ön kısımda far grubu daha keskin çizgilere sahip hale gelmiş ancak keskin çizgiler köşeli hatlarla birleşince ortaya dolgun bir far yapısı çıkmış. Genel olarak ön tasarımda keskin ve sert hatlar görülsede aynı şeyleri arka tasarım içinde söylesem yanlış olmaz diye düşünüyorum. Arka tasarımda da stop grubunun yapısıda gayet sert ve keskin çizgilere sahip. Burada kullanılan led aydınlatma sayesinde keskin çizgiler kendini daha da belli ediyor.

 

GvzYJ7.jpg

 

 Peki iç mekanda ne gibi değişikler var ? Aslında bir önceki nesline oranla değişiklikler görüyoruz. İlk olarak benzerlik gösteren malzemelerden bahsetmek istiyorum. Gösterge tablosu, klima ünitesi, multimedia ekranı ve bir önceki neslindede yer alan analog saat değişmeyen malzemeler arasında olduğunu görüyoruz. Ancak kokpitin tasarımı elden geçirilerek ön kısımda daha derin bir yapıya ulaşmış. Bu derin kokpit nedeniyle aracın ön kısmının nerede bittiğini kestirmek güç. Özellikle iç mekanda dikkatimi çeken bir diğer nokta ise sürücü tarafındaki a sütunun yapısı nedeniyle dönüşlerde biraz görüş açısı kısıtlı kalıyor.

 

zm4ADD.jpg

 

Aracın birazda teknik verileri ve motor seçeneklerinden bahsetmek istiyorum. Yenilenen tasarımı ile birlikte Passat'ta motor seçeneklerinde de bir değişim olmuş. Bu motor seçenekleri ise şu şekilde; 1.4 TSI BMT (Blue Motion Technology) 125 PS Manuel, 1.4 TSI BMT ACT 150 PS Manuel, 1.6 TDI BMT 120 PS Manuel ya da DSG, 2.0 TDI BMT 150 PS DSG, 2.0 TDI SCR BMT 190 PS DSG olarak belirlenmiş. Test aracım ise 1.4 TSI BMT 125 PS Manuel ve Comfortline donanımına sahip olan versiyonuydu. Aracın performansı gayet yeterliydi ve yaklaşık 1370 kg olan ağırlığına rağmen aracı taşımakta zorlanmadı. Fren performansı açısından ise herhangi olumsuz bir durum yaşamadım ve sınıfı içeresindeki belirlenen mesafede araç güvenli bir şekilde durabildi.

       Aracın beni etkileyen en önemli kısmı ise aracın konfor ve yol tutuş karakteri oldu. Sertliği iyi ayarlanmış olan süspansiyon sistemi bozuk zeminlerde bile konforlu bir sürüş sunarken aynı zamanda da yol tutuş anlamında kendini gösteriyor. Aracın satış fiyatı ise 1.4 TSI BMT 125 PS Trendline 70.900 TL den başlıyor ve en pahalı versiyonu ise 2.0 TDI SCR BMT 190 PS DSG Highline 167.300 TL den başlıyor. Son olarak, Passat her nesliyle kendinden söz ettirmiş bir model oldu. Artan kalite algısıyla birlikte Passat sanki kendini daha üstlerde görmek istiyor gibi.

 

Yazıma aşağıdaki link vasıta İle ulaşabilirsiniz.
Link: http://otolimit.blogspot.com.tr/2015/01/snfnda-isler-karsabilir.html?m=0#more

Yazar: Soner Ünlüer

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler Soner, ellerine ve emeklerine sağlık. İnşallah yeni gelecek olan, Mazda CX-3'üde test etme imkanı bulursun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ellerine sağlık Soner. İlk dikkatimi çeken jantların küçüklüğü oldu. Böyle heybetli bir arabaya küçük kalmış sanki. Donanım ile mi alakalı ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhan abi sağolasın teşekkür ettim desteğin için. İnş bakalım bi test aracı verirlerse onu da severek test eder sizinle paylaşırım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhan abi sağolasın teşekkür ettim desteğin için. İnş bakalım bi test aracı verirlerse onu da severek test eder sizinle paylaşırım

 

Öyle bir şey olursa hep birlikte çıkarız teste :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burak yorumların için teşekkürler :) Evet lastik-jant ebadı en yüksek donanım olan highline da farklılaşıyor.

Öyle bir şey olursa hep birlikte çıkarız teste :D

İnş öyle güzel bir organizasyon planlanırda hep beraber test ederiz
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Amcamda balina kasa diye tabir edilen 2005 model Passat var, 1.6 FSI motora sahip. O kasaya 1.6 FSI motor özellikle ilk kalkışlarda ağır kalıyordu. Ancak sanırsam yeni nesil Passatlarda kullanılan TSI motorlarla bu sorun çözüme ulaştırıldı.

 

Tasarım açısından da sürekli kendini geliştirdi Passat, son kasalara doğru geldikçe daha özgün ve sert bir imaja sahip oldu.

 

Test ve paylaşım için teşekkürler, yeni Mazda modelleri için de bekliyoruz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Onca yıldır ilk defa göze hoş gelen bir tasarım olmuş. Yavaş yavaş oluyor demek ki :)

 

Mehmet aynı şeyleri bende içimden geçirdim. Yine çok harika değil, çok beğenmedim ama. Eski modellerine nazaran gözüme daha hoş göründü. Ama yinede kat edeceği çok yol var bence.

