Jump to content

Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3


Mutlu Tekir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar,
Forumda Efsane Toyotacı olduğumun ertesi günü Mazda 3 otomatik almam çok manidar oldu.  rofl.gif  2013 Haziran'ından beri Toyota Yaris 2007 model 1.3 Terra kullanıcısıydım, ta ki bugün Mazda 3 2010 model 96bin km.de Touring 1.6 sedan alana kaddar.
Attan indim eşeğe deyimi vardır ya, bendeki durumda eşekten indim bindim ata misali.  biggrin.gif Gerek Toyota Yaris, gerekse de Mazda 3 hakkında yorumlarımı paylaşacağım, hem karşılaştırmalarım olacağı hem de alım satım konusunda bilgi paylaşacağım için bu başlık altında konu açmayı doğru buldum.

Mazda....   Mazda işte. Herkesin hayalindeki, ama hep alınmayan araç. Ben cesaret ettim ve aldım. İyi ki de almışım diyorum.  smiley_clap.gif  Forumlarda hep araştırdığımda illa olumsuz yorumda bulunanlar oluyor. Yok araba gitmiyor, yok berbat araç, yok bu araç alınmaz, vs... Mazda 3 gerçekten de Yaris sonrası bana Japonların Mercedes'i gibi hissettirdi. 
Aldığım modeli Touring 2010 model. 2. kasası. Gülen yüze benzetiyorum ön tampon tasarımını. En boş modeli bile o kadar dolu ki. Dijital klima, kararan dikiz aynası, AUX girişi, selamlama, konfor sinyal (tek basınca 3 defa sinyal yanması), akşam sürüşünde ön konsoldaki hoş mavi ışıklarla oluşturulan ambiyans ve direksiyondaki tuşlara basınca bu mavi ışığın şiddetinin artıp eski haline dönmesi, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, derinlik ve yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon...... Beni yeterince doyurdu. Bir de hız sabiyleyici taktırdım mı evladiyelik bir araba olur benim için.
Otomatik vitesi 4 ileri. Ama son vites çift kademe. Zannediyorum Corolladaki tam otomatik vitesin aynısı, ya da çok benzeri. Vites geçişlerini hissetmek çok çok zor. Böyle bir konfor beklemiyordum açıkçası. Aracın o 4 vitese rağmen ivmelenmesi de harika. Yarisim ile yetişemedim ben araca öyle söyleyim, Yarisi baya zorladım ama ı-ıh yetişmedi.  laugh.gif Araç gerçekten isteyince çok atik olabiliyor. O nedenle ben gitmiyor etmiyor diyenlere inanmıyorum. 1.6 motor 105 hp güce ve 148 nm. lik bir torka sahip. Tatminkar bence. 128 nm lik Yaris ile yokuşlarda sıkıntı yaşamazdım, mazda 3 ile hiç ama hiç yaşamıyorum. Düzce'den Karabük'e 200 km. yol gelesiye kadar Düzce-Bolu Tüneli arası ciddi bir yokuştur. Orayı 100-110 ile çıktım devir 3000-3500 arasında (3. viteste) Hızını koruması çok güzel. Yokuş aşağı inerken de motor freni yapması da yine güzel. Ama keşke N'ye atabilip de boşta gidebilsek hafif eğimlerde iyi yakıt tasarrufu sağlar da, keşke hareket halinde N'ye atabilsek. smile.gif 
Devir-hız değerlerini görmek isteyen bir manyak olarak uzun yolda ilk dikkat ettiğim şey bu oldu. araç 90 km hızla 2500 devirin hemen altında. 120 km hızla ise 3000 devir civarında. Manuel olarak kullanırsanız şanzımanı da, 120 km hızda 3200 civarı bir devir çeviriyor. 

