Jump to content

Boya Koruma


Mücahit
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Daha önce aracıma 7-8 ayda bir yaptırdım önce sonax,sonra auto wax ilk 1 ay güzel daha sonra bir işe yaramıyor gibi geliyor.Bu arada ziibart ile görüştüm ön kaput filmi komple 500 TL diyor normal bir fiyatmıdır?


aracın rengi nedir?
kaput filmi güzel bişidr ama tamamına yaparsanız

Rengi Kırmızı fotoğraftakinin aynısı


Arkın, sitede modeller ve onlar ile ilgili bölümler mevcut. konuyu ilgili bölüme ( Mazda3 [Teknik] Kaporta - Boya ) taşıdım..

Teşekkürler Burak daha yeni olduğum için tam olarak siteye hakim değilim yavaş yavaş öğreniyorum :) :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni araca yapılacak ilk şey kaput filmi.. Ben LLUMAR a yaptırmıştım bir önceki aracımda, kedi köpek bile tırnak geçiremiyordu. Taş izi de olmadı ama Armağanın dediği gibi geniş bir alana yaptırmakta fayda var.

 

Fiyat konusu uygulama alanına bağlı. Eğer büyük bir alan ise normal ama sadece yarım kaput yapacaksa pahalı. Başka markalara da bakın

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni araca yapılacak ilk şey kaput filmi.. Ben LLUMAR a yaptırmıştım bir önceki aracımda, kedi köpek bile tırnak geçiremiyordu. Taş izi de olmadı ama Armağanın dediği gibi geniş bir alana yaptırmakta fayda var.

 

Fiyat konusu uygulama alanına bağlı. Eğer büyük bir alan ise normal ama sadece yarım kaput yapacaksa pahalı. Başka markalara da bakın

Tüm kaput için verildi fiyat, yaptıralım o zaman filmi peki boya koruma olmalı sizce çok faydası var mı ?Yazın Adana 45 derece oluyor güneş fena

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam öncelikle aracınız hayırlı olsun. Bende boya koruma ve ön kaputa film yaptırmak istiyorum. Kaput için ve 2 yan çamurluk için 350 tl fiyat aldım ama marka olarak ne kullanılacağını sormadım. Bana tüm markalar elimizde var istediğinizi seçersiniz demişlerdi. Bildiğim kadarı ile herhangi bir marka bayiliği taşımıyorlar. ( Sanayi sitesindeki oto kaplama ustalarından biri ). Ancak boya koruma hakkında henüz araştırma yapmadım. Yaptıran arkadaşlar varsa marka tavsiyelerinden bende faydalanmak istiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tüm kaput için verildi fiyat, yaptıralım o zaman filmi peki boya koruma olmalı sizce çok faydası var mı ?Yazın Adana 45 derece oluyor güneş fena

 

Sadece kaput değil çamurlukların da bir kısmı olmalı Emre'nin de dediği gibi. Hele bir de tampon olursa en garantisi o.

 

Başka markalardan fiyat almadan hemen karar vermeyin.

 

Emre, bilindik markalardan olması yeterli sanırım ama kaput filmi biraz daha kalındır ona dikkat etmek lazım ..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu arada eğer film kaplatacaksanız şunu sakın unutmayın.

aracınızı bayiden çıktığı gibi kaplatıyorsanız ok ancak aracınızı kullanmaya başladınız ve 1 ay kadar bir süre geçti ve bu kaplama işlemini yaptırıyorsanız. kaplanmadan önce muhakkak boya vernik bakımını yaptırın ve öyle kaplatın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu arada eğer film kaplatacaksanız şunu sakın unutmayın.

aracınızı bayiden çıktığı gibi kaplatıyorsanız ok ancak aracınızı kullanmaya başladınız ve 1 ay kadar bir süre geçti ve bu kaplama işlemini yaptırıyorsanız. kaplanmadan önce muhakkak boya vernik bakımını yaptırın ve öyle kaplatın.

Boya vernik bakımı derken ? pasta cila gibi birşey mi yaptırmak lazım acaba ? daha geniş bilgi verirseniz memnun olurum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba

Arkadaşlar sıfır araç alınca boya koruma yaptırmak şartmı?ayrıca kaput film ne kadar işe yarar bilgi verirseniz sevinirim.

 

Forumda mevcut konu başlığının altında birşeştirilmiştir. Buradan devam edebiliriz.

