Jump to content

Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3


Mutlu Tekir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Araçta kadife torpidonun görünüşü, gece ambiyans aydınlatması görünüşü. Bardaklık kısmının çok loş olduğu görülebilir. Ayak altı ambiyans aydınlatması hiç göz almıyor. Gece çekiminin pozlaması yüzünden öyle parlak gözüküyor.

16402450_10155061675060929_1373236605_n.jpg

16409912_10155061674995929_1239843281_o.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Mutlu bey bakiyorum hic durmuyorsunuz. :tey:Sizdeki enerji bitmiyor. Masallah araciniza cok yakismis. Bir yildir aracla ugrasmiyorum. Havalar biraz daha duzelsin birkac projem var. Kapi kilit diline ledi nasil yerlestirdiniz. Deldiniz mi yoksa hazir bir kit mi taktiniz? Elektrik hattini nerde aldiniz. Surekli yaniyorlar heralde ledler.(cok mu soru sordum ne?):rolleyes:Yaparken foto cektiyseniz paylasirsaniz sevinirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sağolun hocam.

Tavan ledinde kullandığım ledi kullandım. Mavi mantar lede 1k direnç ve diot ekli. Elektriği ledin uçlarını cam kontrol konektöründeki yuvalara sokarak deneme yanılmayla buldum. Kontak kapanınca elektrik kesilen, kontak açınca elektrik gelen hattı buldum. Hızlı klips ile o kablolardan ek aldım. Kapı kilit açma dili yuvasını çıkarıp üstten ortadan matkapla ledin çapında deldim. Bu kadar. :)

 

 

1.jpg

3.jpg

11.jpg

12.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

36 dakika önce, Mehmet Özdemir :

diyot ne için mutlu?

Bilmem abi orjinalde tavan ledi nin devresinde vardı fazla mal göz çıkarmaz dedim.  :D. 

 

29 dakika önce, Zealot :

Güzel olmuş,  tek dokunuşla kapanan 4 cam düğmesi yok dimi sizin araçta..

Çünküm cam açma kapatma  beyni olan arabalarda +/- elektrik alınca canbus patates olabiliyor.

Var 4 cam otomatik bende :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O zaman bence  fazla bulaşma Canbus a, 

Gözlerimle Xenon yüzünden kapi kilidi beyni bozulan mazda gördüm  ordan biliyorum...  =) 

Hatta 6 larda bagaj ampulüne 0,1watt güçlü bişey takarsan  kapılar açılmıyor..  

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Zealot :

O zaman bence  fazla bulaşma Canbus a, 

Gözlerimle Xenon yüzünden kapi kilidi beyni bozulan mazda gördüm  ordan biliyorum...  =) 

Hatta 6 larda bagaj ampulüne 0,1watt güçlü bişey takarsan  kapılar açılmıyor..  

Şimdilik sıkıntı yaşamadım valla. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Bugün vakit bulmuşken @ediz07 hocayla arabamla uğraştık. Arka kapılardaki kapı dili içi led ambiyanslar bekliyordu. Oraları yaptık. Sonra da hava sıcakken ön tarafa nikelaj şerit yapıştırdık.

17690320_10155204619668256_1504258689_n.jpg

17690673_10155204620038256_1948638648_n.jpg

17690683_10155204619813256_291564024_n.jpg

17793006_10155204619723256_346839511_n.jpg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
2/21/2017 at 14:46, Mutlu Tekir :

Bilmem abi orjinalde tavan ledi nin devresinde vardı fazla mal göz çıkarmaz dedim.  :D. 

 

Var 4 cam otomatik bende :)

Orijinalinde yok otomatik camlar modülle mi hallettiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, isa83 :

Orijinalinde yok otomatik camlar modülle mi hallettiniz?

hayır orjinalinde var. ilk gelen makyajsız BL kasalarda kumandadan cam açma kapama, 4 cam otomatik özellikleri var. sanıyorum 2010 ilk çeyrek üretimine kadardı.

Sonrasında bu özellikleri kaldırdılar, makyajla aracın içini iyice bunaltıcı hale getirmişler. Kapkara yapmışlar. BL alınırsa makyajsız 2009-2010 alınmalı bence o nedenle.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...

