Jump to content

91 Mazda 626 kırmızı led düğme aydınlatması


Mursel_Balci
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mürsel hocam aşağıdaki videoyu belki görmüşsündür bilmiyorum adam direk yol bilgisayarı yapmış bizim saati :)

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

güzel olmuş. nasıl yapıldığına dair bilgi varmı? birde hangi bilgileri içeriyor. bizim araçlar karbüratörlü olduğu için çok fazla bir şey görüntülenmez sanırım. bu arada kırmızı aydınlatma işi devam ediyor. şu an gösterge üzerinde çalışıyorum. bitince güzel bir şey olacak inşallah.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

güzel olmuş. nasıl yapıldığına dair bilgi varmı? birde hangi bilgileri içeriyor. bizim araçlar karbüratörlü olduğu için çok fazla bir şey görüntülenmez sanırım. bu arada kırmızı aydınlatma işi devam ediyor. şu an gösterge üzerinde çalışıyorum. bitince güzel bir şey olacak inşallah.

nasıl yapıldığını bulamadım ama bakıcam onada biraz izledim akü volt bilgilerini falanda veriyor. aşağıdaki videoda ışıklandırma dikkatimi çekti kadranıda kırmızı yapmış :) 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanki ışıklarda homojen bir dağılım yok gibi. Mesela devir göstergesindeki 4 daha parlak ışıklandırılmış. Videoyu karanlık bir ortamda çekmemesinden de olmuş olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanki ışıklarda homojen bir dağılım yok gibi. Mesela devir göstergesindeki 4 daha parlak ışıklandırılmış. Videoyu karanlık bir ortamda çekmemesinden de olmuş olabilir.

Evet çok ışıklı ortamda çekmiş oda olabilir ama birşey fark ettim düğmelerdeki ışıklar farklı renklerde

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bizim araçların mevcut kadran aydınlatmasını ben beğenmiyorum.  2 tane ampül aydınlatıyor. ayrıca üst kısımdanda ışık sızması için pleksi koymuşlar. bu adam büyük ihtimalle mevcut ampülleri kırmızı ampülle değiştirmiş olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konuyla ilgili değil ama video da benim dikkatimi benzin göstergesi çekti :D , maaşallah dayının deposu Full + Full :D

Valla Türkiye dışında bu konuda problem yok adamlar rahat rahat alıp kullanıyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mursel_Balci
      Yazan: Mursel_Balci
      Merhaba Arkadaşlar,
       
      Aracıma içerden merkezi kiliti açıp kapayacak bir düğme yaptım. bunun için bizim araçlarda bolca bulunan benim aracımda ise fazla kalmayan boş düğmelerden birisini kullandım.
       
      boş düğme soketini daha önceden ayna açma kapama düğmesinde yaptığım gibi üst kısmı tutan tırnaklarını iptal edip içine iki tane swich yerleştirdim. ortadan bir tane çivi geçirip çift yönlü çalışan bir anahtara dönüştürdüm.
       
      araca alarm taktığımda sol kapıya bir tane de merkezi kilit motoru takmıştım. bu motoru alarm kontrol ediyordu. ben de iki tane röle kullanarak bu motoru düğme ile de kontrol ettim. normalde kapı üzerindeki dili hareket ettirerek kontrol ediliyor ama bu dil biraz ters tarafta kalıyor ve rahat olmuyor.
       
      Röle bağlantısının nasıl olacağının fotoğrafı mevcut ama kısaca anlatmak gerekirse
      alarmdan merkezi kilit motoruna giden kabloyu kesiyoruz. araya bu röleleri normalde kontak verecek şekilde takıyoruz. düğmeye bastığımızda röle çektiği zaman merkezi kilit motorunun bir bacağı ayrılılp +12 volt veriyor. diğer düğmeye bastığımızda ise yine motorun bir bacağı ayrılıp şase veriyor. normalde kapalı kontakta taktığımız içinse alarmdan basınca da kapatıp açma işlevine devam edebiliyor.
       
      Araçlarda kullanılan bu tip motorların çalışma mantığı şöyledir. cam motorları kapı motorları vs. motorların iki bacağına da şase gelir. siz düğmeye bastığınızda bacaklardan birisi şaseden ayrılıp 12 volt vermeye başlar.
       
      Alarm sistemi aslında aracı çalıştırıp hareket ettiğinizde fren müşüründen bir hatla aracın kapılarını kilitliyor ve kontağı kapatıncada açıyor. ama ben bu sistemi ilk zamanlarda kullandım. araç durmadan kontak kapanmadan araçtan inmeye kalkışanlar kapı koluna asılıyor açılmayınca daha da bir zorluyor hoş olmuyordu. bende fren müşüründen gelen kabloyu iptal etmiştim. şimdi kendim istediğim zaman kilitliyorum kontak kapanmadan birisi inecekse de kolaylıkla açıyorum.
       