Bir diğer konu ise ses yalıtımı ve tokluk. Gerçekten B segment sonrası C segmente binince, aradaki farkı çok iyi anlamış oldum. Şimdiden söylüyorum, otomatik yaris alacağınıza 1.33 life corolla, auris ve eşdeğeri bir araba alın gerçekten daha iyi. Yariste 3000 devirde kulaklarım uğuldarken, Mazda 3'te 3000 devirde araç içi gayet sessiz oluyor. 3500-4000 devirde hafif, tatlı bir motor sesi duymaya başlıyorsunuz. İç gıdıklayıcı bir ses bu. Yol sesi açısından da Mazda 3 gayet tatminkar geldi. Yoldaki yamalardan geçerken aracın içinden hiç bir ses gelmiyor. Sadece lastik sesi duyuyorsunuz. Rüzgar sesini ise Yaris ile 80 km sonrası duymaya başlarken Mazda 3 110 km sonrasında vermeye başladı. Bunda fitillerin kirliliği de rol alabilir, fitilleri bakım sütüyle sildikten sonra deneyeceğim bir de. Bunların dışında aracın içinden en  ufak tıkırtı, zırıltı, zıngırdama, tıngırdama hiç bir ses gelmemekte. Arnavut kaldırımlarında Yaris ile çok başım ağrırken Mazda 3 ile dua ediyorum.

>Karşılaştırabileceğim bir diğer nokta ise Yarisimde gaz pedalı ne çok yumuşak ne çok sert idi. Sağ ayağımı üstünde tutunca sabit dururdu, hiç yorulmazdı. Hızlandıkça direksiyon sertleşirdi. Mazdada ise gaz pedalı aşırı yumuşak ve aşırı hassas. Ayağımı üstünde bırakınca gaz pedalı  daha çok aşağı iniyor. Bir de az yakması için çok hafif dokunmak gerekiyor. En ufak basışta yakıt tüketimi 10-15 ler buluyor. (4. viteste dahi) Bu nedenle sağ ayağım bugün çok yoruldu. Hem aşağı hem yukarı yönde sabit tutmak zorunda kaldığımdan ötürü. Açıkçası bu gaz pedalını hissizleştirmenin yolunu arayacağım Mazdamda. Direksiyon ise hızlandıkça çok fazla sertleşmiyor. Yüksek hızlarda bile yumuşak hissi veriyor. Bu nedenle şeritte tutmakta zorlanabiliyorum. Süspansiyonlarının yumuşak olmasının da etkisinin olduğunu düşünüyorum. Yarisime göre daha yumuşak ama yaylanma hareketi  hiç olmuyor. > Tabi bu konforun bir dezavantajı da uzayan "muhterem aks kafasi" mesafesi yüzünden aracın altının vurma olasılığının artması oluyor. Yarisimle dere tepe, köy yolu gittim ve bana mısın demedi. Altını vurmak falan ne ki, sanki küçük bir crossover havasında. smile.gif>Aracın altı demişken Mazdada sacla ile kapanmış. Bunun yol sesi yalıtımına katkısı olduğunu düşünüyorum. Yariste ise maliyetten kısmak için boş bırakmışlar ve fabrikasyon pütür gibi bir malzeme sıkılmıştı. 

