Jump to content

Mazda 323 Ön Takım Sorunları (90-94)


greypratica
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • Yanıt 75
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Selman

    6

  • greypratica

    15

  • yenimert

    14

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Daha önceleride bunu konuşmuştuk,kaza anında nasıl bir yan etkisi olabilirki. aletin görevi yolda sadece keskin virajlarda kulelerin kapanmasını( esnemesini ) engellemek, bu doğrultuda tekerlerin yere basma açısını istenilen değerlerde tutmak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi mesela önden bi darbe alındı diyelim.. kule gergisi iki tarafı birbirine sabitlediği için ön tarafı bi yerde dahada saglamlastırıyor ki bu da bence bi darbe alınırsa bunu iç tarafa daha fazla aksettirmesi anlamına gelir bilmiyorum ama bana öle geliyor.. ayrıca diyelim aracın burnuna sag tarafından bi arac vurursa kule gergisi sol tarafa baglı oldugu için o tarafıda kasacaktır ve ordada bi hasar olusacaktır.. ama tabi yol tutus acısında iyiliği dokundugu dogrudur orası kesin.. yay takıldıktan sonra üstüne kule gergisi taksak cok daha iyileşir mi abi peki yol tutus.. yani vay be yayı taktırdım cok memnundum ama bunu taktırdıktan sonra o kadar memnun olmama ragmen yineden kendisini hissettirdi bu kule gergisi cok daha iyi oldu diyebilir miyiz?? o kadar fark yapar mı yani yayın üstüne??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir kere kule gergisinin hiç bir hasarda sürücüye yara bere vereceği imkanssız, evet yaaandan hasarlarda darbeyi diğer tarafa iletebiliraama buda motorun sıkışmasını engeller ve başka malzemelerin zarar görmesinide engeller,kule gergisindeki asıl amaç adı üzerinde kuleleri gerip keskin virajlarda esneyip kapanmasın önlemek,  tekerlerin yere olan basma açısını kaybettirmemek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben forumun tekinde bunun kabin içine zarar verdiği gibi birşeyler okudum ama bulmam imkansız şimdi neydi neredeydi? Dündar öyle diyorsa öyledir... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi haklısın daha önce  konu geçmişti bende hatırladım, fakat diğer etkenler beni ikna etmemişti, kaza haline ne olacak gelip bir tarafımıza batamayacağına göre  :D bence zarardan çok yararı var, hatta zararı yok bile diyebiliriz  ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eski sitede konuşulan şasinin darbe emilimini etkileyeceği ve bu nedenle de normalde şasiye iletilerek soğurulması gereken darbenin kabin içine yansıdığıydı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi net hatırladım Okan sağolasın, benim kafama yatmayan kule gergisinin aracın önüne paralel konumlanmasına karşı karşıdan aldığı hasarda nasıl kabin içine hasarı ileteceğiydi, yandan hasarlarda diğer tarafa yaslanıp bir miktar hasarı iletebilir ama diğer seçenek bana çok uzak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

1300km si ısparta-ankara ve ankara şehir içi, 1200km si de ısparta ve ilçelerinde şehir içi yollarda geçti ve amortisörleri değiştirdim ve bi de ne göriyim rot başları bitmiş 150TL parça 100TL işçilik ödedim ve ön takım da yaklaşık 2000km sonra diğer parçaların ömrü biter dediler, bu an sanayi parça satanlardan bıktım arkadaşlar, inanmayıp kendim life kaldırdım kontrol ettim pert, babam 323hb e 10 sene ön takım yaptırmadı tık ses yoktu sallama savrulma titreme yoktu satarken ihtiyaç bile duymadı sadece balans yapıldı satıldı. 15TL den 30TL parça 20TL yakıt 20TL de işçilik 20TL balans ücreti toplam 90 TL tamam ufak bi para ama sıkıntı uyku getirtmiyor

Ayrıca 80 er TL den monreo amortisör taktırdım işte onlardan kesinlikle memnunum zaten ön takımın bittiğini farketmem de amortisörleri değiştirip rot-balans'cıya gittiğimde oldu.

Şimdi sorarım size, servisler yeterli düzeyde yardımcı olmaz (işini iyi yapanları saymıyorum meb ve okan abi(mugla) ) parçacılar kaliteli adı altında yerli üretim ucuz parça satarsa biz bu araçlardan nasıl memnun kalırız ??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Orjinal rot başının fiyatı 130tl civarı. Yan sanayi fiyatı 15tl. Bu durumda kalitede acayip fark var. Parça tamamen senin seçimine kalmış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ewet jantlarım 17 tamam 200bin km dayanmasın ama rot balanscının söylediği en kötü 1 yıl gitmesi gerekirdi ortalama 20bin km dedi, parçacı da abi senin araban modifiyeli dayanmaz tabi dedi, ki mazda 323 sedan 16" jant kullanan arkadasım war o da 30bin km den sonra yaptırdı 2.5 sene kullandı. Bu adamın parça sattıgı 5-6 mazda ve corolla sahibiyle tanıştım farklı parçalardan onlarda randıman alamamışlar ve ısparta da 2 tane parçacı oldugun bu şerefsiz normal yüksek fiyata satıyor, aglamıyorum ama parçacımı değiştirdim artık, sipariş verdim yarın elimde adam kullan 5bin km eğer bozulursa tekrar değiştiririm ücretsiz dedi, yaparmı bilmiyorum ama artık onu kullanıcam

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 yıl sonra ...

rot başlarını ve rot milllerini değiştirdim + rot balans ayarı toplam 500 tl gitti.birde rot başları kalın geldi usta tornacıda ayar verdi.bilmem nekadar uygun ve güvenli olur. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...