Jump to content

Yenilikçi Sport Tourer Subaru Levorg


Efebey
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba herkese arkadaşlar,

Türkiye'de şu an için sadece 1 adet bulunan Levorg'la bu hafta sonu buluştuk. Şanslıyım ;) Biliyorsunuz CX3 siparişimi hala bekliyorum... Levorg ise şu an için 1 adette olsa var, ve yakında [1-2 hafta içerisinde] tüm renklerden bol stok adediyle geliyor...

Eşimle de, kendim tek olarak ve bir arkadaşımla erkek erkeğe de deneyimledim Levorg'u. Bu araç tek kelimeyle "farklı".

 

Yolda seyir halindeyken hatlarını incelemek için sağıma soluma girip bakan bir çok markadan araç ve sürücüsü oldu. Hepsinin de yaptığı hareket baş parmak yukarıydı yani "olmuş bu araba" der gibi... Evet bu araç tam bir Sport Tourer olmuş...Ne bir Outback bu, doğal olarak ta Yeni Outback değil.. ne de bir Legacy, ya da bir Impreza...Bu araç Impreza ve Outback arasına konumlandırılmış, bağımsız ve yepyeni bir model...

 

Dedim ya yukarıda 3 farklı modda deneyimledim aracı diye, anlatayım tek tek... Eşimin ilk yorumu "Bu ne ya Efe? Gelecekten gelmiş bu araba...Wow..."...Haklı, gerçekten tasarım mükemmel, hatta fazla mükemmel...Ki bu araç ön üretim, 17" jant var, 18"liklerle gelecek, hani Google da arattığınızda çıkan janttan... Bir de o halle düşünün...Birlikte yaptığımız yorum "Tamam elma/elma karşılaştırmıyoruz, aynı klasman değil ama CX3 ten çok daha geniş bir bagaj, iç ve arka hacim sunuyor." oldu...Tabi 15 dk önce alışveriş yapıp Mazda3'ümüzün bagajında poşetleri yerleştirdik, 15 dk sonra ise devasa bir bagaj görünce aynı şeyi düşündük, 15 dk önce neredeydin Levorg :) Salon salomanje bir araba, otel gibi gerçekten...Koltuklar sürücü için harika bir spor otomobil koltuğu gibi gergin ve sizi sarmalıyor...Koltuğa oturunca Subaru'nun imzası olan kaputtaki scoop'u görmeyi çok özlemişim... Direksiyon; altı düz tıpkı performans araçları gibi...Araç bildiğiniz tahrik ediyor yahu...Yolcu için koltuk hissini atlıyordum az kaldı, fazla fazla rahat...Ön yolcu koltuğu elektrikli olaydı iyiydi ama olsun, benim için çok dert değil...Sunroof var, ki benim için en önemli kriterlerden biri... Arka koltuk ve diz mesafesi ise fazla başarılı ve geniş.

 

1.6 litrelik GT-S 170hp güç üretiyor. Turbo 0.8 bar a kadar sıkıştırabiliyor ki 1.6 için epey yeterli bence. Subaru'da belki en çok eleştirdiğim belki de hissiz bulduğum CVT bu sefer olmuş...Özellikle direksiyondan selespeed özelliği de tahrik boyutunu üste taşıdı...E göstergeler de mavi aydınlatmalı...Aldık Levorg'u Polonezköy'e geçtik, yolu bilen bilir virajlı ve keyifli bir yol...Levorg'la daha da keyifli oldu...Simetrik 4x4 var tabi, virajlar daha da keyifli...0-100 ise 8.9 saniye...Xenon farlar arabayı daha da seksi gösteriyor...Bi xenon olamaz mıydı, harika olurdu tabi...Renk kırmızı olunca daha da dikkat çeken bu araca daha da çok ısınmaya başladık...

 

Sonra bir de kendim deneyeyim bakalım biraz da kendim süreyim dedim...Dikkat çeken çok yakışıklı bir araç...Arabadan bize göre daha uzak olan hanımefendilerin bakışları bile arabaya odaklıydı...Sanırım kendileri için alışveriş, çocukları okula bırakma, spora ya da işe gitme aracı olarak ideal buldular...Bence de...Benim için de ideal, hem prestijli hem agresif gözüküyor, hem de geniş ve rahat bir araba, ayrıca çok güçlü kimliğini ön plana çıkartmıyor...Tam kibar ve sportmen bir beyefendi gibi araç...