> Birazcık aynaların küçüklüğü kör nokta olmasından korkuttu ama o korkum da gerçekleşmedi sanırım. Bagaj avantajı muhteşem zaten. Bagaja bir şeyler sığdıracağım derdi artık yok kısmetse. smile.gif>İşlemleri anlatacak olursam, ilk önce araçlara bakıp kullandık. Sıkıştırdım, motoru dinledim, anormal bir ses yoktu. Lpg 2 ay önce Prins taktırılmış, o nedenle de tercih sebebimdi araç. Kullandım, anormal bir ses yok, motor güzel ses veriyor, basınca gidiyor, performans kaybı da yok. Sonraki aşamaya geçtik. Ekspertize gittik. Düzce'de Mazdacı Ahmet Usta'ya götürdük. Aracın altına baktı, z rot ve ön tekerlerin boşluklarına baktı, yağ suyu vs., boya kalınlığına bakıldı. Direksiyon hidroliği servis bakımında yetkili serviste fazla konmuş, bundan mıdır bilinmez, direksiyon kutusu sol ön tekerlek tarafından hafif bir hidrolik sızıntısı vardı. Arka sol z rot hafif boşluk yapmıştı. Şanzıman yağı minimum seviyesindeydi, max. seviyesine tamamlandı. (her ne kadar değişmesine gerek yok dense de, değiştireceğim en kısa sürede.) 100bin bakımı yaklaşıyor, bujiler, filtreler, yağlar, hidrolikler değişecek malum. Yakıt filtresi de değiştirilecekmiş. Öğrendim 1-2 ay içinde yapılacak inşallah. Araçların durumları iyi çıkınca da noterde takası yaptık. Plakayı değiştirmek üzere aracı aldım. 213 tl imiş noter ücreti plaka değiştirilecekse. Hemen hallediliyor işlemler zaten, sonra da hayırlı uğurlu olsun. smile.gif

Resimler yarın. Bugünlük tanıtım bu kadar oldu. Merak ettikleriniz olursa seve seve cevaplamaya çalışırım.

 

Toyotaclubtr den alıntıdır.


vE4Rn6.jpg

 

La3E1G.jpg


Yalnız sizlere bir kaç soru sormak istiyorum. Yeni Mazdacı olduğumdan ötürü bazı şeyler zaman alıyor.

Yazımın içinde de geçen gaz pedalı hassasiyetinin azaltılması, hissizleştirilmesi yazılım ile mümkün müdür? Direksiyonun yüksek hızlarda da çok yumuşak olmasa da yumuşak olması normal midir? Hız sabitleyicinin parça numaralarını bulmaya çalıştım fakat şase nosundan doğru parçalara ulaşamadım. hız sabitleyici parçaları direksiyonun 2 yan kolunun üstündeki tuşlar mı? Yoksa direksiyon göbeğinin yan boşluklarına yerleştirilen yerde mi? Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok güzel yazmışsınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanmak nasip olur inşallah nazar boncuğu şart  :nazar: sorularınızın cevabını mazda 3 kullanan arkadaşlar kısa zamanda cevaplarlar  O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracınız hayırlı olsun. Uzun zamandır böyle güzel bir değerlendirme yazısı okumamıştık. Hız sabitleyici tuşlarına gelirsek; fotoğrafa baktığınızda nerede olduğunu göreceksiniz.

 

 

 

steeringwheel.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok teşekkürler hepinize, sağolun.

Mehmet hocam teşekkürler.

Peki aşağıdaki sorularıma da çözüm bulabilirseniz çok sevinirim. :)

 

Gaz pedalının hissizleştirilmesinin yolu var mı?Dokunarak gidiyorum resmen az yaksın diye. Yariste mesela gaz pedalı yarısına kadar basıncaya kadar hissizdi, yarısından sonra atağa geçerdi. Ve de gaz pedalının yarısına kadar basasıya kadar yakıt tüketimi çok az değişirdi. Mesela gaz pedalı %0-%50 arası  0 ile 5 lt/100km iken, %100 de 15 lt/100km gibi. Ama mazdada tam tersi sanki %0-0 lt, %10 4 lt, %20 10 lt, %50 12 lt gibi gidiyor. örneğin.

Aracı ilk çalıştırırken metal metale sürtüyormuş gibi bir ses diyeceğim değil ama benzer bir ses geliyor anlık marşa bastığım gibi. Bu neden kaynaklanır?

Marşa basmayıp kontak açtığımda bir fan sesi var gibi? Ve bu birşeye değiyormuşcasına gıcık bir ses çıkartıyor. Bu neden kaynaklanabilir?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

* Gaz pedalı hissiyatından şikayeti hiç duymadık bu güne kadar. Elektronik olarak ayarladığı için programlama yoluyla halledilebilir ama kim yapar, nasıl yapar, yapabilir mi bilmiyorum.

