Jump to content

Mazda Türkiye Hakkında Şikayetler - Öneriler


Selman
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda'nın veya bir şirketin bu uygulamayı yapması gerekmekte. Firma kalitesini arttırır.

Ama haricinde aracı alan kişinin de servis kitapçığını okuması gerekir diye düşünüyorum. Orada en ince ayrıntısına kadar neyin nasıl çalıştığı yazıyor.

Haricinde satış temsilcilerinin de; ben satış yapsam satacağım aracın detaylarını netten, servis kitabından, firmanın bilgi bankası mutlaka vardır bu gibi servislerden öğrenirim. Sonuçta satacağın ürünün tüm özelliklerini bilmen gerekir. Bu satış temsilcisi açısından da geri dönüşü iyi olacaktır diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni modeller iyice komplike teknolojilerle donatılmaya başlandı arkadaşlar ve  hiçbirimiz bunların tam bilgisine sahip değiliz (satış temsilcileride buna dahil olabilir) . Dolayısıyla aracın hakkını vererek kullanmayı öğrenmek uzun bir zaman alacak gibi görünüyor  ve hatta bazı özellikleri hiç öğrenemeyebiliyoruz. Örneğin son zamanlarda profesyonel  test yorumcularının dahi  yazılarında eksiklik olarak bahsettiği oysaki araçlarda mevcut olan bazı özellikler dikkat çekicidir.

Halihazırda araç alırken genelde servis ustalarınca verilen 10-20 dk lık brifing artık oldukça komplikeleşmiş araçların alıcılarına tanıtılması için yeterli görünmediği kanaatindeyim , yeni araçların bayide kullanıcılarına detaylı bir şekilde uygulamalı olarak tanıtılması gerektiğini düşünüyorum.

Bunu yapmak için önce aracın devrini alan müşteriye araç hakkında detaylı bilgi edinme hizmetinden faydalanmak isteyip istemediği sorulmalı, müşteri kabul ederse:

- bilgi almak isteyen müşterilere satış temsilcileri (ustalar değil)  araçları en ince ayrıntılarına kadar uygulamalı olarak minimum 30 dk tanıtmalı

- anlatım esnasında kullanıcının anladığını beyan eder, içinde tüm yeni özellikleri barındırır bir çek list doldurulmalı ki yeni özellikler müşteriye tanıtılırken atlama olmasın.

Mazda bayileri tarafından böyle bir hizmetin sistematik biçimde verilmeye başlanması beraberinde şu faydaları sağlayacağını düşünüyorum:

- Satış temsilcilerinin araçları daha iyi tanımaları ve gerektiğinde müşterilere istedikleri bilgiyi gecikmeden verebilmeleri, ki bunun Mazda gibi yenilikçi teknojileri barındırır bir markanın satışlarının artmasına oldukça olumlu etkisi olacaktır.

-Aracı satın alan müşterinin ileride yaşayacağı komplikasyonların önüne geçilerek, müşteri memnuniyetinin artırılması .

- Tekrar tekrar araç hakkında bilgi almak için bayiye dönüş yapan müşterilerin bayilerin zamanlarını verimli kullanmalarına mani olmaması.

- Araçlardaki yeni teknolojilerin kullanıcılara etraflıca anlatımıyla yapılacak olan reklam.

kesinlikle dediklerine katılıyorum arkadasım ancak;

-- - Tekrar tekrar araç hakkında bilgi almak için bayiye dönüş yapan müşterilerin bayilerin zamanlarını verimli kullanmalarına mani olmaması.

kısmı Mazda bayileri için çok sorun olmasa gerek satılan otomobil adedini düşününce malesef :)

ayrıca bence ne kadar insan geri dönerse o kadar kalabalık bile kabul edilebilir :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

eylül ayında başlayan kampanya sonrası mazdanın eylül ayı satış rakamları 34 adet

onceki aya gore(25) ciddi yükselis

umarım ekim ayında etkileri devam eder en azından 100 lü rakamları görelim

subaru bile gecti bizi(35 adet)

içim acıyor bu rakamlara...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

eylül ayında başlayan kampanya sonrası mazdanın eylül ayı satış rakamları 34 adet

onceki aya gore(25) ciddi yükselis

umarım ekim ayında etkileri devam eder en azından 100 lü rakamları görelim

subaru bile gecti bizi(35 adet)

içim acıyor bu rakamlara...

