Jump to content

91" Mazda 626 Kumandadan Bagaj Açma


Dexter
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

senin araçta air yokmu ne uğraşıyorsun motorla. koy bi tane havalı piston hazır sistemler var zaten. onla hem açar hem kapatır.

Jpla1q.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

WOW çok mantıklı air sistemi :D

Modülün bağaj kısmı tek taraflı çalışır. İkinci bir merkezi kilit modülü alıp (elinde çıkan modül de olur tek tuşluysa) motor bağlantılarını yaptıktan sonra diğer geriye kalan şoför tarafı switch bağlantılarını da bağaj swithine bağlaman lazım. Modülün tetiklemesini de bağaja bağladığın bağajın kilidini açmak için kullandığın motora bağladığın zaman ikinci devre bağajın açık olup olmadığını algılayacak açıksa kapatacak kapalıysa açacak ve bunu sadece elindeki kumandanın tek tuşuyla yapacak. Burada alman gereken modül tek tuşla hem açıp kapatan bir modül olması lazım. Bu sistemin tek kötü yanı bağaj kapanırken de senin şu anda bağladığın motor bağaj kapanırken de çalışacak ama bağaj kapanacağı zaman bırakacağı için sorun olmaz diye düşünüyorum. Çok karışık oldu fikirler gelsin daha açık anlatırım belki daha yaratıcı fikirler çıkabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

senin araçta air yokmu ne uğraşıyorsun motorla. koy bi tane havalı piston hazır sistemler var zaten. onla hem açar hem kapatır.

 

 

pnömatik silindir sistemi ile olabilir ama iki girişli bir piston valf ona tetikleyici devre lazım masrafı çok yükseliyor yoksa arabada hava tankı hazırda var =)) neler neler yapılırda =) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Abiler bu sistemi oto elektrikçi yapamazmı yahu ? Benim elimden gelmez ama ben istiyorum mazda323 'e, bizde içerden açma kolu var çekince açıyor... ama dışardan anahtar ile açılan bagaj kilidim bozuk öle olunca bagaj kilidi değişince ek anahtar yerine sustalıdaki boş tuşa ekliyim diyorum... Kim yapar ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

içerde açma kolu varsa arka bagaj kilidinin geçtiği yere yani tamponun üstündeki yere kapağa değil. oraya bir tel gelir. o tel çekince yaylı bir demir parçasını hareket ettirir. o tele paralel bir tane kapı kilit motoru bağlarsan bunu da alarmın bagaj açma tuşuyla tetiklersen olur. daha önce milenyum kasaya yapmıştım. başka araçlarada yaptım aşağı yukarı aynı sistem zaten. kapı kilit motorunu içinden çıkan sert demirle değilde bisiklet fren teliyle bağlarsan daha iyi olur çünkü öbür türlü yapınca çekili vaziyette kalabiliyor. fren teliyle olunca çekili kalmıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten kumandada buton olduğu için beyinde kontak çıkışı vardır ordan bağlanabilir sanırım benim kapı motoru var onu bağlamayı düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten kumandada buton olduğu için beyinde kontak çıkışı vardır ordan bağlanabilir sanırım benim kapı motoru var onu bağlamayı düşünüyorum

evet genellikle alarm beyinlerindeki kırmızı siyah kablodur. kumandadan bagaj açma tuşuna basınca (+) çıkış verir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mursel_Balci
      Yazan: Mursel_Balci
      Merhaba Arkadaşlar,
       
      Aracıma içerden merkezi kiliti açıp kapayacak bir düğme yaptım. bunun için bizim araçlarda bolca bulunan benim aracımda ise fazla kalmayan boş düğmelerden birisini kullandım.
       
      boş düğme soketini daha önceden ayna açma kapama düğmesinde yaptığım gibi üst kısmı tutan tırnaklarını iptal edip içine iki tane swich yerleştirdim. ortadan bir tane çivi geçirip çift yönlü çalışan bir anahtara dönüştürdüm.
       
      araca alarm taktığımda sol kapıya bir tane de merkezi kilit motoru takmıştım. bu motoru alarm kontrol ediyordu. ben de iki tane röle kullanarak bu motoru düğme ile de kontrol ettim. normalde kapı üzerindeki dili hareket ettirerek kontrol ediliyor ama bu dil biraz ters tarafta kalıyor ve rahat olmuyor.
       