 

* Bahsettiğiniz sesi kafamda canlandıramadım ne yazık ki. Nokta ataşı nereden kaynaklandığını belirlemeniz lazım. Birisine kontağa çevirtin, siz de dinleme yapın, böylelikle daha net tespit yapmış olursunuz.

 

* Bahsettiğiniz fan sesine benzeyen ses, gaz kelebeğinden olabilir. Şu konuyu incelemenizde fayda var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

Marşa basmayıp kontak açtığımda bir fan sesi var gibi? Ve bu birşeye değiyormuşcasına gıcık bir ses çıkartıyor. Bu neden kaynaklanabilir?

 

 

A/C   (Klima)  açık. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gaz pedalı his farkı telli ve elektronik sistem farkından olabilir. Yaris eğer telli idiyse elektronik olana alışman zaman alır. En güzeli dediğin gibi cruise control taktırman.

 

Geçen bir arkadaş bir site adresi paylaşmıştı, şase kodundan çok güzel parça isim ve numaraları bulunuyordu. Bulursam o siteyi iletirim ama bulamazsam Mazda EVO'da Servis Müdürü Cem'den sorabilirsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin lakin uyarmak istediğim bir laç konu var

 

1) Aracı heleki otomatik bir aracı hareket halindeyken N yani boşa atarsanız hem şanzımanı yersiniz hemde bütün elektronik aksamı alt üst edersiniz ayrıca araç boşta yakar viteste yakmaz bunun kanıtı için anlık tüketime bakıp gaza basmadan D konumunda giderseniz anlarsınız

 

2) Süspansiyonlar aksine çok serttir ve direksiyon asla hissizleşmez ve sertleşme olur

 

3) Otomatik mazda3 ler ilk çalışmada metal metale sürtüyormuş gibi bir ses duymanız çok normal manuel de aynı ses yoktur :)

 

iyi forumlar 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

A/C   (Klima)  açık. 

yok hocam kapalı da denedim, acemi bir sürücü değilim, mesleğim gereği her bir tarafını incelerim ve hassas kulaklara sahibimdir maalesef. Bazen sıkıntı yaratabiliyor bu. :)

Gaz pedalı his farkı telli ve elektronik sistem farkından olabilir. Yaris eğer telli idiyse elektronik olana alışman zaman alır. En güzeli dediğin gibi cruise control taktırman.

 

Geçen bir arkadaş bir site adresi paylaşmıştı, şase kodundan çok güzel parça isim ve numaraları bulunuyordu. Bulursam o siteyi iletirim ama bulamazsam Mazda EVO'da Servis Müdürü Cem'den sorabilirsin.

 

Yok hocam elektronikti o da. Araç sabit dururken çok çok hafif dokunmayla bile 2000 devre çıkıyor motor. Acaba benden önceki kullanıcılardan kaynaklı olabilir mi bu durum? Otomatik vites gaz pedalına basış şeklini, sürücünün sürüş karakteristiğini, öğrenirmiş ya. Acaba aküden eksi kutbu söküp ecuyu sıfırlasam düzelir mi ki?

Öncelikle hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin lakin uyarmak istediğim bir laç konu var

 

1) Aracı heleki otomatik bir aracı hareket halindeyken N yani boşa atarsanız hem şanzımanı yersiniz hemde bütün elektronik aksamı alt üst edersiniz ayrıca araç boşta yakar viteste yakmaz bunun kanıtı için anlık tüketime bakıp gaza basmadan D konumunda giderseniz anlarsınız

 

2) Süspansiyonlar aksine çok serttir ve direksiyon asla hissizleşmez ve sertleşme olur

 

3) Otomatik mazda3 ler ilk çalışmada metal metale sürtüyormuş gibi bir ses duymanız çok normal manuel de aynı ses yoktur :)

 

iyi forumlar 

 

Sağolun çok teşekkürler.

