Jump to content

Mazda ve Toyota Güçlerini Birleştiriyor


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

COVER2-700x357.jpg

 

Fotoğraftaki mutluluklarından da belli olacaktır, Toyota ve Mazda’nın CEO’su uzun süreli bir birliktelik için imzalarını attılar. Toyota CEO’su Akio Toyoda ve Mazda’daki mevkidaşı Masamichi Kogai, bu iki Japon otomotiv devinin birlikte geliştireceği otomobil teknolojilerinin maliyetleri azaltacağını belirtti.

 

Geri çağırma sorunlarının devam etmesine karşın, Toyota hala dünyadaki en büyük otomotiv devlerinden birisi. Mazda da aynı zamanda, Ford bünyesinden ayrılmış ve kendi teknolojilerini geliştirmeye çalışan bir otomobil üreticisi. İki otomotiv devinin ortaklığı, hem yeni teknolojilerin geliştirilmesi için yapılan AR-GE çalışmalarının maliyetlerini azaltacak, hem de birbirilerinin teknolojilerinden faydalanmalarına sebep olacak.

 

Anlaşmanın 13 Mayıs’ta yapılacağı duyurulmuştu ve kısa süre önce imzalandı. İki şirketin de güçlerinin, bu ortaklıktan nasıl avantaj sağlayacağını araştırmak için bir heyet de kurulacak. Basın duyurusunda ise Mazda ve Toyota’nın motorlarını kısa bir sürede paylaşacakları yer aldı. Ortaklığın ilk belirtileri de Toyota’nın Scion iA modelinin, Mazda 2 ile aynı platform ve motorları paylaşmasıyla görülebiliyor. -Bu haberi forumumuzda paylaşmıştık-

 

Mazda’nın, Toyota’nın hibrit sistemlerini, SUV’den spor arabalara kadar uzanan geniş bir bantta kullanmak için istediği dedikoduları uzun süre boyunca devam ederken, Toyota’nın ise Mazda’daki yüksek basınçlı motorlarına karşı olan hevesi de dillerde kendine yer edinmişti.

Japonya’nın muazzam otomotiv endüstrisi, yıllar boyu süregelmiş General Motors ve Volkswagen AG’nin, hatta AUDI ve Daimler arasındaki gibi çetin bir rekabete girecek.

 

Japonya’da bir atasözü: ya birlik ol ya da yok ol

 

Boksör tipi motorlarıyla ve simetrik dört tekerlekten çekiş sistemleriyle meşhur olan Subaru da, daha önceden Toyota ile iş birliğine gitmişti. Eğer Ford, Nissan ve Daimler gibi büyük firmalar, belli bir proje üstünde birlikte çalışmaya ihtiyaç duyuyorlarsa, Mazda bunu tek başına nasıl yapabilir ki?

 

Peki Mazda’nın gerçekten, elektrikli bir otomobile ihtiyacı var mı? Aslında Mazda, yüksek sıkıştırma oranına sahip motorlar ve hafifletilmiş platform teknolojileri gibi bazı yönlerden, Toyota’dan daha ileride ve Toyota’nın bu motorları istediği daha önceden de belirtilmişti. Bir diğer konu ise Mazda’nın tasarım dili olan KODO dizaynının, Toyotaların da genlerine işlemesi, tüm otomobil tutkunlarının ortak isteğidir herhalde.

 

toyota-and-mazda-enter-partnership-to-sh
 
toyota-and-mazda-enter-partnership-to-sh

 

Kaynak: OTOPARK

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

BMW'nin dizel motorları için de benzer bir ortaklığa girişmişti Toyota. Şu an piyasanın en verimli atmosferik motorlarını üreten Mazda ile anlaşması Toyota için büyük avantaj sağlayacaktır.

 

Haberde motor ortaklığı olarak bahsedilmiş ama benim kanaatim daha çok Mazda'nın benzersiz sürüş dinamiklerinden ve hafif karoserinden faydalanacağı yönünde. Diğer taraftan Toyota'nın hybrid çalışmaları da Mazda'ya büyük avantaj sağlayacaktır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konu ile ilgili bir kaç makale okudum. Özellikle Scion yani Sedan Mazda2 nin kopyası sayılacak bir aracın Amerika'da Toyota tarafından piyasaya sunulmasından kim daha çok kazançlı diye tartışmalar var.

Umarım Mazda açısından faydalı olur

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyota'nın da elbet Mazda'dan öğrenceği teknoloji var ama umarız Mazda'da Toyota gibi bir otomotiv devinin birikiminden yararlanarak kendi geliştirdiği otomobil teknolojisini daha ileri götürür..

 

Eskiden 1 Japon gücünde bir markamız vardır artık 2 Japon gücü var diyebilir miyiz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bundan Toyota daha kârlı Çıkabilir :) özellikle tasarımda Mazda'dan bir seyler alabilirse belki kaybettiği ruhu da bulabilir. Bence toyo'nun sorunu ruh :) ABD'de en çok tutulan araç Toyota. Bizim gibi 100.000''de binmiyorlar arabaya. 500bin gidiyorlar :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyota Ceo'su Akido Toyoda şu açıklamasında, Mazda6 ve CX-5'in, Camry ve RAV-4'ten daha zevkli bir sürüşe sahip olduğunu vurgulamış.

 

 

 

He believes Mazda leads Toyota by a “full lap” when it comes to high-compression engines, efficient transmissions and lightweight chassis systems. And let’s face it, Mazda cars like the new Mazda6 sports sedan or the CX5 crossover are just way more fun to drive than a Toyota Camry or Rav4.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önce Ford ile bu tür bir iş birliği yapıldı. Hatta ford bir ara mazda'nın %33 hissesine sahip oldu. Neredeyse çoğunluğu ele geçirecekti. Mazda bu işten kendini sıyırdı.

