Jump to content

Mazda Türkiye Hakkında Şikayetler - Öneriler


Selman
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ayrıca mağduriyetine gelince; 1.5 ay gerçekten çok uzun süre. 2 hafta gibi normal karşılanabilir. Mazda Türkiye ve senin servisinin iletişim konusunda bir sıkıntı yaşamasından olabilir düşüncesindeyim ben.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende servis ismi vermeyeceğim. Yedek parça ve aksesuar siparişleri çok yavaş şekilde işliyor. Sıradan bir internet sitesi bile sipariş ettiğiniz şeyi ertesi gün kapınıza teslim ediyor veya postaya verdiğiniz bir şey ertesi gün istediğiniz yere ulaşıyor, günümüzde kargo taşıma işleri çok hızlı şekilde gerçekleşiyor. 

Ama Mazda Türkiye veya servis Tv reklamlarında ki Harun Kolçak gibi doksanlarda kalmış, 2015'e gelememişler. Ertesi gün gelsin demiyorum ama 1 hafta, en geç 2 hafta içinde siparişler gelmeli, parçanın bulunmaması veya gümrük vs. gibi sıradışı bir sorun çıkmadıkça gecikme yaşanmamalı. 2 hafta bile çok uzun ama ona bile razıyız artık. Yani 1 hafta gayet yeterli bir süre. 

 

Sipariş ettiğim tekerlek bilyesi tam 1 ay'da geldi.

İridyum buji yok, taa 3 hafta önce sipariş verdim, pazartesi 4. haftası olacak hala yok. 

Gelen bilye sorunumu çözmedi diğer tekerleğinkini de sipariş ettik, 2 hafta geçti hala yok, tahminim oda 1 ayda gelir. 

 

Serviste bilgisayardan bakıyorlar, diyorlar ki işte belçika'da veya avusturya'da sizin istediğiniz parça var, siparişi yazdık diyor, ondan sonra bekleme süreci başlıyor, haftalarca haber yok.

 

National'da uçak tamiratı belgeseli izliyorum, Boeing 737 , 777 veya Airbus' ın herhangibi bir modelinin herhangibi bir parçasını sipariş ediyorlar, sipariş edilen parça dünyanın öbür ucundan 1 haftada bazen 2-3 günde geliyor. Hatta bir keresinde 737'nin 1 yeni motoru, 1 'de diğer motorun yenileme parçaları 1 hafta içinde teslim edildi, mühendisler geç kaldı parçalar diye söylenip durdular. Dünyanın öbür ucundan arka kuyruğu dümenleriyle birlikte 5 günde teslim ettiler vs. vs.

 

Mazda Türkiye'nin mi yoksa Mazda Europe' un çalıştığı kargo şirketinde bir problem var bilmiyorum ama yedek parça ve aksesuar tedarikinde çok büyük bir problem var. Acilen bu durum düzeltilmezse en sadık müşteriler bile ford veya vosvos düşünmeye başlayabilir. 

2009 model arabanın iridyum bujileri 3 hafta'da getirilemiyorsa, durup düşünmekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yukarıda ki yazımdan sonra bunu paylaşmasam olmazdı  :D . 

Sipariş konusunda 90' lardan çıkamayan, 2015'e gelemeyen Mazda Türkiye veya servis (temsili)    :D ;  

 

http://www.youtube.com/watch?v=njl_rj_7_4o

 

http://www.youtube.com/watch?v=5iBtCsCJvmY

 

http://www.youtube.com/watch?v=hK73i75SnQw

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sipariş edilen parçaların çok geç gelmesinden 2 kişiden başka şikayeti olan kimse yok mu ?

Sipariş ettiği parçanın 1 ay'da gelmesinden herkes çok mu memnun ?

 

Siparişlerin geç gelmesinden şikayeti olanlar, olarak birlik olup sesimizi duyurursak Mazda Türkiye belki kargo stratejisini yeniler, daha hızlı bir çözüm üretir, yada anlaşmalı olduğu kargo şirketini uyarır, değiştirir vs. vs.

