Jump to content

2015 Mazda 6 İnceleme ve Kullanıcı Yorumları


blackicx
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

8 saat önce, amirbey :

Mazda 6'nın vites çevresindeki kozmetik açıdan pek iç açıcı olmayan piano black görünümden kurtulmak için başlattığım çalışmada sona geldim. Multimedya tuşlarının çevresini kapatan krom parçayı daha önce monte etmiştim. Kaliteli bir Çin malı malum site ürünü işimi görmüştü. İlk parçadan memnun kalmam üzerine ikinci parçayı da sipariş etmiştim. O da bu hafta geldi ve onu da taktım. Görüntü gayet iyi. Parçalar krom olduğu için göğüsteki krom parçalar ile çok iyi kombine oldular. Aracı bilmeyen birinin sonradan takma olduklarını fark etmesi imkansız. Parçalar sticker değil. Altına 3m çift taraflı bantları yapıştırılmış halde gelen krom malzeme. Umduğumdan daha güzel oldu diyebilirim. 

 

Elinize sağlık gayet güzel olmuş. Ben de piyano blackten nefret edenlerdenim. Şu an bende çizik yok. Hiç silme yapmayarak bu şekilde korumayı düşünüyorum :D çok kaliteli bir makyaj fırçası aldım. Sadece tozunu alıyorum onunla. Bez değdiği an çiziliyor. Makyajla birlikte vites ve ekran kumandasının olduğu bölümü tek parça haline getirmişler nedense.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Bayram arefesinde Ankara'ya geldiğimde sürekli aklımda olan bir konuyu da aradan çıkarmak istedim. "Cam filmi".

Mazda 6'nın önceki sahibinden kalma ön cam filmleri vardı. Malesef sıradan bir cam filmi olduğundan çizik doluydu ve güneşi kesme kabiliyeti sıfıra yakındı desem yeridir. Belki ilk takıldığı andan itibaren, belki de zamanla etkisini yitirmiş filmler. Arka camlarda ve en arkada ise cam filmi yoktu. Malum arka camlar fabrika çıkışlı kendinden karartmalıydı. 

Ankara A City Sonax'tan iyi bir fiyat aldım ve 5 cama da "ASWF Auton High Performance" ömür boyu garantili cam filmi yaptırdım. Ömür boyu garanti kısmı işin cilası sanırım. Biraz pazarlama stratejisi gibi duruyor. Ancak aşağı yukarı 2 hafta geçti ve filmlerden çok memnun kaldığımı söylemeliyim. Sonax'ın bu cam filmi ile ilgili nette, forumlarda çok detaylı yorumlar ve geri dönüşler bulamadığım için tecrübemi paylaşmak istedim. Sol tarafımdan güneşin şiddetli geldiği bir kırmızı ışık beklemesinde camı aşağı indirdiğimde farkı şok geçirerek gördüm. Daha önce de 3M cam filmi tecrübem vardı. "Auton" çok iyi diyebilirim. Cam filmi düşünen arkadaşlara tavsiye edebilirim. 

Önler ve bagaj üstü 2 numara, arka camlar (kendinden karartmalı camlar olduğu için) 1 numara olacak şekilde bir kombinasyon yaptırdım. Tüm camlar aşağı yukarı aynı tonda oldu. Ton çok mühim değil çünkü en açık ton dahi güneşin zararlı ışınlarını aynı ölçüde engelliyor. Karartma oranı tamamen estetik kaygılı bir mevzu. Ben yaptırmışken biraz da estetik açıdan hoş görünsün istedim. 3 numara çok karanlık geldi oradaki deneme esnasında. 2'de karar kıldık ve çok memnunum. 

 

IMG-20200816-WA0001.jpg

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Aracın iç mekan, kapı altları, plaka, bagaj ve torpidosunda bulunan tüm sarı ışıkları beyaza çevirdim. 1 yıldır neden yapmamışım diye kızdım kendime. Ampulleri malum Çinli siteden set halinde 110 TL'ye aldım. Montajı da youtube videolarından istifade ederek yarım saatte tamamladım. Tavsiye ederim değişiklik isteyen arkadaşlara. 

