Jump to content

Yağlama Sistemi Aldatmacası


Cherkess
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Özgür hocam eline sağlık, uzunca süredir tartışmaya açık şu konuyu teknik verilerle açıklamışsın. Bu arada konu bahsettiğiniz yere taşındı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ellerine sağlık Özgür, hakikaten güzel bir noktaya değinmişsin. Ben de biraz yabancı kaynaklardan araştırma yapayım bakalım ne bilgilere ulaşacağız..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Özgür bu konuda internette bir çok makaleye denk geldim. Senin de tahmin edebileceğin gibi çoğu pazarlama amaçlı yani alın faydasını görün şeklinde.

 

Gördüğüm o ki aslında bu ürünler hayatımıza LPG ile girmemiş. Hatırlarsan kurşunlu / kurşunsuz benzin geçiş dönemimiz vardı. Bu dönüşüm sırasında kurşunlu benzine göre tasarlanmış araçlara kurşunsuz benzin koymak zorunda kalınan ülkelerde bu tür katkı maddeleri çok kullanılmış. İşe yaradığını da söyleyenler var yaramadığını da.

 

Benzer bir durum şu anda LPG de de mevcut sanırım. Bu işi gördüğüm kadarı ile yurtdışında çok profesyonel yapan insanlar var. Belki çok doğru bir uygulama ile beklenen sonuçlar alınabilir bilemiyorum ama Türkiye'deki uygulama şekillerini düşününce bir çok riski içeriyor demek yanlış olmaz.

 

 

Bu arada bu konuyu araştırırken aslında gerek Mazda gerekse Subaru'nun karşı karşıya kaldığı LPG-Sübap probleminin temel sebebini de öğrenmiş bulundum. Makalelerin çoğu ingilizce olduğu için çevirmek ve görselleri toparlamak zaman alacak ama tamamlanınca herkes için güzel bir bilgi kaynağı olacağını düşünüyorum.

 

O bilgiler çerçevesinde sanırım konu biraz daha anlaşılır olacaktır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kağıthanede çok iyi bir yere taktırmıştım bir gün bakıma gitiğim de sormuştum yağlama olayını öyle bişey yok fasa fiso demişti 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lpg'yi çok yüksek devirde kullanmayacaksın. Montajın düzgün olacak. Gerisi hikaye. Kerosen ha vay canına :D

 

Zevksiz bineceksin diyorsun :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende yağlamaya karşıyım.

yüksek devir çevirmeyin..

Çok iyi motor yağı kullanın.

Yagi normalden sık değiştirin.

Soğutma da, yağ sudan daha önemlidir.

Çelik subap da sevmiyorum. Bozulduğunda Ben orjinalden devam edeceğim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

radara düşmeden [emoji12]

 

Ben LPG de taktırdım, yüksek devirlerde de sürdüm, 50 bin de de sübap değiştim, memnundum yani... 

 

6500 devirdeki tiz motor sesini duymadan vites atamam ben, sürerken zevk almalıyım :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben LPG de taktırdım, yüksek devirlerde de sürdüm, 50 bin de de sübap değiştim, memnundum yani...

6500 devirdeki tiz motor sesini duymadan vites atamam ben, sürerken zevk almalıyım :D

sen 50 yapmışsın . ben 80binde değiştim [emoji1] duymamanın faydaları var tabi [emoji1]
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

La havle [emoji35] Üzme beni alırım anahtarını mayk [emoji1]

yahu üzülecek bir şey yok [emoji1] ben dırdır nedir bilmiyorum, gece paşa uykusu çekiyorum [emoji1] sen kendine üzül üzüleceksen [emoji12]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar,

Konu ile ilgili bildiğim bir kaç şey söylemek isterim. Piyasada yağlama sistemli bazı kitlerin olduğu doğrudur..

Ancak;

Yağlama emme manifoltundan vakum beslemeli olarak tek kanaldan gönderilmekte. Bu her silindire eşit olarak gönderilmemekte ve ayrıca sabit olan bu yağ her yanma oranı ve devirinde de farklı olması gerekir ama değil.

Hadi diyelim ki emme subabları korundu ya eksoz subabları nasıl korunacak?

Motor kapağı bir kez açılınca takım olarak değişir 16 valf. Sonuç olarak bir faydası yok bu yağlama sisteminin..

