Jump to content

3.Nesil Manuel Mazda 3 Kullanıcıları


Ali
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ayrıca civic 6500d/dk'da 125hp güç üretirken mazda3 6500 devir çeviremiyor. 6300 gibi kesiciye giriyor. Motor teknolojisi daha ileri bir motor. 1.5 yerine 1.6 olsa şuan atmosferikler içinde en performanslı motor olurdu. Hatta çoğu turbolu motordan daha performanslı olacağına da eminim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 10.3 olarak hatırlıyorum fb7 kasaları nedense 0-100 ünü. Honda' nın motorları da iyidir. Eski kasaları 9.2 sn.

Ara hızlanlamalar için tork yüksek olmalı. Civic kısa şanzımanlıysa torkunu daha fazla hissettirir.

Dizel candır o zaman :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de dizelden zevk almıyorum. Skyactiv bana yeterli :) Civic eski kasalar hafifti ve ls'ler 14" jant kullanıyordu. 15" jant kullanan eslerle arasında 0.6 sn oynuyordu. Bu nedenle jant çapının performansa etkisinin yüksek olduğunu düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

0-100leri nasıl aynı? civic 9.9 mazda3 10.3. Performansı 0-100 değerleri vermiyor. Önemli olan düşük hızları hızlı bir şekilde atlatmak. Ayrıca son hızda mazda3 çok isteksiz hızlanıyor. 210a zor çıktım ben ama civic'in internette 220li hızları var. Benim performans görüşüm ne -100 ne son hız. Ara hızlanmalar daha iyi civicte. 

 

 

netteki son sürat videolarına çok aldanmayın. yokuş aşağı çeken var.  rampadan düzlüğe inip hızını koruyan var.  

eğer düz yolda denediyseniz 210km hıza çıkabilmeniz bence harika.   civicler de düz yolda 200-205 ancak yapıyorlar..

 

benim aracımda düz yolda 190'dan sonra çok nazlanıyor. ama hafif bir eğim bulduğunda hemen 220lere geliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de dizelden zevk almıyorum. Skyactiv bana yeterli :) Civic eski kasalar hafifti ve ls'ler 14" jant kullanıyordu. 15" jant kullanan eslerle arasında 0.6 sn oynuyordu. Bu nedenle jant çapının performansa etkisinin yüksek olduğunu düşünüyorum. 

 

Dizelin sesi, titreşimi falan derken benzinlinin konforunu ve tadını vermiyor. Fakat düşük devirlerde ara hızlanmaları benzinliden çok iyi. 6. viteste 100 km/h hızda gazı dipleyin nazlanmadan 200 e kadar gidiyor bu özelliğini çok seviyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben zaten civicle arasında çok fark olduğunu düşünmüyorum ama vtec performans anlamında 1.6 olmasının da etkisiyle biraz daha iyi. Dediğim gibi son hız ve 0-100 değerleri çok da önemli bir kaynak olamıyor performans karşılaştırmalarında. Ben yol için kesinlikle düz bir yoldu diyemiyorum ama varsa da gözle belli olacak şekilde değildi ve zaten 210a geldikten sonra gaz kestim. 

 

Dizelin elbette avantajları var hatta bazı kullanıcılara çok daha zevkli de gelebilir. Ama 2. vites 40la gidiyorsunuz diyelim. Sollama yaparken evet çok daha seri hızlanıyor ama 60da vites değiştirmek zorunda kalıyorsunuz. Benzinlide ise 90-95 e kadar aynı viteste hızlanabilirsiniz. Belki 40-70 arası çok seri olabiliyor ama 40-90 arasında en az 2 vites değiştirmeniz gerekiyor bu da zaman kaybettiriyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O kadar da kısa değil vitesleri dizellerin en azından mazda 3' ün :)

 

1. vites- 45

2. vites- 85

3.vites- 125

4.vites- 160

5.vites- 200

6.vites- 220' yi görebiliyor. ( 4250 d/d)

 

( 4500-4750 devir civarı bu hızlar. 5200 devir çeviriyor). 1-2-3-4. viteslerde üst devirlere rahat çıkarken 5. viteste 4250 den sonra nefesi kesiliyor.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dizellerin daha uzun vites oranları var biliyorum fakat belki sizin aracınız için değil ama dizeller 3000 devire kadar olan hızlanmalarını sonraki devirlerde gerçekleştiremediği için söyledim. Ben dizeller içinde en çok hdi-tdci motor karakterini çok beğeniyorum. En çok devir çevirmeyi seven dizel motora sahipsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.5 skyactive araciniz gayet iyi bir performans a sahip. Kutlarım.

Öte yandan, sanayicilik için, kalkinmak için insanlık olarak mecbur olduğumuz dizel yanıtını, binek araçlarda kullanmayarak, farkında olarak yada olmayarak bazi kesimlere göre sosyal sorumluluk sahibi araç sahiplerisiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...
19.02.2015 at 18:17, Fatalhand :

0-100leri nasıl aynı? civic 9.9 mazda3 10.3. Performansı 0-100 değerleri vermiyor. Önemli olan düşük hızları hızlı bir şekilde atlatmak. Ayrıca son hızda mazda3 çok isteksiz hızlanıyor. 210a zor çıktım ben ama civic'in internette 220li hızları var. Benim performans görüşüm ne -100 ne son hız. Ara hızlanmalar daha iyi civicte. 

Teknik veriler değişti...

 

ESKİSİ:

0-100=10.3 sn 195 kmh sedan MANUEL tüketim 5.0

0-100=10.4 sn 190 kmh hb MANUEL tüketim 5.1

0-100=11.6 sn 185 kmh sedan OTOMATİK tüketim 5.5

0-100=11.7 sn 181 kmh hb OTOMATİK tüketim 5.5

MANUEL OTOMATİK VİTES PERFORMANS FARKI 1.3 SN 

 

YENİSİ:

0-100=10.1 sn 195 kmh sedan MANUEL tüketim 5.0

0-100=10.2 sn 190 kmh hb MANUEL tüketim 5.0

0-100=11.8 sn 189 kmh sedan OTOMATİK tüketim 5.2

0-100=11.9sn 185 kmh hb OTOMATİK tüketim 5.2

MANUEL OTOMATİK VİTES PERFORMANS FARKI 1.7 SN

İLGİNÇ TARAFI SATILAN MAZDA 3 LER YÜZDE 5 İ MANUEL VİTES... 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18.02.2015 at 15:50, Ali :

Öncelikle bu konuyu açmamın sebebi forumda çok detaylı 3. nesil mazda3 manual vites ile alakalı yorum bulamamam. Arabanın performansı bazı kesimlerde hep verimsiz veya düşük olarak belirtiliyor. Teknik verilerine baktığımızda en basitinden 0-100 hızlanması 1,5 sn farklı kullanıcı arkadaşlar rica etsem detaylı bir şekilde performansını ve sürat ne kadar kötüde olsa son hız denemelerinde arabanın kaçta kesiciye girdiğini test eden oldu mu ? 

Teknik veriler değişti

manuel 10.1 sn

otomatik 11.8sn

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...