Yazan:
Burak
2015 de Makyajlanan Mazda CX-5'in özellikleri Mazda Türkiye tarafından açıklandı. İşte yayınlanan bilgiler ;
Mazda’nın öncü modeli, ödüllü KODO-Hareketin Ruhu tasarımı ve ultra verimli SKYACTIV Teknolojisine umut verici yeni önemli noktalar eklemektedir.
Gövdede, 2015 Mazda6 ön kısma, aydınlatmaya ve tekerlerlere güç ve derinlemesine bir yenilik getirmektedir.
Kabinde, devrim niteliğindeki baş üstü kokpit kullanılabilirliğe yeni bağlantı ve eğlendirici bir bilgilendirme teknolojisi içeren yeni bir anlam getirmektedir.
Yeniden tasarlanmış kabin yüksek kaliteli şıklık konusunda incelikli malzemeler sunmaktadır.
Mazda’nın eşsiz yeni nesil dört çeker sistemi (AWD), ilk kez Mazda6 dizel ile piyasaya çıkmaktadır.
LED ışıkları içeren Mazda’nın ileri i-ACTIVSENSE koruma serisi ile birçok yeni aktif güvenlik sistemi
MZD Connect, Mazda’nın eşsiz araç içi akıllı telefon bağlantı sistemi
Gövde tasarımı
Mazda’nın aşağıdaki özellikleri içeren marka yönelimini yansıtan evrilmiş bir dış tasarım:
Güçlü ve keskin hatları olan bir görünüş için yeni tasarlanmış ızgara ve imza niteliğindeki kanatlar*
19 inç alüminyum jantlar* için karartılmış yüksek parıltılı kaplama
tam LED farlı, daha keskin ön ve arka aydınlatma özellikleri*
Son derece duyarlı aracın sert tutumu için altta yatan gücü belli eden, aynı belirgin çamurluklar ve düşük arka eğilimli coupé tarzı kabin
2015 Mazda6’nın eşsiz güzellikteki gövde hatlarını ön plana çıkarmak için tasarlanmış yeni geliştirilen Kül Grisi dahil olmak üzere 9 gövde rengi mevcut
Kabin tasarımı
Yeni yüksek kaliteli malzemelere sahip sofistike kabin tasarımı 2015 model Mazda6’nın uyumlu sofistike ruhunu yansıtıyor
Yeniden tasarlanmış (aynı zamanda daha geniş) orta konsol, gösterge paneli ve klima kontrol çerçevesi
Otomatik modeller için sportif manüel tip vites körüğü
Kapı kolları ve vites topuzu gibi parçalarda oldukça yüksek kalitede parlak alüminyum kullanılırken direksiyon simidi gibi sıkça dokunulan parçalarda yumuşak malzemelere yer veriliyor.
Siyah kumaş döşemenin* yanı sıra beyaz (yeni) ya da siyah deri seçenekleri mevcut
__________________
* Bulunabilirlik durumu, trim düzeyine ve piyasaya bağlıdır.
Bağlantı, işlevsellik & donanım:
Mazda3 ve tüm yeni Mazda2'lerde övgü toplayan baş üstü kokpit, Mazda6'nın aracı sürücünün kendi bedeninin bir parçasıymış hissi veren, insan-makine ara yüzlü geniş kabinine adapte edildi:
Ergonomik kokpit, simetrik sürüş pozisyonu ve genişletilmiş ayarlama imkanlarının da sayesinde, sürücü tarafından neredeyse hiç fazladan efor kaybetmeden olağanüstü görüş alanı ve minimal göz hareketiyle sürüş için tasarlandı
Mazda6’da ilk kez kullanılıyor olan Aktif Sürüş Ekranı* da bulunuyor
Daha iyi görüş açısı ve güvenlik için gösterge panelinin üstüne yerleştirilen 7 inç dokunmatik ekran*
Orta konsoldaki döner kumanda* ile elektrikli park frenini kullanmak ve frene erişmek çok daha kolay
Mazda ilk olarak el frenini değiştiriyor
MZD Connect*, Mazda’nın eşsiz araç içi akıllı telefon bağlantı sistemi
ses tanıma ve eller serbest özellikleri bulunan mevcut Bluetooth, e-posta, SMS ve navigasyon özelliklerine dayalı olarak kullanıcının akıllı telefonuyla birlikte çalışır
Aşağıdaki özellikler dahil araca mobil içerik yelpazesini getiriyor:
>Radyo istasyonlarından podcastlere ve daha fazlasına sahip 100,000 den fazla yayınlı AHA radyo
>Paylaşım seçenekleri dahil olmak üzere Twitter ve Facebook ses bildirimleri
>Konum tabanlı kişiselleştirilmiş hizmetler