Rakamların artması için öncelikle piyasada satılan araçların Türkiye'ye getirilmesi lazım mesela mazda 3 Dizel otomatik , Mazda 6 Dizel Otomatik ve Mazda 2 Dizel Otomatik Daha sonrada fiyatlarında revizyon olması lazım .. Sıfır km İmpressive AT Mazda 3 fiyatına Sıfır km dizel otomatik araçlar var..
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rakamların artması için öncelikle piyasada satılan araçların Türkiye'ye getirilmesi lazım mesela mazda 3 Dizel otomatik , Mazda 6 Dizel Otomatik ve Mazda 2 Dizel Otomatik Daha sonrada fiyatlarında revizyon olması lazım .. Sıfır km İmpressive AT Mazda 3 fiyatına Sıfır km dizel otomatik araçlar var..

Mazda Türkiyenin kronik hastalığı bu kadar özetlenebilirdi.

İşi bilenin hali başka tabi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ve tabi bunların da türkiye koşulları için mantıklı motorlarla gelmesi lazım cx-5 de oldugu gibi 2,2 dizel gibi degil 1,6 dizel &otomatik 1,5 veya 1,6 skyactivler gibi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Ben bir kaç ay önce Mazda'nın Türkçe Vikipedi sayfasındaki bilgilerin güncellenmesi ve çoğaltılması için mail atmıştım. Çünkü Google'da Mazda yazınca gelen 3. site Vikipedi sayfası. Ama içi neredeyse bomboş... Yapılacak iş çok basitti, Vikipedi'nin İngilizce versiyonundan Mazda'nın genel ve tüm alt sayfaları Türkçe'ye çevrilerek bu iş halledilebilirdi. Bu sayede Mazda hakkında bilgi almak isteyen insanlarımız daha çok şey öğrenebilirdi. Önerimle ilgili sadece otomatik teşekkür maili aldım. Bugün bakıyordum da hiç ilgilenmemişler bile...

Aslında bunu bizde yapabiliriz, biliyorsunuz Vikipedi herkes tarafından güncellenebilir bir yapıya sahip ama yoğun iş temposu yüzünden şahsen ben ilgilenebilecek durumda değilim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Badılcan arkadaşımız adına ben şikayetçi olayım dedim  :) :

- Bayilerin, lojistik maliyetleri ekleyerek liste fiyatından daha yüksek  fiyat vermesi

Badilcan bunu destekliyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda yine mükemmel bir otomobil yapmış ; cx5. Ancak satar mı o tartışılır.2.0 benzin yada 2.2 dizel motor seçeneği var.Türkiye şartlarında bence cx 5 in satması zor Çünkü qashqai 1.5 dize yada 1.6 benzinli versiyonlarıyla small suv pazarını bence elinde bulunduruyor.Akaryakıt fiyatlarının uçtuğu ülkemizde maalesef insanlar istedikleri otomobilden ziyade ekonomik araçlara yöneliyor. cx-5 in daha küçük motorlu dizel ve benzinli versiyonları yurt dışında var mı bilmiyorum ama var ve getirilmiyorsa bence distribitör hatalı ama yoksa zaten yapacak bişeyde yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

nissan qq ile cx5 arasında dağlar kadar fark var.keşke qq gibi ufak motorlu olsa alabilsek..

kesinlikle qashqai ile cx-5 arasında dağlar kadar fark var ama ülke şartlarını düşünecek olursak 1.5 dizel ilede 2.2 dizel arasında dağlar kadar fark var

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

QQ Yıllık yaklaşık 800 TL.

CX-5 Yıllık yaklaşık 3.200TL. MTV alınıyor.

Sadece bu yeter. O da 2012 yılı için. 2013 ne olacak belli değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

QQ Yıllık yaklaşık 800 TL.

CX-5 Yıllık yaklaşık 3.200TL. MTV alınıyor.

