Jump to content

Yeni Skoda SuperB


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Dediğiniz bir ölçüde mantıklı ancak tork eğrisini görmeden ve birebir karşılaştırma yapmadan net yorum yapamayız. 110bg 115bg mazda 3'ler arasında (focuslardan denedim ben gerçi) kağıt üstünde çok fark yok gibi duruyor olsa da 115 bg liğin tork eğrisi efsane düşük bantta olduğundan dolayı performanslı kullanımda farkı hissetmek zor olsa da düşük aracın devirde kullanımı çok rahatlamış mesela. Eskisinden daha kötü değildir, eskisini satıp yenisi aldıracak kadar iyi de değildir, ama daha iyidir :) Bir kaç yıl kullanıldıktan sonra da sağlamlığını anlarız, ki zannetmiyorum bir iki ıvır zıvır dışında problem çıkaracağını (bizim triger bilyesi, eskilerin turbo hortumu vs gibi) 

 

Asıl mühim olan, şu DSG yi düzeltsinler artık :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dediğiniz bir ölçüde mantıklı ancak tork eğrisini görmeden ve birebir karşılaştırma yapmadan net yorum yapamayız.

ortada eğri olan bir veri yok.. değerler sabit. 1500-2500 d/d 'da sabit 250NM olan bir değerin bir eğrisi doğrusu yoktur.. veya (1750-3500d/d)

(M)torkunu bildiğiniz radyan cinsinden her (n)devirde F = M x n çarparak (F)gücü kw cinsinden elde edebilirsiniz..

eğer sadece tek bir devirdki tork u bilseydik, ( örneğin 250Nm @ 2800 d/d) o zaman sadece o devirdeki gücü kıyaslayabilirdik,

şuanda biz 1500'den 2500 d/d ya kadar olan her bir devirdeki krank'a uygulanan döndürme gücünü (250Nm) biliyoruz.

hesap ortada.

illede bir tork eğrisi çizmek istiyorsanız iki motor içinde L şeklinde bir x-y ekseni çizip soldan sağa doğru birtane düz çizgi çekebilirsiniz.

saygılar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fikir vermesi açısından 1.5 SKYACTIV Dizel'in tork eğirisini görebilirsiniz. Sabit denilen kısım gerçekten de sabit görünüyor..

 

 

 

paylaştığınız 2.2 skyactive grafiği için 

 

torkun sabit olduğu kısımda   gücü belirleyen tek şey devir olduğu için,    3000d/d  da çıkış gücü 2000d/d daki güçten teorikte tam 1.5 kat fazla olacaktır..   

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

paylaştığınız 2.2 skyactive grafiği için

torkun sabit olduğu kısımda gücü belirleyen tek şey devir olduğu için, 3000d/d da çıkış gücü 2000d/d daki güçten teorikte tam 1.5 kat fazla olacaktır..

tork Eğrisi değil de doğrusu olmuş bu :) bilgiler için teşekkürler
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

O kadar paraya bakalım Auidi alabiliyor muyuz. ? Şaka bir yana Gökay, bende öncelik olarak Auidi derim. Lakin fiyatlar uçuk rakamlar. Birde düşük hacimli motor seçeneği olmadığı için. Bizim toplumun ihtiyaçlarını pek karşılamıyor maalesef Auidi.

 

Ama Audi fiyatlarının bu kadar yüksek olduğunu bilmiyordum ben. Şu rakamlara bakar mısın. Pufff

 

39EZQA.jpg

İlhan abi; "o kadar paraya" yazdığım yeri büyütmüşsün ancak arkasından gelen " 2. El Audi alırdım " yazımı es geçmişsin :) :) .  Sıfır km Skoda Superb ile 2. el bir Audi' nin fiyat kıyaslamasını yapmaktan bahsediyorum ben :) . Yine aynı fikirdeyim o kadar paraya Sıfır Skoda Superb almaktansa 2. el bir Audi' yi tercih ederdim :) eğer ben olsaydım.

Ama nasıl olsa o kadar çok param olmadığı için rahatım :D, sadece fikrimi paylaşabiliyorum bu rakamlarda uygulama yapma şansım yok :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zealot teşekkürler cevabın için. Meslektaş sayılırız, ben de Odtü makina mühendisliği 3. sınıf öğrencisiyim, doğal olarak terimlere, teoriye, "doğru ve eğriye" ben de az çok hakimim. Ancak kullandığın iğneleyici dil rahatsız etti öncelikle onu belirteyim.

