Jump to content

Yağlama Sistemi Aldatmacası


Cherkess
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

LPG sübap ayarını şu şekilde bozar.

Aslında sübaplar nasıl yanar onu açıklamak lazım. Benzin 400/500 derecede yanarken (ki subaplar bu ısıya dayanıklıdır) ancak LPG hem daha uzun süre hem de daha yüksek sıcaklıklara ulaşarak yanar.

Işte olayın kilit Noktası buradır yani subaplar kapanırken benzin sönmüş olur ama LPG sönmemiş olur ve subapların arkası da ısıya maruz kalır. Bu durumda araç zengin karışım yaparsa subaplar erir normal kalibrasyonu düzgünse bu sefer de uzun vadede uzama yapar ve Subap ayarı bozulur.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hadi diyelim ki emme subabları korundu ya eksoz subabları nasıl korunacak?

İşte olayın bir muamma Noktası da burası. Bu işin kandırmacadan başka bir şey olmadığının kanıtıdır.

Bunu açıklayabilecek mantığa bürüyecek ustayı alkışlarım.

Birde geçenlerde tamamen 5. Element uydurmuş bir ustanın sözünü aktarayım.

Bizim silindire gönderdiğimiz sıvı sübaplarda kurum oluşturarak subapları yanmaktan koruyor...

Yukarıdaki ustayım diye geçinen arkadaşın sözü.

Adam kandırmaya Çalışmanın bu kadar ucuz yolunu da yeni gördüm.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG sübap ayarını şu şekilde bozar.

Aslında sübaplar nasıl yanar onu açıklamak lazım. Benzin 400/500 derecede yanarken (ki subaplar bu ısıya dayanıklıdır) ancak LPG hem daha uzun süre hem de daha yüksek sıcaklıklara ulaşarak yanar.

Işte olayın kilit Noktası buradır yani subaplar kapanırken benzin sönmüş olur ama LPG sönmemiş olur ve subapların arkası da ısıya maruz kalır. Bu durumda araç zengin karışım yaparsa subaplar erir normal kalibrasyonu düzgünse bu sefer de uzun vadede uzama yapar ve Subap ayarı bozulur.

         Bu sübap ayarının bozulma şekli  lpg den zarar gören motorlar için, sayın oğushan 90 yılların mazda motoru için öngörüyor bu bozulmayı bizim arabaların motoru eski teknoloji vede çelik,  ben bu  kısma takıldım biraz, ayrıca bu bozulma olayı sübapların uzaması şeklinde olamaz,bozulan ve deforme olan sübapların kafası veya saplamalar değil, o parçalar çok kaliteli çelikten üretilir ve çeliğin erime ısısı oluşmayana kadar zarar görmezler,  asıl deforme olan  sübap kafalarının oturduğu üst kapaktaki yuvalardır , o yuvalar yıpranınca sübaplar kaçırmaya başlar vede bahsi geçen sorun ortaya çıkar, her halükarde bu yağlama muhabbeti biraz saçmalık daha önce yazdığım gibi korunma sağlaması için ilgili parçaların üzerinde ısıya dayanıklı tabaka oluşması gerekir, bahsettiğiniz kurumlar yanmış yağ dan arta kalanlar olduğu için ilgili motor parçalarını korumaktan çok , eğer varsa sübap kafalarının oturduğu yataklardaki hasarlı kısımlara dolarak kaçırmayı bir nebze engellerler, buda geçici suretle olur, yüksek devir yapılınca patlama ve basınçtan  dolayı egsozdan atılırlar. Aslında bu mevzuyu bu kadar abartmamak gerek sonuçta üst kapak zarar görmüyor, sübaplar ve gaytlarda zarar görmez , çok çok conta takımı ve iyi bir rektefiyeci gerek bu iş için, vede kaliteli sübap yatakları.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

fikirler bilgiler ne güzel aktarılmış uzun ömürlü testler yapılması lazım,en derine inildiğinde demir karbon denge diyagramına bakalım mazdamıza kullanılan malzemenin bileşimlerini inceleyelim sıkıntı yapan kısımları ısıl işlem yaptıralım maliyetleri daha da artırmış oluruz kısacası ya lpg yi söküp atıp kurtulucaz yada bu şekilde deneme yanılma yollarıyla sürüşe devam :)

