Jump to content

Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3


Mutlu Tekir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sağolasın abi. Sis farındaki orta boşluk yuvasının alt ve üstündeki çıkıntılara da uygulayacaktım, fakat krom geçme U şeklinde ve küçük olduğundan olmadı oraya. Şerit alınarak yapılabilir belki. 
Şu anda sinyal ve gündüz farı led şeritlerini aldığım esnek tüp içinde sis farı altındaki yuvaya mı, yoksa olduğu gibi sırayla sis farının üstündeki ortadaki boşluk yuvaya mı yapıştırayım diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben direkt alttaki o boşluk alana uyguladım. Biraz da derinde olduğu için gizli bir ışık kaynağı gibiymiş gibi görünüyor.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, Mehmet Özdemir :

Ben direkt alttaki o boşluk alana uyguladım. Biraz da derinde olduğu için gizli bir ışık kaynağı gibiymiş gibi görünüyor.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ucuna yakın konumlandırmadın değil mi? Arkaya doğru mu yapıştırdın abi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkaya doğru plastiğe yapıştırdım mutlu. Mazda 3 gündüz ledi konusunda vardı. Şimdi bulamadım, yarın bakınca koyarım fotoyu

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sağolasın Mehmet abi. Dediğin gibi o yuvanın dibine 1 adet led şerit koyup sadece gündüz farı olarak kullanmayı; sisin üstündeki ortadaki boşluk yuvaya da 1 sarı şerit+1beyaz şerit+1sarı şerit+1 beyaz şerit olacak şekilde gündüz farı ve sinyal olarak uygulamayı düşünüyorum. Hem ledler her açıdan rahat görülür, görünürlük artar ve 4'lü led şeritleri rahatça yerleştirecek yer bulmuş olurum; hem de en aşağıdaki yuvaya da 1 led şerit daha koyarak, oradaki ışığın sağlayacağı havayı yakalamış olurum diye düşünüyorum. Boğar mı yoksa her yerde led şerit diye?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu şerit ledler her ne kadar silikonlu olsalar da neme ve suya bir dayanma eşikleri var mutlu. plastiğe yerleştirilip, üzerine sağlam izolasyon uygulanmış led modüller var, onlar daha sağlıklı bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yapılanlar:


-Hız sabitleyici
-Ayak altı ışıklandırma
-Stepne yuvası indirilerek lpg tankının yüksekliği azaltıldı
-Arka stoplardan su alması üzerine contaları dayson ile yapıştırıldı.
-Bagaja led şerit çekildi
-Park ampulu, arka plaka aydınlatma, iç aydınlatma led yapıldı
-Bagaj kapağının üzerindeki tuş ve anahtar harici içeriden de açılması için hat çekilip göğüse tuş eklendi.
-Geri görüş kamerası ve ekranı eklendi.
-Bluetooth aux handsfree car kit eklendi.
-4300k Xenon
-Xenon için röle tesisatı çekildi
-Mat aluminyum sol ayak dayama eklendi.
-Kapı ceplerine silikon jel pedler alındı.
-Uzun şimşek led takıldı
-Disk balata (Kashiyama marka) değişimi 120bin km.
-Araçla aynı renk far kaşı yapıştırıldı.
-Paçalık takıldı
-Kapı döşemelerine mavi dekorasyon şeridi takıldı.

-Koltuk ısıtma eklendi.

-Ön tampon logo altındaki çıkıntıya ve en alttaki çıkıntılara krom şerit yapıldı.

Yapılacaklar.

-El freni butonundan sonra kapı tutamağı ve kapı kol dayama önündeki cam kontrolün bulunduğu plastik parçayı metalik griye boyamaç

--led mavi ambiyans aydınlatma ayak uçlarına ve kapılara. 

-sis altına sinyalli led drl eklenecek.

-ayna hizasındaki trime tweeter hoparlör.
-head up display: digital hız göstergesi amaçlı.

https://tr.aliexpress.com/item/HUD-Head-Up-Display-car-Hud-display-car-hud-Hud-display-Car-Styling-Speeding-Warning-System/32676586543.html?spm=2114.010208.3.73.MeQLox&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_0_10037_10091_10090_10032_10088_10089_10077,searchweb201603_1&btsid=66a5be9f-c541-4f40-9764-26ca40a2d545

-tpms: lastik basınç sensörü, external sensör olan çeşitleri de var.

https://tr.aliexpress.com/item/TP200-Upgraded-version-2016-new-style-TPMS-Car-Tire-Pressure-Monitoring-System-With-Mini-External-Sensors/32623846416.html?spm=2114.010208.3.10.LmuMbG&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10065_10068_10000007_10084_10083_10080_10082_10081_10060_10061_10062_10056_10055_10037_10054_10059_10032_10099_10078_10079_10077_10073_10097_10100_10096_10070_423_10052_10050_424_10051,searchweb201603_1&btsid=53be5d01-bb17-4005-b851-13a583c5abac

-kaliteli paspas.

https://tr.aliexpress.com/item/Custom-fit-car-floor-mats-for-Mazda-3-Axela-6-Atenza-3D-all-weather-heavy-duty/32650153368.html?spm=2114.010208.3.1.YmhvE2&ws_ab_test=searchweb201556_0,searchweb201602_2_10057_10056_10055_10049_10017_405_404_10059_10058_10040_10060,searchweb201603_7&btsid=cb3b06c7-8b39-4fe7-a6a3-dbdd51ebc313


-davlumbazlara yalıtım
-jantın boyanması.