 

Erkek erkeğe de bir sahil turu atalım dedik, eczaneye gittik hatta ilaç almaya...Şans eseri eczanenin karşısına park etmiştim, uzaktan bakıyorum arkadaşımla...İstisnasız herkes dönüp dönüp baktı arabaya...

 

Aracın satış fiyatı 110.000 TL şu an kurlardan ötürü. Normalde 105.000 TL idi. Çok mu? Bence açık söyliyim, az. Marka ismi vermeyeyim ama yolda şirket aracı olan araçlara 90-95.000 TL talep edildiğine göre Levorg ile aynı donanım paketlerinde olanlarına, bu tasarıma, 4x4 araca, 1.6 turbo 170 hp otomatik vitese verilir...Bu arada 2.0 motorlusu da 300 HP ;) ama heveslenmeyin hemen, gelemeyecek şu an Avrupa'ya emisyondan ötürü...

 

Özetle, markanın yarattığı WRX STI ve performans gömleğini çıkartmadan, üzerine elegantlık ve premium özellikler eklemiş Subaru, Levorg modeli ile...Sloganları Confidence In Motion...Zaten gitmek istedikleri hedef kitle de artık bu...

 

Ha, "CX3 nolcak şimdi Efe?" diyeniniz vardır... Sanırım CX3'ün geliş tarihi hala belli değil...1.5 yıldır tanıtılıyor ve Ekim'de gelecek deniliyor..Haziran ortası araba bende olacaktı, neyse sorun yok...Levorg ise tüm renklerden fazla stoklu olarak gelecek. Yani bayiye gittiğinizde arabayı alıp çıkabilirsiniz...Benim şu an kafam karışık...Benzinli, sunrooflu 4x4, 1.6 Turbo 170 hp geniş bir araba mı almalıyım? Yoksa tasarım ödüllü, sorunsuz, 1.5 dizel daha minik bir compact crossover mı almalıyım?

 

Levorg, fikir değiştirici mi? Belki... Oyunun kurallarını değiştirici bir oyuncu mu? Kesinlikle...

 

Sevgiler herkese...

ihtiyaçlarınızı hangisi daha çok karsılıyorsa bence onu alın.tek araba olacaksa levorg daha bi kullanıslı olacaktır,fakat istanbulda yasıyorsanız trafik park vs..iyi düşünmek gerekir..yakıt sizin için ne kadar önemli onuda kefeye koyun turbo benzili vs skyactiv dizel..sadece keyif için az biniyorum diyorsanız baska,hergün bi fiil kullanıcam derseniz baska..

 

 ama araç mükemmel cx3 levorg arasında kalmıssınız..allah baska dert vermesin)))

 

birde sorum su.nasıl oluyorda hemen böle gelebiliyor ön üretim fln ilk defa duydum 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şunuda eklemeden edemeyeceğim..subaru amblemi sök yıldızı yerleştir

levorg yazısınıda sök abi koy cla 200 amg yazısını

 

fiyatıda çek 149.950tlye..sen gör o zaman satısı)))peşin ödeyıp 5 ay sıraya yazılır millet

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://forum.donanimhaber.com/m_97906299/mpage_2/tm.htm

 

konuyu özetlersem.cvt sanzımanlı bir nissan micra bozuluyor servisler 38-39bin fiyat veriyor..bastan sona kadar okudum inanmayan herkez servisi kendiside arıyor ve aynı fiyatı alıyor..servis bakımlıysa %60iyi niyet indirimi saçmalığı işçilik hariç 16bin deniyor..hatta son kasa corolla sahibi arkadas toyotayı arıyor 10bin fiyat alıyor cvt sanzıman için + işçilik oda şok,,,,,,))velasıl kelam  3sayfayıda okudum konu veya yazılanlar yalan değil..

 

biryerde cvtlerin motorsikletlerde kullanılan sanzıman tipi oldugunu,maliyeti düşük ama tamiri yok direk değişim yapılıyor ve torka dayanıksız olduklarını okumustum..

 

sade bu korku ben ya manuel ya tam otomatik dısına cıkarmamaya yetiyor..inş subaru manuel olarakta getirir su aracı

 

acık söylüyorum benm için korkusu yeter!!!tam otomatik skyactiv sanzıman candır))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizde yıllaaaar onca Focus Ghia TDCI CVT  vardı. Tabi o zamanlar yine meraklıydım bu işlere.

