Jump to content

Mazda2 Soğuk çalıştırmada şiddetli silkeleme, sallanma...


jamesjay
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba, otomatik Demio (Mazda 2 motorlu) aracımda bir sıkıntı mevcut; ilk ateşlemeden sonra motor 1500 devirlere kadar çıkıyor ısınma sürecinde, bir 30-40 saniye içinde 1100 devirlere iniyor yavaş yavaş ve o aralık motor ileri geri şiddetle sallanmaya başlıyor. Kabinin içi de aynı şiddette ileri geri sallanıyor ve eğer gaza dokunursam hemen toparlanıyor motor normale dönüyor. Tahminim bu soruna paralel olarak da rölantide hafif de olsa bir vuruntu söz konusu ancak rölanti devri stabil, oynak değil. Bujiler ve ateşleme bobinlerini kontrol ettim sağlamlar. Aracın çekişinde de hiç sıkıntı yok. Bir iki ustaya götürdüm, boğaz kelebeği temizliğinden başlayıp kademe kademe devam edeceklerdi. Sizlerden fikir almadan usta usta vakit kaybetmenin anlamı yok düşüncesindeyim. Tahmini olan var mı bu problem ile ilgili olarak?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç lpg ise lpg ayarına baktırsanız iyi olur, motor sogukken ayar yapılması gerekebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç lpg ise lpg ayarına baktırsanız iyi olur, motor sogukken ayar yapılması gerekebilir.

Merhabalar, araç benzinlidir.

Motor takozlarindan olabilir mi acaba , Kontrol ettiniz mi ?

Motor komple değişeli çok olmadı. Takozu kontrol etmedim henüz ancak takozdan olsa sürekli aynı şeyi yapar ve yolda gaza basıp çekince de silkeleme yapar diye düşünüyorum. 10 çalıştırmadan 2'si normal 8'i ise silkeleme şeklinde şu an. Bugün kontrol edeyim takozu da her ihtimale karşı, teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Eğer araç benzinliyse, avans ayarı diyecem ama galiba bu araçlarda avans zaten elektronik ayarlanıyor, aklıma bişey geldi; bu sorunun başlamasından önce bakım falan yapıldımı , yapıldıysa neler yapıldı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Eğer araç benzinliyse, avans ayarı diyecem ama galiba bu araçlarda avans zaten elektronik ayarlanıyor, aklıma bişey geldi; bu sorunun başlamasından önce bakım falan yapıldımı , yapıldıysa neler yapıldı.

Otomatik avans evet. Sorunlar silsilesi motor yapıldıktan sonra başladı aslında. Önce oksijen sensörü hatası aldım. Birkaç ay sonra da bu silkeleme problemiyle karşılaştım. Motor değiştikten sonra da klasik filtreler (yakıt filtresi dahil) değişti, motor yağı, şanzıman yağı yenilendi, bujiler değişti. Bakım da yeni değil bu sorunlar da yeni değil ancak motor değiştikten hemen sonra olmadı bu silkeleme problemi. İki ay kadar sadece oksijen sensörü hatasıyla kullandım, herhangi bir sorun yoktu. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor ısındıktan sonra benzer bir problem oluşmuyor anladığım, değil mi ?

Merhaba Burak Bey, motor ısındıktan sonra sorun kalmıyor, doğrudur. Isındıktan sonra çok hafif vuruntulu çalışma söz konusu ama rahatsız edici değil. Rölanti devri de ısındıktan sonra normal seyrediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba Burak Bey, motor ısındıktan sonra sorun kalmıyor, doğrudur. Isındıktan sonra çok hafif vuruntulu çalışma söz konusu ama rahatsız edici değil. Rölanti devri de ısındıktan sonra normal seyrediyor.

Aynı sıkıntı benim 626 aracımdada var , araç soğukken ayağımı cikle gibi kullanıp devir yükseltip ısınmasını sağlıyorum .

Boğaz kelebeği gövdesinin değişmesi gerekiyormuş . 

Ustadan parça için haber bekliyorum .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı sıkıntı benim 626 aracımdada var , araç soğukken ayağımı cikle gibi kullanıp devir yükseltip ısınmasını sağlıyorum .

Boğaz kelebeği gövdesinin değişmesi gerekiyormuş . 

Ustadan parça için haber bekliyorum .

Geçmiş olsun diyelim size de. Ben de boğaz kelebeğinden başlasam iyi olacak sanırım temizliğe..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba Burak Bey, motor ısındıktan sonra sorun kalmıyor, doğrudur. Isındıktan sonra çok hafif vuruntulu çalışma söz konusu ama rahatsız edici değil. Rölanti devri de ısındıktan sonra normal seyrediyor.

 

O zaman aracın soğukken rölantisini ayarlayan sistemde bir problem olabilir gibi geliyor bana. Bilgim olan bir konu değil ama sanki böyle bir sistemden bahsedilmişti sitede.. Öğrenirsem bilgi veririm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eski aracımda vardı o sıkıntı bujileri değiştim bir müddet keser gibi olmuştu ama asıl sorun motor kulağının kırık olmasıymış değiştirin düzelir. Gerçi Japonlar kolay kolay kırmaz o yüzden motor yapılırken motor kulağı civatalarından birinin gevşek ya da takılmamış olma ihtimali Yüksek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rolantiyle alakası olabilir mi? 1100 devirde sallıyormuş araç. 600 devirlere düşse rolantiden kaynaklı sallıyor olabilirdi.