IMG-20201029-WA0018.jpg

IMG-20201029-WA0020.jpg

IMG-20201029-WA0021.jpg

IMG-20201029-WA0022.jpg

IMG-20201029-WA0019.jpg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Aracımı ilk aldığımda, karakterim itibariyle biraz garantici ve detaycı olduğum için ciddi bir ağır bakım yaptırmıştım. Akü, fren hidroliği, motor üst kapak contası, otomatik şanzıman yağı, v kayışı değişimi ile disk ve balata değişimlerini hemen aradan çıkarmıştım.

Araç belli bir km'ye kadar servise girmiş ve sonrasında 30 bin km kadar servis kaydı yoktu. Aracı galeriden aldığım için de önceki sahibine ulaşamamıştım. Aklımı hep kurcalayan konulardan birisi de bujilerdi. Araçta iridyum buji olduğunu biliyorum. Kimilerine göre iridyum bujilerin ömrü 120 bin km. 60 bin km diyen de var. Aradaki km'leri söyleyen de. Temizletip kullanmaya devam edenler dahi gördüm. 

Ufak bir servis telefonlaşması ile sadece bujilerin kendisine işçilik hariç 2000 küsür TL civarında rakam alınca, hemen alternatif aramaya giriştim ve NGK İridyum Buji'de karar kıldım. NGK'nın kendi sitesinden ve distribütöründen aracıma uygun kodu teyit edip yurtdışından (ABD menşeli meşhur bir alışveriş sitesi) siparişi verdim. 4'lü set elime bugün itibariyle ulaştı. Kargo, gümrük vs dahil 400 TL. Ufak bir işçilik ücreti ile ustama taktırmayı düşünüyorum. Aracın üzerindeki bujilerin ne durumda olduğuyla ilgili bir fikrim yok. Belki de usta "gerek yoktu" diyecek ama aldık bir kere. Kafamız rahatlasın. 

Epey araştırdım. 2015 Mazda 6 Skyactiv 2.0 için uygun ürünün fotolarını da aşağıya bırakıyorum. Benzer araştırmalara girenler için katkımız olsun. 

NGK ILKAR7L11 (94124) 

 

IMG-20210220-WA0014.jpg

IMG-20210220-WA0013.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
14.04.2021 at 03:05, speed :

Otomatik vitesi manuel olarak kullanma fırsatı veriyor mu? Direksiyon arkası vites kulakcıkları var mı?

Vites topuzunu yana kaydırınca manuel kullanılabiliyor. Direksiyon arkasında kulakçık yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23.02.2021 at 15:21, amirbey :

amazon.com  (USA olan) 

Ben birçok gereksinimimi senelerdir oradan karşılıyorum.  Gümrük vergisi alıyorlar ama olsun.  🙂

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14.04.2021 at 03:05, speed :

Otomatik vitesi manuel olarak kullanma fırsatı veriyor mu? Direksiyon arkası vites kulakcıkları var mı?

Direksiyon arkası kulakçıklar yok ama parçaları temin ederseniz takması çok kolay. Ben eksikliğini hissettiğim için takma gereği duydum.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, speed :

 6:40 saniyesinde adamın dediğine bak olacak iş değil, çamur at izi kalsın mantığı

 

Malesef internet ortamı böyle..  Bir iş bir zanaat yapmak için nitelik gerekmiyor.

bir forumda 13 yaşında çocuk da yorum yapabilr.  ehliyetsiz biri de  videoya  yaw bu çok yakar-parçası yoktur diyebilir..   Videoyu çeken  "uzman" gibi  şazıman selefi ile aynı diyebilir.    yok çift kavrama değil die rakiplerinden de  geri kalıyormuş.    Ama bu eski video.. zamanla öğrenmiştir    dsg mi skyactivdrive mı  6dan2 ye hızlı küçültüyor.. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, speed :

2015 modelinde  G-Vectoring Control var mıdır mazda 6 larda yoksa 2017 de mi geldi bu teknoloji? 

