Jump to content

2015 Makyajlı Mazda CX-5 in Özellikleri Açıklandı


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2015 Mazda CX-5'in özellikleri Mazda Türkiye tarafından açıklandı. İşte yayınlanan bilgiler ;

 

2015 Mazda CX-5 Mazda CX-5, tümüyle yeni bir Mazda nesline yolu açan bir modeldir. Yapılan birçok yenilikle 2015 Mazda CX-5 şimdi yeniden markaya öncülük yapıyor.

  • 2012 Avrupa Auto Bild Tasarım Ödüllü model için yenilenmiş yüz, tekerlekler ve aydınlatma.
  • Alanın daha da verimli kullanılmasını sağlayan kabin ayrıca yeni bir tasarım ve materyal kalite düzeyi sağlamaktadır.
  • Mazda’nın en güçlü SKYACTIV-G benzinli motoru ve i-ELOOP fren enerji geri kazanım sistemiyle gelir.
  • Bazı yeni sistemleri içeren, Mazda’nın en son i-ACTIVSENSE aktif güvenlik teknoloji gamına sahiptir.
  • MZD Connect araç içi bağlanabilirlik sistemiyle donatılmıştır

Dış tasarım

  • İlk “KODO – Hareketin Ruhu” üretim modeli canlılık, dinamizm ve eşsiz SUV stilini muhafaza ederken marka ile birlikte gelişim göstermektedir
    • beş görünür yatay uçlu daha belirgin ızgara ve buna uygun sis lambası çerçeveleri*
    • Tam LED farlı, yeni  ön ve arka aydınlatma özellikleri
    • yeniden tasarlanmış keskin iki tonlu (renkli) 19 inç alaşımlı jantlar*
  • Güce ve CX-5’in kaslı yapısına vurgu yapan sağlam duruş, özel formlu atletik gövde ve çarpıcı çamurluklar
  • Kül Grisi (tümüyle yeni) ve Titanyum Grisi (CX-5 için yeni) dahil dokuz gövde rengi

__________________

*Aksesuar düzeyi, model ve piyasaya bağlı olarak sunulur.

 

 

İç tasarım

  • Kabin, SUV gücünü direksiyonun arkasındaki tecrübeden beklentileri artıran sürüş odaklı bir alanda ifade eder
  • Yeni şekiller ve cilalı yüzeyler kalite ve ince zevki ortaya çıkarır
  • Gösterge paneli ve daha yüksek, geniş zemin konsolu, açıkça merkez ekseni tanımlayarak, yatay düzlemde kabinin yanlarına doğru uzayan güç duygusunu açığa çıkarır.
  • Elektrikli park freni (EPF), Mazda için bir ilk olarak temiz ve düzenli görüntü için el freninin yerini alır
  • Kumanda kontrolü ve diğer anahtarlar işlevsel olarak vites kolunun arkasına yerleştirilmiştir
  • Siyah kumaş döşemenin yanı  sıra  beyaz (yeni) ya da siyah deri seçenekleri mevcut

 

Bağlantı, işlevsellik & donanım:

  • Zaten segmentinin en yüksek görüş noktalarından ve en geniş görüş açılarından birine sahip olan sürücü pozisyonunda iyileştirme
  • Mazda'nın yeni nesil insan-makine ara yüzü ile SUV özelliğiyle birleştirir
  • Geniş kabinin zekice ve ergonomik bir şekilde yerleştirilmiş işlevsel özellikler verimli kullanımı
  • Tüm kumanda düğmeleri ve parçalar, hatasız ve nerdeyse çaba göstermeden çalışmaları için olması gereken yerlerdedir
  • Orta konsoldaki döner kumanda ile elektrikli park frenini kullanmak ve frene erişmek çok daha kolay

 