      Geriye birtek yapılacak iş kaldı. o da ayna açma kapama düğmesine yaptığım gibi bu düğmenin üzerinede kilit açma kapama resimleri yerleştirmek.
       
      bunlarda foto ve videolar
       
       
       
    • army167
      Yazan: army167
      Herkese hayırlı forumlar bu yada buna benzer bir ürün ile daha önce tecrübe yaşamış biri var mıdır?
       
      Kullandığım araç mirai, araçta orjinal bi xenon olduğundan kendi beyin ampul gibi aparatlarını bu ürün ile kullanabilir miyim.
       
      ve en önemlisi tavsiye olunur mu?
       
      http://www.protuninglab.com/hidxe20ma3le1.html
       
       
    • İlhan
      Yazan: İlhan
    • İlhan
    • By_eyicaN
      Yazan: By_eyicaN
      Merhaba arkadaşlar, 88-91 model Mazda 626 için orjinal jant kapağının eksikliği görsel olarak gerçekten büyük problem. Aracı görsel olarak ciddi anlamda olumsuz etkiliyor ve maalesef temin etmek çok zor. Uzun arayışım netice vermeyince alternatif yöntemler düşünmeye başlayınca ya tutarsa deyip sizlerle paylaştığım bu yöntemi uygulamaya karar verdim ve sonuç bana göre harikulade oldu, sizlerin de bu konuda hem fikrini almak hem de ihtiyacı olup ta uğraşmak isteyenlere seçenek sunmak istedim. >Öncelikle en anlaşılır tarifiyle hani şu baklavacıların kullandığı dikdörtgen alüminyum tepsilerden yeterli büyüklükte olan bir tepsi buldum. >Sonrasında orjinal jant kapağı ölçülerini en pratik uygulanacağı düşüncesiyle karton kullanarak şablon haline getirip kestikten sonra asetat kalem ile temin etmiş olduğum alüminyum üzerine çizdim. >Daha sonra demir testeresi ve sac makası yardımıyle çizmiş olduğum şablona göre tepsiyi kestim. (İmkanı olan sanayide kestirebilir ya da avuçiçi taşlama gibi bir elektronik aletle yorulmadan kesebilir, elle kesmenin tahmin edilebilenden çok daha fazla zahmetli olduğunu belirtmeliyim.) >Daha sonra (janta delik delmek zorunda kalmamak için) jant üzerinde orjinal kapakları için halihazırda var olan tırnaklara en uygun olarak aklıma gelen montaj yöntemi olarak eski tarz duvar prizlerinin duvar tutma tırnak sistemlerinden yola çıkarak atıl durumdaki 4 tane prizin tırnaklarını kesmiş olduğum parçalara jant turnaklarına uygun şekilde ölçüp vida yeri açarak uyguladım. >Janta kapağı takma esnasında uyguladığım bu tırnak sisteminin hareket edip montaj esnasında ciddi zorluk olduğunu farkedince şeffaf silikon kullanarak tırnakları sabitledim. Aynı zamanda kullanmış olduğum alümninyum malzeme yeterli et kalınlığına sahip olmadığından dolayı jant içerisine basılı gibi duruyordu, o nedenle parçaların kenarlarına küçük parçalar ekleyerek hazırlamış olduğum kapakların jant üzerindeki basık görüntüsünü ortadan kaldırdım. >İnce alçı zımparasını halı gibi yumuşak bir zemine sabitleyip hazırlamış olduğum kapağı üzerine koydum, düzgün dairesel şekilde çevirerek orjinal jant kapağındaki çember parlaklığını elde ettim. >Son olarak İnternetten mazda orjinal logosunu etiket kağıdına çıktı alıp maket bıçağı yardımıyla logoyu şablon haline getirdikten sonra hizalı şekilde kapağa yapıştırıp asetat kalem ile logoyu kapağa uyguladım. Daha sonra kapakları janta monte ettim. Bu işlemi yapalı yaklaşık 8 ay oldu, kapak parlaklığının korunması için vernik atmayı düşündüm fakat zamanım olmadı buna rağmen kapaklar halen ilk yaptığım günki gibi duruyor bu sayede de yetkili servislerin verdiği yada çıkma parçacıların verdiği uçuk kaçık rakamları ödemekten kurtuldum. Bu forumdaki bilgilerden çok faydalandım, karşılar mı bilmem ama en azından çorbada benim de bir tuzum olsun istedim.
      birkaç resim daha..







×
×
  • Yeni Oluştur...