      Röle bağlantısının nasıl olacağının fotoğrafı mevcut ama kısaca anlatmak gerekirse
      alarmdan merkezi kilit motoruna giden kabloyu kesiyoruz. araya bu röleleri normalde kontak verecek şekilde takıyoruz. düğmeye bastığımızda röle çektiği zaman merkezi kilit motorunun bir bacağı ayrılılp +12 volt veriyor. diğer düğmeye bastığımızda ise yine motorun bir bacağı ayrılıp şase veriyor. normalde kapalı kontakta taktığımız içinse alarmdan basınca da kapatıp açma işlevine devam edebiliyor.
       
      Araçlarda kullanılan bu tip motorların çalışma mantığı şöyledir. cam motorları kapı motorları vs. motorların iki bacağına da şase gelir. siz düğmeye bastığınızda bacaklardan birisi şaseden ayrılıp 12 volt vermeye başlar.
       
      Alarm sistemi aslında aracı çalıştırıp hareket ettiğinizde fren müşüründen bir hatla aracın kapılarını kilitliyor ve kontağı kapatıncada açıyor. ama ben bu sistemi ilk zamanlarda kullandım. araç durmadan kontak kapanmadan araçtan inmeye kalkışanlar kapı koluna asılıyor açılmayınca daha da bir zorluyor hoş olmuyordu. bende fren müşüründen gelen kabloyu iptal etmiştim. şimdi kendim istediğim zaman kilitliyorum kontak kapanmadan birisi inecekse de kolaylıkla açıyorum.
       
      Geriye birtek yapılacak iş kaldı. o da ayna açma kapama düğmesine yaptığım gibi bu düğmenin üzerinede kilit açma kapama resimleri yerleştirmek.
       
      bunlarda foto ve videolar
       
       
       
    • By_eyicaN
      Yazan: By_eyicaN
      Merhaba arkadaşlar, 88-91 model Mazda 626 için orjinal jant kapağının eksikliği görsel olarak gerçekten büyük problem. Aracı görsel olarak ciddi anlamda olumsuz etkiliyor ve maalesef temin etmek çok zor. Uzun arayışım netice vermeyince alternatif yöntemler düşünmeye başlayınca ya tutarsa deyip sizlerle paylaştığım bu yöntemi uygulamaya karar verdim ve sonuç bana göre harikulade oldu, sizlerin de bu konuda hem fikrini almak hem de ihtiyacı olup ta uğraşmak isteyenlere seçenek sunmak istedim. >Öncelikle en anlaşılır tarifiyle hani şu baklavacıların kullandığı dikdörtgen alüminyum tepsilerden yeterli büyüklükte olan bir tepsi buldum. >Sonrasında orjinal jant kapağı ölçülerini en pratik uygulanacağı düşüncesiyle karton kullanarak şablon haline getirip kestikten sonra asetat kalem ile temin etmiş olduğum alüminyum üzerine çizdim. >Daha sonra demir testeresi ve sac makası yardımıyle çizmiş olduğum şablona göre tepsiyi kestim. (İmkanı olan sanayide kestirebilir ya da avuçiçi taşlama gibi bir elektronik aletle yorulmadan kesebilir, elle kesmenin tahmin edilebilenden çok daha fazla zahmetli olduğunu belirtmeliyim.) >Daha sonra (janta delik delmek zorunda kalmamak için) jant üzerinde orjinal kapakları için halihazırda var olan tırnaklara en uygun olarak aklıma gelen montaj yöntemi olarak eski tarz duvar prizlerinin duvar tutma tırnak sistemlerinden yola çıkarak atıl durumdaki 4 tane prizin tırnaklarını kesmiş olduğum parçalara jant turnaklarına uygun şekilde ölçüp vida yeri açarak uyguladım. >Janta kapağı takma esnasında uyguladığım bu tırnak sisteminin hareket edip montaj esnasında ciddi zorluk olduğunu farkedince şeffaf silikon kullanarak tırnakları sabitledim. Aynı zamanda kullanmış olduğum alümninyum malzeme yeterli et kalınlığına sahip olmadığından dolayı jant içerisine basılı gibi duruyordu, o nedenle parçaların kenarlarına küçük parçalar ekleyerek hazırlamış olduğum kapakların jant üzerindeki basık görüntüsünü ortadan kaldırdım. >İnce alçı zımparasını halı gibi yumuşak bir zemine sabitleyip hazırlamış olduğum kapağı üzerine koydum, düzgün dairesel şekilde çevirerek orjinal jant kapağındaki çember parlaklığını elde ettim. >Son olarak İnternetten mazda orjinal logosunu etiket kağıdına çıktı alıp maket bıçağı yardımıyla logoyu şablon haline getirdikten sonra hizalı şekilde kapağa yapıştırıp asetat kalem ile logoyu kapağa uyguladım. Daha sonra kapakları janta monte ettim. Bu işlemi yapalı yaklaşık 8 ay oldu, kapak parlaklığının korunması için vernik atmayı düşündüm fakat zamanım olmadı buna rağmen kapaklar halen ilk yaptığım günki gibi duruyor bu sayede de yetkili servislerin verdiği yada çıkma parçacıların verdiği uçuk kaçık rakamları ödemekten kurtuldum. Bu forumdaki bilgilerden çok faydalandım, karşılar mı bilmem ama en azından çorbada benim de bir tuzum olsun istedim.
      birkaç resim daha..