 

Ama dolar bu gidişle aliexpress biraz zor.

DSC_0018 (1).JPG

DSC_0028.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 dakika önce, cengiz isot :

Hayırlı olsun , yapan ellere sağlık . İyi günler de kullan mutlu . Benim de sağ stop buharlanıyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Sağolun hocam, yalnız bende bagaj trimlerini çıkarınca suyun yaptığı yol belli oluyordu. bk kasası olan arkadaşımda da stopta buğu yapma sorunu var. daysonladık hala bir yerlerden su alıyor galiba far camında çatlak var. siz de deneyin. stopu su dolu leğene ampul yuvasında su girmeyecek şekilde sokun sızdırma var mı bakın. sızma olan yere çözüm bulmak gerekir, ya da büyük ihtimalle contadan su sızıyordur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Porya almıştım, 60 km hızdaki hafif uğultu sesi için. Bulmakta zorlandık. Cihan Ustam sürdü aracımı sesi bulması için, aracı beğenmiş olacak ki döndükten sonra disk balataları değişirken polo 1.2 tdi ile takas teklif etti şakayla karışık. [IMG] Parçasını elden satanı bulmak sıkıntılı olan arabaları beğenemiyor ama. [IMG] İnternetten parça almaya da güvenemiyormuş. Hal böyle olunca servisini yaptığı Volkswagen tercih ediyor. Ayrılırken artık Passat ile görmek isteriz tarzında öneride bulundu. [IMG] Ben de A4 olmaz mı abi dedim. [IMG] Daha iyi olur dedi. Hayırlısı bakalım zaman neler gösterir. Bu kadar masraf ve uğraş yaptıktan sonra da bu aracımı satmayı düşünmüyorum zaten, yaza bir de yalıtım yaptım mı off.

Karabük Merkez Otoda Cihan usta da benim gibi pimpirikli, o nedenle seviyorum Vag ustası olsa da elinden her türlü iş geliyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Aracına havuzlu bagaj paspası tavsiye ederim. Ben hepsiburada.com dan 70 liraya almıştım. Lpg tankının üstüne de döşemeciden kalın sünger aldım. Yalıtıma da faydası oldu. Bence keşke impressive alsaydın. Bende koltuk ısıtma lastik basınç sensörü hız kontrol kendinden var. Lastik basınç sensörü çok iyi çalışıyor. Geçenlerde sağ arka teker 10 günde 5 bar kaybetti. Yol bilgisayarı öttü arızası yandı Lastikçiye gittim kocaman vida saplanmış. Bir defasında da eski lastiklerde sıkıntı yaşadım uyardı. Çok iyi çalışıyor. Benim tek şikayetim yalıtım ve 4 vites. 4 vites araca yetmiyor. Hız sabit 110 120 giderken rampalarda 3 e düşünce devir çok artıyor. Şehir içi kalkış devirleri yüksek kalıyor. Çok seri olması şehir içi yakıtı çok fazla arttırıyor. 7 ileri olsa çok iyi olacak ama elden bir şey gelmez.


  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, askin.tc :

Aracına havuzlu bagaj paspası tavsiye ederim. Ben hepsiburada.com dan 70 liraya almıştım. Lpg tankının üstüne de döşemeciden kalın sünger aldım. Yalıtıma da faydası oldu. Bence keşke impressive alsaydın. Bende koltuk ısıtma lastik basınç sensörü hız kontrol kendinden var. Lastik basınç sensörü çok iyi çalışıyor. Geçenlerde sağ arka teker 10 günde 5 bar kaybetti. Yol bilgisayarı öttü arızası yandı Lastikçiye gittim kocaman vida saplanmış. Bir defasında da eski lastiklerde sıkıntı yaşadım uyardı. Çok iyi çalışıyor. Benim tek şikayetim yalıtım ve 4 vites. 4 vites araca yetmiyor. Hız sabit 110 120 giderken rampalarda 3 e düşünce devir çok artıyor. Şehir içi kalkış devirleri yüksek kalıyor. Çok seri olması şehir içi yakıtı çok fazla arttırıyor. 7 ileri olsa çok iyi olacak ama elden bir şey gelmez.

 

Bagaja havuzlu paspas bugüne kadar hiç ihtiyaç duymadım. 