Sadece bu yeter. O da 2012 yılı için. 2013 ne olacak belli değil.

kesinlikle haklısın.birçok insan için önce ekonomi geliyor.Ben mazda 3 ü aldığım fiyata 1998 civarı bmw 5.20 alabiliyorken alamadım nedeni ise tamamen duygusal :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Önce şurdan başlayayım çocukluğumdan beri hayalimdir Mazda sahibi olmak.Allaha şükür büyüdük bu günlere geldik.Gittik çok hayranı olduğum Mazda 3 ü aldım ki etrafımdaki herkesin alma demesine rağmen.Olay şu aracım 60.000 oldu sık kullanıyorum malum bakımlarını düzenli yaptırıyorum aralık sonuna kadar kampanya vardı bilirsiniz faydalanmak istedim.Neyse  Giresunda ikamet etmekteyim.13 Aralık gibi yalan olmasın Aradım Ordu Mazda yı bakım yaptıracağım dedim.Bana dediler ki kayıt alalım biz sipariş vereceğiz yurtdışından gelecek parçalar.Dedim ki kampanya var o ne olacak? Onlarda yararlanamayacağımı söyledir,bende önemsemedim cidden yeter ki arabamın bakımı olsun.Kapattıktan sonra huylandım yahu bir araba markası nasıl 60.000 bakımı yapamaz yurtdısından ne geliyormuş saçmalık var diye düşündüm.Sonra Mazda Türkiyeyi aradım bu ne saçmalık dedim.Kayıt aldık aranacaksınız dediler.Bende günler geçtikçe bekliyorum tabi arabanın kmsi tam gaz devam.Sonra 20 ocak gibi yeter artık dedim ben tekrar Ordu Mazdayı aradım bana kaydınız var beyefendi kusura bakmayın yılbaşından dolayı siparişler gecikmeli geliyor.Tabi şoktayım ne bakımmış arkadaş deyip sinirlendim.Kapatıp Mazda Türkiyeyi aradım.Bana dönmediniz günler oldu dedim.Müşteri hizmetleri benim 11 ocakta aranıp telefona bakmadığımı ve maille bana bilgi mesajı attıklarını söyledi.Sordum mailin içeriğini aynen şu kampanya tarihini geçtiğiniz için yararlanamazsınız.Tabi bir şok daha dedim ki benim derdim bu değil nasıl koskoca servis 60.000 bakımını yapamaz.Adamın verdiği cevap şu Ordu artık bizim bayimiz değil ki.Al sana bir şok daha.Ordu Mazda bana bunlardan hiç bahsetmiyor bizde enayi gibi bekliyoruz.Böyle insan kandırılır mı ya ?Madem bayilikten çıktın insana bunu dürüstçe söylesenize.Aracım şuan 64.000 oldu hala bakım yok.Trabzon'a yeni açılmış orası da tam oturtturamadık dedi.Ben şimdi bu aracı nerede bakım yaptıracağım Ankaraya mı geleyim böyle şey mi olur.Bu ne ilgisizlik diğer markalar çatır çatır saçma sapan arabalarını satarken  Mazda sinek avlar bu politikayla.Çok sevmeme rağmen maalesef bu aracımı satınca daha Mazda almayacağım,ama içim nasıl buruk anlatamam,halbuki ne hevesle almıştım aracımı :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Önce şurdan başlayayım çocukluğumdan beri hayalimdir Mazda sahibi olmak.Allaha şükür büyüdük bu günlere geldik.Gittik çok hayranı olduğum Mazda 3 ü aldım ki etrafımdaki herkesin alma demesine rağmen.Olay şu aracım 60.000 oldu sık kullanıyorum malum bakımlarını düzenli yaptırıyorum aralık sonuna kadar kampanya vardı bilirsiniz faydalanmak istedim.Neyse  Giresunda ikamet etmekteyim.13 Aralık gibi yalan olmasın Aradım Ordu Mazda yı bakım yaptıracağım dedim.Bana dediler ki kayıt alalım biz sipariş vereceğiz yurtdışından gelecek parçalar.Dedim ki kampanya var o ne olacak? Onlarda yararlanamayacağımı söyledir,bende önemsemedim cidden yeter ki arabamın bakımı olsun.Kapattıktan sonra huylandım yahu bir araba markası nasıl 60.000 bakımı yapamaz yurtdısından ne geliyormuş saçmalık var diye düşündüm.Sonra Mazda Türkiyeyi aradım bu ne saçmalık dedim.Kayıt aldık aranacaksınız dediler.Bende günler geçtikçe bekliyorum tabi arabanın kmsi tam gaz devam.Sonra 20 ocak gibi yeter artık dedim ben tekrar Ordu Mazdayı aradım bana kaydınız var beyefendi kusura bakmayın yılbaşından dolayı siparişler gecikmeli geliyor.Tabi şoktayım ne bakımmış arkadaş deyip sinirlendim.Kapatıp Mazda Türkiyeyi aradım.Bana dönmediniz günler oldu dedim.Müşteri hizmetleri benim 11 ocakta aranıp telefona bakmadığımı ve maille bana bilgi mesajı attıklarını söyledi.Sordum mailin içeriğini aynen şu kampanya tarihini geçtiğiniz için yararlanamazsınız.Tabi bir şok daha dedim ki benim derdim bu değil nasıl koskoca servis 60.000 bakımını yapamaz.Adamın verdiği cevap şu Ordu artık bizim bayimiz değil ki.Al sana bir şok daha.Ordu Mazda bana bunlardan hiç bahsetmiyor bizde enayi gibi bekliyoruz.Böyle insan kandırılır mı ya ?Madem bayilikten çıktın insana bunu dürüstçe söylesenize.Aracım şuan 64.000 oldu hala bakım yok.Trabzon'a yeni açılmış orası da tam oturtturamadık dedi.Ben şimdi bu aracı nerede bakım yaptıracağım Ankaraya mı geleyim böyle şey mi olur.Bu ne ilgisizlik diğer markalar çatır çatır saçma sapan arabalarını satarken  Mazda sinek avlar bu politikayla.Çok sevmeme rağmen maalesef bu aracımı satınca daha Mazda almayacağım,ama içim nasıl buruk anlatamam,halbuki ne hevesle almıştım aracımı :(