 

Belkide geç gelme sorunu çok fazla kişi tarafından dile getirilmediği için Mazda Türkiye'nin durumun vehametinden haberi olmayabilir.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 hafta sonra ...

Arkadaşlar,mazda ile ilk servis deneyimimi sizinle paylaşmak istiyorum,

19 Ocak 2015 tarihinde, yeni aldığım Mazda 3 aracımın, direksiyon kumandasının, teyiple bağlantısında olduğunu düşündüğüm arızası nedeniyle başayar mazda servisine gittim. Servis danışmanı Aziz ABACI beni karşıladı, kaydımı açıp ve aracın anahtarını alıp beni dinlenme salonuna gönderdi. Bu esnada özellikle araca bir işlem yapılmadan tarafıma bilgi verilmesini kendisine tembihledim. Dinlenme salonuna çıktım aradan 2 saat geçti Aziz ABACI dinlenme salonunda yanıma gelip aracın teyp bölümünün komple söküldüğünü arızayı tespit etmeye çalıştıklarını belirtti. Aynı zamanda arabamda bulunan sağ arka kapıdaki çizikten dolayı, kaskomun olmadığı halde, tanıdıkları vasıtasıyla aracıma orjinalmiş gibi kasko yaptırabileceğimi ve bu hasarın burada kaskodan yaptırabileceğimi söyledi. Gittikten sonra 1 saat sonra ben aracın durumuna bakmak için indim. Aracımın teybinin bulunduğu bölümü komple sökmüşler, arızayı gidermeden tekrar takmışlar. sonuçta Aziz ABACI benden hasar tespit ücreti olarak 70 tl talep etti. aracım söküldü, takıldı, arızası giderilmedi 3 saat beklemek zorunda kaldım ve de gereksiz yere 70tl ödemek zorunda kaldım. Servis müdürü Ercan DEMİREL ile yaptığım görüşmede ise, memur olduğumu bu paraları zorla kazandığımızı ve gereksiz yere arızamın giderilmediği halde 70 tl ödemek istemediğimi belirttim. kendisi de buranın bedava yemek dağıtan aş evi olmadığı ve ücreti ödemek zorunda olduğumu belirtti..bu nasıl bir servis anlayışıdır anlamadım.

Arkadaşlar: müşteriye saygılı, herhangi bir dolap çevirmeyecek, işini hakkıyla yapan ve hakkıyla kazanan,başladığı işi bitiren servis veya usta önerilerinizi bekliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Bu yazıyı geçen hafta yazacaktım ama fırsat bulamadım.

Uzun bekleyişimin sonunda beklediğim yedek parçalar tam " 7 " hafta sonra geldi, montaj için geçen hafta gittim ve montajları yapıldı. 

 

Ancak Mazda Türkiye'nin yedek parça tedarik etme stratejisinin çok fazla yavaş olduğu düşüncesindeyim. Bir hızlandırma ve çabuklaştırmaya ihtiyaç var. En azından bekleme süresi daha makul seviyelere " 2 ", maximum " 3 " hafta sevilerine çekilmeli.

Bir Mazda sever olarak dost tavsiyesinde bulunuyorum. Saygılar.  :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar,mazda ile ilk servis deneyimimi sizinle paylaşmak istiyorum,