 

İçten yanmalı motor kompleks bir yapı, termodinamiği pek çok ihmal (hemen her mühendislik hesabında ihmaller vardır) barındırır. Teoride tork sabitse güç doğrusal şekilde artar evet, ancak grafiklerdeki irili ufaklı zıplamaları bunun tek etken olmadığını gösteriyor. Turbo ve gaz tepkisi, üst-alt devir tepkileri vs bilinmeden çok net konuşulmaz. Evet max tork ve max torkun verildiği devir aralığı aynı, ancak altındaki ve üstündeki bölgeye dair net bir bilgimiz yok. Sadece maximum güçteki 15bg artış ve 400 devir düşüş var bunu da yorumunuza eklersek max tork aralığının üstüne çıkınca tork eskisine göre daha az düşüyor, bu üst devirleri daha canlı ancak daha düşük devir aralığında kullanabileceğimizi gösteriyor. Ancak dediğim gibi muallakta olan detaylar var. Ki üreticilere bakınca 1.6 turbo dizelin günümüzdeki sınırları 120-130 bg civarında, chip tuning vs yi geçiyorum tabi. Sınırlara yakın üretilen motorlarda rakamsal ufak değer farkları var ve bu farklar şanzıman, ağırlık, sürtünme katsayıları gibi detaylar işin içine girince daha belirgin ya da daha belirsiz olabiliyor.

 

Yazdığım postta aslında çok net bir özet yaptım, tekrar alıntılayayım " Eskisinden daha kötü değildir, eskisini satıp yenisi aldıracak kadar iyi de değildir, ama daha iyidir. "

 

Bu arada Honda CR-V de 1.6 160bg 325Nm dizel kullanılacak haberleri dolanıyor, heyecanlıyım bu konuda :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 11 ay sonra ...
  • 7 ay sonra ...

Her neslini kullandığım Mazda' yı(3) çok istemesem de terk etmek durumunda kalacağım. Dizel ve otomatik bir araç alacağım yakın zamanda dolayısıyla opsiyonlar baya azalıyor. ''0'' km araç almayan bir kullanıcı olarak mazda 3 dizelin 2. eli olmaması muhtemelen olursa da 100 bin TL civarında olacağından dolayı başka markaları araştırıp 95-100 bin TL bandında en mantıklı arabanın Superb olduğunu düşünüyorum. Sizlerin de fikir ve önerilerinizi önemle bekliyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 çocuklu bir aile babası olarak çok beğendiğim bir otomobil SuperB. Geniş iç hacim, büyük diz mesafesi, aynı şekilde geniş ferah bagaj hacmi tam bir aile otomobili. Alternatif motor seçenekleri mevcut. Bir dizel kullanıcısı olarak dizelini tercih etmem. 1.4 TSI ACT 150 HP modelini tercih ederim. Araç dizel gibi zaten çok az yakıt tüketimi var. Senelik kaç km yol yapıyorsunuz ? Şehir içi 6.3 Litre karmada 5.1 şehirler arası 4.5 litre yakıt tüketimi var. Aynı motora sahip Leon FR aracı olan arkadaşım var, yakıt tüketim değerlerini yakalıyor çok rahat bir şekilde...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Volkswagen grubunun içindeki en güzel araç ama yenilerdeki o ön kaput neya çamurluktan yarım santim dışarda duruyor nasıl bi tasarım yaparken hiçmi görmediniz.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

51 dakika önce, İlhan :

2 çocuklu bir aile babası olarak çok beğendiğim bir otomobil SuperB. Geniş iç hacim, büyük diz mesafesi, aynı şekilde geniş ferah bagaj hacmi tam bir aile otomobili. Alternatif motor seçenekleri mevcut. 

Benim de bu sebeplerden D sınıfında alınası gördüğüm modeldir SuperB. 