Lpg tankının olduğu stepne yuvasını vurdurarak düzleştirdiğim için süngere gerek kalmadı. Kot farkı 1-2 parmak birşey.

Eğer ihtiyacı karşılıyorda alt donanım ds alınabilir ben de öyle yaptım. Fiyat avantajı da vardı. Bazen alırken çıkmaz ama sonradan taksit taksit eklemek daha kolay olur. Impressive de sevmediğim noktaları yazmıştım. Daha pahalı 16" lastikler, ön cam ısıtmanın görüşü etkileyebilmesi gibi. Aradaki farkları da ucuza kendim uğraşarak ekleyebiliyorum. Sırada ön park sensörü var mesela. 

Lastik basınç sensörü seti 60 dolar. Tüm lastiklerin sıcaklıj ve basıncınu ayrı ayrı gösteriyor. Orjinal sistemde bu yok ama.

Yalıtım evet o konuya da yazın el atacağım. 4 vites olmasından ötürü de hiç rahatsızlık duymadım. Hız sabitleyici kullanırken yokuşlarda vitesi manuele alın ve vites düşürmesini engelleyim o zaman rahatsız olmazsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten manuele alıyorum yokuşlarda 3 te ise 2 ye düşmesin diye çünkü yokuş tam bitecekken bir alt vitese geçip bağırıyor. Subaplara dikkat et. Ben 4500 devirlere hiç çıkmamama rağmen. Bir de brc 3000 devirde lpgde %5 benzin püskürtmesine rağmen koruyamadı sübapları. 55 bin km sonra 1. Silindir sübap sıkıntısı çıkmaya başladı. Gözle görünür sıkıntı yaratmadı. Önce araç gizliden öksürmeye başladı. Bu şekişde birkaç ay sürdüktem sonra arıza lambasını yakmaya başladı. Sonra yavaş yavaş titreşim biraz hissedilir seviyeye geldi. Ben de subap yaptırmak için araştırmalara başladım. Yok ateşleme bobini yok şarj dinamosu yok buji falan filan inanmayın. Önce kompresyon testi yaptırın ortaya çıkar. İnşallah yerli Güneş marka sübap takıldı daha uzun dayanır. Bu arada aracın kapak contası da çeliktenmiş çok iyi yani. Yine orjinal mazda çelik conta takıldı. Şu an saat gibi ses yok. Lpgli kullananlar bi kenara subap parası ayarlasın. Ben çok dikkat etmeme rağmen araca 8 binde takılmış 64 binde başladı sıkıntı. Yani 50-75 bin km lpg ile gidince subap değişimi istiyor. Allah size de hayırlı usta denk getirsin benim şansıma işler bu yönde ras gitti. Aracınızın silindir kompresyon testini yaptırmadan da lpgli mazda almayın sakın. Alıyorsanız da 2 - 3 bin lira civarı masrafı göze alın



Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yüksek devirden çok düşük devir ve agresif kullanım neden oluyor subap yakmasına. 2700 devir öncesinde lpg nin avansı benzine göre daha fazla olduğundan egzos zamanında hala yanma devam ediyor. Bu da egzos subaplarına ısıl yük bindiriyor. Benzin püskürtmeyi tüm devirler için yapmak lazım o nedenle. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzin püskürtme tüm devirler için ayarlanabiliyor mu? En azından ayarlanabiliyorsa 2500 e çekeyim. Egzoz da emme de yanma odasını görüyor. Sonuçta sıkışma anında her ikisi de silindiri kapatıp yanma gerçekleştikten sonra yanmış yakıtın atılması için egzoz subabı açık kalıyor. Yanma anında piston yüzeyi sibop başları ve silindir yüzeyi de ateşe maruz kalıyor. Egzos subapları dışında yıpranan yer yok. Biraz dayanıklı üretilse sorun olmayacak. Her şey alaşım ile ilgili. Olay magnezyum filan değil. Subap alaşım teknolojisi kullanım ihtiyacına göre ayarlanıp dünyada motorlarda 5-6 çeşit subap alaşımı kullanılıyor. Ne yazık ki bazı firmalar benzine göre motor ürettiği için Türkiye şartlarına uygun motor malzemesi takmayabiliyor. Türkiye gibi ülkelerde adamlar audi Mercedes bmw nin üst segmentlerinde bile lpg kullanıyor. Mesela çok ilginç 50 bin km de Toyotada da subap sorunu gördüm. Opelde de çok var ancak Honda da pek denk gelmedi. Daha hiç duymadım çevremde.



Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 hafta sonra ...

Aracınıza çok emek veriyorsunuz, cidden tebrik ederim O0 kadife folyoyu nerden aldınız acaba, bende torpidoya uygulamayı düşünüyorum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler. Uzun süre önce almıştım 1 sene kadar oldu yeni uğrasabildim. Kadife folyo diye Google'da aratıp mavi rengin satıldığı en ucuz yerden almıştım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...