Jump to content

626 amortisör takozundaki işaretler


sislivadi54
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhaba arkadaşlar.geçen gün amaortisör takozlarımı degiştirdim.ama kafama bişey takıldı takozda işaretler vardı.bunların bi anlamı vardır elbette.araştırdıgım kadarıyla bu takozlardan kamber ve kaster açısını ayarlanıyor.fabrikanın standart ayarları vardır elbette.ve bu takozlardaki işaretlerle belirlenip o şekilde takılıyor.biz kafamıza göre taktık.rot balans ayarıda yapıldı ve sorun yok.bu konuda bi bilgisi olan varmı acaba.

post-6393-0-08438900-1426451474_thumb.jp

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mühendis atasözü der ki : çalışıyorsa kurcalamayacaksın :P Gönderdiğiniz fotoğrafta bir şey görünmüyor ama nette baktığım kadarıyla +3 +4 vs ayar için rakamlar var. fabrikada işlemi hızlandırmak için gerekli olabilir.  Sizin rot balansınız yapıldı ve aracınız sağa sola çekmeden, titreme yapmadan, tak tuk etmeden gidiyorsa sorun yok demektir :) yine de bilmediğimiz bir durum varsa biri açıklayacaktır. değişik bir soru olmuş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet arkadaşlar dün gece sabah kadar araştırdım ve sonuca ulaştım.tabii bunda ömer arkadaşında çok katkısı oldu.hani bütün rot balanscılar bunlarda kamber kaster ayarının olmadıgını söylüyor ya.bu tamamen yanlış bir bilgi.bu ayar kuleden yapılıyor.amortisörün kuleye baglandıgı delik kulenin tam ortasında degil. 8 mm kadar yanda.buda demek oluyorki kule döndükce kamber ve kaster acısıda degişiyor.kulede buluna işaretli kısım amortisörün baglandıgı delige uzak olan kısmı.yani tekerinizin üst kısmı dışarda yada içerdeyse kuleyi çevirdikçe bu açı degişiyor.yapmamız gereken önce aracımızı rot bolansa baglatıp açılarda yanlışlık olup olmadıgını saptamak.fark varsa usta hemen size bunlarda kamber kaster ayarı yok diyor tabii.ben en az 7 tane rotbalanscıya gittim aynı şeyi söyledi.siz ustaya ustalık ögretiyorsunuz bundan sonra.bu işlem için amortisörü sökmeye falan gerek yok.araç normal yerdeyken kulenin 4 tane visasını söküp sonra aracı yavaş yavaş kaldırıp kulenin vidalarının arabanın kule baglantı yerinden aşagı inene kadar aracı kaldırıp vidalar baglantı yerinin altında kaldıgı zaman kulenin tam ortasında buluna amortisörün baglantı vidasına 21 lokma anahtar takıp kuleyi çevirip isteginiz ayara geldigi zamanda tabii delikler de denk gelecek.aracı yavaş bi şekilde indirmeye başladıkmı vidalar tekrar yerine oturacak.amac sadece kuleye tur attırmak.aracı indirdikten sonrada tekrar 4 adet civatamızı takıp sıkıp kamber kaster ayarını kontrol edip işimizi bitiriyoruz.işte bu kadar kolay.hani araçlarımız saga yada sola çeker ve dünyanın masrafını yaparızda sorun düzelmez ya işte çözüm burda.peki bu ayar neden degişir onuda söyleyeyim.kulelerin içi kauçuk oldugu için zamanla ezilme çökme yapar birde araçlarda kaza esnasında oluşan oynamalardan kaynaklanıyor.yani aracınızın sadece lastigini bile sert bi şekilde kaldırıma çarpsanız kulede 1 mm hata aşagı amortisörün dibine inene kadar 10 mm olabilir.bunuda bu şekilde ayarlansın diye japon kardeşlerimiz düşünmüşler demek.zaten adamlar sadece düşünüp icat ediyorlar. :)

post-6393-0-46345400-1426507339_thumb.jp

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla size de helal olsun. Kaç ustanın ayar yok demesine rağmen araştırıp bulmuşsunuz. Forumda 626 sahipleri toplansalar, arabaları söker parça artırmadan geri toplarlar maşallah.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...