Jump to content

1. Nesil Mazda 6 Far Yukseklik Ayarı Düğmesi


kutluhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Aracım 2004 mazda 6 1. nesil. 
Herşey geçen gün farımın çok aşşağı bakmasıyla başladı ! 
Arabada bir eklsiklik   seziyordum meğerse buymuş ! Arabanın heryerinde o küçük silindiri aradım ama yok en son sahibinden.com da mazda 6 lara baktım biri o silindirin olduğu yerin fotografını çekmiş.Kendi aracımda  aynı yere baktığımda ne göreyim ? LPG kontrol düğmesi  :kafa:

 Benim aracımda orjinal far yıkama var.Çoğu aracta yok ve herkes o kontrol zımbırtısını oraya monte etmiş. Benim aracıma monte eden LPG firması bunun için Far kontrol düğmesini hiç etmeyi uygun görmüş  :sopa:  :boks: 
  farları eski düzen tornavidayla farın ustunden ayarladım. acaba 1. nesillerde far yükseklik ayarı zımbırtısı yok ta o yuzdenmı oraya monte ettiler ? 
  Durumu fotograflardan daha iyi anlıycanızı umut ediyorum. 
 Konuyuda LPG yemi açacaktım bilmiyorum 

post-9194-0-47980100-1426082484_thumb.pn

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Var olsa bile çalışmıyor olma ihtimali yüksek. 2004 Mazda6 larda bu far yükseklik ayar motoru sıklıkla arızalanabilen bir şeydi. Düğme olmasına rağmen benim aracımda arızalıydı ve aynen senin yaptığın gibi tornavida ile ayarlanmıştı ta ki ufak bir kaza yapıp farları değiştirene kadar.

 

Düğmeyi bulmak çok zor değil, LPG düğmesini onun hemen altındaki boşluğa alıp düğmeyi eski yerine takabilirsiniz, yeter ki kabloları kaybolmuş motoru bozulmuş olmasın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracınızda orjinal far yıkama olması çok enteresan..  Bu fabrika çıkışı xenon olabileceğini gösteriyor.. D1S tipi ampul 

 

ama başka bir mesajda H1 tip ampul taktığınızı belitmiştiniz. Bu da orjinal xenon ihtimalini ortadan kaldırıyor..

 

aracınızın fabrika çıkışı farları sökülüp değiştirilmiş olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracınızda orjinal far yıkama olması çok enteresan..  Bu fabrika çıkışı xenon olabileceğini gösteriyor.. D1S tipi ampul 

 

ama başka bir mesajda H1 tip ampul taktığınızı belitmiştiniz. Bu da orjinal xenon ihtimalini ortadan kaldırıyor..

 

aracınızın fabrika çıkışı farları sökülüp değiştirilmiş olabilir.

Valla far yıkamada faal şekilde kullanıyorum. h1 olan ampul uzun farlarda kullandığımı belirtmiştim. kısa farlara d2s kullanmıştık. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Internette istemediğin kadar var ;)

 

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_jsoff=1&_nkw=mazda+headlight+leveling&_sop=2

 

Ufuk, İlk gelen araçlarda 2.3 olanlar var sanki onlarda far yıkama vardı diye hatırlıyorum, belki Kutluhan'ın aracı 2.3 olabilir.

Doğrudur aracı 2.3 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tamam hocam o zaman senın aracında tabiki far yükseklik ayarı olmaz..  xenon fabrika çıkışı .   türkiyede nadir bulunan bir aracın var.

Şimdi bu nadir bulunan araç muhabbeti yerine göre çok sıkıntılı oluyor  :dua:  bu araç tutulmayan bir araç mı yoksa arayıpta bulunmayan bir araçmıdır ?  :dua:  :dua:  :dua:  :dua:  :dua:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Orjinal xenon varsa far yükseklik ayarı otomatiktir, yani araç yoldaki eğime göre farları kendi yükseltip alçaltır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tutulmayan bir araç ama temizini bulsam ben gözüm kapalı alırım.  insanlar biraz önyargılı. 

Ben binmek için aldım daha önce 2000 model mazda 626 aracım vardı onu satıp focus aldım aynı konforu yaşayamadım satıp 6 aldım. hep 2.0 motor diye biliyordum sahibinden.com da bile mazda 6 yı seçtiğinizde tek motor seçeneği var. Aldığım vatandaş avukattı ve çok temız bakmış arabaya. ruhsatta motora baktım desem yalan olur. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu araçlardan çok az ve çok kısıtlı bir süre geldi. Tutulmayan bir araç değil çok az getirtilen bir araç.. 1.3 Mazda2 ler gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Orjinal xenon varsa far yükseklik ayarı otomatiktir, yani araç yoldaki eğime göre farları kendi yükseltip alçaltır.