Selamlar.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Arkadaşlar bu konu daha öncede gündeme gelmişti hatta , sübap erime başlıklı konuda ele alınmıştı, kurşunlu ve kurşunsuz benzinden kaynaklı fark içinde , bir belgeselde izlediğim çalışmadan esinlenerek bir öneri bile  sunmuştum, bu yağlama mevzusu baştan saçma zaten , belki hatırlayan vardır eskiden yağ karteri olmayan mobiletlerin benzinine yağ katıştırırdık ve bu sayede motor yağlanmış olurdu, arabalardaki mevzu yağlama sorunu değil ki yakıta yağ karıştıralım, sorun yakıtın yanma esnasında etrafındaki motor elemanlarına zarar vermesi, farzedelim ki yakıtla beraber yağda yansın , bu yağ yanığı sübapları nasıl koruyacak , yanma odasınımı yağlayacak, çok çok yanıp gidecek , kurşunlu benzindeki durum farklıdır, kurşunlu benzin yandıktan sonra , yanıp sistemden atılmayan bir tabaka bırakır motor elemanlarının üzerinde, yani sizinde ifade ettiğiniz gibi bu yağlama sistemi para düzeni sadece

    Bu sorunun iki çözümü var ya mevcut motor elemanları daha dayanaklı parçalarla değiştirilecek yada benzine kurşun veya benzeri bir ağır metal karıştırılarak motor elemanlarının üzerindeki gerilim azalatılacak

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sanırım tek kullanan benim subap yağlayıcı olarak euro dizel kullanıyorum,lpg nin motorda ki kusurlarını yüksek ısılarını ve eski model araçlarda subap ayarını bozduğundan ben kullanıyorum,memnun muyum diye sorarsanız çok memnunum çünkü dizel araçlara da lpg takılıyor biraz araştırma ile uyumunu görebiliyorsunuz 10 sn de 1 damla şeklinde ve karbüratör boğazına gelen kısımdan ayarladım böylece boğaz sürekli yağlanmış ve kurumamış halde kalıyor.ford taunus araçlarda lpg sürekli subap ayarını bozdugu için çelik yüzük kullanılırdı,bende eski taunus kullanıcısı olarak forumunda aktif biriydım yüzüksüz araç sahipleri hep sübap yağlayıcı sayesinde uzun km ler ayar bozmadan kullanabiliyorlardı.Eğer enjeksiyonlu aracım olsa yine kullanırım ama dediğim gibi mazot dişında birşeyle kullanmam umarım yanlış anlaşılmamışımdır :)

 

http://forum.donanimhaber.com/m_66460757/tm.htm linkteki ustanın paylaşımları ve bilgi birikimlerine bir göz gezdirilmesini tavsiye ederim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      LPG nasıl sübap ayarını bozuyor pek anlamadım , aynı şekilde yakıta mazot karıştırmak nasıl koruyor gene anlamadım, şu bahsi geçen yüzük te sanırım sübap kafalarının oturduğu nokta yani tamda lpg nin zarar verdiği bölümlerdir. Zaten bahsi geçen durumdan ötürü zarar gören üst kapak rektefiye edildiğinde bu yataklar komple yenilenir vede sübaplara göre yeniden revize edilir. Şahsen bu yağlama olayına gerek yok diyorum ben, birincisi karbüratörlü araçlarda manifoldun kurumasının bir zararı yok bence sadece arada bir karbüratörün işlevsel kalması için benzinde kullanmak gerekir. Araca enjekte ettiğiniz mazot zaten biliyosunuz benzin gibi değildir, yanma odasına fazla giderse tam tersi bujileri nemlendirip, ıslatıp ateşleme kalitesini düşürebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hersey kontrol altında yapılıyor , tam kelebegin olduğu kisimda uçlar var bunlardan birisi biriken yada buhar olan benzinin tekrar girdisi olarak gördüm ben onu farkli yere alip buraya 10 sn de 1 damla şeklinde veriyorum ayrica Gürhan abi hafiften bir google de sorularini ararsan hepsinin detaylı testli cvplari var uzun süre buji degisimi yapmadan kullandim bi sıkıntı yaratmadi lpg yanma odasini yaslandirmaya bayilir mazot da o kuruluğu bi nebze olsa azaltir kullandım sorun görmedim tavsiye ediyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Valla ilk kez duydum böle bir uygulamayı, bilgiler için teşekkürler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...