Bugün aliexpressten aldığım saatim geldi. D segmente özenip aldım aslında. :D
Arkasındaki plastik yuvayla birlikte geliyor. Bu yuvarlak plastik ile dörtlü butonunun üstüne mi, yoksa sadece saati dörtlü butonunun üstüne mi, dörtlü butonunun üzerine tuşa basabileceğim yer bırakarak mı, teypin ortasındaki büyük tuşunun üstüne mi yapıştırayım?

 

29243630_10156240280023256_553650808059592704_n.jpg

29214642_10156240280183256_1092448292064722944_n.jpg

29243953_10156240279903256_2438238172136603648_n.jpg

29216627_10156240280613256_8669593148575449088_n.jpg

29258125_10156240280088256_3434587932457959424_n.jpg

29257649_10156240279518256_6202352389433851904_n.jpg

29216092_10156240279298256_8029159073146470400_n.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Mehmet Özdemir :

Tune - File yazan dönen düğmenin üzeri en uygun yer gibi görünüyor mutlu.

Bencede en güzel ve göze batmayan yer.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 saat önce, Mehmet Özdemir :

Tune - File yazan dönen düğmenin üzeri en uygun yer gibi görünüyor mutlu.

+1

Olmadı aynaya zincirle as @Mutlu Tekir :D  :geyik: 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Canlandıralım biraz burayı. Saatli konsol böyle gözüküyor.

31357673_10156350859233256_705080471469424640_n.thumb.jpg.3816a81e60292dd1439c5358985c8636.jpg31391222_10156350859508256_7329221958157991936_n.thumb.jpg.87c689aa594b442a1402be910265cfe4.jpg31444836_10156350859353256_914099117968326656_n.thumb.jpg.d161ff25031db60111e0a967121289f1.jpg

 

Ayrıca ne zamandır elimdeki büyük D fitilleri rüzgar sesini azaltmak amacıyla 2. fitil geçmek istiyordum. Deneme amaçlı sürücü kapısına yaptım ve zorlukla kapandığını gördüm. Eve dönerkenki denemem sonucunda 120 km hıza çıkmamla sesin pek de değişmediğini gördüm ve çıkardım. Bu da bir kez daha araçlarımızdaki (özellikle BL ve BM kasa) rüzgar sesinin yalıtım eksikliğinden değil de aracın tasarımından kaynaklı aerodinamik sesden kaynaklandığını kanıtlamış oldu. 

Çıkarmışken boşa gitmesin diye bagaj kapağının orjinal fitile oturduğu yere yapıştırdım ve bagaj çok daha tok kapanmaya başladı, kastırma da yapmadı. Daha önce de paylaştığım gibi ileride balık sırtı anteni gibi ama daha küçük boyutlarda ayna ve kapının aynaya bakan kısmında vortex generator kullanarak rüzgar sesini azaltmayı planlıyorum. Ayrıca A sütunundaki rüzgar oluklarının ve sileceklerin de rüzgar sesi oluşumuna katkısı hiç de az değil. Rüzgar oluklarını şeffaf koli bandıyla kapatarak denemeyi planlıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Araçta 100bin km sonrasında disk balata değişimiyle başlayan değişimi normal zannetmiştim. Önce yumuşak organik balata, ardından ise ferodo yarı metalik balata kullanımı deneyimlerimden sonra frenleme bir nebze iyileşmişti, fakat 2-3 fren sonra rölantide ve düşük hızda frenleme performansı düşüyordu. Asıl bu nedenle önerilen ustalardan Adem ustaya gittim perşembe sabahı. Sıcak bir karşılama sonrası sohbet muhabbet, tanışma faslı. Diğer ustalarımızla ve Ali, Kadir ustalarla da tanıştım.

Üniversite ortamında gerek kendi işlerimizden gerekse benim konstrüksiyon değil de enerji alanına odaklanmam nedeniyle çok uzaklaşmışım sanayiye. Açıkçası özlemişim de o yağ kokusunu.

Adem usta önce detaylı kontrolleri yaptı, şikayetimi dinledi. Sonra da yapılacakları söyledi. Şikayetlerim klima kompresörü bilyesi, v kayış gergi bilyeleri, frenleme performansı üstüneydi. Adem usta bunların üstüne bir de orta sağ aks taşıyıcı bilyesi, motor kulağı, arka z rot, denge kolunu da ekledi.
Ardından Kadir usta parçaları sökmeye başladı, o aracımla ilgilenirken elimden geldiğince yardım etmeye çalıştım.

