Jump to content

Mazda Türkiye Hakkında Şikayetler - Öneriler


Selman
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yetkin; ayırım yapılsın derken, hani şu son zamanlarda pozitif ayrımcılık dedikleri ve benim hiç hoşlanmadığım cinsten olan ayırımcılığı düşünerek yazdı sanırım...

Yani uzun yıllar mazda sahibi olanın serviste avantajı daha fazla olmalı demek istedi, ya da benim işime öyle geldiği için ben öyle anladım.

:tey:

abi bu olabilir ama belli bir noktaya kadar mesela mercedes de var eğer üstünüze kayıtrlı bir mercedes varsa 0 km alırken çok cüzzi bir indirim yapıyorlar, mesela mazda da olabilir 3. mazda arabanızdır ve sürekli aynı servise gidiyorsunuzdur, size paspas hediye ederler gibi, ama bunlardan önce bence mazda servis ve pazarlama ağını geliştirmeli gibi geliyor, çok güzel dolu araçlar yanlış pazarlama stratejeleri yüzünden hak ettiği noktaya ulaşamıyor....
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet Veli abi dediğin gibi pozitif bir ayrımcılıktan bahsediyorum. Pazarlama olayına gelince de söyle düşünüyorum; Opel gibi markalar, servislerine gitmek için günler öncesinden randuvu istiyorlar çünkü müşteri sayıları çok fazla, biri gelmiş biri gelmemiş umurlarında değil zaten o servis her gün dolup taşıyor. Bizim servislere bakıyorsun müşteri sayısı az olduğu için servisler boş. Eğri oturup doğru konuşalım, hepimiz çok iyi biliyoruz, örneğin bir hava filitresinin maliyeti 3-5 lirayı geçmez ama bize orjinal parça diye 60-70'e okutuyorlar. Ya bilader hava filitresine yaz 15 lira 1990 model kullanan adam da servise gelsin, günde 60 tan 1 hava filitresi değiştireceğine 15 ten 10 hava filitresi değiştir çok daha kardasın. Ordaki servis elemanın'da orda oturmaz, işçilikten de kazanırsın. Yani herkez kazanır. Kısaca bzim memlekette buna sürümden kazanmak deniyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet Veli abi dediğin gibi pozitif bir ayrımcılıktan bahsediyorum. Pazarlama olayına gelince de söyle düşünüyorum; Opel gibi markalar, servislerine gitmek için günler öncesinden randuvu istiyorlar çünkü müşteri sayıları çok fazla, biri gelmiş biri gelmemiş umurlarında değil zaten o servis her gün dolup taşıyor. Bizim servislere bakıyorsun müşteri sayısı az olduğu için servisler boş. Eğri oturup doğru konuşalım, hepimiz çok iyi biliyoruz, örneğin bir hava filitresinin maliyeti 3-5 lirayı geçmez ama bize orjinal parça diye 60-70'e okutuyorlar. Ya bilader hava filitresine yaz 15 lira 1990 model kullanan adam da servise gelsin, günde 60 tan 1 hava filitresi değiştireceğine 15 ten 10 hava filitresi değiştir çok daha kardasın. Ordaki servis elemanın'da orda oturmaz, işçilikten de kazanırsın. Yani herkez kazanır. Kısaca bzim memlekette buna sürümden kazanmak deniyor.

O bizim memleket için geçerli sanırım, çekik gözlü diyarlarında böyle bir uygulama duyulmamış sanırım...

:P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ankara opanın ardından denizli bayiside kapanmış, mazda bence türkiyede yeni modellerle ve yeni servis ile satış ağıyla ya büyük atak yapacak yada tamamen çöküşe geçti , bakalım ne olacak ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İşi bilen iyi bayiler buldun mu sorun yok , işten anlamayanlar, müşteri ile ilgilenmeyenler keşke hemen bıraksa sevmedikleri işi...

