-
Etiket tabanlı benzer içerikler
-
Yazan: Fotifoti
Bir otomobil ne kadar hafifse, sürüşü de o kadar eğlenceli olur.
Shigeo Mizuno
Program Müdürü – Mazda.
.Kodo tasarım felsefesi ile otomobile yeni bir bakış açısı kazandıran ve ruhunu iade eden Mazda, 2010 yılı ekim ayında duyurduğu konsepti shinari ile açılışı yapmıştı.
Daha atak, daha hafif, sürüş keyfine odaklı Skyactive teknolojisini barındıran CX-5 2012 , Mazda 2 ise 2014 yılında Japonya'da yılın otomobili seçildiler. Cx-3 ile 2015 ödülünü de aday. Sadece ruhunu harekete geçirmekle kalmayan Mazda, 94 yıllık şirket tarihinde rekor kırarak 1.36 milyar € faaliyet karı elde etti. İçinde bulunduğumuz Avrupa pazarında %28 büyüme elde eden Mazda, sadece Almanya'da %20 büyüyerek 47bin araç sattı.*
Yönetimini mühendislerin yaptığı tek otomobil firması olan Mazda, dünya devlerine de ilham kaynağı oluyor. Mercedes'in ardından önden çekişli araç üretme sevdasına kapılıp 2 serisi ile hüsrana uğrayan BMW anlaşılan hatasından dönüş yapmış.
Auto Bild'e açıklamalarda bulunan Finansal İşlemler Yöneticisi Dr. Friedrich Eichiner daha önce 35up mimarisi olarak adlandırılan yeni arkadan itişli CLAR (Cluster Architecture) mimarisinin seri üretime hazır ve gelecek modellerde kullanılacağını bildirdi. Yeni 3,5,6,7 ve x3,x5,x6,x7 modellerinde karşımıza çıkacak CLAR yüksek çekmeli çelik, alimunyum ve karbonfiber karışımı ile daha hafif bir şaşi üretilmesi ile bu şaşinin ortak kullanımına dayanıyor. Bu yönüyle de Mazda'nın gram stratejisi ve skyactive mimarisini çağrıştıran CLAR yeni 5 serisinde 80 kiloluk avantaj sağlayacak.Yıl sonunda x5 ve 3 serisinde göreceğimiz yeni mimari,gelecek sene hibrit 2 serisi ve 7 serisi eDrive'da kullanılacak. **
Bunlara ek olarak 5 serisinde ilk kez 3 silindirli bir motor kullanılması da gündemde. Giriş seviyesi 518d ‘nin 3 silindirli 150 hp lik bir motorla gelmesi bekleniyor. Beklenilen satışa ulaşamayan 2 serisinin tamamen 4 çeker olarak devam ederek kulvar değiştireceği de bir diğer söylenti. ***
*http://www.mazda-tr....arllk-bildirdi/
**http://www.bmwblog.c...future-hybrids/
***http://otomobil.habe...ndan-vazgecmedi
-
Yazan: Efebey
Honda'nın hafif makyaj ile güncellediği Civic hatchback fiyatları belli oldu. Yeni Civic hatchback fiyatı 64.300 TL'den başlıyor. Honda'nın ilk olarak Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergilediği yenilenen Civic hatchback, Türkiye lansmanının gerçekleştirildği 2015 İstanbul Autoshow'un ardından, satışa çıkıyor. Önceki modele göre fiyatları bir miktar daha yükselen yeni Civic hatchback fiyatı 64.300 TL'den başlıyor. Makyaj öncesinde olduğu gibi 100 hp güç üreten 1.4 litrelik atmosferik benzinli ve 120 hp güç üreten 1.6 litrelik turbo dizel motorlar ile satılmaya devam eden yeni Civic hatchback sadece manuel şanzıman ile alınabiliyor. Her iki motor seçeneği de Comfort ve Elegance donanım seviyeleri ile sunulurken, 1.6 litrelik dizelde Sport adlı bir donanım seviyesi daha bulunuyor. -
Yazan: Efebey
Rüya garajda yeri hep hazır.