Sırasıyla yapılan işlemler;
1) Ön disk ve balata, arka balatanın, motor takozunun değişimi,
2) Gergi kasnaklarının tornacıya götürülerek bilyelerinin değiştirilmesi,
3) Orta sağ aks taşıyıcı yuvasının tornacıya götürülerek yuvasının yeniden yapılması ve bilyesinin değiştirilmesi,
4) Klima kompresörünün revizyonu,
5) Arka z rot ve denge kollarının montajı.
6) Buji değişimi.

1) Fren sorunum lastik balata disk değişimine rağmen abs devreye girmeden evvel gayet güzel tutarken abs devreye girince frenlemenin olduğundan uzaması idi. Ayrıca arada bir ön arka park yapma esnasında özellikle yokuştaysam frenlemenin azalıp kaydırma yaptığını hissediyordum. Öncelikle önceki disk ve balata değişimlerinden sonra bir aracın disk ve balata seçeceğini hiç düşünmemiştim. Fakat gerçekten de öyleymiş. Adem ustanın deneyimleri sonucunda karar kıldığı balataları taktık. İcer marka Fransız. İsmini daha önce duymadığım bir markaydı. Düşük hızda performansın azalması, diskin kalitesi vs üzerine detaylı konuştuk. Diskin önemi de demek ki bu noktada ortaya çıkıyor ki, disk balata değişimi sonrası araç tamamen karakter değiştirdi diyebilirim. O nedenle bir nusibet bin nasihatten iyidir atasözümüz ne kadar doğruymuş ki bu Ferodo, Ate, TRW, Bosch diye markaya güvenip rastgele balata takmamak gerekli diye düşünmeye başladım. Ya orjinal ya da deneyimli ustaların deneyimleri sonucunda önerecekleri markaları kullanmanızdır.

Deneyimli usta konusuna gelirsek o da maalesef aşırı az. Şahsen ben Adem usta gibisini görmedim Karabük'de. Fren sorununa tek seferde çare oldu. Gelelim diğer konuya motor takozuna. Ben aracımda ne titreşim ne takırtı ne tukurtu duydum. Sadece kasislerden çok az hızlı geçersem ön taraftan bir tıngırtı duymaya başlamıştım 2 gündür. Derken sol üst motor takozu kopmuş tamamen. Şaştım kaldım vallahi duruma. Takoz değişti de ne oldu gerçi? Yine bir fark hissedemedim. 

2) Bilyeler Ankara'da 40 bin km önce değişmişti. Metal metali yeme sesi gelmeye başlamıştı artık. Onları da kaliteli plastik o ringli değil de metal o ringli SKF marka bilyelerle değiştik.

3) Asıl hikayeler burada başlıyor. Ne zamandır bir uğultu vardı. Orta sağ aks taşıyıcı bilyeden şüpheleniyordum. Adem usta kontrol ederken yuvanın içinde oynadığını gördü. Tornacı Hüseyin usta gayet güzel bir işçilik yaptı hem bu hem de klima kompresörü konusunda. Aşınan yuvayı önce tornalayıp yuvarlak hale geri getirdi, ardından bileziği yuvanın içine presleyip tekrar bilyenin girebileceği kadar tornayla tekrar açıldı. Böylece yuvanın boşluğu alınmış oldu. Ön alttan uğultu sesi geliyorsa buraya baktırmakta fayda var. Sonrasında baya sessizleşme oluyor sürerken.