Yeni SuperB'de sevmediğim tek şey eskilerde olan çift kademeli bagaj açılma olayını iptal etmişler. (eğer benim gördüğüm modele has değilse) Önceki yıllarda (babam da 2011 1.6 dizel var) bagajı isterseniz sedan bir araç bagajı gibi açarken isterseniz sw bir araç bagajı gibi komple açabiliyordunuz. Yenilerde ise sadece sw gibi komple açılıyor o da alçak tavanlı kapalı otoparklarda sıkıntı olur gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fiyat, donanım, motor olarak bakıldığında tercih edilecek bir araç. Fakat bu araç şimdi kaliteli geliyor iyi güzel ama yıllar geçtikten sonra yıpranması nasıl olur hep düşünüyorum bu skodanın. Arkadaşımda fabia vardı ve belli başlı arızalar açtığından hep soru işareti oluşturan marka. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@İlhan bey senelik 30.000 km'nin altına düşmüyorum. Dizel benim kesinlikle tercihim değil bu zamana kadar hiç kullanmadım ama bir sonraki aracım dizel olmak zorunda bu değişmeyecek bir opsiyon maalesef. Şu anki aracımı D segmentinde değerlendiriyorum o yüzden D segmentinin altında bakmıyorum bu segmentte dizel otomatik en mantıklı bu araç geliyor şimdilik ama önümde karar vermek için uzun bir süre var aslına bakarsanız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, anilcanatan :

@İlhan bey senelik 30.000 km'nin altına düşmüyorum. Dizel benim kesinlikle tercihim değil bu zamana kadar hiç kullanmadım ama bir sonraki aracım dizel olmak zorunda bu değişmeyecek bir opsiyon maalesef. Şu anki aracımı D segmentinde değerlendiriyorum o yüzden D segmentinin altında bakmıyorum bu segmentte dizel otomatik en mantıklı bu araç geliyor şimdilik ama önümde karar vermek için uzun bir süre var aslına bakarsanız.

Bu araçta beni düşündüren tek şey, uzun vadede DSG Şanzıman !! İstanbul kadar olmasa da Ankara'nın da trafiği vardır. DSG'nin en büyük sorunu yoğun dur kalk trafiği ve sürücü unsuru. DSG'nin daha küçük şehirlerde daha sorunsuz olduğunu düşünüyorum. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında bunu ben de düşündüm fakat biraz incelediğimde dsg şanzımanlardaki  problemlerin son yıllarda azaldığı söyleniyor. Tabi bilemiyorum ama zaten bunu alacağım değil de önerilerinizi de almak isterim başka benzer neler olabilir diye.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, anilcanatan :

Aslında bunu ben de düşündüm fakat biraz incelediğimde dsg şanzımanlardaki  problemlerin son yıllarda azaldığı söyleniyor. Tabi bilemiyorum ama zaten bunu alacağım değil de önerilerinizi de almak isterim başka benzer neler olabilir diye.

Yada insanlar artık bu duruma alıştıkları için böyle bir algı çıkıyor ortaya. :)

Şöyle ki otomobil hobimden ötürü bir çok foruma üyeliğim var..Kimilerinde yazıyor kimilerinde sadece takipçiyim.

Örneğin VwGolfTükiye forumunda DSG konusunda sıkıntı yaşayan oldukça fazla. Ama ilginçtir böyle bir ağır serzeniş, hayıflanma durumları da yok. Onu geçtim bu VW Emisyon skandalı patladı bunun haberi forumda o kadar geç yapıldı ki..Orada yazdıklarımın bir çoğu onaylanmadı, türlü türlü bahaneler ürettiler. Kral çıplak demeye cesaret edemiyorlar yada engel oluyor birileri sanki...

Emisyon olayları patlamış..Kullanıcılar kandırılıp aldatıldıklarından çok..Acaba aracımın performansı düşecek mi, yakıtı artacak mı azalacak mı derdindelerdi..

DSG konusunda ise yağmur duasına çıkmış durumdalar. Şöyle ki onu da izah edeyim..VW'nin Çin ve Amerika'Da sattığı otomobillerin DSG şanzımanlarına 10 yıl garanti veriyormuş, müşteri memnuniyeti için. Aynı garanti süresini burada da istiyoruz diye resmen kampanya başlatmışlardı.

DSG ile ilgili o kadar çok şey yazılıp çiziliyor ki..Ama çevrem de ne kadar DSG kullanıcısı var ise, muhakak bir işlem görmüştür. En kötü ihtimal şanzıman yazılımı güncelleniyor sürekli..

"DSG" ile ilgili okuduğum en özlü şey ise..

Her "DSG" bir gün arızayı tadacaktır sözü olmuştur sanırım. :D

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dsg performanslı kullanımı çok iyi çok zevkli olan bir şanzıman ama ne yazık ki sıkıntıları var. Serviste çalışan eleman ( arkadaşım)  son kasa passatlarda şimdiye kadar problem yaşamadıklarını söyledi. 