Bugün Çekmeköy Akyıldızdaydım, maşallah bayram yeri gibi hatta  birini gazladım Fiat'ını takasa verdi Mazda3 otomatik aldı :), bayide potansiyel var, müşteri ne istese çıkarıp bulacak adamları var, ben suzuki servisi için gidiyorum ama hep mazda tarafında takılıyorum bir ilgi bir alaka var o biçim, insanın canı hiç sıkılmıyor :)

Yani doğru düzgün insanlara bayilik vermek herkese kazandırıyor, herkes memnun oluyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İşi bilen iyi bayiler buldun mu sorun yok , işten anlamayanlar, müşteri ile ilgilenmeyenler keşke hemen bıraksa sevmedikleri işi...

Bugün Çekmeköy Akyıldızdaydım, maşallah bayram yeri gibi hatta  birini gazladım Fiat'ını takasa verdi Mazda3 otomatik aldı :), bayide potansiyel var, müşteri ne istese çıkarıp bulacak adamları var, ben suzuki servisi için gidiyorum ama hep mazda tarafında takılıyorum bir ilgi bir alaka var o biçim, insanın canı hiç sıkılmıyor :)

Yani doğru düzgün insanlara bayilik vermek herkese kazandırıyor, herkes memnun oluyor...

biz akyıldıza gittiğimizde bayinin sahibi.bizzat gelip kendisi ilgilenmişti. Lpgli cx9unu bize satmak istemişti hatta :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazdayı anlamak pek mümkün değil :) :) Adamlar neyin peşinde ben anlamadım daha

Son kullanıcı olarak global bir markanın stratejisini anlayabilmek tezat olurdu zaten...  ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Türkiye için 2017 yılını hedef koyan bir marka için bizim kişisel düşüncelerimiz çok hafif kalır... 100 yıllık global bir şirketin hiç bir zaman acelesi yoktur heralde...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2017 ye hedef koyduğu ile ilgili istihbarata nasıl sahibiz acaba domestos abi ?

Ben Mazda Türkiye'nin en gizli ajanıyım, bakma forumda aylak aylak dolandığıma çok pis istihbarat toplarım...

:D

Şaka şaka...

Bu bir istihbarat değil canım kardeşim Nurkan beyin açıklaması... Daha önce bir yerlerde okumuştum, google amcaya sor sana yardımcı olacaktır...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ankara opanın ardından denizli bayiside kapanmış, mazda bence türkiyede yeni modellerle ve yeni servis ile satış ağıyla ya büyük atak yapacak yada tamamen çöküşe geçti , bakalım ne olacak ?

Yeni Mazda 3 ün lansman gecesinde Nurkan beyin bir açıklaması vardı. Mazda artık yeni modelleriyle birlikte mazdaya yakışan yeni bir yapılanma içerisine gireceklerini söyledi. Bunun da içerisinde daha verimli ve işini seven bayileri , servisleri mazda bünyesine katmak ve atağa geçmek var tabiki. Satış ağı , servis ağı , reklam ve pazarlama ağı vs vs.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

merhaba arkadaşlar;

Siz mazdacluptr forum üyeleri, mazdayla ilgili, gelişmeleri, sorunları, eleştirileri, yönlendirmeleri, bu forumda detaylı detaylı  inceleyip,  yardım ederken, yani mazda ruhunu bir japondan daha iyi  dolu dolu yaşarken, bizim mazda türkiyede tık yok. ne diyorsunuz arkadaşlar bu duruma?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyata, honda, opel gibi markaların TV'lerde reklamlarını görebiliyoruz.

Mazda'nın ben reklamını hiç görrmedim. Belki reklam yapsalar kullanıcı sayısı artabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Arkadaşlar merhaba,

yaklaşık 1 senedir 0 km bir araç alma arzusundayım bu sebeple değişik modelleri inceledim, test sürüşü yaptım ve bayilerden fiyat aldım. Mevcut aracımın Toyota olması sebebiyle tekrar bir japon aracı almak istiyorum. Toyota, Honda derken yeni Mazda 3 ü de ciddi olarak listeye aldım ve 2 kez test sürüşü yaptım, İstanbuldaki 3 bayiden de fiyat aldım, 2 bayide oldukça ısrar etmeme ve ciddi bir alıcı olduğumu defalarca söylememe rağmen 1 kuruş bile indirim yapılmadı.