mühim olan cebimize keyfimize zarar gelmesin,Gürhan abi 18 tl subap yağlayıcı aparatı istersen bir dene motorun sesini çekişini vs test edebilirsin.Ayrıca mazot+lpg kullanımını araştırdınız mı ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Kullanmış olduğunuz  İlgili aparatın linki varsa yazabilirimisin rica etsem, bahsi geçen konuyu araştırma fırsatım olmadı malesef.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Oğuzhan daha önceki mesajındaki link açılmıyor, galiba ilgili sayfa silinmiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gürhan subap uzaması inandırıcı gelmiyorsa araştırabilirsin böyle bir olay var. Subaplara hareket veren parçaların zarar gördüğüne daha rastlamadım o da ayrı konu.

Mazda ve yeni nesil motorlar için konuşuyorum Magnezyum subap kullanan araçlarda subap erimesine rastlanır sıklıkla. Bu da zengin karışım sebebiyle oluyor genel olarak.

Ayrıca o yağın da bir yakıt olduğunu düşünürsek ve de LPG ile yandığı gerçeğini da eklersek sonuçta bu sistem ayrıca zengin karışım yaratıyor silindirlerin içinde yani subapları daha erken kucaklamaya da vesile oluyor teknik olarak.

Gelelim kurum olayına ki kurum yanma haznesi boğaz kelebeği ve subaplar üzerinde istenen birşey değil zaten. Boğaz kelebeğine geç tepki verdiren bu madde subaplarında yapışmasına vesile olarak daha zorlanarak açılmasına sebep olur doğal olarak ha Ateş'ten ne kadar korur orası da muamma. Çelik sübaplarda zaten sıkıntı yok triger değişirken ustaya eli değmişken ayarı bozulduysa belki bir de ayar yaptırıp uzun süre binilebilir araca.

Ama magnezyum Çelik kadar dayanıklı değil anlaşılan en çok sıkıntı yeni nesil araçlarda çıktığına göre.

Velhasılı kelam bu yağlama olayı tamamen uydurma değilse bile Türkiye'de sıkıntılı ve gerçekçi sonuçlar vermeyen bir sistem.

Bence şahsi fikrim kaz yolmak için uydurulmuş maliyeti 10 lira tutmayacak ama 700 liraya kadar millete tutturduğuna itelenen bir kandırmaca.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gürhan abi ve redstone78 abi

http://forum.donanimhaber.com/m_66460757/tm.htmabi ürünü her montajında kullanan ve öneren ustamız

aldığım üründe http://www.otogazmarketi.com/subap-yaglama-sistemi-kitibudur

Adam yağlama da yağlama diye tutturmuş ama her yere de parantez açmış ORIJINAL YAĞLAMA SİSTEMİ OLACAK YAĞ ORIJINAL OLACAK DIYE. HA BIR DE MAZOT ATF FALAN KONMAYACAK YAĞ ORIJINAL OLACAK ILLA KI diyor. Ben şahsen kıllandım 84 sayfa boyunca rağbet Görmüş biraz kurcalamak lazım burayı.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabam 156 bin km de, Lpg'li, ekstra yağlama sistemi sarımsak soğan vs yok, yeri geldi mi 7500 rpm de sıka sıka giderim, motorda en ufak bir sarsıntı yok, aksini iddia edecek adam hiroshima dan bile gelse beklerim. Güzel kit taktırın, güzel ayar yapın, aracınıza her zaman aksatmadan bakım yapın, basın gidin gerisine takılmayın. ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yazılanları okuduktan sonra diyebilirim ki maalesef  ben taktırmış bulundum. Daha 10.000 km oldu LPG taktıralı ve şu anda bir sorun olması zaten pek beklenmiyor. Bu konuyu gördükten sonra aklıma gelen soru şu oldu bu sistemi söktürmelimiyim?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yazılanları okuduktan sonra diyebilirim ki maalesef ben taktırmış bulundum. Daha 10.000 km oldu LPG taktıralı ve şu anda bir sorun olması zaten pek beklenmiyor. Bu konuyu gördükten sonra aklıma gelen soru şu oldu bu sistemi söktürmelimiyim?