Superb e alıştığınızda diğer araçlarda sıkıntı yaşarsınız. Ben passattan başka bir araca bindiğimde çok dar geliyor. 

Act nin yakıt tüketimi ilginç şekilde çok az. Şehir dışında 90-95 e sabitleyin ortalama 3.6-3.7 litreyle geziyorsunuz. 120 lerde 5.0 litre. Litre olarak mazda3 dizel ile hemen hemen aynı litreleri yakıyorum. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Şu sıralar Fiyat-Donanım-Performans özellikleriyle bayağı bir popüler olan Skoda Octavia'nın testini yapmış "Otopark" tayfası. Bayağı uzun bir zamandır 1.0 TSI motoru ilgiyle takip ediyorum. Octavia'da kocaman hangar gibi bagajı ve geniş iç hacmiyle de oldukça ilgimi çekiyor. Hani bir tabi vardır ya, tam bir fiyat-performans ürünü bence Octavia.. Beklentiniz çok yüksek olmadığı sürece, bence kullanıcısını memnun edecek bir model. Buyurun Octavia'ya Otopark Gözünden Bir Bakalım..
       
      Motor: 1.0-litre turbo benzinli Güç: 115 HP @ 5000-5500 d/d Tork: 200 Nm @ 2000-3500 d/d Şanzıman: 7-ileri otomatik 0-100 km/s: 9,9 sn Son hız: 200 km/s Test tüketimi: Ortalama 7,5 litre/100 km Ağırlık: 1150 kg Bagaj hacmi: 590 litre + Yaşam alanı ve kullanışlılık
      + Performans 
      + Yakıt tüketimi
      – Yalıtım
      – Darbe emiş
      – Sürüş keyfi
       
       
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Güncel Yeti'nin yerini alacak yeni Karoq modeli ile Seat Ateca ve VW Tiguan gibi kardeş modellere alternatif üretmeye hazırlanmakta olan Skoda, bir üst segmentte yani D SUV pazarında yer alacak yen Kodiaq modelini ülkemizde satışa sunmaya başlıyor. Skoda Türkiye tarafından yayınlanan fiyat listesine göre, araca ulaşmanın bedeli 109.900 TL'den başlıyor.
      Üçer farklı 1.4 TSi motor ve donanım seviyesine sahip olan yeni Kodiaq ilk olarak 1.4 TSi 125 hp manuel, 1.4 TSi 150 hp ACT DSG ve 1.4 TSi 150 hp 4x4 DSG seçenekleri ile alınabilecek. Motor seçenekleri Seat Ateca ve VW Tiguan ile benzer olan Kodiaq fiyatları bu araçlar ile karşılaştırıldığında bir üst segmentte yer almasına karşın makul görünüyor. Tüm araç fiyatlarının gayet yükseldiği ülkemizde VW Tiguan 1.4 TSi 125 hp manuel Trendline 108.083 TL'lik bir etikete sahip. Kodiaq'ta bu kombinasyona karşılık gelen 1.4 TSi 125 hp manuel Ambition ise 109.900 TL.   Otomatik vitesli modeller karşılaştırıldığında ise Kodiaq 1.4 TSI Green Tec DSG ACT / 150 hp 123.400 TL, VW Tiguan 1.4 TSi 150 hp ACT DSG Trendline 135.866 TL ve  ATECA 1.4 EcoTSI ACT 150 hp DSG S&S Style'ın 123.800 TL'lik fiyat etiketlerine sahip olduğu görülüyor.
      VW Tiguan'ın yer almadığı 1.4 TSi motor ve 4x4 çekiş sistemine sahip bir modeller de ise ATECA 1.4 EcoTSI ACT 150 hp 4Drive DSG S&S Xcellence seçeneğiyle 152.300 TL'lik bir fiyat ile yer alırken, Kodiaq  1.4 TSI Green Tec DSG 4x4 / 150 hp Style seçeneği ile 155.900 TL'ye sunuluyor. 
      Tüm bu fiyatlar incelendiğinde Kodiaq'ın benzer donanım - motor sahip VW Tiguan'a ve benzer motor - bir üst donanıma sahip Ateca ile yakın fiyatlara sahip olduğu görülüyor.
      Kodiaq, kendi segmentinde yer alan ve en yüksek satış rakamlarına ulaşmayı başaran Nissan X-Trial ile karşılaştırıldığında ise 1.6 dizel motor ve manuel şanzımana sahip rakibinin 142 bin TL'lik giriş fiyatına karşın gayet cazip görünüyor. En uygun 1.6 dizel otomatik Nissan X-Trail'in fiyatının 165 bin TL seviyesinde olması, otomatik şanzımanı 123 bin TL'ye sunabilen Kodiaq'ın avantajlı olmasını sağlıyor. Bu segmentte önümüzdeki günlerde satışa çıkacak Renault Koleos'un 1.6 dizel motor ile sunulacak olması aracın fiyatlarının X-Trail'e paralel olacağına işaret ediyor. Bu da Kodiaq'ın avantajının süreceği anlamına geliyor.   
       