19 Ocak 2015 tarihinde, yeni aldığım Mazda 3 aracımın, direksiyon kumandasının, teyiple bağlantısında olduğunu düşündüğüm arızası nedeniyle başayar mazda servisine gittim. Servis danışmanı Aziz ABACI beni karşıladı, kaydımı açıp ve aracın anahtarını alıp beni dinlenme salonuna gönderdi. Bu esnada özellikle araca bir işlem yapılmadan tarafıma bilgi verilmesini kendisine tembihledim. Dinlenme salonuna çıktım aradan 2 saat geçti Aziz ABACI dinlenme salonunda yanıma gelip aracın teyp bölümünün komple söküldüğünü arızayı tespit etmeye çalıştıklarını belirtti. Aynı zamanda arabamda bulunan sağ arka kapıdaki çizikten dolayı, kaskomun olmadığı halde, tanıdıkları vasıtasıyla aracıma orjinalmiş gibi kasko yaptırabileceğimi ve bu hasarın burada kaskodan yaptırabileceğimi söyledi. Gittikten sonra 1 saat sonra ben aracın durumuna bakmak için indim. Aracımın teybinin bulunduğu bölümü komple sökmüşler, arızayı gidermeden tekrar takmışlar. sonuçta Aziz ABACI benden hasar tespit ücreti olarak 70 tl talep etti. aracım söküldü, takıldı, arızası giderilmedi 3 saat beklemek zorunda kaldım ve de gereksiz yere 70tl ödemek zorunda kaldım. Servis müdürü Ercan DEMİREL ile yaptığım görüşmede ise, memur olduğumu bu paraları zorla kazandığımızı ve gereksiz yere arızamın giderilmediği halde 70 tl ödemek istemediğimi belirttim. kendisi de buranın bedava yemek dağıtan aş evi olmadığı ve ücreti ödemek zorunda olduğumu belirtti..bu nasıl bir servis anlayışıdır anlamadım.

Arkadaşlar: müşteriye saygılı, herhangi bir dolap çevirmeyecek, işini hakkıyla yapan ve hakkıyla kazanan,başladığı işi bitiren servis veya usta önerilerinizi bekliyorum.

Üzerinde MAZDA yazan hiçbir kuruma, kuruluşa , oluşuma yakışmayacak bir terbiyesizlik ve görgüzüzlük örneği... Siz yine sakin davranmışsiniz ,ben bu davranış karşında sizin kadar sakin olabilirmiydim bilemiyorum. Yazıklar olsun böyle servis anlayışına ve buna çanak tutanlara... Bence siz bu durumu servis kayıtları ile mazda Türkiye ye bildirin , bakalım ne sonuç çıkacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Servisten, servise muhakkak hizmet farkı vardır. Bende port bagaj, tavan bisikletlik, yan marşpiyel siparişi vermiştim. 10-12 gün gibi bir sürede geldi. Bu süreye hafta sonları da dahil.

 

Gökay senin sipariş verdiğin dönemde, yurt dışında ki bir uzun tatile filan denk gelmiş olmasın. Diğer ihtimal ise servisin ihmali, personel hatası, gümrükte ki bir sorun. Çünkü süre gerçekten çok uzun, başka bir açıklama bulamıyorum bu duruma.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim de bisiklet taşıyıcılar Türkiye'de ki depo da bulunmamalarından dolayı yurt dışından gelmişti. Daha önceki siparişlerim de yine kısa süre de (1 hafta) geldi. Sadece ilk siparişim 2 hafta da gelmişti ki bu da Türkiye de bayrama denk gelmesinden dolayıydı. Ben bu zamana kadar hiç sorun yaşamadım. Bayiden kaynaklı bir durum söz konusu olabilir mi bu durumda ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önce müşterinin sipariş verip bayinin siparişi geçmediği çok durum ile karşılaştık sitede. Bayi hiç bir zaman sipariş vermeyi unuttum demez hemen suçu bir başkasına atar. Güvenilir bir servisten verilen siparişin gecikmesi için sadece bir kaç neden vardır;

 

  1. Yurtdışındaki bir tatil
  2. Yurrtiçindeki bir tatil
  3. Ürünün Belçika depoda olmaması ( deponun sipariş karşılama oranı %80 in üzerinde idi en son )
  4. Ürünün gümrük kontrolüne takılmış olması