O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben birkaç ay önce 2004 2.3 motor  mazda6 kaçırdım.  aylarca sahibinden de satılmadı. 250bin km'de idi ama pazarlıksız almalıydım. nasıl almadım   hayatımın pişmanlığıdır..  

tek tesellim 2007 nin motorunun S-VT olması. ama yinede bakıyorum sahibinden'e . alan arkadaş pişman olup satar mı diye.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben birkaç ay önce 2004 2.3 motor  mazda6 kaçırdım.  aylarca sahibinden de satılmadı. 250bin km'de idi ama pazarlıksız almalıydım. nasıl almadım   hayatımın pişmanlığıdır..  

tek tesellim 2007 nin motorunun S-VT olması. ama yinede bakıyorum sahibinden'e . alan arkadaş pişman olup satar mı diye.

Hocam yalnış anlama peki piyasası nedir bu aracın. hiç bir fikrim yok o yuzden soruyorum. 

ben birkaç ay önce 2004 2.3 motor  mazda6 kaçırdım.  aylarca sahibinden de satılmadı. 250bin km'de idi ama pazarlıksız almalıydım. nasıl almadım   hayatımın pişmanlığıdır..  

tek tesellim 2007 nin motorunun S-VT olması. ama yinede bakıyorum sahibinden'e . alan arkadaş pişman olup satar mı diye.

birde bu 2.3 lerde sadece cc farkımı var yoksa motorlarıda farklımı ? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim almaya niyetlendiğim 24bin lira istemişti. 

 

250bin km.  muhtelif boyalar var..  ciddi kazası yok..   2.3 motor . siyah.   ama tüm km boyunca hep yetkili servis bakımlı.

 

normalde 2.0'lerden pahalı olması lazım ama türkiye piyasasında kimse almıyor.. o yüzden fiyatı aşağı çekmek gerekiyor. 

 

ben güçlü araç seviyorum. Yakıt'a takılmıyorum.. Global modellerde, biraz ingilizce ile asla parça sıkıntısı, bilgi sıkıntısı çekmeyeceğimi düşünüyorum.

 

 ama benim gibi düşünen pek yok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2300ler,

2004-2005 model 2000cc lerin motoru ile benzer. Bazı parçaları da ortak. Daha güçlü ve 2300cc dünyada daha çok kullanılan bir motor.

2300cc motor yedek Parçası bence türkiyede zor ama, yurt dışında çok çok fazla. Motor hariç geri kalan parçalarin neredeyse hepsi aynı zaten.

Yani aracinizin motoru bitmezse, yağ su, heryerde olduğu için, parça sıkıntısı çekmesiniz. Motor biterse de zaten her zaman problem. Cikma 2.0 blok ararsınız.

2006-2007lerin motorunda gelirsek, değişken zamanlı subab sistemi var. Hani honda dan bildiğiniz VTEC. Aynı mantık, Benzer bir sistem. O yüzden teknolojisi farkli. Bu motor da 2011 e kadar yeni kasada da kullanıldı. Ama yine bazı parçalar ortak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2300ler,

2004-2005 model 2000cc lerin motoru ile benzer. Bazı parçaları da ortak. Daha güçlü ve 2300cc dünyada daha çok kullanılan bir motor.

2300cc motor yedek Parçası bence türkiyede zor ama, yurt dışında çok çok fazla. Motor hariç geri kalan parçalarin neredeyse hepsi aynı zaten.

Yani aracinizin motoru bitmezse, yağ su, heryerde olduğu için, parça sıkıntısı çekmesiniz. Motor biterse de zaten her zaman problem. Cikma 2.0 blok ararsınız.

2006-2007lerin motorunda gelirsek, değişken zamanlı subab sistemi var. Hani honda dan bildiğiniz VTEC. Aynı mantık, Benzer bir sistem. O yüzden teknolojisi farkli. Bu motor da 2011 e kadar yeni kasada da kullanıldı. Ama yine bazı parçalar ortak.

aracımı almadan once expere sokmuştum. dynamo testide yapıldı motor performansı açısından. aracım  gazlı fakat bu testi orjinal veriler baz alındığı için benzine alarak yaptılar. %88 çıktı şuan 178.000 de. experdeki arkadaş gazlı bir arabaya göre gayet iyi olduğunu belirmişti. geçen hafta ön aks kafalarını değiştirdim aracı 2000cc bildiğim için o şekilde sipariş ettik gelen parçada oldu :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...