      Skoda Kodiaq Fiyat Listesi (Mayıs 2017) 
      Motorlar Ambition Style Prestige 1.4 TSI Green Tec Manuel / 125 hp     109.900 TL     - - 1.4 TSI Green Tec DSG ACT / 150 hp          123.400 TL     148.900 TL         163.400 TL     1.4 TSI Green Tec DSG 4x4 / 150 hp - 155.900 TL 170.400 TL  
      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de Skoda‘nın en çok satan modelleri arasında yer alan Octaviayenilenen teknolojik donanımlarıyla yine sınıfının iddialı modelleri arasında.

      Skoda‘nın en çok satan modeli konumundaki Octavia, makyajlanan tasarımıyla birlikte sınıfının en çok tercih edilen modelleri arasında yer alacak gibi gözüküyor. Skoda ekibi marka için kilit rolde yer alan Octavia’nın, yeni model yılında üstüne neler eklenebileceği üzerinde uzun bir süredir çalışma yürütüyordu. 2017 Octavia dış tasarımındaki yenilenen görünümü ve gelişmiş teknolojik donanımlarıyla oldukça tatmin edici özelliklere sahip.
      Skoda’nın dış tasarımına baktığımızda belki de tek ve en göze çarpan değişikliğin ön tarafta yer aldığını görüyoruz. Skoda tasarım ekibi ön far takımını iki parçaya ayırarak daha yenilikçi bir görüntü ortaya koymaya çalışmış. Octavia’nın arka kısmında ise çok radikal bir değişim görmek pek mümkün değil. Octavia’nın ışıklandırma kısmında Full LED teknolojisine sahip farlar görev yapıyor. 2017 modellerle birlikte Octavia ailesine 16 ve 18 inç büyüklüğünde yeni tasarıma sahip jant seçenekleride sunulacak
      Sol Makyajlı Kasa - Sağ Eski kasadır.

       


      2017 Skoda Octavia’nın en dikkat çeken yenilikleri teknolojik destek ve multimedya sisteminde yer alıyor. Günümüzde en yüksek donanımda sunulan 6,5 inç büyüklüğündeki renkli dokunmatik multimedya ekran 2017 modellerle birlikte 9,2 inç boyutuna yükseliyor. Multimedya sistemine eklenen WLAN hotspot ve SIM kart desteğide dikkat çeken opsiyonlar arasında. Sürücü asistanı dahilinde sunulan geliştirilmiş park asistanı, kör nokta uyarı sistemi, arka tarafta yer alan kamera, radar ve trafik uyarı sistemi, yaya algılama sistemi gibi özellikler 2017 Octavia’nın zengin donanımları arasında yer alıyor.
      Skoda’nın, 2017 model yılında Octavia’nın kaputunun altında herhangi bir yeniliğe gitmediğini söyleyebiliriz. 2017 Skoda Octavia’nın motor yelpazesi şu anda da olduğu gibi 1.0 litrelik turbobeslemeli ünite ile başlayacak. Dört tekerlekten çekiş altyapısına sahip Octavia modeli yine 1.6 litrelik üniteyle kombin edilmeye devam edilecek. Dinamik şasi kontrolü sağlayan Comfort, Normal ve Sportmodları 2017 Octavia’nın karakteristik özellikleri arasında. Makyajlanan dış tasarımın ve yeni eklenen teknolojik donanımlarıyla 2017 model Skoda Octavia’nın, yıl sonundan itibaren siparişe sunulması bekleniyor.
       
      Skoda Octavia 1.0lt 3 silindir TSI - 1.2lt 4 silindir TSI karşılaştırması.