 

 

2015 modelinde yok, 2017 makyajla birlikte geldi.

6 saat önce, Zealot :

 

Malesef internet ortamı böyle..  Bir iş bir zanaat yapmak için nitelik gerekmiyor.

bir forumda 13 yaşında çocuk da yorum yapabilr.  ehliyetsiz biri de  videoya  yaw bu çok yakar-parçası yoktur diyebilir..   Videoyu çeken  "uzman" gibi  şazıman selefi ile aynı diyebilir.    yok çift kavrama değil die rakiplerinden de  geri kalıyormuş.    Ama bu eski video.. zamanla öğrenmiştir    dsg mi skyactivdrive mı  6dan2 ye hızlı küçültüyor.. 

 

Skydrive küçültme de hızlı olsa da büyültme de o kadar hızlı değil. Dsg çok daha hızlı vites büyültüyor sayın zealot. Şanzıman geçiş hızında C- D segmenti araçlarda benim tecrübem sırasıyla;  dsg-Zf8- sky~dtc~aisin6 - edc ( saçma salak bi şanzıman ) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında Skydrive'ın vites büyütmeleri de gayet hızlı. Sorunu manuelde "büyüt" komutu verdikten sonra bunu işleme koymasının gecikmesi, adam testte bunu demek istemiş zaten D'de bir sorun yok diyor. ZF8'de kolu çekersin tık tık büyür hemen vitesler, bizimkiler bu başarıyı düşürürken gösterebiliyor. Yoksa vites büyütme hızı arasında önceden kullandığım ZF8'lerle pek fark göremedim ama son güncellenmiş ZF'ler neredeyse çift kavrama gibi hızlı görünüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, M.E.G :

2015 modelinde yok, 2017 makyajla birlikte geldi.

Skydrive küçültme de hızlı olsa da büyültme de o kadar hızlı değil. Dsg çok daha hızlı vites büyültüyor sayın zealot. Şanzıman geçiş hızında C- D segmenti araçlarda benim tecrübem sırasıyla;  dsg-Zf8- sky~dtc~aisin6 - edc ( saçma salak bi şanzıman ) 

Öyle bir durumdayım ki;

Mazda 6 2015-2016 arası   G-Vectoring Control yok 2017 de var, sadece 2018 de ise performansı düşürürmüş yakıtı arttırırmış mazda 6 var

2017 Mazda 3-G benzinli otomatik bakıyorsun şanzıman arızaları mevcut hatta 2018 modelinde sorun yaşayan bile olmuş

2016 üstü manuel Mazda 3 benzinli bakıyorsun performansı bilerek düşürürmüş 2013-2015 modellere göre

Dizel mazda 3 otomatik fazla yakıyor manuel i ise performansı otomatiğe çok yakın 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, Leanback :

Aslında Skydrive'ın vites büyütmeleri de gayet hızlı. Sorunu manuelde "büyüt" komutu verdikten sonra bunu işleme koymasının gecikmesi, adam testte bunu demek istemiş zaten D'de bir sorun yok diyor. ZF8'de kolu çekersin tık tık büyür hemen vitesler, bizimkiler bu başarıyı düşürürken gösterebiliyor. Yoksa vites büyütme hızı arasında önceden kullandığım ZF8'lerle pek fark göremedim ama son güncellenmiş ZF'ler neredeyse çift kavrama gibi hızlı görünüyor.