4) Klima kompresörünün kasnağı, V kayışı söküldüğünde langır langır oynuyordu. Nasıl oyulmuş yuva anlatılmaz. Kadir ustanın klimacı arkadaşları sağolsun güzel bir revizyondan geçirdiler. Ardından Hüseyin usta yine yuva yaptı yukarıda anlattığım metodla. Dengesiz aşınmış yüzeyleri tornada alıp yüzeyi düzgünleştirdi. Yuva aşındıkça ve gergi kasnağı da gerdirdikçe bir yöne doğru aşındığı bariz belliydi. Sonra kompresör toplandı. Zaten klimanın ben gidiyorum dediği de rölantide çalışırken klima devreye girdiğinde ses çıkarmasından anlaşılıyordu. Bunu da ucuz kurtardık. Klima kompresörünün burcu onarılamaz durumdaysa sıfır kompresör alınmalıymış. Sıfırı 2-3bin, çıkma parçası 600-700 tl, fakat garanti verilmiyor buna da. Bu revizyonla da taş gibi oldu aynı ilk günkü gibi. Kadir ustanın dediğine göre BL kasada ilk benmişim. Bunda şu ana kadar klima hep açık gezmemde etkisi olabilir. Artık daha dikkatliyim. Sizin araçlarda da klima devreye girdiğinde ufaktan bir ses duyarsanız geciktirmeden siz de revizyon yaptırın.

6) Buji deyip geçeriz ama onun da ne kadar püf noktası varmış. Öncelikle lpgli ise orjinalden başkasını önermiyor Adem usta. 2. olarak ise Kadir usta fabrikasyon bujilerin aralıklarının aynı olmadığını gösterdi. Sıfır paketten açtığımız buji ağzı korumalı kartonlu bujilerin (bkr5e11) kimilerinin aralığı 13 den fazlayken kimilerininki 7 den bile düşüktü. Bunları böyle ayarsız taktığınızı düşünsenize bir an... Kadir usta sentille 8 mm ye ayarlayıp taktı. Sakın aldığınız bujileri sentille ölçmeden takmayın derim. Artık fabrikasyon bujiye de güvenemeyeceksen neye güveneceğiz?

Bu değişimler sonrası sürdüğümüzde içerideki uğultu sesinin kesildiğini, klimanın çalışırken sessizleştiğini farkettim. Farkettiğim öteki nokta ise motor sesinin artması idi. Nedeni ise İstanbul'da Shell'den aldığım gaz bitip Ereğli'den Totalden tekrar alınca bu ses kesildi ve motor sessizleşti. Panik fren yaptığımda frenlerin olması gerektiği gibi davrandığını gördüm.  Frenleme sistemindeki en ufak bir eksikliğin tüm sistemi nasıl etkilediğini deneyimleyerek öğrenmiş oldum. Başka disk balata kombinasyonlarında abs sık devreye girip frenlemeyi uzatırken Adem ustanın önerdiği disk balata kombinasyonu yeni lastikle buluşunca harika sonuç verdi. 

Usta faktörünün önemini de gerçek ustayla tanışınca farketmiş oldum böylece. Motor takozunu göremeyen, bujileri değişirken sıkmayan, frenleme sorununun kaynağını öngöremeyen ustalardan sonra anladım. Deneyim farklı bir olgu çünkü. Ayrıca Adem ustamın soruna yönelik çözümleri de beğenimi kazandı. Gerekirse poryalar, arka diskleri değiştirmesini istememe rağmen aceleci davranma diye uyarması, araban, gidişi güzel sen olmayan şeyleri takıntı yapıyorsun diye abi tavsiyesi vermesi, bak üst kapağı açıp subap değerlerini ölçsem yüzün şimdiki gibi gülmeyecekti diyerek güldürmesi de gerçek ustalığını göstermekte.  Ayrıca arkadan gelen sesin punta kaynaklarından olduğunu belirlemesi ve 30 dakikaya yakın sürüş+ses dinleme seansını yaptığı için de teşekkür ederim.

İnşallah yarın güç ve vakit bulabilirsem arkayı söküp okulun atölyede arka pandizot sacının punta kaynaklarını yenileyeceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Yurtdışına çıkmışken Passau yokuşlarında araç arıza lambası yaktı. Benzine aldığımda sönüyordu. Torque'dan hemen ltft ve stft durumlarına baktığımda -13 lerde geziniyordu. Aşırı zengin karışım olduğundan düşündüm bunun. Arıza kodu da P0301 1. silindir ateşleme hatası. Yokuşta gaza abandığımda ve lpg de yakıyor diye kendimi avuturken benzinde de yakmaya başladı. O gün akrabaya varıp araba dinlendi. Bir yandan da araba arıza ışığı yaktı diye 100 ile gitmeye başladım zorlamayım diye. Ertesi gün sabah ilk çalışmada arıza lambası yandı. Torque'dan söndürdüm, bir daha yanmadı 2-3 km gittim arabayı 10 dk stop edip markete girdik. Çıktım hop bir daha yandı. Bu sefer sönmedi de. Brüksel'e vardım 3 saatlik yolculuk sonrasında. Araba 2 gün dinlendi, 2 gün sonra ne ilk çalışmada ne de şehiriçi sürmede yakmadı. Derken sonraki gün yine yaktı. Dün Düsseldorf'a gidip geldim, giderken yakmadı. Dönerken arıza kodunu silmiştim, tamamen yaktı. Arada da göz kırpıp hatırlatıyor kendisini kerata. Benimle oyun oynuyor. :D

