Jump to content

Yeni Mazda 3 Konfor


xanatoliax
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Michelin vardı power paketli olanlarda 18 inçlerde yani .. diğerlerinde toyo vardı 16 inçlerde yani .. valla ben alırken açıkcası deneme amaçlı getirin bi takalım nasıl durucak diye isterdim hatta yaptırtırdım çünkü 18 inç türkiye yollarında gerçekten zor en ideali evet 16 fakat hem görünüm hemde estetik olarak 18 olmasındansa ara dilim 17 kesinlikle olmalıydı .. dediğim gibi almadan önce arabaya taktırıp bakardım ben olsam :D Resimdeki mazda5 jant ve lastiği bence çok ideal ..

 

öyle yada böyle Allah herkesin tekerini düz bastırsın kazasız belasız sürüşler  :nazar:  :hi:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

Yeni mazda 3 ler meksika fabrikasında üretiliyormuş artık ve michelin var bana bayi sormuştu meksika olanı mı istiyorsun yoksa japonu mu, ben japon olsun dedim benimkinde dunlop var

Hepsi  Japon üretim sanıyordum... :\

 

Demek ki benim araç Made in Mexico. :P

Lastikler Michelin çünkü. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Meksika' da üretim var mı? Yoksa sadece lojistik olarak mı kullanılıyor? Bana söylenen hepsinin japon üretimi olduğu yönündeydi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende bir ay önce araştırma yaptığımda, tüm bayilerdeki 2015 ler Meksika üretimiydi.

Bir tane 2014 vardı o da capondu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gemi ile yurt dışından gelen araçlar, indirme bindirme işlemlerinde sorun olmasın diye altını yüksek tutmak için genelde lastiklerin hava basıncını arttırıyorlar, bayilerin bunları normalleştirmesi gerekiyor ama üşeniyorlar, yeni alınan araçların lastik basınçlarını kontrol ettirmek gerekiyor, sol kapı içinde yazan değerlere getirilebilir, fakat bu sefer araç yine sert duruyor, çünkü o araçlar japonyadaki yollar göz önüne alınıp lastik basınçları belirleniyor, japon yollarında tümsek, bozuk asfalt falan yok, hatta köy yolları bile pürüssüz asfalt, araçlarımızın lastiklerini bir iki bar düşürmek aracımızın karasör ve alt takımı için faydalı, Türkiyede yaşadığımızı unutmamamız gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim arac Meksika uretimi. Burada ki yeni nesil Mazda 3’ler ilk ciktiginda Japonya uretimiydi. Ben de Japonya uretimi olanlara yetisirim diye umuyordum ancak araci alirken Meksika uretimi oldugunu gorunce biraz hayal kirikligi olmustu. Eminim Mazda, fabrika ve calisan isciler 100% hazir olmadan uretime gecmemistir ve mutlaka son derece detayli kalite kontrol prosedurleri vardir. Ancak yine de psikolojik olarak Japon versiyonu daha iyidir kanisi olusuyor insanda. Tabi su da var artik tum buyuk firmalar Meksika’da uretim yapiyor. En son Mazda 3 ile VW Golf arasinda kararsiz kalmistim ve Meksika’li Alman yerine Meksika’li Japon daha iyidir dedim… (Burada satilan yeni Golf de VW’in Meksika fabrikasinda uretiliyor)

 
Ben Turkiye’dekiler Japonya uretimidir diye dusunuyordum demek ki oraya da gonderiyorlar Meksiko’dan? Mehmet’in soyledigi gibi VIN no’suna bakip bir kontrol eder misiniz? Merak ettim simdi… Yakinda ikinci el ilanlarinda “Japon uretimidir Meksika degil” seklinde ibareler gormeye baslayabiliriz :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gemi ile yurt dışından gelen araçlar, indirme bindirme işlemlerinde sorun olmasın diye altını yüksek tutmak için genelde lastiklerin hava basıncını arttırıyorlar, bayilerin bunları normalleştirmesi gerekiyor ama üşeniyorlar, yeni alınan araçların lastik basınçlarını kontrol ettirmek gerekiyor, sol kapı içinde yazan değerlere getirilebilir, fakat bu sefer araç yine sert duruyor, çünkü o araçlar japonyadaki yollar göz önüne alınıp lastik basınçları belirleniyor, japon yollarında tümsek, bozuk asfalt falan yok, hatta köy yolları bile pürüssüz asfalt, araçlarımızın lastiklerini bir iki bar düşürmek aracımızın karasör ve alt takımı için faydalı, Türkiyede yaşadığımızı unutmamamız gerek.