2015 mazda6 kullandım, 2016 mazda3 kullandım hızlı mı evet ama zf ile kıyas edilemez. Vites geçiş esnasında 6500 devirden 4500 e düşüyor mesela o andaki yavaşlığı hissediyorsunuz. Uç noktaları konuşuyorum çoğu kişi hissetmez bile :)

Bir saat önce, speed :

Öyle bir durumdayım ki;

Mazda 6 2015-2016 arası   G-Vectoring Control yok 2017 de var, sadece 2018 de ise performansı düşürürmüş yakıtı arttırırmış mazda 6 var

2017 Mazda 3-G benzinli otomatik bakıyorsun şanzıman arızaları mevcut hatta 2018 modelinde sorun yaşayan bile olmuş

2016 üstü manuel Mazda 3 benzinli bakıyorsun performansı bilerek düşürürmüş 2013-2015 modellere göre

Dizel mazda 3 otomatik fazla yakıyor manuel i ise performansı otomatiğe çok yakın 

 

G Vectoring çok elzem mi sizin için bilmiyorum ama çok viraj kasıyorsanız elektronik dif. görevi görerek  önden açılmasını engelliyor. 
2015 mazda6 uzun süre kullandım 200 de esp yakarak girdiğim virajlar oldu ama hiç önden kayma yaşamadım. Vag grubu gibi önden kaymayı, açılmayı çok zor yaşarsınız mazda6 da. Çok dengeli üst limitte bir araç.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Virajda gaza yüklenmiyorsanız neredeyse hiçbir olayı yok g vectoringin.

4 saat önce, speed :

Öyle bir durumdayım ki;

Mazda 6 2015-2016 arası   G-Vectoring Control yok 2017 de var, sadece 2018 de ise performansı düşürürmüş yakıtı arttırırmış mazda 6 var

2017 Mazda 3-G benzinli otomatik bakıyorsun şanzıman arızaları mevcut hatta 2018 modelinde sorun yaşayan bile olmuş

2016 üstü manuel Mazda 3 benzinli bakıyorsun performansı bilerek düşürürmüş 2013-2015 modellere göre

Dizel mazda 3 otomatik fazla yakıyor manuel i ise performansı otomatiğe çok yakın

Araçtan beklentiniz nedir acaba?

Performans mı, ekonomi mi, konfor mu, güvenlik mi? 

Hepsi bir arada olmuyor maalesef. G vectoring olayına çok takılmanızı önermem. Skyactiv şanzımanlar mx5 hariç hepsinde aynı neredeyse. Biraz şans işi sorun yaşanması. 2015 Mazda 3 Power Sense HB benzinli otomatik aracımı 4 yıla (yaklaşık 40.000 km) yakın kullandım. En ufak bir sorunla karşılaşmadım ama bu demek değil ki 2015 Mazda 3 ler kesin sorunsuzdur. 

Bu araçlar rakiplerine göre performans olarak asla üstün araçlar değiller. Ne 3 ne 6, ne benzinli modeli ne de dizeli. Mazda araç kullanmak istiyorsanız özellikle Türkiye şartları göz önünde bulundurulduğunda, garantili ve yüksek donanımlı bir araç bakabilirsiniz. Ben MRCC yok diye Mazda 6 almamıştım mesela 2018 öncesinde. Kişisel tercih tabii ki. Benim için önce güvenlik, ardından konfor/teknoloji en son da performans/yakıt tüketimi geliyor.

Yakıt olarak dizel elbette üstün ama aşırı kilometre yapmıyorsanız çok mantığı yok şahsi kanaatim. Üstelik Mazda'nın dizel konusunda pek başarılı olduğu da söylenemiyor maalesef. Mazda 3 aracımın, aldığımdan sattığım ana kadar ki ortalaması 7.5 l/100 km idi. Mazda 6 nın da 9.2 şimdlilik. %95 şehir içi yakıt tüketimi bunlar.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herkese merhaba

2014 Mazda 3 Power Sense aracım 150.000 kilometreyi geçti ve değiştirmeyi düşünüyorum.

 

Eğer gelecekse yeni 3 serisini beklemek veya ikinci el 6 serisi alarak aranıza katılmak fikirlerinde kararsızım.

 

Düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

 

Not 1; 14 Nisan 2019 İzmir Etkinliğinden bu yana araba muhabbetini çok özledim.