Açıkcası geçen sene TR de toplamda 1200 tane araç satmış bir marka olarak Mazda bayilerinin bu "tok satıcı" tavırlarını anlayabilmiş değilim. Elbette kimse bayilerden zararına araç satmalarını veya yüksek bir miktarda inidirim yapmalarını beklemiyor, ama bu ülkede insanları kırmamak için genelde indirim yapar satıcılar, az veya çok.

Bayilerin ısrarla "istesen de araba yok, Temmuza kadar sıra var zaten" demeleri karar verme aşamasına geldiğim bugünlerde beni Mazda dan oldukça soğuttu açıkcası.

Tamamiyle yepyeni bir araç olmasına rağmen kalitesinden şüphe etmediğim efsane bir markanın yanlış satış politikaları sonucunda TR de nasıl bu hale gelmiş olduğunuda gözlerimle görmüş oldum.

Amacım hiçbir markayı yüceltmek veya Mazda yı kötülemek değil, sadece satış politikası olarak yeni müşteri kazanarak zarar eden bayi ve servislerine biraz nefes aldırmak olması gerekirken, ayda 100-150 araç satıp karlarından feragat etmeyerek gemiyi su üstünde tutmaya çalışmak olmamalı diye düşünüyorum.

Saygılar,

Ahmet.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Marka'nın tek eleştirilmesi gereken nokta da bu zaten... Katılıyorum... Bu yıl için 1000 adet araç satışı hedeflemişler sanırım ve bu hedef hayli hayli tutar, ondan sonra da başarılı olurlar...

Milleti Öpen marka, yıl sonu için 7 bin hedef koymuş ve kesinlikle satılır diyor... Evet satılır. 2000 modeli için 23-25 bin lira para istenen bir model bu ülkede rahatlıkla satar...

Bir kez daha söylüyorum; Mazda; Türkiye'de büyük bir fırsat kaçırmıştır... Ben sadece bayilere üzülüyorum...

İndirim konusuna katılmıyorum, olmayan aracın indirimi de olmaz. Peynir ekmek gibi satılacak bir model için sıra yazarak fiyatın daha da artacağını tahmin ediyorum...

Niyetin varsa ve araç bulabilirsen bence al, fakat kendimi senin yerine koyuyorum ve soğuyorum...  8)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba,

niyetim var ama dediğim gibi soğudum markadan, araç şu an için yok sadece bir bayi Haziran da gelecek partiden araç alabileceğimi söyledi, yani 1 ay var yaklaşık ve makul bir süre beklemek için. Ama dediğim gibi bu kadar soğuduğum bir markadan araç alırmıyım bu benim için büyük bir ?

Ayrıca bu 6 ayda 1 bakım mecburiyetini de anlamakta gerçekten zorluk çektim duyunca, hiçbir japon markasında yok ama bizde böyle diyorlar!!!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

O kadar para ödenecek bir arabada sunroof olmasın.  Yazıklar olsun, bir Mazda fanatigi olarak, acayip soğudum markadan. Neymiş fiyat yukselirmis,  rakiplerle rekabet edilemezmis,  bu yüzden türkiyeye sunrooflu Mazda 3 gelmemis. Kıcikirik Renault Clioda bile, Fiat larda bile var ulan sunroof!!! Almayacagim lan Mazda 3, ne kadar üzduler bizi acayip hayal kırıklığına ugrattilar.  Paramiz var, paramizla rezil ettiler bizi, heyceanla bekliyorduk halbuki. Sunrooflu Mazda 3 sahibi olamiyoruz şu ülkede.  Yuh sana Mazda,  yuh, yuh, yuh... yazıklarrrrrr olsun. Bu kadarda çıldırttın Mazda severleri işte. Yazık sana Mazda Türkiye... benim gibi sunroof severleri üzdugun icin satışlarında istediğin basariyi yakalayamayacaksin Mazda Türkiye!!!

Arkadaşlar, sert çıktım ama harbiden canım çok sıkıldı bu konuya, sesimiz duyulsun diye Mazda ile ilgili her platformda bu konuyu dile getirmeye çalışıyorum. Herkese selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...