Sistem zaten musluklu. Kapatın gitsin.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yazılanları okuduktan sonra diyebilirim ki maalesef  ben taktırmış bulundum. Daha 10.000 km oldu LPG taktıralı ve şu anda bir sorun olması zaten pek beklenmiyor. Bu konuyu gördükten sonra aklıma gelen soru şu oldu bu sistemi söktürmelimiyim?

Bence sistem montajı zaten yapılmış masraf edilmiş..İyi bir kit ise araç hareket halinde yani yük altında yapılan iyi bir kalibrasyon ile zengin-fakir yanma engellenebilir.

Ayrıca uzun yolda yüksek hızlarda giderken her bir saatte 5 dakika benzinde kullanmanızı öneririm. Bu silindirlerin soğumasına izin verecektir.

Bu şartlarda kullanın bence..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence sistem montajı zaten yapılmış masraf edilmiş..İyi bir kit ise araç hareket halinde yani yük altında yapılan iyi bir kalibrasyon ile zengin-fakir yanma engellenebilir.

Ayrıca uzun yolda yüksek hızlarda giderken her bir saatte 5 dakika benzinde kullanmanızı öneririm. Bu silindirlerin soğumasına izin verecektir.

Bu şartlarda kullanın bence..

 

Araçta şu an Landirenzo marka LPG kiti var. Araç hareket halindeyken bilgisayarı bağlayıp ayarlamasını yaptılar. Genelde pek uzun yola çıkmıyorum şehiriçi genellikle. Şehiriçi de olsa her depo bittiğin 5-10 km kadar benzinde kullanıyorum sistem bir çalışsın diye.

 

Sistem zaten musluklu. Kapatın gitsin.

 

Zaten yağın bitmesine de az kaldı. musluğu bulup kapatacağım dediğiniz gibi. önümüzdeki ay filtreyi değiştirmeyi gideceğim. bahsi geçen soruları bir de bizim ustaya soralım cevaplarını merak ettim. Bakalım o ne diyecek. Emme subaplarını mı yağlıyor ekzos subaplarını mı yoksa hepsini mi yoksa boş yere mi çalışıyormuş öğrenelim bakalım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçta şu an Landirenzo marka LPG kiti var. Araç hareket halindeyken bilgisayarı bağlayıp ayarlamasını yaptılar.

Kardeş şevkini kırmışım gibi algılama Landirenzo için de bir önemli noktaya temas etmek istiyorum.

Chevrolet Cruze lar ilk çıktı çok da tuttuydu sonradan bu araçlar 8/10 bin km lerde sıfır fiyatının 5-6 bin TL daha düşüğüne satılmaya başlandı. Sebep ?

Sebep 15/20 en geç 40 bin de subap erittikleri için elden çıkarmaya başladılar.

Tabi Opel lerde de vardı aynı olay ama Opel Chevrolet ten daha çok tuttuğu için kimsenin gözü görmedi Chevrolet Cruze ise mimlendi.

Olayın iç yüzü şöyle Opel/Chevrolet bunlar zaten kardeş firma da değil aynı firma zaten ama ilk olarak Kia Stefanelli ile anlaşıp Fabrika çıkışı LPG li araçlar satmaya başlayınca (fabrika değil bayi çıkışı diyelim) Opel/Chevrolet de gitti Brc ile anlaştı. O zaman ilk Brc li olan Cruze larda sıkıntı yoktu ama Firma bir uyanıklık yaparak kusurlu araçların bir kaçını Brc ye LPG kaynaklı arıza diyerekten tabiri caizse iteledi. Hal böyle olunca Brc kısa sürede anlaşmayı bozdu hatta çoğu kimse de bilmez Brc çıkışlı Chevrolet leri. Sonra Opel gidip Landirenzo ile anlaştı. Subap yakma sorunları da Landirenzo ile başladı Brc de problem yoktu. Çünkü Brc nin enjektör tetikleme Hızı ve sayısı Landirenzodan fazlaydı ve yüksek devirlerde hiçbir sıkıntı çıkarmıyordu araca gayet uyumluydu. Ancak Landirenzo da tetikleme sayısı düşük olduğundan kit performans isteyen kullanımlarda enjektör hızını yetiştiremediğinden bol bol zengin karışıma düşüyor ve Subapların ömrünü yarıya indiriyordu.