Katılıyorum. Kitapçıkta 36 psi den 40 psi ye kadar öneriler var. Bence ideal olan tümünün 34 psi olması.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 yıl sonra ...

Arkadaşlar konfor konusu direkt lastiğe bağlanmış.. 3. Nesil Mazda 3 konfor seviyesi rakiplerine göre nasıldır? Ben uzun yol yaptıgımda ( >5 saat ) yol bittiğinde çok yorgun hissediyorum. Benle mi alakalı yoksa araç uzun yolda yorucu mu? 8-10 sene evvel Focus ile memlekete giderdim ( 9-10 saat)şimdi 5-6 saatlik yolda Mazda 3 ( 2017 Power 1.5D)  ile aynı yorgunluk seviyesini yaşıyorum. Yaş veya sağlıkla da alakalı olabilir tabii ama farklı araçlarla uzun yol deneyimi yaşayanlar daha dogru bir karşılaştırma ve yorum yapabilir diye fikrinizi almak istedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracınız özellikle de sense ise aslında neredeyse hiç yorulmamanız lazım uzun yolda. Gaza frene kendi basıyor. Şeritte tutmaya da yardımcı oluyor. Belki koltuk ayarlarınızı tam oturtamamış olabilirsiniz.

Ben makyajsız Mazda 3 aracımla uzun yolda yorulduğumu hiç hatırlamıyorum. Sizin aracınız makyajlı, üstelik dizel. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27.05.2021 at 09:23, Gokmen_Ozguc :

Arkadaşlar konfor konusu direkt lastiğe bağlanmış.. 3. Nesil Mazda 3 konfor seviyesi rakiplerine göre nasıldır? Ben uzun yol yaptıgımda ( >5 saat ) yol bittiğinde çok yorgun hissediyorum. Benle mi alakalı yoksa araç uzun yolda yorucu mu? 8-10 sene evvel Focus ile memlekete giderdim ( 9-10 saat)şimdi 5-6 saatlik yolda Mazda 3 ( 2017 Power 1.5D)  ile aynı yorgunluk seviyesini yaşıyorum. Yaş veya sağlıkla da alakalı olabilir tabii ama farklı araçlarla uzun yol deneyimi yaşayanlar daha dogru bir karşılaştırma ve yorum yapabilir diye fikrinizi almak istedim.

Başka bir araçla uzun yol yapmanız lazım aynı şekilde. Siz bunu denemeden ne desek boş ama arabadan olma ihtimali de var, bazı asfalt yüzeylerde felaket yol sesi alıyor araba, bazı asfaltta da neredeyse hiç ses yok. Yani yolda sürekli tonu ve yüksekliği ciddi aralıklarla değişen bir yol sesine maruz kalıyorsunuz, Mazda'nın dediğine göre beynin kanıksadığı sabit bir yol sesindense akustik anlamda en çok rahatsız eden durum buymuş ve yeni nesilde (bize gelemeyen 4. nesil) bunu düzeltmek için uğraşmışlar özellikle. 

Koltuk diğer bir sebep olabilir. Ben beğeniyorum gayet ama bazı kişilere uymayabilir yapısı, ayar seçenekleri de kısıtlı. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yol sesi bayağı rahatsız edici.. Bose hoparlörü gören ooo felan diyorda, o ses içinde bir esprisi kalmıyor.. Ben nedense koltukların rahat olmadıgını düşünüyorum ama öyle net bir karşılaştırma yapma şansım yok. 2. nesil 3 de kumas koltuğum vardı, bence çok zayıf idi, 3 . Nesle geçerken bu sebeple deri koltuk tercih ettim. Normalde seviyorum koltuğu ama uzun yolda sert mi geliyor bilemedim. Bir volvo s60 ( eski kasa) degerlendirmesinde koltugu o kadar övdüler ki orada biraz takıldım galiba.. ha bu arada 48 yaşın getirdigi şikayetlerde olması muhtemel tabii. Değerli yorumlarınız için teşekkürler 👋 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yol sesini azaltmak için, michelin veya continental lastikleri tercih edilebilir, benim araçta önemli ölçüde ses azaldı diyebilirim. Sadece bozuk asvaltta belirli bir ses oranı var, sıfır beton asvaltta ben yol sesi neredeyse almıyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...