Bundan yaklaşık 20 sene önce Mazda, Miata adında riskli bir model piyasaya sürdü. O günlerde pek popüler olmayan tarzda bir araç üreterek Mazda, roadstar denince akla ilk gelen marka olmayı başardı.
Miata yıllar boyunca insanların aklında makul fiyatlı, güvenilir ve go-kart benzeri sürüşüyle birlikte eğlenceli bir araba olarak kaldı.
İlk üretilen Miata’nın üstünden yaklaşık çeyrek asır geçti. Geçen yıllar Miata’yı bir efsane yaptı ve bir çok insan, bu efsaneye tutkuyla bağlandı.
Mazda da bu tutkuyu yenilenen Miata’nın reklam filminde işlemiş. Umarız Mazda Miata MX5 efsanesi, yeni modeliyle de devam eder.
---------------------------------------
Kaynak : otopark.com
-
Yazan: hkserifoglu
Iyi gunler..
Ilk defa araba alacagim ve mazda rx8 uzerinde bir 5-6 aydir duruyorum kismetse bu yaz sonu almanyadan 2.el bir mazda rx-8 alacagim.. Ama hangi modeller tercih edilmeli tabiki en iyisi en yuksek modelidir ama alcagim araba 4-5 bin euro civari olacak.. kac yilindan sonraki araclara yonlenmem daha dogru olur? birde renesis r3 gibi yazilar goruyorum bazen farki nedir?
cevaplariniz icin simdiden tesekkurler.
-
Yazan: Kazasker
Slm arkadaşlar.
Nasılsınız?
öncelikle araçlarımızda malum rüzgar ve yol sesinden baya muzdaribiz. bu konuda özellikle yalıtım konusu üzerinde çok durulmakta. ama asıl gürültü kapı ve kapı aralıklarından gelmekte.
malumunuz bazı mazdalarda sadece dış kapıda toz lastiği bulunmakta. benim araçta bunlardan birisi. iç tarafta lastik yok mu elbette var ama ne işe yaradığını kendisi bile bilmiyordur kapı içi lastikler sert ve etsiz tiplerden. bu da haliyle dış lastikten kaçan toz,ses ve suyu içeri alınmasına müsaade ediyor. benim amacım iç kapı lastiklerinin etlisini takmak ve ses ve su izolasyonu sağlamak.
önce aracımızı tanıyalım.
bu gün birkaç firmaya gittim. üretici ve toptan dağıtıcı firmalara. ürünlerini inceledim. içlerinden bir firma toptancısı hoş muhabbet ve sıcakkanlılıklarıyla beni cezbettiler. gayette hoş karşıladılar. önce benim aracı incelediler. mevcut fitilleri test ettiler ve kalitesine baktılar. ebatlarını ölçtüler.kapı kapanınca oluşan boşluğu ölçtüler. kapı kapanınca kasmasın diye et kalınlığını ölçtüler, baya profesyonelce yaklaştılar. hatta kendileri takıyorlar ürünü ama ben işin ameleliğini sevdiğimden elletmedim ellerinde tüm markaların orjinal ve yan sanayi tüm ürünleri mevcut. hatta metre hesabı ile satılan bile var.
sesi ele almışken taban ve kapı içi izalosyona el attım. yine yerli üretim simself membran araştırdım ve aşağıdaki ürünü buldum. kalın ve keçeli üstelik kendinden yapışkanlı.
malum kapılarımız baya hafif. kapatırken tiz bir ses çıkıyor. kalın membran biraz ağırlık verir kapıya. bunu denemek basit. mesela camlar tam inikken kapınızı kapatın. daha tok ve daha iyi kapandığını göreceksiniz. ama cam tam kapalı iken boşluk sesini daha belirgin duyacaksınız.
piyasada satılan bituself gibi ürünler ince ve pahalı ve de küçük ebatta.. ben bu ürünü fabrikadan aldım ebatları 1m ye 10 m. kendinden yapışkanlı ve keçeli. 78 tl.
-
Tavsiye Edilen Mesajlar
Arşivlendi
Bu konu arşivlendi ve yorumlara kapatıldı