  • Mazda’nın araç içi akıllı telefon bağlantı konsepti MZD Connect*…
  • Kullanıcının Bluetooth®, e-posta, SMS ve ses tanıma ve eller serbest çalışma gibi navigasyon özellikleri bulunan akıllı telefonuyla çalışır.
  • Aşağıdakiler dahil, bir dizi mobil içeriği araca güvenli bir şekilde getiriyor:
  • Radyo istasyonlarından podcastlere, sesli kitaplar ve daha fazlasına sahip 100,000 den fazla yayınlı AHA radyo
  • Gönderme seçenekleri dahil olmak üzere,Twitter ve Facebook sesli bildirimleri
  • Konum tabanlı kişiselleştirilmiş hizmetler
  • Mazda’nın yakıt ekonomisi ekranı, bakım hatırlatıcıları ve uyarı kılavuzu gibi uygulamalarını içerir
  • Tüm işlevler merkez konsolun üzerindeki 7 inç dokunmatik ekranda* yer alır

 

__________________

Bulunurluk, seçilen aksesuarlar ve / veya piyasaya bağlıdır

 

  • Aşağıdakilerle birlikte daha fazla varış yeri arama özelliği ve ekran seçenekleriyle hassas güzergah hesaplamaları sağlayan navigasyon sistemi*
  • SD kart tabanlı harita verileri için üç yıl boyunca ücretsiz güncelleme
  • 19 sesli ve 26 yazılı dil desteği*
  • RDS-TMC kullanan gerçek zamanlı akıllı telefon aracılığıyla güncellenen trafik bilgisiyle 7inç ekran üzerinde yönlendirmeler görülür
  • En yüksek kalça ve omuz alanının yanı sıra arkada segmentinin en iyi bacak mesafesi, diz açıklığı ve ayak boşluğu
  • Önde ve arkada, daha fazla alan, daha iyi duruş ve artırılmış çepçevre sürüş konforu sunan koltuk yapısı
  • Minimum seviyede çıkıntıya sahip, arka koltuklar katlandığında 1,620 litreye kadar düz bagaj alana kadar genişletilebilen üst düzey bagaj** ( 503 litre)
  • Üç bölüm için de uzaktan kollarla (arka yük alanında bulunan) üç parçalı 4:2:4 katlanabilen koltuklar* sayesinde çaba gerektirmeyen prosedür
  • Daha geniş, temiz merkez konsolu, daha geniş kapı cepleri vs. ile daha fazla kabin içi saklama alanı

__________________

Bulunabilirlik, seçilen aksesuarlar ve / veya piyasaya bağlıdır

** Kapasiteler alt bagaj dahil verilmiştir

 

 

 

Güç Aktarma Organları

 

Güç, seri geçişli hafif altı vitesli manüel ya da otomatik şanzımanlı dört aşırı sıkıştırmalı SKYACTIV motordan biriyle sağlanmaktadır Tümü standart olarak Mazda’nın gelişmiş i-stop teknolojisine sahiptir ve SKYACTIV-G 2.5’de ayrıca yakıt tasarruflu i-ELOOP fren enerji geri kazanım sistemi bulunur

 

2.2 litre SKYACTIV-D ortak yakıt yollu dizel aşağıdaki özelliklere sahiptir:

■ 14:1 sıkıştırma oranı (dünyanın en düşük oranı*)

■ Değişken iki kademeli turbo şarj

 

İki versiyon olarak mevcuttur:

  • 110kW/150PS @ 4,500rpm & 380Nm @ 1,800-2,600rpm
  • 129kW/175PS @ 4,500rpm & 420Nm @ 2,000rpm (yalnız AWD)

 

Yakıt tüketimi (kombine) ve CO2 emisyonu:

  • 150 PS’lik versiyon
  • Altı vitesli düz vitesli FWD: 4,6l/100 km & 119g/km
  • Altı vitesli otomatik şanzımanla FWD: 5,3l/100 km & 139g/km
  • Altı vitesli düz şanzımalı AWD: 5,2l/100 km & 136g/km
  • Altı vitesli otomatik şanzımanlı AWD: 5,5l/100 km & 144g/km
  • Emisyon sınıfı: Euro 6

 

  • 175 PS’lik versiyon
  • AWD altı vitesli düz şanzıman ile: 5,2l/100 km & 136g/km
  • Altı vitesli otomatik şanzımanlı AWD: 5,5l/100 km & 144g/km

•     Emisyon sınıfı: Euro 6

__________________

* Şirket içi verilere göre Ocak 2015 itibariyle

 

 

 

2,5 litre SKYACTIV-G doğrudan enjeksiyonlu benzinli motor aşağıdaki özelliklere sahiptir:

 