 

Mazda radikal adımlar atmak istiyor ama finans olarak buna gücü yetmiyor. Umarım Toyota buna imkan ve zemin hazırlar. Bir kazan kazan ilişkisi olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda'ya bir katkısı olacağını sanmıyorum, araçları zaten yeterince sağlam, dayanıklı ve donanımlı. Bu işten Toyota karlı çıkacak... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda'ya bir katkısı olacağını sanmıyorum, araçları zaten yeterince sağlam, dayanıklı ve donanımlı. 

 

Ama araçlarını satamıyor pazar payı çok az ve finansal olarak zor durumda. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda'nın araçlarını satamadığı düşüncesine katılmıyorum . Mazda ürettiği araçların neredeyse hepsini satıyor ve iki senedir üst üste çok ciddi kâr açıkladı. Türkiye'deki durum bizleri yanıltmasın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda'nın araçlarını satamadığı düşüncesine katılmıyorum . Mazda ürettiği araçların neredeyse hepsini satıyor ve iki senedir üst üste çok ciddi kâr açıkladı. Türkiye'deki durum bizleri yanıltmasın

 

Firmaların karlılıkları ürettiğini satması üzerinden belli olmuyor. Az üretirseniz hepsini satarsınız. Hiç bir firma ben elimdekini satamadım demiyor zaten. Pazar payı olarak tüm dünyada rakiplerinden gerideler.

 

Uzun dönem zarar açıkladılar. Bir ara Ford'a şirketin %33 satmak zorunda kaldılar. Skyatktif teknolojisi ve yeni tasarım için 9 milyar dolar yatırım yaptılar. Ciddi oranda borçlular.

 

Son iki yıldır dünya satışları %20 arttı.  Umarım bu artış devam eder. Otomobil piyasası tam bir kurtlar sofrası ve sadece güçlüler ayakta kalıyor.

 

Mazda'nın özgünlüğünü korumasını çok isterim. Japonya pazarında bile Toyota ve Honda'nın gerisindeler.

 

Kronik sorunları var firmanın. Pazarlama ve tanıtım yapamıyorlar. Yada artan talebi karşılayacak üretim kapasitesine sahip olmadıkları için bu yola girmiyorlar.

 

Tam neler oluyor bilmiyoruz ama Toyota ile olan işbirliği esas olarak finans nedeniyle.

 

Bu özgün arabaların özgünlüğünü koruyarak kalmasını ben çok istiyorum. Kodo tasarım dili ve skyaktif teknolojisi devrimsel adımlar. Umarım bunu devam ettirir ve hak ettiği yerlere gelirler.

 

Bizlerde bu eşsiz arabaları satın alıp kendi çapımızda katkı sunduk zaten :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben zaten çok araç satıyor demedim, araçlarını satamıyor tezine itiraz ettim.

 

Firmanın karlılığı, ürettiğini satmasına çok bağlıdır. Sonuçta ürettiğiniz bir malı satmadan nasıl gelir elde edip bunu kâra çevireceksiniz ? ama ürettiğini satıyor olması kar elde edeceği anlamına gelmez deseydiniz biraz daha doğru olabilirdi.

 

Kar dediğimiz şey gelir - giderdir sonuçta . Bu firmalar borsaya açık firmalar, bu bilgilerin çoğunu da internet üzerinden paylaşıyorlar. Zarar ederken de açıkça söylediler kar ederken de.  Bu sebeple ben bilgileri doğru varsayıyorum.

 

Yüksek kar elde ediyorsa bu şirket ürettiğini doğru zaman ve verimli biçimde satıyor, ödemelerini de düzenli yapabiliyor demektir. Yüksek borç altında olması mali açıdan zor durumda olmasını gerektirmez. Ödeme gücü varsa borç yüksek değildir zaten.

 

Bugün dünyanın en borçlu ülkesi ABD ama para birimi dünya genelinde son 2-3 ayda ne kadar değerlendi biliyoruz.

 

Velhasılı daha duygusal bakınca bu işten Toyota'nın karlı çıkacağını düşünüyorum ama elbette Mazda yöneticilerinin de bir bildikleri vardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomobil piyasasında pek çok bağımsız firma yutuldu yada yok oldu. Jaguar Britanyanın eski sömürgesi tarafından satın alındı. Yine volvo çinli gely tarafından yutuldu. Saab tamamen kapandı. 

 

Volkswagen'nin yuttukları apayrı zaten. Kocaman audi örneğin.

 

Alman opel general motors tarafından alındı.  Ve opel bir türlü kar edemiyor. Japon nissan Fransız renault tarafından alındı. Aynı tehlike sadece Mazda için değil ondan çok daha büyük Honda içinde mevcut. Hatta şaşırtabilir ama BMW için bile bu risk mevcut.

 

Süreç bu şekilde devam ederse bir kaç büyük firma dışında bağımsız otomobil firmalarının yaşama şansı kalmayacak.

 

Bu nedenle mazda bir şekilde ortaklıklar yapmak zorunda. Ford ile olmasından da TOYOTA ile olmasını yeğlerim kendi adıma.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 ay sonra ...
9 saat önce, emekli :

http://www.otopark.com/2015/05/14/mantik-evliligi/  ben  şimdi okudum heyecan verici buldum

Çok eski haber abi bu. Forumda aynı gün bu konunun haberini yapmıştık. 

Mevcut konu ile birleştirilmiştir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

herkese selam ve saygılar @ilhan ben dün akşam tesadüf eseri okudum haberi bana göre süper olur eğer yaparlarsa avrupada rakip kalmaz onlara ben böle düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...