 

Kaput filmini öneririm. Ama yaptırırsanız tam boy, yani tüm kaputu kaplatın derim. Öbür türlü kaput ince bir çizgi şeklinde belli olabiliyor. Filmli bölge daha fazla toz tutuyor. Diğer bölge daha temiz kaldığı için, çok belli ediyor kendini.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Boya vernik bakımı derken ? pasta cila gibi birşey mi yaptırmak lazım acaba ? daha geniş bilgi verirseniz memnun olurum.

evet pasta cila ama burdan kastımız yüzeyi ince bir şekilde temizlemek kalın değil ince pasta ile,öncesinde kil yaparsanız güzel olur filmi çektirince filmin altında minik pıtırcıklar olmasın diye altının jilet gibi olması lazım, siz yapan kişiye söylerseniz onlar ne olduğunu anlarlar sizinde az çok araştırıp geldiğinizide anlarlar. zaten bu işleri yapmadan yapıyorsa müsade etmeyin derim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Arkadaşlar herkese merhabalar;
Uzun bir aradan sonra tekrar foruma döndüm. Bu uzun arada araba ile bolca vakit geçirdim. Aracımı 2015 Aralık'da ilk aldığımda üzerinde çok fazla boya kusuru  vardı. Siyah olmasının da olumsuz taraflarından birisi hataları çok belli ediyor olması ve sık yıkanmaya ihtiyaç duyması olduğundan dolayı güzel görünmesini sağlamak ve bu görünümü uzun süre koruyabilmek için araştırma yapmaya başladım.

Bundan önceki arabam beyazdı ve boya koruma ve kaput filmi işlemlerini Ankara'da bir firmaya yaptırmıştım. Yeni Mazda 3 siyah olduğundan dolayı boya koruma işlemine sık tekrarına ihtiyaç duyacağı için bu işlemi bütçeyi sarsmadan yapmak da bir gereksinim. Ayrıca araç siyah olduğu için temiz görünmesini istiyorsanız en azından haftada bir yıkanması gerekiyor ve yıkama işi için de yıkamacılara güvenmiyorum.

Yukarıda sıraladığım ihtiyaçları kendim gidermek için araştırma yapmaya başladım. İnternette uzunca araştırmalar sonunda ( genellikle youtube kanallarından ve meguiar's amerika forumundan öğrendim detaylar ) ne yapacağıma karar vermiştim. Aslında hikayem bayaa uzun ve zamana yayarak neredeyse 2 ayda boya koruma işleminin ilk safhasını tamamladım diyebilirim. Böyle diyorum çünkü arabanın üzerinde tüm çizikleri şu anda çıkarmadım ama 2 metre mesafeden bakıldığında ki görüntüsü şu anda gerçekten çok iyi. Tüm çizikleri çıkarmamış olmamın sebebi de, işleme başladıktan şu ana kadar geçen zaman çok fazla olmasına rağmen cila ve wax atmadığım için bir türlü arabanın genelinde istediğim parlaklığı göremiyordum. Uzaktan görünecek kadar büyük çizikleri temizleyip genel görünümü bayaa iyileştirdim. Detaya da şu anda üzerindeki wax'ın etkisi geçtiğinde tekrar gireceğim.

Lafı çok uzatmadan hikaye kısmını geçerek yaptığım işlemleri ve kullandığım ürünleri bu işi kendim yapabilir miyim diye düşünenlere yardımcı olmak için sıralıyorum.

1. Meguiar's Clay Bar ile yüzey temizliği  (KİL)

2. Meguiar's scratch X ile bölgesel çizikleri giderme (İNCE PASTA)

2-1 (Alternatif) Boyası eskimiş ya da çizikleri çok ve görece derin araçların tümüne uygulamak için Meguiar's Ultimate Compound (DAHA KALIN PASTA)

3. Meguiar's Ultimate Polish ( Kılcal çizikleri gidermek ve ekstra parlaklık için CİLA)

4. Meguiar's Ultimate Liquid Wax (Emeklerimizi korumak ve yüzeyi su fobik hale getirmek için WAX )

5. Meguiar's Nxt Car Wash ( Cilalı oto ŞAMPUANı)

Bundan sonrasın uygulama detaylarından bahsediyor, ilgilenmeyen arkadaşlar vakit kaybetmesin diye uyarmak istedim :)

DETAY

KİL

Nasıl uyguladığıma gelecek olursak, kil temizliğini tamamen el ile yapıyoruz ki bu işlem için zaten bir makine söz konusu değil. Tüm maddeler arasında wax'dan sonra en kolay uygulananı kil ile yüzey temizliği. Bu adım çok önemli bence kesinlikle atlanmamalı. Zaten en az diğer maddeler kadar yüzeyde farkını hissediyorsunuz.