    • Mursel_Balci
      Yazan: Mursel_Balci
      Merhaba Arkadaşlar,
       
      Beğenmediğim iç aydınlatmaya da yavaş yavaş el atmaya başladım.
      öncelikle iç aydınlatma ayar düğmesini söktüm. normal halojen ampülle aydınlatılıyor. ben bu ampülü çıkarıp mevcut yuvasına kırmızı smd led ve 1 kohm direnç taktım. 
       
      mevcut aydınlatmasının fotosunu çekmeyi unutmuşum ama diğer düğmelerin aydınlatmasını koydum fikir vermesi açısından yeşil renk bir aydınlatması mevcut. bunun için ışık geçen kısmın arkasını yeşile boyamışlar. bu yeşile boyama daha önce bir arkadaşın hyundai getz aracında karşıma çıkmıştı onun aracının yeşil boyasını tinerle silip aydınlatmasını maviye çevirmiştim ama bu düğme için de aynı şeyi yapmak istedim ama bu seferde şekil zarar gördü bende 500 ve 2000 zımpara sonrası tamamen şeffaf hale getirdim. şekili bilgisayardan çizip asetata çıkış aldım. iki adet kesip üst üste yapıştırdım alt kısmına da beyaz kağıt koyup düğmeye yapıştırdım. sonuç harika oldu diyebilirim. diğer düğmelerinde çizimini yaptım onlarıda büyük ihtimal aynı yöntemle kırmızıya çevireceğim.
       
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/873-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/874-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/875-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/877-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/876-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/878-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/880-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/879-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/882-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/881-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/884-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/883-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/886-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/885-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/888-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/889-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/890-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/887-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/album/59-/
       
    • Dexter
      Yazan: Dexter
      Merhaba herkese uzun zamandır beklediğim italyan nardi torino direksiyonum sonunda geldi ve taktım benim çok hoşuma gitti sizde bir bakın istedim
       
      Nardi Torino
       




       
       
       
       
       
       
    • turgay68
      Yazan: turgay68
      Aracım fotoğraflarda göründüğü gibidir.  Tamamen orjinal arabadır yürürü şanzumanı herşeyi saat gibidir hiç bir şekilde oynanmamıştır.aile arabasıdır içinde sigara hiç içilmemiştir bunun altını çizerim.   arabam satılıktır. araba hakkında bilgi almak isteyenler bana bu numaradan ulaşsınlar.
       
      cep: 0541 536 99 56 
       
      aracım hakkında görüşlerinizi yorumlarda belirtirseniz sevinirim. 
       
       
      Araca Bu linkten bakabilirsiniz.
       
      http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-tamamen-orjinaldir-hersey-aciklmada-yaziyor-197937279/detay/
×
×
  • Yeni Oluştur...