Subap yakma muhabbeti de zaten ilk Cruze lardan dolayı bilinen bir muhabbet yoksa eskiden hepimiz subap ayarının bozulduğunu sanıyorduk halbuki yanıyormuş eriyormuş diye nereden başladı bu olay Chevrolet den tabi.

Yağlamalı sistemin ilk yaygınlaşması da Landirenzo ile oldu herkes Landirenzo da yağlama var diye yaymaya başladı derken bu kervana hiç gereği yokken Prins ve Atiker de katıldı dikkat ederseniz Brc hiç katılmadı bu olaya dahil bile olmadı. Peki ne yaptı VCS yi geliştirdi nedir VCS (valve care system) yani subap koruma sistemi. Peki bu sistem nasıl çalışır; araca genelde 3500 devir üzerine çıktığında Benzin takviyesi yapar.

Ha brc bunu Amerika'yı keşfetmiş gibi gösterse de daha önceden de diğer kitlerde vardı zaten mesela ben Romano kullanıyorum Aracım turbolu ve bu sistem Romano da da mevcut ve ben 4000 devir ve üzerine benzin takviyesini açtırdım zaten neredeyse rölantide geziyorum şehiriçi ama turbo lazım olduğu zamanlarda da benzinle soğutmamı yaptırıyorum. Yani yukarıda arkadaşların uzun yolda her saat başı 5 dakika benzinde kullanın gibi önerilerine pek gerek görmüyorum. LPG kitinize kalibrasyon için gittiğinizde ustanıza sorun benzin takviyesi var mı? Varsa açık mı? Mesela benim kitimde ayrıca rölantide benzin takviyesi de var yani 1 dakikadan uzun süre rölantide bekleyeceksem kendi kendine benzin takviye ediyor.

Bu arada ARACIM LPG LI AMA ÇOK BENZIN YAKIYOR NEREYE GIDIYOR BU BENZIN? diyenlerde bu ayarın açık olup olmadığını kontrol ettirsin.

Neyse konudan saptım kusura bakmayın Landirenzo da böyle bir kit iste.

Hocam ben mazot lpg uyumunu okuduğum için kullanıyorum bahsi geçen usta mazot vs kullanmayin diyor hayırlısı.: )

Oğuzhan şimdi ilginç bir bilgi daha paylaşayım LPG sistemi ilk olarak dizel araçlar için üretildi ve dizele uyumsuz olmasından dolayı benzinli araçlarda da denendi benzine daha fazla uyum gösterdiği için de geliştirildi. O usta LPG montajını çok iyi biliyor ama bu bahsettiği sistemi hediye olarak takacak kadar nasıl bir çıkar ilişkisi varsa bilemedim. Hayırlısı diyelim. Ya o Sıvı çok pahalı ki orijinal Sıvı orijinal katkı ATF ve ya mazot olmaz dediğine göre sistem de senin verdiğin linkte 15/20 TL gibi bir şey olduğuna göre bu usta bu sıvıyı Israrla satmaya niyetli bence o orijinal Sıvı (!) da bir iş var ya çok kazık fiyata satıyor veya uyduruk ama iyi kar ediyor. O sıvıyı alıp ateşlemek lazım.

Benim bildiğim en dayanıklı Sıvı yağlar motorsiklet yağları çünkü 15.000 devir falan çeviriyor biz 7000 de redline a giriyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yukarıda Bahsettiğim konuda BRC yi övmüşüm gibi bir yanılgıya düşmeyin BRC nin de noksan yanları mevcut nedir derseniz. Brc de Obd desteği yok. Nedir bu Obd desteği ?