Dürüst ve iyi bir servis bu gecikmenin nereden kaynaklandığını öğrenir ve müşteriye bilgi verir. Bir önceki aracımda ( 2004 Mazda6 ) kaza geçirmiştim ve panjur, tampon kaput v.s. dahil bir çok parça sipariş edilmişti Belçika'dan, 1 haftada gelmişti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Siz siz olun mazda gibi bir mühendislik ve tasarım harikası bir aracı asla ve asla yanlız bırakmayın heryere park etmeyin kimseye vermeyin kimseye yıkatmayın .. Şahsen en yakın 20 km ötedeki servis yerine 103 km ötedeki servisi seçmem bu yüzdendir .. Hayatımda 2007 yılından beri gördüğüm ve bildiğim en iyi mazda servisidir .. KOCAELİ HALDIZ a Fahrettin ve Fatih ustama tekrar tekrar teşekkürlerimi sunuyorum .. Şiddetle tavsiye ediyorum 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Halit, öncelikle geçmiş olsun. MeB Başayar önceki yıllarda hepimizin adından söz ettiği bir servisti. Çok iyi bir servis müdürü vardı , onun ayrılmasından sonra ciddi bir düşüşe geçtiğini gelen yorumlardan anlıyoruz. Bir ara yetkili servislik konusunda da sıkıntı olduğunu söylediklerini de hatırlıyorum ama hala listede görünüyor.

 

Müşteri olarak belirli bir kalitede hizmeti almak en büyük hakkımız. Tabiri caizse paramızla rezil olmamalıyız. Böyle bir durumla karşılaşırsan en öncelikli olarak yapmamız gereken bu olayları kayıt altına almak. Yani ilgili yerlere şikayet bildirmek. Bu işin başlangıcı. Bundan sonra süreci takip edip gerekirse daha üst mercilere gidilebilir ama kayıtsız hiç bir şey ispatlayamayız.

 

Onun için öncelikli tavsiyem Mazda Çağrı Merkezini arayıp şikayet bildirmen.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Servisten, servise muhakkak hizmet farkı vardır. Bende port bagaj, tavan bisikletlik, yan marşpiyel siparişi vermiştim. 10-12 gün gibi bir sürede geldi. Bu süreye hafta sonları da dahil.

 

Gökay senin sipariş verdiğin dönemde, yurt dışında ki bir uzun tatile filan denk gelmiş olmasın. Diğer ihtimal ise servisin ihmali, personel hatası, gümrükte ki bir sorun. Çünkü süre gerçekten çok uzun, başka bir açıklama bulamıyorum bu duruma.

Hangi servisi kullanıyorsunuz İlhan bey ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hangi servisi kullanıyorsunuz İlhan bey ?

 

Avrupa yakasında Maslak'ta ki Evo yetkili servisini kullanıyorum. Daha önce Merser'ide kullandım. Her ikisinden de çok memnunum. Anadolu yakasında oturmama rağmen, Avrupa yakasına Evo'ya gidiyorum. Tamamen güven ve samimiyetten kaynaklı bir durum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Avrupa yakasında Maslak'ta ki Evo yetkili servisini kullanıyorum. Daha önce Merser'ide kullandım. Her ikisinden de çok memnunum. Anadolu yakasında oturmama rağmen, Avrupa yakasına Evo'ya gidiyorum. Tamamen güven ve samimiyetten kaynaklı bir durum.

Bende aracımı Evoya götürmeyi düşünüyorum ilk mazda servis deneyimim olacak.Tavsiye edeceğiniz kişi var mı görüşebileceğimiz. Daha önce Toyotam vardı servisten oldukça memnundum bakalım Mazda servis nasıl olacak..

 

Deri direksiyon değişimi isteyeceğim ,  40 bin bakımı  , hız sabitleyici takılması  vs. işlerim olacak bakalım memnuniyet nasıl olacak..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende aracımı Evoya götürmeyi düşünüyorum ilk mazda servis deneyimim olacak.Tavsiye edeceğiniz kişi var mı görüşebileceğimiz. Daha önce Toyotam vardı servisten oldukça memnundum bakalım Mazda servis nasıl olacak..

 

Deri direksiyon değişimi isteyeceğim ,  40 bin bakımı  , hız sabitleyici takılması  vs. işlerim olacak bakalım memnuniyet nasıl olacak..