■ Benzersiz seviyede yüksek 13:1 sıkıştırma oranı

■ Yüksek sıkıştırma oranını etkili kılmak üzere 2.0 litre SKYACTIV-G’de kullanılan teknolojinin aynısı kullanılmıştır (aşağıya bakınız)

■ Bu zamana kadarki en güçlü SKYACTIV motorlarında oluşabilecek ilave sarsıntıları önlemek üzere geliştirilen denge mili

■ Standart ekipman olarak i-ELOOP

Güç çıkışı:

■ 5700 devirde 141kW/192PS ve 4000 devirde 256Nm

Yakıt tüketimi (kombine) ve CO2 emisyonu:

■ altı vitesli otomatik şanzıman ile: 7,2/100km ve 165g/km

■ Emisyon sınıfı: Euro 6

 

2.0 litre SKYACTIV-G direkt enjeksiyonlu benzinli motor aşağıdaki özelliklere sahiptir:

 

■ 14:1 sıkıştırma oranı (seri üretim modellerinde dünyanın en yüksek oranı*)

■ Özel tasarlanmış 4-2-1 egzoz sistemi

 

Güç çıkışı:

 

FWD: 6,000 devirde 121 kW/ 165 PS & 4,000 devirde 210 Nm

AWD: 6,000 devirde 118 kW/ 160 PS & 4,000 devirde 208 Nm

 

Yakıt tüketimi (kombine) ve CO2 emisyonu:

 

■Altı vitesli düz şanzımanlı FWD: 6,0l/100 km & 139g/km

■Altı vitesli otomatik şanzımanlı FWD 6,3l/100 km & 147g/km

■ Altı vitesli düz şanzımanlı AWD: 6,7l/100 km & 156g/km

■Altı vitesli otomatik şanzımanlı AWD: 6,6l/100 km & 155g/km

■Emisyon sınıfı: Euro 6

 

 

 

 

SKYACTIV-Drive altı vitesli otomatik şanzıman:

 

■ Şimdi tüm benzinli modeller için Sürüş Seçimiyle:

  • Gaz pedalına uygulanan baskıya karşı tam hassasiyet ile doğrusal tepki verecek hızlı vites düşüşü ve daha fazla tork için vites kolunun yanındaki bir düğmeye hafif dokunuş ile “SPOR” moduna geçer.

■ Ekstra geniş kilitleme aralıklı kavramaya sahip

■ Hızlı ve direkt vites değişimi sağlar

Gaz pedalına uygulanan baskıya karşı tam hassasiyet ile doğrusal tepki vrecek hızlı vites düşüşü ve daha fazla tork için vites kolunun yanındaki bir düğmeye hafif dokunuş ile ‘‘SPOR‘‘ moduna geçer.

 

 

SKYACTIV-MT altı vitesli düz şanzıman:

 

■ Hafif ve kompakt bir yapıya sahip

■ MX-5’in hafif ve hızlı ve kendinden emin vites değiştirme özelliğini sağlar

 

Şasi ve gövde

Mazda’nın hafif tasarım stratejisinin merkez parçası: Yeni SKYACTIV şasi ve gövde teknolojisi ile birlikte, CX-5 (1,315 kg’dan başlayan) sınıfının en düşük yüksüz araç ağırlığına sahiptir.

SKYACTIV-Şasi

  • Ön MacPherson gergi kolu ve arkada çoklu bağlantılı süspansiyon, daha düzgün, rahat düz sürüş ve daha iyi bir direksiyon tepkisiyle birlikte mevcut CX-5’in zevk veren sürüş deneyimini sağlamak için optimize edilmiştir:
  • Ön ve arka amortisörler için yeni yapı
  • Ön salıncaklar için geliştirilmiş burç formları

■ Yeni nesil AWD kurulumu dünyanın ilk* önden kayma tespit uyarı sistemine sahiptir.