      Solda Skoda Octavi !.0TSi ortada Skoda Octavia 1.2TSi en sağda ikisi arasındaki fark miktarı
      Beygir gücü ve Tork
      Bize göre 1.0lt motorun %4.5 oranında güç artışından çok %14.3 oranında elde ettiği tork artışı çok daha önemli. Litre başına üretilen torkun %37 oranında artmış olması gerçekten de oldukça etkileyici. Bu tork 1.2lt motorda olduğu gibi 1400 devir/dakikadan itibaren elde edilemiyor ancak 1.0lt motorun toplam 200nm olan torkum 175nm'lik miktarını 1500 devir/dakikadan itibaren elde ediyor olması çok önemli. Dikkat edilirse 1.2lt motor zaten 175nm torka sahip ve 1.0lt motorun 25nm daha fazla torku üst devirlerde araç için adeta yedek bir rezerv olarak duruyor. 
      Burada bir diğer önemli nokta ise maksimum torkun üst devir bandında 1.0lt motorda 1.2lt motora göre 500 devir/dakika daha düşük bir şekilde 3500 devir/dakikada elde ediliyor olması gösterilebilir. Yani adeta rezerv olarak bulunan 25nm daha fazla tork daha da düşük maksimum devirde elde ediliyor ve bu da hem performans hem de yakıt tüketimi üzerinde önemli bir etken. Ayrıca motorun daha sessiz ve titreşimsiz bir şekilde çalışmasında da faydası oluyor.
      Performans
      Beygir gücündeki artışın sınırlı olmasının ve hacimde düşüşün de etkisi ile her iki modelin 0-100km hızlanmalarında ve son hızlarında çok da önemli olmayan yaklaşık %2-%3 oranında bir fark var. Ancak burada esas önemli olan ara hızlanma değerleri. Torktaki önemli artış ve bu artışın daha dar bir tork bandında elde edilebilmesi sayesinde  4. ve 5. vitesteki 80-120km/saat ara hızlanmaları arasında %15 yani 1.5-2 saniye civarında iyileşmeler var ki bu da aracın sürüş keyfini ciddi oranda yükseltiyor demektir. Özellikle sollamalarda ve rampada vites küçültme durumlarında müthiş bir etki hissettirecek olan motordaki bu  farklılık bize göre yakıt tüketimi ile beraber en önemli gelişme olarak öne çıkıyor.
      Tüketim ve Emisyon
      Yüksek ve dar bir batta elde edilen torkun ara hızlanmalara etkisinin yanında tüketime de önemli etkileri bulunuyor. Zaten bu motorun esas tasarım amacı tüketimi düşürebilmek ve özellikle şehir içi yakıt tüketiminde elde edilen 5.4lt100km değeri gerçekten de çok başarılı. Bu değer 1.2lt motora göre %11.5 daha düşük ve genel tüketim değerlerine bakıldığı zaman ise neredeyse 1.6lt turbo-dizel motorların değerlerine de yaklaşılmış gibi görünüyor. Ayrıca emisyon değerleri de %7 oranında azalan motor çevreyi daha az kirletiyor. 
      Kaynak: Log ve SekizSilindir
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Superb'in çizgilerini devam ettiren yeni Skoda Kodiaq kaslı görünümü ve geniş kabini ile başarı arayacak.
      Edinilen bilgilere göre Skoda Kodiaq, 4.7 metre uzunluğa sahip olacak. Geniş aileler için ”pratik ve akıllı SUV” mottosuyla tasarlanan yeni Kodiaq, 7 koltuklu olarak satın alınabilecek. Bu özelliği ile Skoda tarihindeki ilk 7 koltuklu otomobil olan Kodiaq, arka koltukları yatırıldığında ise 2165 litre bagaj hacmi sunacak.
      Skoda Kodiaq, teknolojik olarak da birçok yenilikle gelecek. Yeni bilgi-eğlence sistemi ve kablosuz şarj aparatı Skoda’nın opsiyon listesinde bulunacak.
      Volkswagen Grubu’nun çok şey beklediği yeni Kodiaq, MQB platformunda üretilecek.
      4 silindirli dizel ve benzinli motorlarla gelecek olan yeni Kodiaq, büyük boyutlarına rağmen oldukça ekonomik bir otomobil olacak.
      Skoda Kodiaq, 2.0 litrelik TDI dizel, 2.0 litrelik TSi benzinli ve 1.4 litrelik TSi benzinli motor seçenekleriyle, DSG otomatik şanzıman ve 4x4 sürüş sistemi alternatifleri ile sunulacak.