Mazda’nın yakıt ekonomisi ekranı, bakım hatırlatmaları ve uyarı kılavuzu gibi araç uygulamalarına sahiptir
Park mesafesi kontrolünü de kapsayan kamera tabalı izleme monitörü
Navigasyon sistemi*, daha doğru yön hesaplamaları, genişletilmiş varılacak yer araştırması özellikleri ve ekran ayarları sunuyor:
SD araç tabanlı harita bilgisi için üç yıl boyunca ücretsiz güncelleme
19 sesli ve 26 yazılı dil* desteği
RDS-TMC kullanan gerçek zamanlı akıllı telefon aracılığıyla güncellenen trafik bilgisine sahip 7inç ekranla birlikte, yönlendirmeler Aktif Sürüş Ekranında* belirmektedir
Koltuklar, destekli yapıları ve yeni titreşim emici malzemeyle daha iyi sürüş konforu ve tutuş sunuyor
8-yönde otomatik ayarlanabilen sürücü koltuğu*
__________________
* Bulunma durumu trim seviyesi ve / veya piyasaya bağlıdır
** Alt bagaj dahil
Isıtmalı arka koltuklar - bir Mazda yeniliği
Segmentlerinin en geniş bacak ve diz mesafeleri
Zekice tasarlanmış kullanımı kolay özellikler arasında wagon modelin hafif bagaj kapağı ve 60:40 oranında ayrılıp katlanabilen arka koltukların yatırılmasını sağlayan özel kollar yer alıyor.
480 l (sedan) ve 522 l (wagon) veya 1,664 l (wagon, koltuklar yatırılmış konumda) değerleri ile üst sınıf bagaj kapasitesi*
Genişletilmiş orta konsol ve daha geniş kapı ceplerinde ekstra saklama alanları
__________________
* Alt bagaj dahil
Güç Aktarma Organları
2015 model Mazda6’nın yüksek verimli SKYACTIV güç aktarma organları arasında, üç benzinli motor ve otomatik ile düz şanzımanlı iki dizel motor bulunuyor. Çoğu motor seçeneği, tüm araçlarsa standart olarak sunulan gelişmiş rölantide durdurma sisteminin yanı sıra Mazda’nın yeni fren enerjisi rejenerasyon sistemi i-ELOOP ile birlikte sunuluyor. Dizel motorlu wagonlar ise artık Mazda'nın yeni nesil dört çekişli (AWD) sistemiyle birlikte mevcut.
2,0 litre SKYACTIV-G doğrudan enjeksiyonlu benzinli motor aşağıdaki özelliklere sahiptir:
■ 14:1 sıkıştırma oranı (seri üretim modellerinde dünyanın en yüksek oranı*)
■ Özel olarak tasarlanmış 4-2-1 egzoz sistemi ve böylesine yüksek bir sıkıştırma oranından kaynaklanabilecek sorunları gidermek üzere geliştirilmiş yakıt püskürtme özellikleri
■ İki motor seçeneği
Güç çıkışı:
■ 6,000 devirde 107 kW/ 145 PS & 4,000 devirde 210 Nm
■ 6,000 devirde 121 kW/ 165 PS & 4,000 devirde 210 Nm
Yakıt tüketimi (kombine) & CO2 emisyonu**:
■ 145 PS versiyonu:
altı vitesli düz şanzıman ile: 5,5l/100 km & 129g/km
altı vitesli otomatik şanzıman ile: 6,0/100 km ve 139g/km
emisyon sınıfı: Euro 6
■ 165PS versiyonu (i-ELOOP ile):
altı vitesli düz şanzıman ile: 5,9l/100 km & 135g/km
altı vitesli otomatik şanzıman ile: 5,9l/100 km & 135g/km
emisyon sınıfı: Euro 6
__________________
* Şirket içi verilere göre Ocak 2015 itibariyle
** Tüm değerler sedan modeli için geçerlidir
2,5 litre SKYACTIV-G doğrudan enjeksiyonlu benzinli motor aşağıdaki özelliklere sahiptir:
■ Benzersiz seviyede yüksek 13:1 sıkıştırma oranı
■ Yüksek sıkıştırma oranını etkili kılmak üzere 2.0 litre SKYACTIV-G’de kullanılan teknolojinin aynısı kullanılmıştır
■ Bu zamana kadarki en güçlü SKYACTIV motorlarında oluşabilecek ilave sarsıntıları önlemek üzere geliştirilen denge mili
■ Standart ekipman olarak i-ELOOP
Güç çıkışı:
■ 5700 devirde 141kW/192PS ve 3250 devirde 256Nm
Yakıt tüketimi (kombine) & CO2 emisyonu**:
■ altı vitesli otomatik şanzıman ile: 6,3l/100 km & 148g/km
■ Emisyon sınıfı: Euro 6
2.2 litre SKYACTIV-D ortak yakıt yollu dizel aşağıdaki özelliklere sahiptir:
■ 14:1 sıkıştırma oranı (dünyanın en düşük oranı*)
■ Değişken iki kademeli turbo şarj