 

Evo'ya gittiğinizde sizi Cem bey karşılar büyük ihtimal. Hadi denk gelmedi diyelim, onu sorarsınız. MazdaClubTR üyesiyim, benim ismimi verebilirsiniz. Bunların hiç birisini söylemeseniz bile kendisi size elinden gelen tüm yardımları yapacaktır. Gidip tanışıp, hizmet aldıktan sonra. Ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim Sipariş maceram taa Kasım ayının 2. günü başladı; Yeri tespit edilemeyen bilye sesi şikayetim vardı,  2 Kasım' da arka tekerlek bilyesi sipariş ettim, Kasım'ın 29'u - 30'u gibi parça geldi haberi, geldi bana, tam 4 hafta.

Aralığın 2. günü montaj için gittim, gitmişken bakımda yaptırdım, fakat serviste iridyum buji kalmadığı için bujileri sipariş verdik. Takılan arka tekerlek bilyesi de sorunumu çözmediği için 2 gün sonra tekrar gittim diğer arka teker bilyesini de sipariş ettim. 

 

Yani ben Aralığın ikinci günü iridyum buji, 4. günü arka teker bilyesi siparişlerimi verdim 23 ocak'ta parçalar geldi diye telefon geldi, tam 7 hafta .

Gelen arka tekerlek bilyesinin kutusunun üzerinde üretim tarihi: 8 ocak 2015 yazıyordu, yani parça ben sipariş verdikten 1 ay 4 gün sonra üretilmiş, 23 Ocak'ta da İzmir'e geldiğine göre üretildikten 15 gün sonra İzmir'e gelmiş oluyor bu durumda aklıma iki seçenek geldi ya parça siparişlerini servis geç bildiriyor, bekletiyor, biriktiriyor yada Avrupa'da ki yedek parça üretimi çok yavaş.  

 

Mazda Avrupa'da bol bulunan bir araç olduğu için yedek parça fabrikasının yavaş olması pek mantıklı değil, bence servis siparişleri biriktirip bekletiyor ve geç bildiriyor ihtimali daha ağır basıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda'nın Türkiye'de yedek parça temin sürecini 2011 yılında Mazda'dan öğrenip yazmıştım. Bunun üzerine geliştirmeler yapıldığını biliyorum ama tam olarak nedir onu söylemem zor. Onu da en kısa zamanda öğrenmeye çalışırım.

 

2011 yılındaki durumda bile senin dediğin sürelerin olması zor. Zaten senin dediğin gibi üretimin siparişten sonra olması şüphe uyandırıcı. Tahminen serviste bir gecikme oluyor..

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/9490-mazdada-yedek-par%C3%A7a-temin-s%C3%BCreci/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de isim vermeyim, x servisi sorduğum bir lastik burç için bırakın süreyi 'temin edemiyoruz' derken, başka bir şehirdeki y servisi getirtirim dedi ve 1 hafta içinde yurt dışından getirtip bana gönderdi. Olay servisle alakalı, denetim eksikliği var demek ki...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de isim vermeyim, x servisi sorduğum bir lastik burç için bırakın süreyi 'temin edemiyoruz' derken, başka bir şehirdeki y servisi getirtirim dedi ve 1 hafta içinde yurt dışından getirtip bana gönderdi. Olay servisle alakalı, denetim eksikliği var demek ki...

bu konuya Açıklık getireyim. Bir Aracın yedek Parca temini için yasal zorunluluk 10 yıl. Mazda 20 yaşındaki araçlara bile yedek parca temin edebiliyor. Yalnız bazı parçalarda üretim sonlandırılmış olabiliyor. Servisin bu noktada yapabilecegi iki şey var. Ya size temin edemiyoruz der yada yan sanayi temin eder. Zaten bildiginiz üzere yedek parçaları fasoncular üretir. Eski araç sahipleri servisin temin ettiği parçanın orjinal olup olmadığını sormalılar. Servisin insiyatifinde olan bir durum. Aracınızın lastik burç muhtemelen Ford araçlarla ortak üretim olduğu için yan sanayi temin edilmiştir. Burada Mazda Türkiye'nin yapabilecegi pek bir şey yok. Hayati parçalarda orijinal temin sıkıntısı olacağını sanmıyorum.

Yine şikayetiniz olursa buradan dile getirin :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...