Bir gece hastalandım indik aşağıya araba kalkarken birden tık diye bir ses gelirdi stop ederdi gitmezdi.

Sonra öğrendik ki tdci araçlarda CVT arızası kronikmiş ve araba 3-4 ay kaldı ford'ta. Sonra şanzıman fabrikası mı kapanmıştı yeniden üretim yapmak mı zorunda kalmışlardı neydi; öyle bir durum vardı :D, net hatırlamıyorum

 

Ford mühendisleri, araç daha güçsüz olsaydı ya da fiesta gibi bir araçta kullanılsaydı bu problem yaşanmazdı demiş.

 

Artık yetkili Ford bayileri bile takasa dahi bu araçları almıyor. 2006-2007 yıllarında üretilen bu araçlar Ford'u çok üzdü.

 

Kötü tecrübelerinden olacak, fark ettiyseniz Powershift şanzıman ilk olarak 1.6 dizel motorda Volvo tarafından kullanılmaya başlandı. Yıllarca  1.6 dizel powershift volvo'lar satıldıktan sonra anca Ford, tdci motorda powershift seçeneğini sunuyor. CVT'den sonra çift kavramadan da bir tokat yemek istemediler herhalde.

 

 

Fakat şu bir gerçekki tüm şanzımanlar gibi CVT de çok yol kat etti.   

Örneğin bugün Subaru nice  süper güçlü motorlarında CVT şanzıman kullanıyor.  Amerika'da  6 silindirli motorlarda CVT kullanıyorlar mesela.

 

 

Örneğin Nissan,  320 NM'lik tork üreten yeni X-TRAIL modelinde bile CVT şanzıman kullanıyor..

 

 

Demek istediğim, CVT teknolojisi çok yol kat etti.   Ama tabiki insan içi sinmeden birşey almamalı.  Subaru bildiğim kadarı ile şuan tüm motorlarında CVT şanzıman kullanıyor.  3.6 litrelik 6 silindir aracında bile. Subaru işini bilir :D

Dolayısıyla günümüz teknolojisinde 1.6 turbo motorlu Subaru'da, Subaru'nun CVT tecrübesini de düşünürsek, şanzıman problemi yaşanacağını sanmam. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kullanımım süresince biraz da turboyu da deneyimlemek adına vites düşürüp kickdown yaptım yolun uygun ve bomboş olan kısımlarında, 13.2 lt. benzin tüketimi gördük. Sakin kullanıldığında tahminimce fabrika verisini tutturamayacak ve 8-9 lt. olarak gerçekleşen bir tüketim olacak. Benim 4 vitesli AT Mazda3'ten az yine de :)

 

Açıkçası her gün kullanıyorum arabayı sabah 2. köprü geçiyorum Kandilli-Akaretler ve akşam da Bağdat Caddesi ya da Polonezköy maximum olmak üzere eşimle biraz dışarıda zaman geçirip, tekrar 2.köprü üzerinden Kandilli'ye eve geliyoruz...Yani günlük kullanımım trafikli ve (veya) biraz mesafeli bir yol, sadece ev-ofis-ev yapsam ciddi anlamda dur kalk trafiği olan [Akaretler-Kandilli 2.5 saat sürebiliyor] günlük 30 km lik bir yoldan bahsediyoruz.

 

Park problemi yaşamıyoruz ofis ve ev noktasında, bir mekana gittiğimizde de İspark ya da çeşitli otoparkları tercih ediyoruz. Boyut olarak CX3 daha kompakt...Peki "Yeterli mi genişlik, arka diz mesafesi ve bagaj olarak?" derseniz ben de onu sorguluyorum. Bekar olsaydım hayli hayli yeterliydi..Fakat şimdi ev ve mutfak alışverişi, eşle tatil vs vs...

 

Performans olarak artık çok çok güçlü bir araç aramıyorum, fakat Levorg çok çok keyifli...tahrik edici sırıtma yaşatıyor :) artı boyut olarak CX3 e ciddi bir avantajı var...Tekrar ediyorum elma/elma konuşmuyorum biliyorum ikisi de farklı araçlar...CX3'ün tasarımı güzel hatta RED Dot ödüllü, fakat Levorg bence daha sert,sportif ve "erkek" görünümlü bir araba...

 

Ha bir de 110.000 TL lik değil de 150.000-170.000 TL lik bir araç gibi görünüyor Levorg...