Devir zaten düşüktü biraz, beyni telefonuma bağladığım yer yer 550'lere kadar düştüğünü gördüm. Onu 900'lerde çalışacak şekilde kendim ayarladım.

O zaman aracın soğukken rölantisini ayarlayan sistemde bir problem olabilir gibi geliyor bana. Bilgim olan bir konu değil ama sanki böyle bir sistemden bahsedilmişti sitede.. Öğrenirsem bilgi veririm.

Belki de dediğiniz gibi rölantiyi ayarlayan sistemde bir sıkıntı olabilir.

Eski aracımda vardı o sıkıntı bujileri değiştim bir müddet keser gibi olmuştu ama asıl sorun motor kulağının kırık olmasıymış değiştirin düzelir. Gerçi Japonlar kolay kolay kırmaz o yüzden motor yapılırken motor kulağı civatalarından birinin gevşek ya da takılmamış olma ihtimali Yüksek.

Motor takozu, motor kulağı daha evvel de belirtilmişti teşekkürler, henüz fırsatım olmadı bakmaya kontrol edeceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik avans evet. Sorunlar silsilesi motor yapıldıktan sonra başladı aslında. Önce oksijen sensörü hatası aldım. Birkaç ay sonra da bu silkeleme problemiyle karşılaştım. Motor değiştikten sonra da klasik filtreler (yakıt filtresi dahil) değişti, motor yağı, şanzıman yağı yenilendi, bujiler değişti. Bakım da yeni değil bu sorunlar da yeni değil ancak motor değiştikten hemen sonra olmadı bu silkeleme problemi. İki ay kadar sadece oksijen sensörü hatasıyla kullandım, herhangi bir sorun yoktu. 

      Bahsettiğiniz sorun rölanti stabil iken yapmıyosa, büyük ihtimal rölantiyi ayarlayan elektronik parçadan kaynaklı, o parçayada rölanti sensörü diyolar ve motor suyu sıcaklığına bağlı olarak , motor sogukken rölantiyi yüksek tutuyor, varsa parça deneme yapabilirsiniz, eğer bu sorun motor sıcakken de arada bir yapıyosa vede zaten hafif vuruntu demişsiniz,  revizyona kafam takıldı sonuçta, motorun yapılması epey bir özen ister, aynı şekilde toplanmasıda , motor soğukken sübapların düzgün çalışmamasıda bu probleme sebep olabilir, veya sentede kaçıklık olması, arabanın yakıt durumu nasıl, motor yapılmadan öncemi iyiydi, sonramı ??? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Bahsettiğiniz sorun rölanti stabil iken yapmıyosa, büyük ihtimal rölantiyi ayarlayan elektronik parçadan kaynaklı, o parçayada rölanti sensörü diyolar ve motor suyu sıcaklığına bağlı olarak , motor sogukken rölantiyi yüksek tutuyor, varsa parça deneme yapabilirsiniz, eğer bu sorun motor sıcakken de arada bir yapıyosa vede zaten hafif vuruntu demişsiniz,  revizyona kafam takıldı sonuçta, motorun yapılması epey bir özen ister, aynı şekilde toplanmasıda , motor soğukken sübapların düzgün çalışmamasıda bu probleme sebep olabilir, veya sentede kaçıklık olması, arabanın yakıt durumu nasıl, motor yapılmadan öncemi iyiydi, sonramı ???

Rölanti stabil iken, motor sıcakken sadece hafif vuruntulu çalışma var, silkeleme, sallama ve benzeri sorunlar yok. Bu silkeleme sıkıntısı sadece soğuk çalıştırmada oluyor dediğim gibi. Motor değişimi özen isteyen bir iş haklısınız. Burada proje araçlarla da uğraşan büyük bir firma var, orada yapıldı ve çıkma motoru komple şekilde aldım. Tüm parçalar takılıydı üzerinde, sadece eski motor çıkarılıp, yenisi yerine yerleştirildi. Yakıtta bir değişim olmadı. Geçenlerde rölanti devrini ayarlarken gaz teli ayarını da tekrar yaptım ve gaz pedalındaki kullanamadığım küçük bir miktar ölü bölgeyi de devreye soktum şimdi. Performans olarak da hiç kaybı yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hava çok soğukken ilk çalıştırmada benim araç da 2000 devirde falan çalışıyor.vuruntulu mu bilmem ama gürültülü olduğu kesin. sonrasında bi kaç dakkada 1000 devrin altina inip normalleşiyor.

tabi bu durum normal mi değil mi bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hava çok soğukken ilk çalıştırmada benim araç da 2000 devirde falan çalışıyor.vuruntulu mu bilmem ama gürültülü olduğu kesin. sonrasında bi kaç dakkada 1000 devrin altina inip normalleşiyor.

tabi bu durum normal mi değil mi bilmiyorum

Merhabalar, sizin durumunuz gayet normal görünüyor. Motor ısınana kadar yüksek devirlerde çalışma standart prosedürdür. Bizim bahsettiğimiz problem motorun yerinden çıkacakmış gibi ileri geri sallama yapması.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...