  • Sürekli olarak yol şartları ve sürücünün isteklerini izlemek çok hızlı değişen şartlarda bile uygun tekerleklere derhal güç aktarmak için 27 sensor kullanır
  • Tekerleklerin boşa dönmesini ve çok fazla arkadan çekişi önler böylece yakıt ekonomisini maksimize eder
  • Yen düşük viskoziteli yağ çok soğuk havalarda bile iyi çalışır, gerçek yakıt ekonomisini daha da iyileştirir

 

__________________

* Şirket içi verilere göre Mart 2012 itibariyle

 

 

SKYACTIV-Gövde

  • Mazda, yüksek hızda kabin gürültüsünü %13 azaltmak için CX-5 kabinine yol ve motordan gürültü yollarını yeniden değerlendirdi
  • stratejik alanlara daha fazla yalıtım eklendi
  • Kapı fitilleri iyileştirildi ve daha kalın cam kullanıldı
  • Rüzgar gürültüsünü önlemek için kapı aynalarının şekli değiştirildi
  • Hoş olmayan ve rahatsız edici gürültüyü ortadan kaldırırken sürücüler hala aracı kullanmaları ve araçla bağlı hissetmelerine yardımcı olan titreşim ve geribildirimi alabilmektedir
  • Hafif ve yüksek dayanımlı çelik, gövdenin %61’ini oluşturuyor, bu yapıyı ve çarpışma güvenliği ve taşımayı iyileştiriyor
  • Hala mevcut olan en hafif ve en aerodinamik kompakt SUV'ler arasında.

 

Güvenlik

 

2015 Mazda CX-5, birçok ilki içeren, her zamankinden daha gelişmiş aktif güvenlik teknolojisiyle donatılmıştır.

 

  • Adaptif LED Farlar (ALH) far başına dört adet bağımsız kontrol edilebilir LED bloğuna sahip yepyeni bir sistemdir; ALH, Uzun Far Kontrol (HBC) fonksiyonunu üstlenir, örn. Karşıdan gelen bir motorlu araç kullanıcısının görüşünü engelleyebilecek uzun farları kapatarak gece görünürlüğünü daha da iyileştirmektedir (Mazda’da ilk defa).
  • Ayrıca yeni Şerit Takip Destek Sistemi (LAS), sürücüyü 65 km/s hızda istenmeyen şerit değişikliklerinde uyarı veren ve aracı güvenli şekilde istenen şeride geri döndürmek için direksiyon tork yardımı sunan Şerit Değiştirme Uyarı Sistemine (LDWS) sahiptir.
  • Avrupa’da yeni olan Kör Nokta İzleme (BSM), tersine çalışan Arka Çapraz trafik Uyarısı (RCTA) içeren yanlarda ve arkadan (30 km/s +) yaklaşan araçların sürücüsünü izleme ve uyarıda tüm yönlerde kapsamını artıran ödüllü Arka Araç İzleme (RVM) rolünü üstlenir
  • Sürücü Dikkat Uyarısı (DAA) 65 km/s ve daha yüksek hızlarda sürücünün durumunu izler, davranışta önemli bir değişiklik tespit ettiği takdirde bir dinlenme arası tavsiye eder. (Mazda’da İlk defa)
  • Ön/ Arka Akıllı Şehir İçi Fren Desteği (SCBS F/R) mevcut SBCS sistemine arkadan tespi özelliğini eklemekte, ileri doğru harekette 6 metre ötedeki bir nesne ve geri hareket ederken 2-8 km/s hızda 2 m ötedeki bir nesneyle olası bir çarpışma tespit ettiğinde araca otomatik olarak 4-30 km/s’de fren yaptırır.
  • Akıllı Fren Desteği (SBS)* de 15-145 km/s hız aralığında önde giden araçları izler ve yeni Mazda6 öndeki araca çok yaklaştığında sürücüyü uyarır ve olası bir kaza veya çarpışma tespit ettiğinde otomatik olarak fren uygular. (CX-5’de ilk kez)
  • Mazda Radar Hız Kontrolü (MRCC) 200km/s’ye varan hızlarda öndeki araçlarla belli bir mesafeyi korur, hızı kontrol eder ve gerektiğinde fren uygular.(Cx-5’de ilk kez)
  • Acil Durma Sinyali (ESS), ani frenleme durumunda etraftaki diğer sürücüleri uyarmak üzere dörtlü ikaz lambalarını yakar.
  • Yokuşta Kalkış Desteği (HLA) aracın yokuşta kalkış esnasında geriye doğru kaymasını engellemek üzere fren basıncını kontrol eder.
  • EBD’li (Elektronik Fren Kuvveti Dağıtımı) standart dört yollu ABS, EBA (fren desteği), DSC (Dinamik Denge Kontrolü), ve TCS (Patinaj Kontrol Sistemi).