Obd kitinizi araç beyniyle senkronize çalıştıran bir sistem yani aracınızın yakıt miktarını değişken durumlara göre -+%8 oranında düzenler. Ancak brc bunu yapmaz ilk kalibrasyon yapılırken aldığı verileri muhafaza eder ve sürekli o miktarda yakıt enjekte etmeye gayret eder.

Peki dezavantajı nedir bu sistemin aracınızda ani yakıt değişimi olduğu zaman asla kabul etmez ve sık sık arıza lambası yakar. BRC kullanan arkadaşlar bilir bu kit yakıt seçer ilk kalibrasyonu mesela yazın yaptırdıysanız (kışın günler kısa diye zaman bulamayan arkadaşlar çoğunlukla da yazın montaja giderler) kış geldiği zaman arıza lambasıyla başbaşa kalırlar neden ? Çünkü yazlık ve kışlık olarak LPG karışımı farklıdır yazın %70/30 olan bütan propan karışımı kışın sıkıntı çıkarmasın diye %50/50 değiştirilir bu durumda yakıt kalitesi düşer. Bizde sanırız ki kışlık teker çok yaktırıyor da o yüzden aracımızın menzili kısaldı aslında kışlık teker bu kadar yüksek oranda etkilemez etkiler ama bu kadar değildir yani. O yüzden Brc li araçlar yaz kış kalibrasyon yaptırırsa daha faydalı olacaktır kendileri için. Bir de KATKILI GAZIN ZARARLARI PEK BİLİNMEZ ama katkılı gaz kullanan Brc li araçlar uzun yolda yol üstünde ucuz gaz aldım da yaktı yine lambayı hikayesini çok sık okurlar olay yine Brc nin suçudur ama suçlu ucuz gaz olur. Hava basıyorlar muhabbeti olur ki LPG de hava basmak da pek mümkün değildir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracımda bahsetmiş olduğunuz benzin desteği bulunmakta. 3500 devrin üstünüe çıktığım zaman benzin takviyesi gerçekleşiyor.

 

 