 

Kafamın karışıklığını oluşturan dengeler şu şekilde:

 

Kriter            /           Kazanan

--------                      ------------

Tasarım:                  Berabere

Prestij:                      Az farkla da olsa Levorg

Sunroof:                   Levorg

Performans:             Levorg

Boyutlar:                  Levorg

İç Mekan Kalitesi:    Levorg

Yakıt tüketimi:          CX3

Sorunsuzluk:            CX3

Servis/Bakım:           CX3

Araç Teslimatı:        Levorg

Sürüş Keyfi:            Berabere

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorunsuzluk olarak Cx3 ile Levorg aynıdır heralde. Subaru da rüştünü ispatlamış bir firma :) O kısma berabere yazsan daha iyi olacak.

 

Şahsi tercihim, yakıttan yana bir sıkıntım olmayacaksa ve araziye girmeyeceksem Levorg' tan yana olurdu. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vallahi Levorg aslında tam benlik-bizlik. Ama malum çok gezen dolaşan, gezenti giller olduğumuzdan. Yakıt olayı iflahımızı keser bizim. 

 

Yoksa tam bir spor aile otomobili. Genişlik,ferahlık, güvenlik, konfor ne ararsan var otomobilde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizde yıllaaaar onca Focus Ghia TDCI CVT  vardı. Tabi o zamanlar yine meraklıydım bu işlere.

Bir gece hastalandım indik aşağıya araba kalkarken birden tık diye bir ses gelirdi stop ederdi gitmezdi.

Sonra öğrendik ki tdci araçlarda CVT arızası kronikmiş ve araba 3-4 ay kaldı ford'ta. Sonra şanzıman fabrikası mı kapanmıştı yeniden üretim yapmak mı zorunda kalmışlardı neydi; öyle bir durum vardı :D, net hatırlamıyorum

 

bu konuya daha önce değinmiştim sanırım...

"EGEG" nin yaş sorunsalı" benim açımdan tabi :)

 

şimdi sistemde yaş "18" gözüküyor (daha 18 daha 18)

ama yazılanlara yorumlara bakıldığında "58"

 

hele şimdi yazdığı 

Bizde yıllaaaar onca Focus Ghia TDCI CVT  vardı.

 

bu ibare yazıldıysa en az 10 yıllar olması lazım 

 

"EGEG" 

"EGEG" yorma beni ve itiraf et artık  :fiuw:

 

hatta daha önce açtığım http://www.mazdaclubtr.com/topic/22724-anahtar-kopyalama/

konusunda ki o mühendisin sen olduğuna dair derin şüphelerim var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu konuya daha önce değinmiştim sanırım...

"EGEG" nin yaş sorunsalı" benim açımdan tabi :)

 

şimdi sistemde yaş "18" gözüküyor (daha 18 daha 18)

ama yazılanlara yorumlara bakıldığında "58"

 

hele şimdi yazdığı 

Bizde yıllaaaar onca Focus Ghia TDCI CVT  vardı.

 

bu ibare yazıldıysa en az 10 yıllar olması lazım 

 

"EGEG" "EGEG" yorma beni ve itiraf et artık  :fiuw:

 

hatta daha önce açtığım http://www.mazdaclubtr.com/topic/22724-anahtar-kopyalama/

konusunda ki o mühendisin sen olduğuna dair derin şüphelerim var.

. Benimki çocukluktan gelen bir merak açıkçası. Yıllar önceden kastım 2007 en kötü 2008di :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizde yıllaaaar onca Focus Ghia TDCI CVT  vardı. Tabi o zamanlar yine meraklıydım bu işlere.

Bir gece hastalandım indik aşağıya araba kalkarken birden tık diye bir ses gelirdi stop ederdi gitmezdi.

Sonra öğrendik ki tdci araçlarda CVT arızası kronikmiş ve araba 3-4 ay kaldı ford'ta. Sonra şanzıman fabrikası mı kapanmıştı yeniden üretim yapmak mı zorunda kalmışlardı neydi; öyle bir durum vardı :D, net hatırlamıyorum

 

Ford mühendisleri, araç daha güçsüz olsaydı ya da fiesta gibi bir araçta kullanılsaydı bu problem yaşanmazdı demiş.

 

Artık yetkili Ford bayileri bile takasa dahi bu araçları almıyor. 2006-2007 yıllarında üretilen bu araçlar Ford'u çok üzdü.