__________________

*Bulunabilirlik durumu, seçilen aksesuar ve satıldığı pazara bağlıdır.

 

 

Son teknoloji pasif güvenlik özelliklerine aşağıdakiler dahildir:

  • Aşağıdaki şekilde olan darbe emici SKYACTIV-Gövde:
  • %61 yüksek dayanımlı çelikten imal edilir
  • Darbe enerjisini kabin etrafına ve dışına dağıtmak için tasarlanmıştır
  • Tamponlar 1,800 MPa ultra yüksek dayanımlı çelikten imal edilmiştir
  • Sürücü için olağanüstü bir bakış açısı ve görüş imkanı
  • Yolcu güvenliği için tasarlanmış koltuklar (örneğin; savrulma önleyici mimari).
  • Emniyet kemerleri, oturanları daha iyi kavramak için ön gergilerle ve göğüs yaralanmalarını önlemek için de yük sınırlayıcı tertibatla donatılmıştır.
  • Standart ön, yan ve perde hava yastıkları.
  • Ön tampon, kaput, gövde ızgarası ve gösterge paneli yayaların zarar görmesini engellemek veya azaltmak için tasarlanmıştır
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tarlada giden araçları kediden araca dönüştüğü andan sonra gerçek araç ile çekselermiş reklam benim için daha ilgi çekici olabilirmiş. Tarladaki araçlar bile bilgisayar modellemesi ve belli oluyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tarlada giden araçları kediden araca dönüştüğü andan sonra gerçek araç ile çekselermiş reklam benim için daha ilgi çekici olabilirmiş. Tarladaki araçlar bile bilgisayar modellemesi ve belli oluyorlar.

Reklam stüdyosu biraz ucuza kaçmış galiba :) iyi bir stüdyo belli olmayacak şekilde de yapar o işi :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Makyajlı CX-5'in Artıları:

 

- İç Mekandaki kaliteli malzemenin daha da kaliteli olması,

- Elektronik el freni,

- Yenilenen far ve ön sis farı,

- i-ELOOP ve i-ACTIVSENSE,

- Vites kolunun oradaki alanın ve kumanda elemanlarının daha etkili bir şekilde kullanılması,

- Klima kontrollerinin daha şık olması,

- Yenilenen arka stop lambaları.

 

 

Makyajlı CX-5'in Eksileri:

 

- Çift renkli jant,

- Ön ızgara,

- Gösterge etrafındaki deri kaplama,

- Labirent OV yerine düz OV kolu.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

Makyajlı CX-5'in Eksileri:

 

 

- Labirent OV yerine düz OV kolu.

 

Diğerlerine tamam da bu labirentten kullanan pek kalmadı herhalde. Bana da düz olan daha şık gibi geliyor hep.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Diğerlerine tamam da bu labirentten kullanan pek kalmadı herhalde. Bana da düz olan daha şık gibi geliyor hep.

 

Belki de alışkanlıklarla alakalıdır.. Vites topuzu eskisine göre daha şık ama sanki labirent daha premium duruyor..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nurkan Bey ek olarak ses izolasyonunun çok geliştirildiğini söylemişti.

 

Abi sonuçta yüksek araç, çok müthiş ses izolasyonu beklemek hata olur.. Ki 19 inç lastikten ötürü de içeri giren yol sesi biraz fazla..

 

Ama ne olursa olsun kullanması çok keyifli bir araç..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Belki de alışkanlıklarla alakalıdır.. Vites topuzu eskisine göre daha şık ama sanki labirent daha premium duruyor..

ne istiyorsunuz labirentten :) düz olunca da Işın içine Düğme giriyor. Bas Çek falan. Eli tutan var tutmayan var [emoji1] 2. Nesil 3'ün tüm kontrolleri bana çok uygun. Yenilerde özellik ayna kontrollerinde çok zorlanıyorum. Bakalım nasıl olacak :) ayrıca cx-5 çok sessizdi daha ne kadar sessiz olabilir ki [emoji1]
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...