Jump to content

Mazda 6 Fren Yapınca Gelen Ses


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • Yanıt 68
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    14

  • Mücahit

    6

  • reispanyol

    11

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

ya gerçekten burak anlaşılır gibi değil ya çok düşük seyrediyor mazda 6"nın piyasası. 25 liraya almak mümkün. ve alan da yok öyle duruyor arabalar

gerçi o satılınca ne olur bilmem.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hal böyle olunca varsa ufak problemleri düzeltip binmeye devam ediyoruz :) Kadir (semavi) Mazda6 alınca piyasası çıkar. Almasını bekleyelim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

Selamunaleykum

arkadaslar mazda 6 2005 model aracim son 4-5 gundur on sol frenden acaip sesler gelio.. ama isin aksi tarafi frene basinca degil normal seyir halindeyken geliyor ses, sanki bir tel bir metal diske surtuyor gibi.. frene basinca ses kesiliyor, acaba balatalar mi bitti ? birde fren lambasi varmi 2005 mazda6 larda bilmiyorum ama varsa eger balatalar bitecek olsa yanmasi gerekmezmi ?

tekeri soktum balatalara baktim gordugum kadari ile bitmeye yakin ama sifir da degil daha, acaba bu ses neyden kaynaklanir..  bu ses balatadanmi baska biseydenmi merak ettim..

birde ayri bi sorum olcak degerli fikirlerinizi alsam daha aydinlancam.. benim arabanin masallahi var 60 litre benzin aliom sehir ici 300 km de lamba yanio, acaba otomatik vites oldugundanmi bu kadar asiri yakio, yarim manueLi kullansam farkedermi benzine acaba ?

arac: mazda6 V6 3.0

selametle..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

taş kaçmış olabilir... disk korumasıyla diskin arasına (arka taraftan) çakıl taşı kaçınca buna benzer bir durum ortaya çıkar... ayrıca aks bilyası vs. gibi önemli bir durum da olabilir... dikkatlice bakmak lazım...

ortalama 15-20lt/100km gibi bir yakıt var söylediğinize göre, tabi aracınız v6 3.0 olunca bu normal midir bilemiyoruz, çünkü Türkiye'de mazda6lar bu motorla satılmıyor... serviste bir baktırın isterseniz yakıt durumuyla ilgili olarak aracınıza...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

taş kaçmış olabilir... disk korumasıyla diskin arasına (arka taraftan) çakıl taşı kaçınca buna benzer bir durum ortaya çıkar... ayrıca aks bilyası vs. gibi önemli bir durum da olabilir... dikkatlice bakmak lazım...

ortalama 15-20lt/100km gibi bir yakıt var söylediğinize göre, tabi aracınız v6 3.0 olunca bu normal midir bilemiyoruz, çünkü Türkiye'de mazda6lar bu motorla satılmıyor... serviste bir baktırın isterseniz yakıt durumuyla ilgili olarak aracınıza...

hocam cevabin icin tskrler , acaba fren lambasi varmi 2005 modellerde ?

tas felan kacmis olacagi benimde aklima geldide , tekeri soktum acaba dedim freni sokebilirmiyim diye tekeri soktugum gibi taktim  :D acaip bi sistemi var, eski wolswagen vardi onun gibi kolay sokerim sandim  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

sa Sorun anlasildi

balatalar bitmis ucundaki telleri disc e surtuyormus, fakat daha buyuksorun var  :)

balatalari sokmeye calisirken arka balatalari tutan zamazingoyu kirdim, daha dogrusu vidasini cikarmaya calisirken basi kirildi kalani icinde kaldi..  Resimdede gosterdim arkadaslar , kirmizi oklar ile gosterdigim yerden kirildi vida, vidanin boyuda mavi cizgi kadar, bi ucundan bi ucuna yani.. zaten ilgilenen arkadaslar bilir de yinede soyliyim..  simdi idareden telle felan tyutturdum ama en kisa zamanda kopar o . bu parcayi bulamadim  bugun hafta sonu, acaba o vidanin icinde kaldigi parca balatayi assagidan kavrayan parca ne kadar tr de bilgisi olan arkadas varmi ?