 

Kötü tecrübelerinden olacak, fark ettiyseniz Powershift şanzıman ilk olarak 1.6 dizel motorda Volvo tarafından kullanılmaya başlandı. Yıllarca  1.6 dizel powershift volvo'lar satıldıktan sonra anca Ford, tdci motorda powershift seçeneğini sunuyor. CVT'den sonra çift kavramadan da bir tokat yemek istemediler herhalde.

 

 

Fakat şu bir gerçekki tüm şanzımanlar gibi CVT de çok yol kat etti.   

Örneğin bugün Subaru nice  süper güçlü motorlarında CVT şanzıman kullanıyor.  Amerika'da  6 silindirli motorlarda CVT kullanıyorlar mesela.

 

 

Örneğin Nissan,  320 NM'lik tork üreten yeni X-TRAIL modelinde bile CVT şanzıman kullanıyor..

 

 

Demek istediğim, CVT teknolojisi çok yol kat etti.   Ama tabiki insan içi sinmeden birşey almamalı.  Subaru bildiğim kadarı ile şuan tüm motorlarında CVT şanzıman kullanıyor.  3.6 litrelik 6 silindir aracında bile. Subaru işini bilir :D

Dolayısıyla günümüz teknolojisinde 1.6 turbo motorlu Subaru'da, Subaru'nun CVT tecrübesini de düşünürsek, şanzıman problemi yaşanacağını sanmam. 

nissanın cvt geçmişini inanın bilmiyorum ama sonucta önümüzde 3 örnek var cvt li.

1-bayilerin bile 2.el olarak kabul etmediği cvt focus

2-sadece sanzumanı 39.120tl olan nissan micra

3-sanzuman konusunda kendını ispatlamıs hondanın jazz modeli olması lazım cvt kullanıp

aldığı rezalet sonuc sebebıyle sonraki modellerinde tekrar eski klasik tork konvektörlü sanzumana geçip cvt'yi bırakması

 

elimizde bunlar varken belki sıfır olarak alırdım,ama 2.el cvt sanzıman aracı asla asla asla almam.

 

alana hayırlı olsun derim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir gece hastalandım indik aşağıya araba kalkarken birden tık diye bir ses gelirdi stop ederdi gitmezdi.

Sonra öğrendik ki tdci araçlarda CVT arızası kronikmiş ve araba 3-4 ay kaldı ford'ta. Sonra şanzıman fabrikası mı kapanmıştı yeniden üretim yapmak mı zorunda kalmışlardı neydi; öyle bir durum vardı :D, net hatırlamıyorum

arkadaşşşş bu ne yaaaaaa!!!!!

"EGEG" nin yazdığı tarihten yola çıkarsak eğer

çocuk 10-11 yaşlarında olmalı

 

"seni çok sevdim yavrucuğum sana evladım diyebilir miyim ?"

seni evlat edineyim de ilerleyen dönemlerinde etinden sütünden yararlanayım bari :)

bu repliği anlamayanlar için aslını yazıyorum (ne zor şey şu net te yazmak; bir de açıklamasını yap, yaptığın esprinin)

 

"amca sizi çok sevdim size baba diyebilir miyim? "

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Japon otomobil üreticisi Subaru, sürücülerin uykulu veya dikkatsiz olduğunu tespit eden yeni yüz tanıma teknolojisi DriverFocus'u tanıttı. Yeni teknoloji Subaru Forester'ın yeni modelinde yer alıyor.