Adem ustaya sordum durumu nasıl uzatılır diye. Yapacak birşey yok, benzinde bin, mümkün olduğunca az bin, çok yormamaya çalış aracı üzmeden kullan dedi. Ben de arıza ışığı yandığından beri dede modunda kullanıyorum maalesef. :D Millet 120-130 la giderken ben sağdan sağdan tırların arkasından 90-100 gidiyorum. Fabrika yakıt tüketiminin ise gerçekten 5.8 lt olduğunu da doğruluyorum sürekli. :D 2 defa da söylemişti bunun subaplar gidici bak diye, ben de tüketimde ve güçte sıkıntı olmayınca dert etmemiştim ki deneyim konuştu Adem ustanın dediği çıktı. Ben forumlarda 70bin km.ye kadar dayanan görünce buna güvenmiştim açıkçası, fakat Adem usta 51bin km.de subap değiştirdiğim araç oldu dedi. Benim bu şehiriçi agresif sürüşüme rağmen ayarın düzgünlüğü 50 bin km.den sonra devam ettirdi sanırım.

Km olarak bahsedersem, 90bin km.de lpg takılmış. Ben aracı 96bin km.de aldım. Şehiriçi motor ısınınca agresif kullanırım. Sanki 135bin km.de ilk titremeler başladı. Fakat benim sağ motor kulağı kopuk olduğu için ne motor sesi ne titreşim hiçbir şey hissettirmiyordu. 142 bin km.de motor kulağı değişince anladım meğer ne kadar sesliymiş ve titreşimliymiş. Titreşim sabit bir şekilde soğuk motorda hissettiriyordu ve motor sıcakken kırmızı ışıkta durduğumda hafiften hissediliyordu. Derken 144bin km gibi titremeler arttı. Motor soğukken ilk 1700 devir civarına çalışırken titreşim yok, fakat yavaş yavaş düşmeye başladığı zaman 1200-1400 devir arasında titreme baya bir arttı. Motor ısınınca bu aşırı titreme yok tabi. Derken yurtdışı uzun yolu başladı. Belgrad'a vardık, arabayı otoparka parkedip ertesi gün çalıştırınca farkettim. Tahmini 145.5-146 bin km. Motor arada hafiften vurmalı bir titreşimle başladı, o 1200-1400 devir arasındaki titreşim daha bir artmıştı. Devir düşüp vitesi D'ye alınca rölanti saçmalamaya başladı, özellikle araba ilerlerken devir oynuyordu ve arabayı bir ittiriyor bir tutuyor gibi bir hareket oldu. Isınınca sıkıntı kalmadı. Yola devam ettim. 146500 km gibi yokuşta gaza abanınca ilk anlık arıza ışığını yaktı. Benzine alınca düzeliyordu, Lpg'nin aşırı zengin karışımda olduğunu görünce bundan zannettim meğer değilmiş. Az bir km sonra benzinde de yanmaya başladı. 147bin km.den sonra ise hep yakmaya başladı. Bu ışık yanarken yakıt tüketiminde yükselme yok, hala yükte değilken rölantide oynama yok. Eğer hissedersem bunların km.leri de paylaşırım. En azından fikir verir. 

Arıza ışığı yanık biçimde mümkün olduğunca az dolanıyorum şimdilik. İnşallah yurda döndürür. Türkiye'de olsam bu sorunu hiç kafayı takmam da, aracın en az 5bin km. daha yapması gerekli. Sıkıntı burada.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...