İnanın 11 yıllık bu aşkla tıka basa doluyum ve her geçen gün daha da büyüyor aşkım . bu 4.mazdamız Allahıma hamd olsunki beni tekrar tekrar kavuşturdu . Mazda TR de tutulmuyor çünkü bu bahsettiğiniz gibi buna benzer bir ton sorunlar var bende yaşadım bu sorunları fakat hiç bir şekilde mazda aşkımdan vazgeçmedim bmw mercedes de bile bulamadım bu aşkı o kadar sıradan geliyorki mazda dışındaki tüm araçlar . Diyeceğim şu ki gerçekten benim gibi bağlıysanız bu aracı her koltuğa oturduğunuzda marşa bastığınızda kalbiniz hızlı atıyorsa ondan bi türlü kopamıyorsanız onu görmeden 2 gün bile geçiremiyorsanız tüm yöneticilerin ve yetkili kişileri kaale almayarak bakımı en yakın ilde yaptırın ve aşkla sürmeye devam edin ..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun takmayin kafanıza.  Maalesef böyle mazda Türkiye. Bizler gibi mazda sevenleri bile kaçırıyorlar..

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şikayetlerimden dolayı 3 hata önce bana yetkili servisinize ileticez size geri dönecekler dediler.hala beklemedeyiz yani beni takan adam olmadı çok beklersiniz demek istedi arkadaşlar..150 binliraya kadar araç alma durumum kesinleşti kısmet olursa haftaya bmw 320d için ruhsat işlemlerine başlıyorum.cx-5te gözüm kaldı fakat mazda-trden hiç birşey olmaz.110 binliramı riske atamazdım.üstelik hiç güven vermiyor ayrıca çokta kalıcı olacağını düşünmüyorum ülkemizde...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şikayetlerimden dolayı 3 hata önce bana yetkili servisinize ileticez size geri dönecekler dediler.hala beklemedeyiz yani beni takan adam olmadı çok beklersiniz demek istedi arkadaşlar..150 binliraya kadar araç alma durumum kesinleşti kısmet olursa haftaya bmw 320d için ruhsat işlemlerine başlıyorum.cx-5te gözüm kaldı fakat mazda-trden hiç birşey olmaz.110 binliramı riske atamazdım.üstelik hiç güven vermiyor ayrıca çokta kalıcı olacağını düşünmüyorum ülkemizde...

En güzelini yapmışsınız paranızı riske atmayın ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Her iki aracada söylenicek söz yok ancak Eskişehir gibi karlı yerde ben olsam CX-5 alır kışları daha rahat ederdim... Hem CX-5 in ikinci eli 320 d kadar olmasada kısa süre sonra sınıfında en az yakan olarak nam saldıktan sonra  çok iyi olacağına eminim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...