      Japonya merkezli otomotiv şirketi Subaru, ABD'nin en çok satan otomobillerinden biri olan Subaru Forester'ın yeni modelini tanıttı. New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda ilk kez görücüye çıkan Subaru Forester yorgunluğu ve dikkat dağınıklığını tespit edebilen yüz tanıma teknolojisiyle birlikte geliyor. Lafı fazla uzatmadan Subaru'nun yeni aracının detaylarına geçelim.
      Subaru'nun yüz tanıma sistemi DriverFocus olarak adlandırıldı.
      Yeni teknoloji 'DriverFocus' olarak adlandırıldı ve yeni Forester'ın üst düzey Touring trim versiyonunda standart olarak mevcut olacak. Subaru'nun DriverFocus teknolojisi, sürücü yorgunluğu veya dikkat dağınıklığı gibi belirtileri tespit eden bir yüz tanıma yazılımını kullanıyor. Bu teknoloji beş farklı sürücüyü tanıyabiliyor ve aracın koltuk pozisyonu ve iklimlendirme gibi kontrollerini de otomatik olarak düzenleyebiliyor.
      Yeni tanıtılan Subaru Forester aynı zamanda çarpışma öncesi frenleme, adaptif hız sabitleyici, şerit ihlali uyarı sistemi, trafik işaretlerini algılama gibi teknolojilere sahip EyeSight sürücü destek sistemi ile geliyor. ABD'li lüks otomobil markası Cadillac da Subaru'ya benzer bir sürücü izleme teknolojisine sahip. İki teknoloji arasındaki farkı ise Cadillac'ın yüz tanıma teknolojisinden ziyade, sürücünün göz hareketlerini izleyen kızılötesi kameralar kullanması olarak açıklayabiliriz.
      Kaynak: Theverge & Donanımhaber
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Subaru’nun en çok satış yapan modellerinden bir tanesi olan ve hem C hem de D segmenti müşterilerinin ilgisini çeken SUV/Crossover modeli Forester yenilendi. Yeni Subaru Forester, makyajvari dış tasarım farklarına sahip olmasına rağmen, iç görünüm olarak bazı önemli değişimlere uğradı.
      Aşağıda üstte yeni ve altta da eski Forester modellerinin karşılaştırmalı fotoğrafları görülebilir. Bu doğrultuda önde en dikkat çeken detayın, önceki kasada ön panjurun altında yer alan ince bölmenin panjura birleşmesi gösterilebilir. Bu sayede ön panjur artık daha iri bir görünüme kavuşmuş. Farlarda da büyüme meydana gelmiş ancak genel formunu koruduğu söylenebilir. Tamponun da genel formu korunuyor olsa da belirgin bir değişim de kendini birçok detayda gösteriyor.

      Aracın arkasında ise çatal formlu yeni stop lambaları hemen dikkat çekiyor. Ayrıca C sütununun dik formu korunurken arka kelebek camın eğimi artık daha açılı. Bu durum arka ve yan tasarımın hareketlenmesini sağlamış diyebiliriz. Arka tampon ise büyük oranda değişikliğe uğramış. Araca yandan bakıldığında ise, şişirilmiş çamurluklar karakteri fazlasıyla vurguluyor ve aracı daha heybetli gösteriyor. Sonuç olarak; ilk bakışta tasarım çok fazla değişmemiş gibi görünse de, farklar detaylarda gizli denilebilir.
      Yeni Subaru Forester’ın içi ise daha belirgin bir değişime uğramış gibi görünüyor. Genel yerleşim aynen korunsa da görünüm farklı. Kokpitin ortasında yer alan havalandırmalar artık yatay bir şekilde değil, dikey bir şekilde bilgi eğlence sisteminin 2 kenarında yer alıyor. Ayrıca ekranın sağ ve solunda yer alan tuşlar da alta taşınmış. Üstte yer alan sürüş bilgi ekranı ise biraz daha büyük boyutları ve köşeli tasarımı ile hemen fark ediliyor. Bu arada bir önceki kasaya göre büyüyen boyutlar neticesinde arka diz mesafesinin yaklaşık 36mm arttığı açıklanıyor.

      Yeni Subaru Forester Teknik
      Yeni Subaru Forester modelinin en fazla ilgi çektiği bölgelerin başında gelen ABD’de, New York Otomobil Fuarı’nda tanıtıldığı düşünüldüşünde, motor seçeneği de bu yönde açıklandı. Daha önceden turbo beslemeye sahip motor artık sadece atmosferik olarak sunuluyor. 2.5lt Boxer 4 silindir motor 182ps güce sahipken, 238nm de tork üretebiliyor.
      Motorun ürettiği güç ve tork, Subaru patentli simetrik 4×4 çekiş sistemine CVT otomatik şanzıman ile aktarılıyor. Performans değerleri henüz belirtilmese de, aracın ortalama olarak 7.1lt/100km yakıt tüketimine sahip olduğu açıklandı. Ülkemizi de kapsayan Avrupa pazarında ise 2.0lt atmosferik-benzin ve 2.0lt turbo-dizel motorların aynen kullanılmaya devam edileceğini tahmin ediyoruz.
      Birçok farklı aktif-pasif güvenlik donanımının standart veya opsiyon olarak yer alacağı yeni Subaru Forester, yaz aylarında ABD’de satılmaya başlanacak. Avrupa’da ise tahminde bulunduğumuz motor seçenekleri ile 2019 yılı başında satılmaya başlanabilir. Ülkemizde ise, döviz kurundaki değişime bağlı olarak en az 220.000TL’den başlayacağı tahmin edilebilir.
       