Arabanın yüzeyinde elinizi gezdirdiğiniz zaman zımpara sesine benzer bir ses geliyor. ( Eğer boya koruma işlemi yeni yapılmadıysa, aracınıza ne kadar iyi bakmış olursanız olun bu sesi duyacaksınız. ) Bunun sebebi şehirde boya üzerine tutanan etmenler. Bu dış etmenlerin en belirgin olanların ağaç reçinesi ve boya zerreleri. Kil ile temizledikten sonra elinizi boyaya sürttüğünüzde o ses kesiliyor. Aslında bu aşamayı başarılı yapmış olduğunuzun göstergesi de bu. Dikkat edilmesi gereken en önemli şey ise kili sürdüğünüz yüzeyin kayganlaştırılması. Bunun için su kullanamazsınız çünkü kilin arabayı çizmesine neden oluyor. Özel ürünler var bu işlem için (Meguair's Qucik Detailer) ancak onları kullanmak da şart değil. Ben araç şampuanı almıştım zaten, onunla sprey kutusunun içinde hazırladığım köpüklü suyu kullanıyorum. 

Uygulama hakkında söylenecek daha fazla şey var, ilgilenen arkadaşlar olursa daha sonra yanıtlayabilirim ama kısaca işlem sonucunda boyanın yüzeyi cam gibi pürüzsüz oluyor, elimizi kaporta üzerinde gezdirdiğimizde tam anlamıyla hiç bir ses duymadan kaydığını hissediyorsunuz. Daha bu adımda dahi boya pürüzsüzleştiği için aracın daha parlak göründüğünü farkediyorsunuz. 

(NOT: Sürekli boya diyorum ama üzerinde çalıştığımız katman aslında boya değil, boyayı korumak için fabrikada atılan vernik. İngilizce karşılığı Clear Coat. Eğer vernik katmanında değilde boya katmanında çalışıyorsak ciddi problem var demektir :) )

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İNCE PASTA

Araç üzerinde oluşabilecek çiziklerin farklı türleri oluyor. Çok profesyonel olmamakla birlikte eğer çizik ıslattığınız zaman ortadan kayboluyorsa şanslıyız demektir çünkü çıkarması da daha derin çiziklere göre kolay olacaktır. Ben başlangıçta Meguiar's Scratch X'i el ile uygulayarak çizikleri gidermeyi denedim. İşe de yarıyor ancak gerçekten çok yorucu bir işlem. Aracın üzerinde yeni oluşmuş bölgesel bir çizik için denemek mantıklı ama bir sürü çizik varsa bunu elle uygulamak gerçekten oldukça yorucu. Çünkü burada işi ürün değil kollarınız yapıyor. Bahsettiğim ürün gerçekten işe yarıyor. Eğer çizik elle çıkabilecek bir çizikse yeterince uğraştığınız takdirde çıkarıyor ve güzel tarafı da içerisindeki aşındırıcılar bir süre sonra parçalanarak cila vazifesi görüyor. Bu ürünü fazla uyguladığınız takdirde araçta ekstra çizik görmeyeceksiniz tam tersine uyguladığınız bölgenin parlaklığı artacak. Bu konuda da çok fazla detaya girmiyorum, merak edenler soru gelirse ayrıntılı cevaplarım daha sonra. 

Bu işlemi elle yapmak zahmetli olduğundan dolayı ben biraz daha profesyonel bir çözüme gittim. Amerika'dan matkap ucuna takılabilen bir ürün getirtip onunla uyguladım. Bunun yardımıyla hem el ile çıkaramadığınız çizikleri çıkarma şansınız var hem de harcadığınız vakit çok azalıyor ancak ekstra donanıma ihtiyaç duymadan işlemi kas gücüyle de halledebilirsiniz.