Kardeş şevkini kırmışım gibi algılama Landirenzo için de bir önemli noktaya temas etmek istiyorum.
Chevrolet Cruze lar ilk çıktı çok da tuttuydu sonradan bu araçlar 8/10 bin km lerde sıfır fiyatının 5-6 bin TL daha düşüğüne satılmaya başlandı. Sebep ?
Sebep 15/20 en geç 40 bin de subap erittikleri için elden çıkarmaya başladılar.
Tabi Opel lerde de vardı aynı olay ama Opel Chevrolet ten daha çok tuttuğu için kimsenin gözü görmedi Chevrolet Cruze ise mimlendi.
Olayın iç yüzü şöyle Opel/Chevrolet bunlar zaten kardeş firma da değil aynı firma zaten ama ilk olarak Kia Stefanelli ile anlaşıp Fabrika çıkışı LPG li araçlar satmaya başlayınca (fabrika değil bayi çıkışı diyelim) Opel/Chevrolet de gitti Brc ile anlaştı. O zaman ilk Brc li olan Cruze larda sıkıntı yoktu ama Firma bir uyanıklık yaparak kusurlu araçların bir kaçını Brc ye LPG kaynaklı arıza diyerekten tabiri caizse iteledi. Hal böyle olunca Brc kısa sürede anlaşmayı bozdu hatta çoğu kimse de bilmez Brc çıkışlı Chevrolet leri. Sonra Opel gidip Landirenzo ile anlaştı. Subap yakma sorunları da Landirenzo ile başladı Brc de problem yoktu. Çünkü Brc nin enjektör tetikleme Hızı ve sayısı Landirenzodan fazlaydı ve yüksek devirlerde hiçbir sıkıntı çıkarmıyordu araca gayet uyumluydu. Ancak Landirenzo da tetikleme sayısı düşük olduğundan kit performans isteyen kullanımlarda enjektör hızını yetiştiremediğinden bol bol zengin karışıma düşüyor ve Subapların ömrünü yarıya indiriyordu.
Subap yakma muhabbeti de zaten ilk Cruze lardan dolayı bilinen bir muhabbet yoksa eskiden hepimiz subap ayarının bozulduğunu sanıyorduk halbuki yanıyormuş eriyormuş diye nereden başladı bu olay Chevrolet den tabi.
Yağlamalı sistemin ilk yaygınlaşması da Landirenzo ile oldu herkes Landirenzo da yağlama var diye yaymaya başladı derken bu kervana hiç gereği yokken Prins ve Atiker de katıldı dikkat ederseniz Brc hiç katılmadı bu olaya dahil bile olmadı. Peki ne yaptı VCS yi geliştirdi nedir VCS (valve care system) yani subap koruma sistemi. Peki bu sistem nasıl çalışır; araca genelde 3500 devir üzerine çıktığında Benzin takviyesi yapar.
Ha brc bunu Amerika'yı keşfetmiş gibi gösterse de daha önceden de diğer kitlerde vardı zaten mesela ben Romano kullanıyorum Aracım turbolu ve bu sistem Romano da da mevcut ve ben 4000 devir ve üzerine benzin takviyesini açtırdım zaten neredeyse rölantide geziyorum şehiriçi ama turbo lazım olduğu zamanlarda da benzinle soğutmamı yaptırıyorum. Yani yukarıda arkadaşların uzun yolda her saat başı 5 dakika benzinde kullanın gibi önerilerine pek gerek görmüyorum. LPG kitinize kalibrasyon için gittiğinizde ustanıza sorun benzin takviyesi var mı? Varsa açık mı? Mesela benim kitimde ayrıca rölantide benzin takviyesi de var yani 1 dakikadan uzun süre rölantide bekleyeceksem kendi kendine benzin takviye ediyor.
Bu arada ARACIM LPG LI AMA ÇOK BENZIN YAKIYOR NEREYE GIDIYOR BU BENZIN? diyenlerde bu ayarın açık olup olmadığını kontrol ettirsin.
Neyse konudan saptım kusura bakmayın Landirenzo da böyle bir kit iste.
Oğuzhan şimdi ilginç bir bilgi daha paylaşayım LPG sistemi ilk olarak dizel araçlar için üretildi ve dizele uyumsuz olmasından dolayı benzinli araçlarda da denendi benzine daha fazla uyum gösterdiği için de geliştirildi. O usta LPG montajını çok iyi biliyor ama bu bahsettiği sistemi hediye olarak takacak kadar nasıl bir çıkar ilişkisi varsa bilemedim. Hayırlısı diyelim. Ya o Sıvı çok pahalı ki orijinal Sıvı orijinal katkı ATF ve ya mazot olmaz dediğine göre sistem de senin verdiğin linkte 15/20 TL gibi bir şey olduğuna göre bu usta bu sıvıyı Israrla satmaya niyetli bence o orijinal Sıvı (!) da bir iş var ya çok kazık fiyata satıyor veya uyduruk ama iyi kar ediyor. O sıvıyı alıp ateşlemek lazım.
Benim bildiğim en dayanıklı Sıvı yağlar motorsiklet yağları çünkü 15.000 devir falan çeviriyor biz 7000 de redline a giriyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Özgür, konu gerçekten güzel yerlere gidiyor, sağolasın.

 

Ben de dün akşam aşağıdaki makale ile uğraştım. Bu vesile ile Subaru'lardaki sübap ayarının neden gerektiğiniz de anlamış oldum.

Haftasonu bitirebilirsem devamında yüksek ısının nereden geldiği ile ilgili ilginç bilgiler de mevcut :) Bazı itirazların olacağını tahmin ediyorum onlara :)

2004 Model Mazda6 kullandığım yıllarda ben de Romano taktırmıştım. Senin de yaptığın gibi >4000 devirlerde ben de belirli bir miktar benzin ekletiyor, böylelikle arada bir yapmam gereken benzin - LPG geçişini kendisinin yapmasını sağlıyordum.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...