■ İki motor seçeneği
■ Bu güçlü SKYACTIV-D motorlarında oluşabilecek ilave sarsıntıları önlemek üzere geliştirilen denge mili
■ Tüm motor şanzıman kombinasyonlarında standart olarak i-ELOOP
Güç çıkışı:
■ 4,500 devirde 110kW / 150PS & 1,800-2,600 devirde 380Nm
■ 4500 devirde 129kW / 175PS ve 2000 devirde 420Nm
__________________
* Şirket içi verilere göre Ocak 2015 itibariyle
** Tüm değerler sedan modeli için geçerlidir
*** RHD modeller için 107g/km
Yakıt tüketimi (kombine) & CO2 emisyonu**:
■ 150 PS versiyonu:
altı vitesli düz şanzıman ile: 3,9l/100km ve 104g/km***
altı vitesli otomatik şanzıman ile: 4,8l/100km & 127g/km
emisyon sınıfı: Euro 6
■ 175 PS versiyonu:
altı vitesli düz şanzıman ile: 4,5l/100km & 119g/km
altı vitesli otomatik şanzıman ile: 4,8l/100 km & 127g/km
■ Emisyon sınıfı: Euro 6
SKYACTIV-Drive altı vitesli otomatik şanzıman:
■ Şimdi tüm benzinli modeller için Sürüş Seçimiyle:
Gaz pedalına uygulanan baskıya karşı tam hassasiyet ile doğrusal tepki verecek hızlı vites düşüşü ve daha fazla tork için vites kolunun yanındaki bir düğmeye hafif dokunuş ile “SPOR” moduna geçer.
■ Ekstra geniş kilitleme aralıklı kavramaya sahip
■ Hızlı ve direkt vites değişimi sağlayan SKYACTIV-MT altı vitesli düz şanzıman:
■ Kompakt, hafif bir yapıya sahiptir
■ Mazda MX-5’in hafif ve hızlı ve kendinden emin vites değiştirme özelliğini sağlar
_________________
* Şirket içi verilere göre Ocak 2015 itibariyle
** Tüm değerler sedan modeli için geçerlidir
*** RHD modeller için 107g/km
Şasi ve gövde
Süspansiyon geliştirmeleri ve Mazda’nın yeni nesil dört çekişli (AWD) sistemi, 2015 model Mazda6'yı kullanma isteğini perçinliyor. Ses ve titreşim hedef alınarak yapılan yalıtım ve gelişimlerle birlikte, araç hiç olmadığı kadar daha kusursuz ve daha sessiz çalışıyor.
SKYACTIV-Şasi
■ Dünyanın ilk* önden kayma tespit uyarı sistemine sahip AWD sistemine sahiptir
Sürekli olarak yol şartları ve sürücünün isteklerini izlemek, çok hızlı değişen şartlarda bile uygun tekerleklere derhal güç aktarmak için 27 sensor kullanır
daha iyi yakıt tasarrufu için tekerleklerin boşa dönmesinden kaynaklı enerji kaybını ve arkadan çekiş işlemini azaltır
■ Daha kusursuz bir sürüş için aşağıdakilerle birlikte ön MacPherson gergi kolu ve arka çok bağlantılı süspansiyon:
yeni ön ve arka amortisör yapısı
ön alt kollar için optimize edilmiş burç formları
SKYACTIV-Gövde
■ Yoldan ve motordan gelen sesin kabine girmesini engellemeye ekstra özen gösterilmesiyle eşsiz sessizlikte kabin oluşturulmuştur
■ Aşağıdaki önlemler alınarak kabin sesi %25’e kadar azaltılmıştır:
daha fazla yalıtım ve daha iyi kapı fitillerinin kullanılması
kapı döşemeleri ve paneller arasındaki boşlukların doldurulması
Yeni taban halısının kullanılması ve sesi kesmek için gövde ile zemin kaplaması arasının doldurulması
■ Hafif ve ultra yüksek güçlü çelik, gövde yapısını ve çarpışma emniyetini desteklemeye yardımcıdır
■ Yakıt tasarrufu ve yol dengesini de arttıran en hafif ve en aerodinamik C/D modeller
0.26 (sedan) ve 0.28’den (wagon) başlayan sürtünme katsayısı
__________________
* Şirket içi verilere göre Mart 2012 itibariyle
Güvenlik
Yepyeni Mazda6 aşağıdaki çeşitli ileri düzey aktif güvenlik teknolojilerine* sahiptir:
Dört adet bağımsız kontrol edilebilir LED bloğuna sahip Adaptif LED Farlar (ALH), Uzun Far Kontrol (HBC) fonksiyonunu üstlenir, örn. Karşıdan gelen bir motorlu araç kullanıcısının görüşünü engelleyebilecek uzun farları kapatarak gece görünürlüğünü daha da iyileştirmektedir (Mazda’da ilk defa).