Not 2; Karısını değiştiremeyen arabasını değiştirirmiş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, izmazda :

Herkese merhaba

2014 Mazda 3 Power Sense aracım 150.000 kilometreyi geçti ve değiştirmeyi düşünüyorum.

Eğer gelecekse yeni 3 serisini beklemek veya ikinci el 6 serisi alarak aranıza katılmak fikirlerinde kararsızım.

Düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Not 1; 14 Nisan 2019 İzmir Etkinliğinden bu yana araba muhabbetini çok özledim.

Not 2; Karısını değiştiremeyen arabasını değiştirirmiş.

Pek geleceğe benzemiyor yeni 3. Ben de büyük bir umutla bekliyorum ama neredeyse 3 yıl olacak çıkalı. Eğer bütçenizi aşmıyorsa 2018 ve sonrası mazda 6 ya da 2017 ve sonrası cx5 e bakabilirsiniz. Ya da Mazda 3 üzerinden devam edip, alabileceğiniz son model 2018 mazda 3 power sense. Bunlar haricinde bir model alacaksanız +/- donanımlarını göz önüne alarak size uyuyor mu ona bakmalısınız. 

 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • cmrisk
      Yazan: cmrisk
      Merhabalar geçtiğimiz günlerde yeni aldığım aracım (Mazda 6 - 2005) ile kaza yapmıştım. Tanışma bölümüne de olayı detaylı yazmıştım. Öncelikle bu gün itibariyle şunu öğrendim; hatalı ben olduğum için sigorta şirketi masrafları ödemiyor. 
       
      Mecburen ordan burdan çıkma parça bulup toplatacağız. Aracım tanıdığım bir serviste onlar çoğu parçaları temin edebiliyorlar ve hesaplı oluyor. Fakat başımı ağrıtan tek bir parça var. Hava Filtre Kazanı. Mersere sorduğumda 500 TL gibi bir fiyat veriyorlar sadece parça için. Çıkma olarak temin edebileceğim bir yer var mıdır? Veya farklı bir modelin kazanı benim aracıma uyuyor mudur?
      Bu konuda benden daha tecrübeli olanlardan yardımlarını bekliyorum. Teşekkür ederim.
    • Halit ikiz
      Yazan: Halit ikiz
      SAhibinden.com ilan no 198401099 Aralik 2011 sonu trafige cikti en son bakimi aralik 2014 de yapildi 2016 yili sonuna kadar arti garanti yapildi Tum bakimlari Merser Oto'da yapilmistir. Ilk alindiginda Zibart Diamond paketinden yapildi
      http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-2016-yili-sonuna-kadar-plusgarantisi-devam-ediyor-198401099/detay
    • mgursoy
      Yazan: mgursoy
      Merhaba değerli üyeler,
       
      Yaklaşık 15 gün önce 2006 model 176.000 km'de Otomatik Mazda 6 aldım. Bundan önceki aracım peugeot 406 SV-BVA idi. Fakat Mazdayı  aldığımdan beri arabadaki performans beni hayal kırıklığına uğratıyor. Araba 130-140 a çıkmak için çok fazla efor sarfedip bağırıyor. Gidişi, sessizliği ve sorunsuzluğunu bir kenara koyacak olursak beni mutlu etmedi. Almadan önce Arabayı mazda başayarda ekspertize soktum. motor, şanzumanında elektrik aksamında ve mekanik kısımlarda herhangi bir problem olmadığını belirttiler. Sadece motor kulağı kırıkmış yaptırdım.
       
      Ayrıca tam gazda araç 3 den 4 e geçerken bazen vuruntu yapıyor. Bundan önceki aracımda sadece şanzuman için 4000 e yakın para harcamıştım. Bu sebeplerden dolayı hiç istemediğim halde  araçtan soğumaya başladım.
       
      Bilgi ve tecrübelerinizi paylaşmanızı rica ederim.
       
       
      Saygılarımla...

×
×
  • Yeni Oluştur...