vidayi ugrastim ama icinden cekemedim sanirim yenisini alcam parcanin..

birde arkadaslar bisey daha sorcam cok onemli lutfen bilgisi olanlar paylassin benimle, ben balatalari degistirdim arka sag daki bu sorun haric hepsi degistirdim fakat fren cok yumusak ve eskisinden daha kotu , tutmuyor nerdeyse, acaba biyerde bi hatami yaptim ? balatalari sokunce kalibirin ortasina bastim fren yagini yukari vermis baktim kapagi acip, onuda yaptim ama nerde bi eksiklik var anlamadim sizce nedir tam olarak sorun ? biseyi eksikmi yaptim ? bu hava alma olayi felan nasil oluyor tam olarak ? 

089vw.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

anladığım kadarıyla kırılan parça dişli yani içinde kalan saplama dişli galiba.eğer öyle ise birçok basit çözümü var aslında benim ilk aklıma gelen kaportacılarda sarı kaynak ile kırılan civatanın başına kaynak yaparak ve aynı zamanda oksijenle ısıtarak kırık civatayı çıkartırlar.diş bozulursada kılavuzla açarlar. daha basit önerisi olanlarda buraya yazıcaktır...fren neden tutmaz onu anlayamadım ama benzer olayı başka 4 disk olan başka araçta bende yapmıştım.oraya gelen abs ile ilgili çok hassas elektronik devreler var ben onları bozmuştum fren lambası devamlı yanıyodu.umarım sorunun çözülür ben çok büyük problem olduğunu zannetmiyorum.geçmiş olsun :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

anladığım kadarıyla kırılan parça dişli yani içinde kalan saplama dişli galiba.eğer öyle ise birçok basit çözümü var aslında benim ilk aklıma gelen kaportacılarda sarı kaynak ile kırılan civatanın başına kaynak yaparak ve aynı zamanda oksijenle ısıtarak kırık civatayı çıkartırlar.diş bozulursada kılavuzla açarlar. daha basit önerisi olanlarda buraya yazıcaktır...fren neden tutmaz onu anlayamadım ama benzer olayı başka 4 disk olan başka araçta bende yapmıştım.oraya gelen abs ile ilgili çok hassas elektronik devreler var ben onları bozmuştum fren lambası devamlı yanıyodu.umarım sorunun çözülür ben çok büyük problem olduğunu zannetmiyorum.geçmiş olsun :(

hocam tskr ederim cevabin icin. icinden cikarabilirsem parcayi degistirmeye gerek kalmaz ins,

peki bu fren havasi nedir nasil alinir tam olarak, fren cok yumusak basiyorum uzun mesajede duruyor, havasindan mi yagindanmi nedendir ? bilginiz varmi , veya bilgisi olan arkadaslarda yardimci olursa sevinirim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teknik olarak bilmem.bilen arkadaşlar cevaplıcaktır...ama abs'lere fren havası diye bişey yok.kuru frenlerde var genelde :) abs araçlar otomatik kendi ayarlar diye biliyom :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kuru frende pompala pompala sonuna kadar bas frene usta gevşetir yağ akar ama abs de bildiğim kadarı ile öyle birşey yok sizde denemeyin derim, maşşalah eliniz yatkın tebrik ediyorum sizi parça değişimi lastik değişimi vs derken baya öğrenmişsniz, fren konusu oldukça önemli bence bir servise danışın derim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Saplama civatasının kırılması kötü olmuş kırıldığı yere civata kaynatıp yavaş yavaş çıkarmak lazım frenlerin tutmaması ilginç geldi bana herhangi bir ayar veya hava alma durumu yok diye biliyorum bu fren sistemlerinde acaba taktığınız balatalarla alakalı olabilirmi?