       Skoda'nın yeni SUV modeli, gün yüzüne çıktı. Alt yapısını paylaştığı Superb ile benzer motor seçeneklerine sahip olan yeni Kodiaq'ta 1.6 litrelik dizel alternaifi sunulmuyor. 1.4 ve 2.0 litrelik TSi benzinli ve 2.0 litrelik TDi dizel motor seçeneklerine sahip olan Kodiaq ülkemizde, 1.6 litrelik dizele sahip Honda CR-V, Nissan X-Trail ve yeni Renault Koleos (yakında sunulacak) gibi modeller ile 1.4 litrelik benzinli motor seçeneği ile mücadele verecek. Manuel - otomatik şanzıman (DSG) yada önden çekiş - dört tekerlekten çekiş (4x4) ve silindir kapatma sistemi (ACT) opsiyonları ile geniş bir yelpazeye sahip olacak Kodiaq'ın 1.4 litrelik TSi motor seçeneği 125 hp ve 150 hp alternatiflerine sahip olacak. 2.0 litrelik benzinli 180 hp güç çıkışına sahip olacak. 2.0 litrelik dizel ise 140 hp veya 190 hp olarak tercih edilebilecek.

       
      Skoda Kodiaq Motor - Şanzıman - Aktarma Seçenekleri
      Skoda Kodiaq 1.4 TSi
      1.4 TSi 125 hp 6 ileri Manuel
      1.4 TSi 150 hp 6 ileri Manuel ACT 4x4
      1.4 TSi 150 hp 6 DSG 4x4
      1.4 TSi 150 hp 6 DSG ACT
      Yani Skoda Kodiaq'ta 150 hp TSi motor, ACT, 4x4 ve DSG birlikteliğini hiçbir seçeneğinde birarada sunmayacak.
       
      Skoda Kodiaq 2.0 TSi
      2.0 TSi 180 hp 7 DSG 4x4
       
      Skoda Kodiaq 2.0 TDSi
      2.0 TDi 140 hp 7 DSG 
      2.0 TDi 140 hp 6 Manuel 4x4
      2.0 TDi 140 hp 7 DSG 4x4
      2.0 TDi 190 hp 7 DSG 4x4




       
      Kaynak: Anonim (Otopark-Ototeknik-Alper Güler)
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yanarım yanarım da ÖTV zammı öncesi bu aracın fulünü 43.000 TL ye lansman fiyatıyla almadığıma yanarım
       
       
      Skoda, Rapid Spaceback modelinde, Scoutline adını verdiği hafif arazi şartlarına uyumlu özeli bir versiyon sunmaya başlıyor.
       
       

       
       
      Skoda'nın, 2013'ün sonbaharında pazara sunduğu ve şu ana kadar 72.400 adedi 2014'te olmak üzere toplam 105.000 adetlik satış rakamına ulaşan kompakt hacthback modeli Rapid Spaceback, yeni bir donanım seviyesine kavuşuyor.
       
      Modellerinde Scout adlı hafif arazi şartlarına uygun seçenekler sunan Skoda, Rapid Spaceback'te ScoutLine serisi özel bir seçenek sunuyor. Ayırt edici plastik kaplamaları, 16 veya 17 inçlik alaşım jantları ve ek tasarım öğeleri ile standart modellerden farklılaşan Rapid Spaceback ScoutLine, Temmuz ayından itibaren bazı Avrupa ülkelerinde satışa çıkacak.
       
      Aracın kaputunun altında ise markanın güncellenmiş üniteleri yer alacak. GreenLine serisine ait motor seçeneklerinde 90 hp, 110 hp ve 125 hp'lik benzinli üniteler yer alırken, dizel cephesinde 90 hp ve 116 hp'lik motorlar bulunuyor.
       
       
      Benzinli cephesindeki 90 hp ve 110 hp'lik motorlar 1.2 litre, 125 hp'lik motor ise 1.4 litre hacme sahip olacak. Dizellerden 90 hp'lik olanı ise 1.4 litre, 116 hp olanı ise 1.6 litre. Euro6 normlarını karşılayan tüm seçeneklerde start/stop sistemi ve rejeneratif frenleme sisteminin yer alacak.
       
       

       
      Kaynak : OtoTeknikVeri
×
×
  • Yeni Oluştur...