       

       

       

       


      Kaynak:SekizSilindir
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Mazda gibi çok sevdiğim, saygı duyduğum ve takip ettiğim Subaru'nun bir fiyatlarına bakayım dedim.. Bakmışken de burada da paylaşayım dedim. Subaru XV'nin fiyatı bile benim ulaşabilirlik sınırılarımın çok üzerinde..Vay halime, vay halimize.. Yani istediğimiz, sevdiğimiz, beğendiğimiz markalara sahip olabilmek artık resmen hayal oldu... 
      Yeni Subaru XV
       
      Model Tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatı 1.6i Xtra 121.155 TL 1.6i Xtreme 131.247 TL 1.6i Xclusive 157.220 TL  
      LEVORG
       
      Model Tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatı 1.6i GT-S Sport Plus EyeSight  179.220 TL
       
       
      FORESTER
       
      Model Tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatı 2.0i Premium Plus EyeSight 190.122 TL 2.0i Adventure XT Turbo ASP 225.122 TL 2.0d Elegance 194.122 TL 2.0d Sport ASP 227.522 TL  
      OUTBACK
       
      Model Tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatı 2.0d Limited EyeSight 264.607 TL  
      Subaru BRZ
       
      Model Tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatı 2.0i Premium MT 190.522 TL 2.0i Premium AT 197.522 TL  
       
       
    • Arman-1999
      Yazan: Arman-1999
      @İlhan değerli yorumlarını rica ediyorum...
      izmir ve eskişhir de bana göre lacivert onlara göre okyanus mavisini gördüm ve bir hayli heyecanlandım. Daha önce açmış olduğum o mu ? bu mu? şu mu? adlı konuda fikirlerinden bir hayli faydalanmış biri olarak bunu da merak ediyorum. 1.6 ve her daim 4x4 oluşu cazip gibi duruyor. Donanım özellikleri ise göz dolduruyor.
      Hadi buyur bakalım... ( Subaru forum ne diyor bu işe bir de ) 
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni Subaru Impreza Japonya’da Yılın Otomobili seçildi.
      1 Kasım 2015 ve 31 Ekim 2016 tarihleri arasında Japonya’da satışa sunulan binek otomobiller arasında birinci olan yeni Impreza; ön kaput üzerinde yaya hava yastığı sunan ilk Japon otomobili unvanıyla da tarihe geçti.
      Subaru’nun kazandığı sayısız ödüllere bir yenisi daha eklendi. 2003 yılında Legacy ile Japonya’da “Yılın Otomobili Ödülü” ile onurlandırılan Subaru; “2016-2017 Yılının En İyi Otomobili” ödülünü bu kez yeni Impreza ile kazandı. Bu ödül; Japonya’da 1 Kasım 2016 ile 31 Ekim 2016 tarihleri arasında satışa sunulan ve satış tahmini 500 adetin üzerinde olan binek otomobiller arasında yapılan bir değerlendirme.

      Subaru’nun yeni Global Platformu temel alınarak üretilen yeni Subaru Impreza’da; Standart EyeSight sürücü yardım teknolojisine ek olarak kaza anında; yayada kafa yaralanmalarını en aza indirgemek için tasarlanan yaya koruma havayastığı da standart olarak sunuluyor. Yeni Impreza, motor kaputu ile ön cam arasında yer alan “yaya havayastığı”nın standart olarak sunulduğu ilk Japon üretimi otomobil olma unvanına sahip.

      Yılın Otomobili Ödülü’ne ek olarak, Japonya yeni otomobil değerlendirme programı olan JNCAP’te de Subaru otomobilleri çok önemli başarılar elde ediyorlar. JaponNCAP’in içeriğine 2014 yılında eklenen “Önleyici Güvenlik Performansı” değerlendirmesinde, Subaru’nun EyeSight teknolojisine sahip modelleri Impreza, Legacy, Outback, Forester, Levorg ve WRX S4, İleri Derecede Güvenli Araç (ASV++) kategorisinde en yüksek puanları elde ederek önemli bir başarıya imza atmıştı.

×
×
  • Yeni Oluştur...