Avrupa’da yeni olan Kör Nokta izleme (BSM), tersine çalışan Arka Çapraz trafik Uyarısı (RCTA) içeren yanlarda ve arkadan (30 km/s +) yaklaşan araçların sürücüsünü izleme ve uyarıda tüm yönlerde kapsamını artıran ödüllü Arka Araç İzleme (RVM) rolünü üstlenir
Şerit Takip Asistanı Sistemi (LAS), sürücüye 65 km/s hızda istenmeyen şerit değişikliklerinde uyarı veren ve aracı güvenli şekilde istenen şeride geri döndürmek için direksiyon tork yardımı sunan Şerit Değiştirme Uyarı Sistemine (LDWS) sahiptir (Mazda’da ilk defa)
Sürücü Dikkat Uyarısı (DAA) 65 km/s ve daha yüksek hızlarda sürücünün durumunu izler, davranışta önemli bir değişiklik tespit ettiği takdirde bir dinlenme arası tavsiye eder. (Mazda’da ilk defa)
Smart City Fren Desteği Ön/Arka (SCBS F/R) sistemi, mevcut SBCS sistemine arka algılama özelliği ekler, ileri giderken 6m önde bir nesne olduğunu ve 2-8km/s hızda geriye giderken 2m arkada bir nesne olduğunu tespit etmesi durumunda otomatik olarak fren yapar ve Smart Fren Desteği (SBS) de 15-145 km/s hızda öndeki araçları takip ederek 2015 model Mazda6'nın çok yaklaşması durumunda artan bir çarpışma veya kaza riski tespit ettiğinde otomatik olarak fren yapar.
Mazda Radar Sabit Hız Kontrolü (MRCC) 200km/s’ye varan hızlarda öndeki araçlarla belli bir mesafeyi korur, hızı kontrol eder ve gerektiğinde fren uygular.
Acil Durma Sinyali (ESS), ani frenleme durumunda etraftaki diğer sürücüleri uyarmak üzere dörtlü ikaz lambalarını yakar.
Yokuşta Kalkış Desteği (HLA), aracın yokuşta kalkış esnasında geriye doğru kaymasını engellemek üzere fren kuvveti uygular.
__________________
*Bulunabilirlik durumu, trim seviyesi ve piyasaya bağlıdır.
EBD (elektronik fren kuvveti dağıtımı), EBA (fren desteği), DSC (denge kontrol sistemi) ve TCS (çekiş kontrol sistemi) ile birlikte dört yollu ABS'nin yanı sıra, 2015 model Mazda6'nın daha birçok yenilikçi pasif güvenlik özellikleri mevcuttur:
Darbe enerjisini daha etkili şekilde emerek ve çok yollu konseptle tüm gövde yapısına daha iyi bir şekilde dağıtarak üstün çarpışma emniyeti sunar
Daha hafif yapıda ultra yüksek dayanıklılıkta çelik parçaların hiç olmadığı kadar daha fazla kullanıldığı oldukça sağlam darbe sönümleyici SKYACTIV gövde.
Daha küçük çarpışma sonrasında onarım maliyetinin düşmesine katkı sağlamak üzere daha geniş boyutta çökme bölgelerinin yer aldığı gelişmiş ön yüz tasarımı.
Güçlendirilmiş arka şasi ve tampon yapıları ile bir araya gelerek yandan alınan darbelere karşı daha iyi koruma sağlayan güçlendirilmiş kabin kafesi.
Yolcuların yaralanmasını engelleyecek veya daha hafif bir şekilde yaralanmalarını sağlayacak şekilde yeniden tasarlanmış döşeme ve diğer kabin parçaları.
Savrulmayı önleme konusunda daha iyi performans gösteren ön koltuklar.
Bagajdaki eşyaların kabine girmesinin önlenmesine yardımcı olan güçlendirilmiş arka koltuk yapısı.
Standart ön, yan ve perde hava yastıkları.
Yolcuların başıyla temas ettiğinde daha fazla koruma sağlayan kaput ve paneli ile yayaların bacaklarını korumak üzere tasarlanmış tampon