hocam aldigim balatalar seramik ve ayrica en kalitelisi, peki hava alma durumu yoksa bu fren neden bu kadar yumusak, durma mesafesi cok uzadi, eski balatalar daha iyiydi uzerinde, ama soktugumde balatalari nerdeyse bitmisdi, hatta on balatalar bitmis artik demir surtuyordu.. acaba fren hidroligi ile alakali olabilirmi ki.. degistircem hidroligi acaba dot4 uygunmu bu arabaya ?

cevablar icin tskrler herkese ayrica..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

saplama civatasini oksijenle zorda olsa soktum, zahmetli oldu biras ama guzel bi is cikdi ortaya  :D yenilerini taktim orjinal gibi oldu (:

bu arada fren hidrolik kutusunun kapagi kirilmis yerinden oynuyormus farkettim bugun gittim servise yeni kapak siparis ettim, sordum acaba bu yumusaklik bundan kaynaklanirmi diye, servis elemanlari buyuk ihtimal oyle dedi, cunki icine hava aliyor dedi birde yagini disari verio hafifden dedi.. yarinda onu degistirdimmi sorun halledildi ins :)

yardim etmeye calisan  herkese tskrler  8)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

saplama civatasini oksijenle zorda olsa soktum, zahmetli oldu biras ama guzel bi is cikdi ortaya  :D yenilerini taktim orjinal gibi oldu (:

bu arada fren hidrolik kutusunun kapagi kirilmis yerinden oynuyormus farkettim bugun gittim servise yeni kapak siparis ettim, sordum acaba bu yumusaklik bundan kaynaklanirmi diye, servis elemanlari buyuk ihtimal oyle dedi, cunki icine hava aliyor dedi birde yagini disari verio hafifden dedi.. yarinda onu degistirdimmi sorun halledildi ins :)

yardim etmeye calisan  herkese tskrler  8)

ARacınız ile kendiniz uğraşmanız güzel. fakat merak ettiğim işçilik pahalı olduğundan dolayı mı kendiniz yapıyorsunuz veya keyif aldığınız için mi ?

sorunlarınızın çözülmesine sevindim bu arada.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ARacınız ile kendiniz uğraşmanız güzel. fakat merak ettiğim işçilik pahalı olduğundan dolayı mı kendiniz yapıyorsunuz veya keyif aldığınız için mi ?

sorunlarınızın çözülmesine sevindim bu arada.

hocam zevkden ziyade iscilik cok pahali, ve ayrica gidiyorum servise abi bak frenlerin durumuna diyorum adam iceri girio cikio 5 dk da gelio hepsi bitik 4 disc 4 balata degismesi lazim deyiveriyor..  kendim bakdim discler saglam balatalari zorda olsa degistirdim, hos gerci paslanmis, kirdik civatayi icinde ondan zorlandim..

simdi bu kirik civatayla arabayi servise goturseydim, saat ucreti 88 $ arti kdv ayrica parca parasi , kii sordum caliper in komple degismesi lasim dediler bana, 200 $ da ona dediler, yani gir cik o freni halletmeye benden minimum 400 $ alcaklardi.. ben ne yaptim abi gittim 17 $ a iki civata aldim , caliper maliper bisede almadim, kayinconun calistigi garaja gidip oksijenle sokup taktim o kadar :)) iyi yapmamismiyim, orjinal gibi oldu valla (((:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

frenlerin tutuyorsa iyi yapmışsın tabiki :) ama riskli işler.. eğer eliniz alışık değilse şahsen tavsiye etmem. ben bilgisayarcıyım mesela, sök tak ruhumda var :) küçükken evdeki evdeki vidası olan herşeyi sökerdim. yine de arabam da hiç birşeyi sökmem, bilen birine yaptırmayı tercih ederim. gerçi sizin fiyatlar orada ben usta olurum herhalde :)

aklıma geldi bu salak kanada konsolosluğu da bana vize vermedi. gidip de dönmezmişim. ne işim varsa öyle memlekette :) 10bin bakımın 160tl  fln tuttu :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...