Yukarıda bahsettiğim şekilde çıkmayan çizikler için ise daha etkili bir yöntem var. Islak zımpara. Ben 2000 zımpara kullandım ve bununla pek çok çiziği yok ettim. 30 cm'den de baksanız çiziğin eskiden olduğu yeri bulmanıza imkan yok tamamen kayboluyor işlem sonunda. Islak zımpara uyguladıktan sonra zımparaladığınız bölgede matlık oluşuyor. Bu matlığı da pasta ile gideriyoruz.

Aslında pastanın ve zımparanın mantığı aynı. İkisi de aşındırıcı. Her iki işlemde vernik katmanını inceltiyoruz. Çiziğin olduğu bölgeyi zımparalayarak çevresini çiziğin en derin noktası ile aynı seviyeye getiriyoruz. Bu ışığın farklı kırılmasını engellediğinden dolayı çizik de ortadan kayboluyor. Orada çiziği görmemizin sebebi de aslında çiziğin olduğu yerden ışığın farklı açıyla kırılması vs vs.

Pasta ile zımparanın oluşturduğu matlık giderilince bölge parlaklığını kazanıyor. Üzerine cilasını atarak parlaklığı iyice arttırıp wax ile korumaya alıyoruz.

Not: Kullandığınız pasta ne kadar kalın aşındırıcı içeriyorsa vernik katmanından ( Clear Coat ) o kadar aşındırıyoruz demektir. Yani aynı bölgeye tekrar tekrar pasta uygularsanız bir süre sonra boyaya zarar vermeye başlayacağınız söylentisi tamamen doğrudur.

Not: Islak zımpara işlemini oldukça dikkatli yapmalısınız. Burada işi kaslarınız değil zımpara yapacak. Çok az bir baskı uygulamanız yeterli. Bir diğer önemli detayda köşelerde uzak durun. Zımpara köşeleri düzgün yüzeyden çok daha fazla aşındıracaktır, çok kolay bir şekilde astara kadar gidebilirsiniz. Köşelerdeki çizikleri ince pasta ile gidermek daha mantıklı, köşelere yakın yerde çalışırken maskeleme bandı kullanmak da akıllıca olur.

Bundan sonraki adımların detaylarından da bahsetme planım var ancak oldukça vakit alıyor. Eğer ilgi görürse yazmaya devam edeceğim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi devam et, internette bulunabilecek bilgiler olsa da uygulama deneyimleri özellikle faydalı. Gerçi çıkar gelirim bi yanına gerekirse :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

seramik koruma fayda sağlayacağını duymuştum seramik koruma hakkında bilgisi olup yaptıran yorumlarını bekliyorum 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Merhaba,

Konuyu hortlatacağım. Bu hafta tatile çıktık, otelin açık otoparkına aracı bıraktım. 6 gün kaldıktan sonra gece yola çıktım. Sabaha karşı dinlenme tesisinde beklerken arabayı yıkamışlar. Oradaki çocuk; Abi Aracın üzerinde lekeler var, çıkmadı dedi. Sanırım bahçe sulama fıskıyelerinden gelen su damlacık izleri. Araca Ziebartta boya koruma yaptırmıştım. Ziebarta gittim yetkili kişi sarı renkli macun kıvamında Kil ile ovaladı ve lekeleri çıkardı. Fakat çok yoğun oldukları için arefe günü uğramamı istediler.  Daha sonra tekrar Oto yıkamacıya gittim belki şampuan vs işe çıkartırlar diye. Maalesef çıkaramadılar. Onlar da üst yüzeyin işlemden geçmesini önerdiler. Ama yaptırdığınız boya koruma gider dediler. Nasıl bir suymuş bu yahu çıkmıyor anlamadım. Bakalım Ziebartta ne işlem yapacaklar. Can sıkıcı bir olay.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
02.07.2016 at 17:16, erdierdi :

Merhaba,

Konuyu hortlatacağım. Bu hafta tatile çıktık, otelin açık otoparkına aracı bıraktım. 6 gün kaldıktan sonra gece yola çıktım. Sabaha karşı dinlenme tesisinde beklerken arabayı yıkamışlar. Oradaki çocuk; Abi Aracın üzerinde lekeler var, çıkmadı dedi. Sanırım bahçe sulama fıskıyelerinden gelen su damlacık izleri. Araca Ziebartta boya koruma yaptırmıştım. Ziebarta gittim yetkili kişi sarı renkli macun kıvamında Kil ile ovaladı ve lekeleri çıkardı. Fakat çok yoğun oldukları için arefe günü uğramamı istediler.  Daha sonra tekrar Oto yıkamacıya gittim belki şampuan vs işe çıkartırlar diye. Maalesef çıkaramadılar. Onlar da üst yüzeyin işlemden geçmesini önerdiler. Ama yaptırdığınız boya koruma gider dediler. Nasıl bir suymuş bu yahu çıkmıyor anlamadım. Bakalım Ziebartta ne işlem yapacaklar. Can sıkıcı bir olay.