 

Bu segmentte premium markaları, Mtv, yakıt ve motor hacimlerini dikkate almadan ki, favori sıralamam şu şekildedir.

 

1- Mazda 6

2- Honda Accord

3- Passat

4- Superb

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş



Onca yıldır ilk defa göze hoş gelen bir tasarım olmuş. Yavaş yavaş oluyor demek ki :)

Mehmet Özdemir aynı şekilde bu en son kasası diğerlerine oranla daha da göze hoş geliyor ve sanki biraz audi den de esintiler taşıyor gibi :)

Ellerinize , emeğinize sağlık :)

Teşekkürler sağolun yorumunuzu esirgemediğiniz için :)

Amcamda balina kasa diye tabir edilen 2005 model Passat var, 1.6 FSI motora sahip. O kasaya 1.6 FSI motor özellikle ilk kalkışlarda ağır kalıyordu. Ancak sanırsam yeni nesil Passatlarda kullanılan TSI motorlarla bu sorun çözüme ulaştırıldı.

Tasarım açısından da sürekli kendini geliştirdi Passat, son kasalara doğru geldikçe daha özgün ve sert bir imaja sahip oldu.

Test ve paylaşım için teşekkürler, yeni Mazda modelleri için de bekliyoruz :)

Evet haklısınız eski nesil FSI yetersiz kalan tork ve beygir güçlerinden çoğu kimse dert yanıyordu. Bazen motorları sorun çıkarabiliyordu. Ancak VW TSI motorlar ile bu sorunu çözdü. Tabi ki Passat'ın yer aldığı sınıfta işi zor çünkü bu sınıfta bir çok yeniliğe ve özelliğe sahip olmak gerek bakalım Passat bu anlamda kendini ne kadar gösterebilicek ... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Passat kendini göstersin veya göstermesin her türlü satar. Araç gelmeden, hiç bir donanımını bilmeden sıra yazdıranlar oldu.

Bir kaç aya yeni Mondeo geliyor 1.5 ecoboost 150 bg ve 1.5 dizel 120 bg motorlarla. Passat'ın en büyük rakibi olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mehmet aynı şeyleri bende içimden geçirdim. Yine çok harika değil, çok beğenmedim ama. Eski modellerine nazaran gözüme daha hoş göründü. Ama yinede kat edeceği çok yol var bence.

 

Bu segmentte premium markaları, Mtv, yakıt ve motor hacimlerini dikkate almadan ki, favori sıralamam şu şekildedir.

 

1- Mazda 6

2- Honda Accord

3- Passat

4- Superb

 

Abi Mustafa'nın dediği doğru, senin listeden SuperB ve Passat'ı bir sıra aşağı indirir yeni Mondeo.

 

10994250_10108102663314654_5008035492853

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler emeğinize sağlık D sınıfının hatta tüm sıfır araçların bu denli vergilerle yüksek olmasından ötürü bana hayal :)

Oğuzhan ALTUĞ

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni mazda 3 sahibiyim. 1 ay kadar ww ve mazda bayilerine çok Gittim. Eksisi artisini kefeye koyunca valla mazda ağır bastı. 1 malzeme kalitesi 2 donanım 3 görüntü ve şıklık. Passat in bence tek artısı güzel tsi motoruydu .

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mehmet aynı şeyleri bende içimden geçirdim. Yine çok harika değil, çok beğenmedim ama. Eski modellerine nazaran gözüme daha hoş göründü. Ama yinede kat edeceği çok yol var bence.

 

Bu segmentte premium markaları, Mtv, yakıt ve motor hacimlerini dikkate almadan ki, favori sıralamam şu şekildedir.

 

1- Mazda 6

2- Honda Accord

3- Passat

4- Superb

 

Bu sıralama da bir modeli unutmuşum . Benim için bir Mazda gibi, bir Subaru gibi özel olan bir marka olan Volvo var.

Volvo S60 modeli ikinci yada üçüncü sıra konusunda tereddütlüyüm. :) 

 

Abi Mustafa'nın dediği doğru, senin listeden SuperB ve Passat'ı bir sıra aşağı indirir yeni Mondeo.

 

 

Bilmiyorum oldum olası Mondeo'ya hiç ısınamamışımdır. Yine yeni Mondeo'da iç kokpitte koca koca SONY yazan, multi media sistem var. Tamam güzel, hoş, kalitelidir hiç şüphem yok. Fakat kokpitteki o bütünlüğü bozuyor, sanki sonradan takılma sistem gibi duruyor.

 

Ford Fusion daha yakışıklı duruyor Mondeo'dan. Bütün modellerinde ön ızgarayı aynı yaptılar. Canım o güzel bir kasaya sahip, Fiasta'yı bile, karınca yiyen hayvana benzettiler. Yanlış hatırlamıyorsam eski Fieasta, en iyi tasarım ödülünü filan almıştı.

 

Yeni Mondeo alternatif motor seçenekleri ile ama, daha iyi bir giriş yapacaktır tekrardan.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

Ford Fusion daha yakışıklı duruyor Mondeo'dan. Bütün modellerinde ön ızgarayı aynı yaptılar. Canım o güzel bir kasaya sahip, Fiasta'yı bile, karınca yiyen hayvana benzettiler. Yanlış hatırlamıyorsam eski Fieasta, en iyi tasarım ödülünü filan almıştı.

 

 

Ben de Cylonlulara benzetiyorum o ızgaraları :D

 

B00018LTDI.01.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...