1. Tabiki de bunu biliyorum ve hiç yapmadım. Keşke yapabilsek ama.

Cut-off a girmediği sürece azıcık da olsa yakmaya devam eder ama gaza basılmazsa. Şanzıman sistemi bir direnç oluşturuyor sonuçta, manuel bir araçta viteste yavaşlanan bir eğimde boş viteste (daha düşük sürtünme kuvveti ile) hızınızı koruyabiliyorsunuz. Bundan bahsetmek istemiştim sadece.

2. Corolla 2002-2007 arası kasaya göre karşılaştırırsam evet sert, ama Yarise göre çok yumuşak. Bana araç çok konforlu geldi :) Direksiyon hissiz demedim, yarisimdeki gibi bir sertleşme olmuyordu yüksek hızda. Yumuşak geldi bana bilemiyorum belki direksiyon sertlik modu var mıdır bilemiyorum.

3. o ses niye var peki hocam? Marş motoru dönmeye başlar başlamaz o ses geliyor. Anlık bir ses. Şanzımandan geliyor diyeceğim, P konumunda şanzıman kitli olur. Açıklayabilirseniz sevinirim. 

Çok teşekkürler.

Şanzıman yağı da orijinal hala değişmemişler serviste (evo). Ful servis bakımlı olmasına rağmen niye şanzıman yağını değiştirmemiş olabilirler ki? Özel servisdeki usta 150bin km.ye kadar götürür dedi de, ustanın demesiyle hareket edecek değilim, benim bildiğim 40 ya da 60bin km.de birdir. En kısa sürede değiştireceğim yağını da.

Gaz pedalı his farkı telli ve elektronik sistem farkından olabilir. Yaris eğer telli idiyse elektronik olana alışman zaman alır. En güzeli dediğin gibi cruise control taktırman.

 

Geçen bir arkadaş bir site adresi paylaşmıştı, şase kodundan çok güzel parça isim ve numaraları bulunuyordu. Bulursam o siteyi iletirim ama bulamazsam Mazda EVO'da Servis Müdürü Cem'den sorabilirsin.

 

Mazdastuff, mazdaparts gibi sitelerde de şase kodunu yazınca bulamıyor da. o nedenle. :)

Hız sabitleyici parçaları getirtmeye kalksam 320 tl tutuyor shipping hariç. Ankaradaki bir yetikili servisten fiyat aldım 500 tl dedi. Özelliğin aktif edilmesi gerekmeseydi yurtdışından getirtip kendim montaj yapardım da.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hocam o ses otomatik şanzıman tüm mazda3 lerde mevcut hatta yakınımdaki mazda3 manuel kullanıcısı bir abi o sesi duyunca içi kıyılmıştı acaba ne oldu diye :) sorun yok yani otomatiklerin hepsi böyle ama siz yinede şanzımana iyi davranın yağını bakım zamanı geldiğinde değiştirin yeterli olur kazasız belasız sürüşler :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sağolun hocam, içim rahatladı.

Yalnız vites N'de iken gaz pedalına çok çok hafif dokunmama rağmen devir anında 2000'e fırlıyor. Bu normal midir? 
Yoksa otomatik vites önceki sürücülerin sürüş karakteristiğine göre mi böyle bir tepki veriyor?
Böyle bir durum varsa aküyü söküp takarak bu hassasiyeti sıfırlayabilir miyim? 


Bir de bugün sanayide kontrol ettik, sol körükte biraz yağ var dendi, ayrıca şanzıman yağı dolum yerinin altındaki düz sac gibi bir yer de yağ vardı baya. Temizlediler 1-2 gün sonra bakacağız nereden geliyor diye.

Aklıma hemen forumda uzun yolda şanzıman yağı atmasından muzdarip bir üye geldi, inşallah sıkıntı çıkarmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...