su ınsanlara para vermeyın lutfen cıddı anlamda ınsanları somuruyorlar gıdın bauhaus a istanbuldasınız kozyatagı carrefour yanı bılırsınız meguıars su leke cıkarıcı cıla gıbı bırsey dıyeyım ( nxt tarzı ) var 40 lıra cıvarı alın kendınız bır ped yardımıyla uygulayın bakın nasıl tertemız oluyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 saat önce, alpulusoglu :

su ınsanlara para vermeyın lutfen cıddı anlamda ınsanları somuruyorlar gıdın bauhaus a istanbuldasınız kozyatagı carrefour yanı bılırsınız meguıars su leke cıkarıcı cıla gıbı bırsey dıyeyım ( nxt tarzı ) var 40 lıra cıvarı alın kendınız bır ped yardımıyla uygulayın bakın nasıl tertemız oluyor :)

Teşekkürler. Ziebartta ücretsiz olarak Kil ile uygulama yaparak temizlediler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, erdierdi :

Teşekkürler. Ziebartta ücretsiz olarak Kil ile uygulama yaparak temizlediler.

tanıdık herhalde sizin hocam hem kil hem ücretsiz yoksa olmazdı :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

02.01.2007 at 03:32, Mücahit :

  sizlere birşey danışayım benim arabanın ön motor kaputunun uc kısmı 30 cm.yan kuşağın alt tarafı ve arka bagajın (sedan)üstü koruma film kaplı ilerde cıkarınca boyaya bir zarar verirmi acaba?

Merhabalar, benim 2.Nesil Mazda 3'ümde Ziebart'ta yaptırılmış kaput ucu ve ön tampon koruma filmi bulunuyordu. Yani aracı o şekilde aldım. Yaklaşık 1 yıldır da bendeydi. Tahminimce bendeki zaman ile birlikte 2-3 yıldır duruyordu ve geçen hafta kendim söktüm  (çünkü derin bir darbeye maruz kalmış ve çizilen kısımı dikdörtgen şekilde kesik duruyordu). Öncelikle şunu söylemeliyim ki bu film hayatımda gördüğüm en kaliteli filmdi. Güneşin tepede olduğu ve sökmenin kolay olacağı bir zamanda bu işlemi gerçekleştirdim. Filmi köşesinden tutup güçlüce çekerek çok kolay ve kalıntısız bir şekilde söktüm. Film tahminlerimin çok çok ötesinde esneme kabiliyetine sahipti ve aynı zamanda oldukça kalın bir filmdi. Altında hiç kalıntı bırakmadı. Fakat işin kötü tarafı işe şu oldu. Filmin bulunduğu bölge çok prüssüz, tertemiz bir boyaya sahip kalırken kaputun geri kalan kısmı zamanla oluşan kılcal çiziklerden dolayı solgun kalmıştı ve filmin bittiği nokta yani kaputun önünde enine, boydan boya bir çizgi halinde göründüğü için çok göze batar bir hal aldı. Tabi bu halde bırakmak içime sinmediği için elimde hazırda duran Sonaxın güçlü pastasını iyice uyguladım. Üzerine yine Sonax cila uyguladım fakat iz tamamen kaybolmadı. (Makine ile uygulama çok daha iyi sonuçlar sağlayabilir)

Kısacası tavsiyem şu ki bu filmi yaptıracaksanız aracınızda 1 yıldan fazla durmaması daha iyi olur. Örneğin 1 yıl sonra söküp boya koruma-pasta gibi işlemler yaptıktan sonra filminizi yenilerseniz böyle bir durumla karşılaşmayacağınızı düşünüyorum (tabi bu oldukça maliyetli olabilir.) Diğer bir seçenek ise kaputu komple koruma filmiyle kaplamak olabilir ki yine bu işlem hem maliyetli hem de bir kaç yıl sonra kaput-çamurluk gibi parçalar arasında renk görüntü farkı yaratabilir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...